קתדרלת ניקולס הקדוש, פראג – המדריך המקיף ביותר בעברית | Sant Nicholas Church

מידע כללי

כנסיית סנט ניקולס קרויה גם כנסיית מיקולוש הקדוש נמצאת באזור רובע לסר של פראג (המלה סטרנה). הכנסייה הבנויה בסגנון הבארוק הקלאסי (ראה ארכיטקטורה של פראג), נמצאת במקום בו עמדה כנסייה כבר מהמאה ה-12. הכנסייה היא מבנה מהמאה ה-18 שתוכנן ונבנה על ידי דיצנהופר (שבנה גם את ארמון גולץ קינסקי). היא קרויה על שם הקדוש ניקולס (הגרסה המקומית לסנטה קלאוס המפורסם מהכריסמס), והיא פועלת עד היום.

כנסיית סנט ניקולס (צילום מקורי)

הכנסייה נראית כמבנה לבן בוהק עם מגדלים וכיפה ירוקה, ולכן קל לזהותה (מראה זה אף העניק לה את הכינוי הציני – עוגת החתונות של פראג). הכנסייה עברה ידיים רבות במהלך ההיסטוריה. היא הספיקה להיות הוסיסטית, קתולית ואורתודקסית. בתקופת מלחמת העולם השנייה היא נפגעה קשות ולאחר מכן נבנתה מחדש.

כנסיית סנט ניקולס, מבט מבפנים (צילום מקורי)

מה רואים?

מחוץ לכנסייה רבים הנהנים מיופיה של הכנסייה, מהכיכר והפסלים בכניסה (המפורסם מכולם הוא פסלו של ניקולס עצמו) מהצריחים והכיפה הבארוקית (שקוטרה 18 מטר).

בתוך הכנסייה ישנו עושר ארכיטקטוני רב המבוסס על שילוב של גופים גיאומטריים, קישוטים וציורי קיר ותקרה מרהיבים שרובם מספרים את סיפורי הברית החדשה ואת סיפורס של הקדוש ניקולש והקדוש בנדיקט.

כמו כנסיות אחרות בפראג ובמרכז אירופה, גם כנסייה זו מתגאה בעובדה שמוצרט ניגן בעוגב שלה (שהוא נחשב אטרקציה בפני עצמה) ולכן לאחר מותו התקיימה בכנסייה תפילת אשכבה שבה השתתפו רבים מתושבי העיר פראג.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על קתדרלת ניקולס הקדוש

שעות פתיחה

נובמבר-פברואר: כל השבוע 16:00-9:00; מרץ-אוקטובר 17:00-9:00

כתובת

Malostranské náměstí




הגעה
directions_subway

חשמלית
קווים 12, 20, 22 ו-91 לתחנת Malostranské

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1005" zoom="17"]