בית העם, פראג – המדריך המקיף ביותר בעברית | Obecní dům

מידע כללי

בית העם / בית העירייה החדש של פראג (Obecní dům) נמצא בין העיר העתיקה לעיר החדשה (לכן יש ספרי הדרכה המכניסים אותו באזור הראשון ואילו האחרים מכלילים אותו באזור השני), בסמוך למגדל שער אבק השריפה. הוא אחד מהמבנים היפים של פראג הציורית. הבניין, שבנוי בסגנון הארט-נובו (ראה אדרכילות בפראג), מחולק לשניים – למגדל שעומד מעל לכביש ולבניין המרכזי – ואי אפשר להישאר אדישים בפניו. בניית החלק העתיק של בית העירייה הסתיימה במאה ה-15 ואילו חלקו החדש יותר הוא מימי המאה העשרים. בשתי התקופות טובי האמנים של צ’כיה לקחו חלק בעיצובו. כמו שניתן להבין הוא אינו באמת חדש, אלא נקרא כך כדי להבדילו מ”בית העירייה הישן” שנמצא בעיר העתיקה (או בעשרות בתי העירייה שנמצאים בחלקים השונים של העיר פראג, שהיו פעם עיריות בפני עצמם).

בית העם של פראג (צילום מקורי)

המבנה כולל קומפלקס של אולמות קונצרטים ובתי קפה ומשמש משנת 1784 לאירוח של אירועים תרבותיים וחברתיים, המשכיחים מעט את ההיסטוריה הסוערת אותה ידע המבנה, כולל זריקה של שליטים מחלונות, הכרזות עצמאות, ישיבות של המפלגה הקומוניסטית ועוד. ניתן לבקר בבניין במסגרת סיורים מאורגנים שיוצאים מהמקום.

מה רואים?

קומפלקס של אולמות קונצרטים ובתי קפה, המכיל את בית העם עצמו – מבנה בסגנון ארט-נובו מהמאה ה-15, המורכב ממגדל ובניין מרכזי.

בית העם של פראג

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

מידע שימושי על בית העם

שעות פתיחה

כל ימות השבוע – 10:00-20:00

כתובת

náměstí Republiky 5, 111 21 Praha 1, צ’כיה

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

חשמלית (טראם)
 קווים 5, 8, 24, 26, 51, 54, 56, לרדת בתחנת Náměstí Republiky

directions_subway
מטרו

קו B (צהוב) לרדת בתחנת Náměstí Republiky

directions_bus
אוטובוס

קווים 207, 505, 511 לרדת בתחנת Náměstí Republiky

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1012" zoom="17"]