1. עמוד הבית
  2. »
  3. פראג 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. קוטנה הורה, פראג – המדריך המקיף ביותר בעברית | KUTNA HORA

קוטנה הורה, פראג – המדריך המקיף ביותר בעברית | KUTNA HORA

מידע כללי

קוטנה הורה (Kutna hora) היא עיירה יפהפייה ושלווה, הממוקמת בשעה נסיעה מזרחה מפראג בירת צ’כיה. היא מפורסת בזכות אתרי המורשת העולמית של אונסק”ו שנמצאים בה כמו קתדרלת סנט ברברה הייחודית ו”כנסיית העצמות”. מדובר באחד מאזורי הטיול הפופולאריים באזור פראג אליהם יוצאים סיורים מודרכים (ולכן כדאי להזמין מקום מראש, ראו כאן מספר אופציות עם אפשרות ביטול בחינם). אולם יש עוד דברים לעשות באזור למי שבוחר להגיע ליותר מיום טיול אחד, לבקר בחצר האיטלקית ובמרכז ההיסטורי בו נמצא בית המשפט האיטלקי ובית מלוכה לשעבר המציג את מורשת כריית הכסף של העיר. ישנם גם מספר אופציות ללינה בעיירה למי שמועניין להגיע למעט יותר מכמה שעות במסגרת טיול יום כמו מלון שלושה כוכבים Hotel U Vlašského Dvora, בית ההארחה Penzion U Hrádkuומלון ארבעה כוכבים Penzion a Restaurant Barbora. מומלץ להזמין מקום לינהה מראש כי מגוון מקומות לינה בעיירה מצומצם יחסית, אפשר לראות פה מגוון אופציות מומלצות עם אפשרות ביטול בחינם.

כנסיית סנט ברברה קוטנה הורה

קתדרלת סנט ברברה בקוטנה הורה

הגעה לקוטנה הורה

הגעה בסיור יומי מאורגן – הדרך המפנקת והנוחה (אבל היקרה)

ניתן כאמור להגיע לקוטנה כחלק מטיול יום מאורגן מפארג (למשל סיור פופולארי זה). זו אופציה יקרה אומנם, ומאפשרת פחות גמישות מאחר ומוגבלים בזמן בו מבלים בעיירה, אבל זו אופציה נוחה ופופולארית מאוד, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד בקיץ.

 בתחבורה ציבורית – הדרך הזולה

ניתן לקחת רכבת ישירה מתחנת הרכבת המרכזית של פראג., Praha hlavní nádraží. רכבות פועלות לעתים קרובות, והנסיעה אורכת כשעה עד 1.5 שעות. חפשו רכבות לכיוון Kutná Hora hlavní nádraží או Kutná Hora město.ניתן גם לקחת אוטובוס ממסוף האוטובוסים הראשי של פראג, פלורנץ. האוטובוסים הם פחות תכופים מרכבות ועשויים לקחת קצת יותר זמן, בסביבות 1.5 עד 2 שעות, תלוי במסלול. התחנה האחרונה קרובה יותר למרכז העיר. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

 רכב שכור – האופציה הנוחה והגמישה ביותר

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי לקוטנה הורה היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בפראג משם מרבית התיירים שמגיעים למקום יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשים של הכל על.

מה רואים ומה עושים בקוטנה הורה

קתדרלת סנט ברברה (Chrám svaté Barbory) היא קתדרלה גותית מדהימה בעלת ארכיטקטורה מרשימה וקישוטים מורכבים. פנים הקתדרלה עוצר הנשימה וקישוטיה החיצוניים הופכים אותה לאתר חובה לחובבי אמנות והיסטוריה. Sedlec Ossuary (Sedlecká kostnice) המכונה “כנסיית העצמות”, היא כנסיה ייחודית הזו מעוטרת בעצמות ובגולגולות אנושיות. זה מקום שמציע נקודת מבט ייחודית על החיים והמוות. למעוניינים ניתן לרכוש בקישור הזה כרטיס כניסה לכנסיית העצמות הכולל דילוג על התור, מומלץ בעיקר בחודשי הקיץ כאשר תורים עלולים להתארך. אתר נוסף הוא בית המשפט האיטלקי (Vlašský dvůr) שהיה פעם בית מלכותי ומטבעה. זה הוא מתחם היסטורי המציג את מורשת כריית הכסף של קוטנה הורה. הוא מכיל מוזיאון שמתעמק בהיסטוריה של הכרייה של העיירה. מומלץ גם להסתובב ברחובות המרכז ההיסטורי של העיירה שהוא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו. עם רחובות מרוצפים מרוצפים מקסימים, בניינים מימי הביניים וכיכרות ייחודיות. אופציה מיוחדת להכיר את העיירה היא באמצעות משחק אינטראקטיבי באפליקציה יעודית (לפרטים וכרטיסים עם אופציה לביטול בחינם לחצו כאן).

כנסיית העצמות בקוטנה הורה

“כנסיית העצמות”- מבט מבפנים

טיולי יום לקוטנה הורה

מאחר וקוטנה הורה מהווה מוקד משיכה כה משמעותי לתיירים, ישנם מספר סיורים מאורגנים שיוצאים אל קוטנה הורה מפראג. טיולי היום לקוטנה הורה פופולאריים מאוד כיוון שהם מאפשרים הגעה נוחה ללא צורך בהשכרת רכב ו/או נסיעה בתחבורה ציבורית. ישנן מספר אפשרויות לסיורים אילו, רובם אורכים בין חמש שעות ליום שלם וכוללים כמובן כניסה והדרכה בנקודות העניין המרכזיות שהן “כנסיית העצמות” וקדתרלת סנט ברברה. חלקם גם כוללים ארוחת צהרים במהלך הסיור (למשל הסיור הזה). בשל הפופולאריות של הסיורים הללו מומלץ להבטיח את מקומכם מראש (ראו כאן מספר אפשרויות עם ביטול בחינם), בקיץ כדאי להזמין אפילו כמה שבועות מראש.

בתוך כנסיית סנט ברברה

כך נראית כנסיית סנט ברברה מפנים

לינה בקוטנה הורה

בקרב מי שבוחר להגיע באופן עצמי לקוטנה הורה יש רבים שבוחרים ללון באזור, ונהנים ממה שיש לאזור להציע. האזור המרכזי בו תיירים רבים בוחרים לקחת מלון או דירה הוא אזור הכיכר המרכזית “Palackého náměstí”. זוהי כיכר היסטורית ומקסימה הממוקמת בלב העיירה. כיכר זו מוקפת בבניינים ישנים ויפים, בתי קפה וחנויות וזוהי נקודת מוצא אידיאלית וקרובה לאטרקציות של קוטנה הורה, כולל קתדרלת סנט ברברה, בית המשפט האיטלקי ועוד. כמה ממקומות הלינה המומלצים בקוטנה הורה הם מלון שלושה כוכבים Hotel U Vlašského Dvora, בית ההארחה Penzion U Hrádku ומלון ארבעה כוכבים Penzion a Restaurant Barbora. מומלץ להזמין מקום לינה מראש כי מגוון מקומות לינה בעיירה מצומצם יחסית, אפשר לראות פה מגוון אופציות מומלצות עם אפשרות ביטול בחינם. למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה.

כיכר פלאצקו קוטנה הורה

כיכר פלאקהו המרכזית בקוטנה הורה, אזור לינה מבוקש