כנסיית טין, כנסיית הרוחות של פראג | Church of Our Lady before Týn

מידע כללי

כנסיית טין (Church of Our Lady before Týn) או בשמה המלא: כנסיית גבירתנו מלפני טין (בחלק מהמדריכים נזכרת כקתדרלת טין) נמצאת בעיר העתיקה של פראג, בסמוך לכיכר העיר העתיקה ובמרחק הליכה מאתרים כמו  בית העםגשר קארל ומגדל אבק השריפה. היא ללא ספק אחד מאתרי החובה בעת ביקור בפראג לפחות למבט מבחוץ. שמה של הכנסייה ניתן לה בגלל בית הספר טין הסמוך אליה. מגדליה של כנסיית טין אמנם צופים על העיר העתיקה כולה, אך הכניסה לכנסייה די נסתרת וכדי לבקר בה יש צורך ללכת מסביב לפתח הראשי.

היום הכנסייה מושכת אליה את עיני כל המבקרים בפראג והיא שולטת בקו הרקיע של העיר העתיקה, יש רבים שבוחרים להעמיק בה חקר ולהצטרף לסיורי הרוחות המתקיימים בה בלילות (מומלץ להזמין מקום מראש – לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול חינם).

כנסיית גבירתנו מלפני טין (צילום מקורי)

בנייתה של הכנסייה החלה בסביבות המאה ה-14 כחלק מהתפתחות התנועה הרפורמית בפראג ועם מאבק ההוסיסטים בכנסייה הקתולית. לאחר העלאתו על המוקד של יאן הוס הכנסייה הפכה למוקד הוסיסטי ואף הוצב בה גביע מוזהב המסמן את האמונה ההוסיסטית. לאחר מלחמת 30 השנה, בה ניצחו הקתולים, הותך הגביע והפך לשרביטה של הבתולה מריה.

מה רואים?

הכנסייה, הבנויה בסגנון גותי, כוללת שני צריחים מדהימים המתנשאים לגובה של 80 מטר כל אחד (יש טענות שהם ההשראה לסמל המפורסם של דיסני) וכוללת 18 צריחים וחזית כיפתית, שבתוכה כותרת מפורסמת ב”הוקרה לפראג”, והיא מקושטת בעיטורים עשירים ובפסלים.

כנסיית טין על על רקע של זיקוקים,
בתמונה זו קל לראות מדוע הקתדרלה נתפסת כמודל לסמל של דיסני. 

בכנסייה ובמעבריה התחתיים, שלא לכולם הכניסה לתיירים אפשרית, נקשרו אגדות רבות על אוצרות, רוחות רפאים וסיפורי קדושים והיא מעניקה השראה כמעט ספרותית לכל מי שמגיע לבקר בה. מלבד השלט המדובר ופסלים גותיים רבים, בתוך הכנסייה אפשר לראות את המדונה מזהב, מזבחים מיוחדים, בימת מטיף מיוחדת בת המאה ה-15 ואת קבר השנהב של טיכו בראהה, (חשוב להדגיש שכל החפצים שתראו בכנסייה הם מקוריים). בצידה הצפוני של הכנסייה יש שער כניסה יפה המעוטר בסצנות המתארות את תשוקתו של ישו. הכנסייה שווה את הביקור ביום ובלילה כשהיא מוארת בשלל אורות וזרקורים מזוויות מיוחדות.

כנסיית טין

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על כנסיית טין

שעות פתיחה

ראשון, שלישי, רביעי 12:30-17:00, שני 12:30-18:00, חמישי-שישי 12:30-15:00

כתובת

Staromestske namesti 14, פראג, צ’כיה

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו A (ירוק) לרדת בתחנת Staroměstská

directions_bus
אוטובוס

קו 294 לרדת בתחנת Staroměstské náměstí

directions_subway

חשמלית (טראם)
 קווים 17, 18, 53 לרדת בתחנת Staroměstská

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1038" zoom="17"]