קתדרלת סנט ויטוס, פראג – המדריך המקיף ביותר בעברית | Katedrála svatého Víta

מידע כללי

כמעט בכל מקום בו תהיו בעיר, תרגישו שיש מגדלים וצריחים הצופים בכם. אלה הם המגדלים של קתדרלת סנט ויטוס, הקרויה על שמו של הקדוש ויטוס, הקדוש הרשמי של אזור בוהמיה. הקתדרלה היא אחת האטרקציות המרכזיות של מצודת בפראג ומושכת את תשומת ליבם של רוב המבקרים באזור.

קתדרלת סנט ויטוס (Katedrála svatého Víta) היא הכנסייה הגדולה והחשובה ביותר בפראג. הקתדרלה היא אחד מהאייקונים המסמלים את העיר פראג ואחד האתרים המתויירים ביותר בה, ולא בכדי.

מבנה הקתדרלה

הכנסייה בנויה חלקה בסגנון גותי וחלקה בסגנון ניאו-גותי (השוני בין הסגנונות נובע מהעובדה שהאדרכילים של הקתדרלה התחלפו במהלך בנייתה – למתעניינים בנושא מומלץ לקרוא עוד על אדריכלות בפראג). הקתדרלה נבנתה על בסיס שתי כנסיות קדומות שהיו באזור כבר מהמאה ה-9, כאשר הנצרות הגיעה לפראג. בנייתה של הכנסייה החלה בראשית המאה ה-14 בהוראת ג’ון, אביו של המלך קארל הבונה הגדול של העיר (אשר קידם מאוד את הפרויקט), אבל בנייתה הסתיימה כמעט 500 שנה אחרי מותו.

דוגמאות לעיטורים בקתדרלת סנט ויטוס (צילומים מקוריים)

הקתדרלה כוללת מגדלים מחודדים מקוריים בגובה של 80 מטר ואחד מאוחר יותר (מהמאה ה-17) בגובה של 100 מטר. הקתדרלה היא מבנה ענק, ואת יופיה אפשר לראות כבר מצפייה בחזיתה המקושטת בעושר של פסלים, אבני חן ותגליפים. כאשר נכנסים למבנה נחשפים למבנה מדהים הכולל פסלים, ציורים וויטראז’ים רבים המכניסים תאורה היוצרת חגיגת צבעים בקתדרלה, ביניהם גם הויטראז’ המפורסם המתאר את בריאת העולם.

ויטראז’ים בקתדרלת סנט ויטוס (צילום: Jennifer Dickert)

הקברים בתוך הקתדרלה

הקתדרלה למעשה משמשת כפנתיאון בן 21 קאפלות, בהן קבורים קברניטי העיר וגיבוריה. תוכלו לראות בתוך הכנסייה את קבריהם של מרבית מלכי העיר, ביניהם קברו של ואצלב הקדוש, הנסיך שעל פי האגדה איחד לראשונה את תושבי האזור ויצר את הלאום הצ’כי (חשוב לציין שהסיכוי שבקבר קבור אכן אדם בשם ואצלב שחיבר את בני העיר, קרוב לסיכוי שבקבר יוסף אכן קבור אדם בשם יוסף). האגדה המקומית, שהיא למעשה סיפור פגאני שאומץ על ידי הכנסייה, מספרת כי ואצלב נרצח על ידי אחיו הקנאי (מקבילה נוצרית לסיפורם של קין והבל). לאחר שנרצח על ידי אחיו הפך ואצלב לקדוש בעיני הצ’כים. את הקבר מקיפים ציורי קיר מרהיבים המתארים סצנות שונות מחייו של הקדוש. קבר נוסף שאפשר לראות בקתדרלת סנט ויטוס הוא קברו של המלך קארל בונה העיר, שהסיפור הרווח מספר כי ארונו נעלם בזמן העבודה על הכנסייה ונמצא מאות שנים לאחר סיום הבנייה. קבר של מפורסם אחר הוא קברו של הקדוש יאן מנפומוק, מגיבורי העיר המרכזיים. על פיו מצביע מלאך, כאות לצדקותו של הקדוש ששמר על לשונו ולא הפר את קדושת הוידוי.

סמל מזל הדגים כחלק מסימונים אסטרולגים המופיעים בכנסיית סנט ויטוס

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

חדר ההכתרה

מלבד קברי מלכים וקדושי פראג, תוכלו לראות בכנסייה את החדר ששימש כחדר ההכתרה של המלכים, וכיום משמש למקום המשמר של חפצים עתיקים של הכנסייה, כולל כתר הזהב משובץ היהלומים שהיה שייך כנראה לוצלאב הקדוש. למי שחומד את הכתר, כדאי שיחפש קורבן שוד אחר כיוון שבכדי להיכנס לחדר דרושים שבעה מפתחות המוחזקים בידי פקידים ראשיים בממשל הצ’כי כולל הנשיא וראש הממשלה.

מבט מבחוץ על קתדרלת סנט ויטוס (צילום מקורי)

המלצות "הכל על" למבקר בקתדרלת סנט ויטוס




  • התור לכניסה לקתדרלה לעיתים ארוך, אך שווה להתאזר בסבלנות, מומלץ להגיע מוקדם בבוקר (למרות שבעונות התיירות כנראה שיהיו עוד כמה מאות תיירים שחשבו על זה חוץ מכם).
  • הכניסה למבואה של הקתדרלה היא חינם, למי שמעוניין להיכנס לחלקים היותר פנימיים הכניסה בתשלום (אפשרי להשתמש בכרטיס של הכניסה של מצודת פראג) יש הנחות לתיירים ותיקים וסטודנטים, ילדים קטנים לא משלמים כרטיס ויש הנחה למשפחות).
  • זמן הביקור וההתרשמות לתייר המומצע 15-30 דקות בתוך הכנסייה ועוד כ-10 דקות מחוץ לה (לדעתינו הרבה יותר מרשים, והרבה יותר חשוב).
  • להגיע לכנסייה נוח גם למוגבלי תנועה ותיירים עם עגלות ילדים, יש לשים לב כי בתוך הכנסייה חלקים ממנה לא מונגשים באופן גורף.
  • למבקרים בתוך הכנסייה – שימו לב שלמרות שמדובר באתר מאוד תיירותי הוא עדיין מקום תפילה פעיל. לכן מותר לצלם אך ללא פלאש, אסור להיכנס עם בגדים חשופים או קצרים מידי, אסור לדבר בטלפון בתוך הכנסייה ובאופן כללי יש להתנהג בכבוד. בנוסף, בזמני התפילות הכניסה למבנה סגורה לתיירים.
  • ההגעה לכנסייה נוחה מאוד משתי הכניסות המרכזיות למצודה, היא נמצאת ממש בלב מצודת פראג ולא ניתן באמת להתבלבל בדרך אליה – כלומר, אם כבר הגעתם למצודת פראג אתם תמצאו אותה בקלות.
  • יש לשים לב ששעות הפתיחה של הקתדרלה שונות משעות הפתיחה של המצודה כולה והן גם משתנות לפי העונה. לפרטים על הנושא.
  • למי שמגיע לעיר ורוצה לראות עוד אתרים מומלץ לשקול רכישת פראג סיטי פאס, כרטיס המאפשר כניסה למגוון אתרים נוספים בעיר ולאטרקציות שונות כמו שייט בנהר הוולטובה ונסיעה באוטובוס התיירים של פראג.
  • אם אתם מעוניינים להתרשם מבעוד מועד ממה שיש לקתדרלה להציע – מומלץ לעשות שימוש בסיור הווירטואלי של הקתדרלה.
  • הזמנת מלונות באזור הקדרלה מתאימה למי שמוכן להשקיע תשלום נוסף עבור ההזדמנות ללון באחד מאזורי התיירות היפים של אירופה, הכולל נוף מדהים ואווירה שקטה. כיף להתעורר על רקע מצודת פראג אך שימו לה כי זהו לא אזור המתאים ללינה זולה או לינה למשפחות והוא יותר מומלץ למי שמחפש חופשה יוקרתית ומפנקת ו/או מלונות לחופשה רומנטית בפראג.
  • בין המלונות המומלצים של פראג  באזור זה ניתן למנות את Alchymist Grand Hotel and SpaLuxury Family Hotel Royal Palace -וDesign Hotel Neruda Prague . מומלץ לקרוא עוד בנושא תחת מלונות ברובע המצודה ומלונות בפראג.
  • מחיר: חלק בחינם (כניסה עד למבואה) וחלק בתשלום.

עיטור צליבתו של ישו בכניסה הראשית של הכנסייה

מידע שימושי על קתדרלת ויטוס הקדוש

שעות פתיחה

אפריל-אוקטובר כל יום 9:00-17:00, נובמבר-מרץ כל יום 9:00-16:00.

כתובת

Hradcanska

הגעה
directions_subway
מטרו

קו A (ירוק) לרדת בתחנת Malostranska או Hradcanska

directions_subway

חשמלית (טראם)
 קווים 22 ו-23 עד המצודה

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1028" zoom="17"]