מידע על טיסות לפראג

דף זה יעניק לכם מידע חשוב וכמה נתונים וטיפים חשובים שיעזרו לכם, משלב בחירת הטיסה לפראג ועד שתצאו משדה התעופה

טווח מחירים מומלץ לכרטיס טיסה לפראג

מחיר כרטיס טיסה לפראג יכול להגיע גם ל-800$, אך טווח המחירים המומלץ לטיסה במחלקת תיירים לפראג נע בין 250$-550$, תלוי אם מדובר בתקופה מבוקשת או לא (חגים וחופשים יקרים יותר מימים רגילים) והאם מדובר בטיסה סדירה או צ’רטר. ההפרשים בין מחירי הכרטיסים לפראג בקיץ ובחורף משמעותיים – אך לא כמו שהם משמעותיים בטיסה ליעדים אחרים, מפני שעונת התיירות בפראג מתפרשת למעשה על כל השנה (בחורף יש לא מעט תיירים שטסים לחופשת לסקי באתרים הקרובים לפראג – ראה חופשת חורף בפראג) ומכיוון שגם בקיץ המחירים של הטיסה לפראג יחסית נוחים. אם מצאתם טיסה זולה מ-250$ מנתב”ג לפראג, זה בהחלט מחיר מצוין. מתל אביב לפראג יוצאים יותר מ-30 טיסות שבועיות בממוצע (גם טיסות רגילות וגם טיסת לואו קוסט), כך שלא צריכה להיות בעיה למצוא מקום לטיסה לעיר. הבעיה היא למצוא מקום במחיר טוב.

 

ביקורת הדרכונים בשדה התעופה של פראג (צילום מקורי)

המלצות להוזלת מחיר כרטיסי הטיסה לפראג

הזמנת טיסות לאו-קוסט – נושא זה תופס תאוצה בטיסות מישראל בכלל והוא משמעותי מאוד בטיסות לפראג. חברות כמו וויזאיר Wizz Air, אל על וכדומה מקיימות טיסות לו-קוסט לפראג במחירים נוחים. למי שלא מבין מה זה אומר טיסת לאו קוסט – ממליצים לקרוא עמוד זה – טיסת לואו קוסט.

שימוש בצ’רטרים (טיסות שכר) – בימינו, בטיסות היוצאות מישראל, אין ממש הבדל ברמת השירות וברמת הטיסה בין צ’רטר לטיסה סדירה. על ידי הזמנת כרטיס טיסה בטיסת שכר תוכלו להשיג מחיר זול יותר ב-10%-20%. החיסרון הוא כמובן חוסר יכולת הביטול של הכרטיס. יש לפראג טיסות צ’רטר לא מעטות (כתלות בעונה) לדעתינו חברה צ’כית שמומלץ לבדוק היא TRAVEL Service, שמציעה מחירים טובים והיא אמינה ביותר. אפשר להזמין טיסות של חברה זו דרך כל חברות שיווק התעופה הגדולות או באתר החברה.

שימוש במנועי חיפוש המבטיחים למצוא את הטיסה הזולה ביותר – זו שיטה מקובלת והיום כל תייר מנוסה יודע שאפשר למצוא הצעות מחיר טובות על ידי שימוש במנועי חיפוש כדוגמת סקייסקנר, טרווליסט, קיאק וכדומה. צריך לדעת שלפעמים הבטחה זו היא מנוע שיווקי בלבד והחברות סומכת על כך שמרבית הלקוחות לא יבקשו החזר כספי כאשר ימצאו טיסה זולה יותר, אבל לא פעם מוצאים שם הצעות טיסה זולות ומצויינות ומומלץ לבדוק אותם.

שדה התעופה בפראג (צילום מקורי)

חשוב לתת דגש על הימים בהם אתם מזמינים את הטיסה. אם אתם רוצים לטוס בזול, לא מומלץ לטוס לפראג בזמן חופשות וחגים. טיסה שאינה בזמן חגים יכולה לחסוך לכם לעיתים 50% ממחיר הכרטיס בעונת החגים, (כמובן שהבעיה היא שרובנו לא יכולים לצאת לחופש בזמן זה, אך למי שיכול זו שיטה טובה לצמצום עלות הכרטיס). אם אין לכם ברירה ואתם חייבים לטוס בחגים או בחופשות, הזמינו טיסה כמה שיותר מוקדם. קשה למצוא טיסה במחיר סביר בסמוך לחגים (המחירים יכולים לעלות מעל 700$ לכרטיס יחיד בתקופה זו הרבה מעבר למחיר הבסיס של הכרטיס).

אם הזמנים פחות חשובים לכם תוכלו לבצע הזמנה של טיסות ברשימות המתנה או לחכות למקום פנוי באחת הטיסות, ולהזמין את הכרטיס סמוך ליום הטיסה. ישנם מבצעים רבים הנקראים “באישור מיידי” בכל אחת מחברות התעופה הגדולות. ניתן למצוא כאלה בגוליבראיסתא ובדקה ה-90.

שדה התעופה בפראג (צילום: Hynek Moravec)

אפשרות אחרת היא טיסה עם עצירת בניים. כלומר, אפשר לטוס דרך יעד נוסף. כמובן שיש לקחת בחשבון טיסה מעט ארוכה יותר בגלל עצירת ביניים או המתנה בין טיסה לטיסה. עצה זו נכונה בעיקר בקיץ ובחגים בהם מחירי הטיסה הישירה יכולים לעלות מאוד. בתקופת החורף למשל – הרבה פעמים מחירי הטיסות הישירות זול. אפשרות אחרת היא לנחות באחד מנמלי התעופה במרכז אירופה (כמו וינה, בודפשט, ברלין) ולקחת משם רכבת או אוטובוס לפראג (נכון לשנת 2012 מחיר כרטיס רכבת מוינה לפראג הוא 24 יורו).

חשבו מה מתאים לכם – חבילה או הזמנה בנפרד של טיסה ומלון. הרבה פעמים חבילה משולבת תחסוך לכם כסף. היא בעיקר מתאימה לזוגות שמחפשים לינה באחד מהמלונות הגדולים של העיר ברמה של שלושה / ארבעה כוכבים. למי שמחפש משהו קצת שונה, פיצול של הטיסה והזמנת המלון באופן ישירו או באתרים כמו בוקינג Booking תהייה אופציה טובה יותר. אפשר לבקש את עזרתנו במציאת מלון – ראה מלונות בפראג.

זמן הטיסה מתל אביב לפראג

זמן הטיסה מתל אביב לפראג הוא בין שלוש ורבע לארבע שעות.

לטוס לפראג עם סוכן או בהזמנה ישירה דרך האינטרנט?

כמו רוב ערי אירופה, אין הצדקה בתשלום עמלה נוספת לסוכן נסיעות. תוכלו להזמין את כרטיס הטיסה בכל אחת מחברו הטיסה הגדולות. היתרון של סוכן הוא בשירות ובמענה שהוא נותן לבעיות ובטיפול האישי, אבל אם מוצאים מלון זול ונחמד בעיר (תוכלו לעשות זאת בדף מלונות בפראג) להרבה תיירים שהם יותר עצמאיים אין צורך בסוכן נסיעות.

דרך איזה אתר מומלץ להזמין כרטיס טיסה לפראג?

צריך להגיד שבין החברות השונות אין הבדלים גדולים במחירי הטיסות, ורובן מציעות אותן הצעות בהפרשים קטנים.
תוכלו כמובן גם לבדוק את הדילים וההצעות של חברות ישראליות נוספות (לחיצה על הקישורים תעביר אותכם לדף מידע על החברה המדוברת באתר שלנו), כמו גוליבראיסתא והדקה ה-90. אנו גם ממליצים לבדוק מול חברות התעופה עצמן, לדוגמה:
באתר של TRAVEL Service, בדף המבצעים של אל-על או באתר של של צ’כיה אייר ליין.

איך מגיעים משדה התעופה של פראג למרכז העיר?

נמל התעופה של פראג נמצא בשכונת Ruzyně במרחק של 20 ק”מ מהעיר העתיקה (50-20 דקות נסיעה, תלוי בפקקים). הדרך הטובה והזולה ביותר להגיע משדה התעופה אל העיר העתיקה ברוב המקרים היא בנסיעה בקו אוטובוס 119 (עלות הנסיעה היא 20 קרונות בלבד). האוטובוס עוצר בתחנת המטרו Dejvicka, ממנה אפשר להגיע כמעט לכל מקום בעיר. אפשרות נוספת היא לנסוע באחת ממוניות השירות היוצאות משדה התעופה. המונית תיקח אתכם לכל יעד בפראג עבור מחיר של 480 קרונות (כולל מזוודות). אפשר לנסוע עד ארבע נפשות במונית אחת (כך שלזוג הנוסע עם שני ילדים למשל, אופציה זו היא הזולה ביותר). למי שרוצה מונית אישית שתיקח אותו משדה התעופה, מומלץ לנסוע רק עם חברות מוכרות ולווודא שמקבלים קבלה על הנסיעה.

חשוב לבדוק: 
בדקו את הזמנים של שעות הנחיתה ביום הראשון של שהותכם בפראג ושל הטיסה חזרה היוצאת מהעיר. יש לקחת בחשבון שאחרי 00:30 קו 119 המוביל לשדה התעופה אינו עובד ואז צריך להסתמך על שאטל או מונית.

למידע נוסף על הזמנת הסעות משדה התעופה של פראג.

מוניות מחוץ לשדה התעופה של פראג (צילום מקורי)

**פרסומת**



טיפים של גולשים לטיסות בפראג

יניב אבן חיים – לטסים לפראג עם טרוול סרוויס (הוקלד על ידי המערכת בשיחה טלפונית):
רשמית, על כרטיס הטיסה רשום שהמטען המותר הינו 20 ק”ג לנוסע, אולם כשמגיעים לצ’ק אין בפראג, כתוב שמותר רק 15 ק”ג. דבר שיוצר לא מעט אי נעימיות.
במיוחד לאור העובדה שחוזרים מפראג עם מטען גדול יותר ממה שנוסעים אליה (בגלל מזכרות).

למידע נוסף על תכנון חופשה בעיר פראג:

 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות:
 

 

[wpgmza id="8" cat="1" marker="1047" zoom="13"]