מצודת פראג – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור וטיפים למבקר | Hradcany

“אילו ערי אירופה היו שרשרת, אז פראג הייתה היהלום שבין כל הפנינים…”

מדריך מקוצר למבקר במצודת פראג

מצודת פראג (Prague Castle) היא אחת מהאתרים המרשימים והמבוקשים ביותר בעיר פראג מספר המבקרים הרב מעיד על המשיכה המיוחדת של המצודה וההיסטוריה העשירה שבה. על אלה המתכננים לבקר במצודה יש לקחת בחשבון זמני ההמתנה האפשריים והתורים הרבים, ולהכין את עצמם לחוויה מרהיבה אך גם לעיתים צפופה, במיוחד בקיץ (מומלץ מאוד להזמין כרטיסים לדילוג על התור – לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על).

המצודה של פראג היא אחת המצודות העתיקות ביותר בעולם שעדיין קיימות ואחת המצודות הגדולות בעולם. אזור המצודה הוא אחד מאתרי התיירות המרכזיים של העיר.

מצודת פראג – שולטת בקו הרקיע של פראג

אמנם ראשיתה של פראג הוא באזור מצודת וישהראד, אבל הבנייה המאסיבית של העיר התחילה כאן, ברובע המצודה. הצריחים של מצודת פראג (Prazsky hrad) שולטים בקו הרקיע של העיר, ניתן לראות אותם מכל פינה ואזור, וממנה ניתן גם לתצפת על רובה. כמעט כל התיירים המגיעים לפראג מבקרים במצודה. חלקם בוחרים להמשיך בהליכה ברחבות המצודה ולהנות מהנוף המרשים לעיר ואולי אף לצפות בהחלפת המשמרות המתקיימת במצודה, בעוד חלק אחר בוחר להיכנס לאלמנטים השונים בתוך המצודה, כגון קתדרלת סנט ויטוס, אחת הכנסיות המרשימות באירופה. בשל התורים הארוכים שלפעמים נוצרים, אנו ממליצים להזמין את הכרטיסים למצודת מראש: אפשר להזמין כרטיסי כניסה לדילוג על התור בלבד (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על) כרטיס זה יאפשר לכם לדלג על התור בקופות – אבל לא יחסוך את התורים בבידוק הבטחוני ובתוך הכניסה לחלקים המבוקשים של המצודה. אלה המעוניינים בדילוג על התורים הפנימיים והבידוק הבטחוני ובנוסף להרוויח הדרכה וחוויה עמוקה יותר בביקור במצודה אפשר להצטרף לסיורים הפופלריים מאד במצודת פראג. סיורים אילו גם יעשירו את הביקור שלכם, וגם יאפשר לכם מעבר וכניסה מהכניסות המיועדות לקבוצות, מומלץ מאוד להזמין מקום מראש (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על | לפרטים והזמנה של מגוון אופציות לסיורים במקום עם אפשרות ביטול חינם).

 

החלפת משמרות ברובע המצודה (צילום מקורי)

  • טיפ זהב: למטייל העצמאי כדאי לעלות על הטרם קו 22 או 23 ולרדת בתחנת Brusnice ומשם להמשיך בהליכה למצודה וממנה לרדת בדרך המלכים עד לגשר קארל . זהו אחד המסלולים הפופלארים לטיול בפראג.

לינה ברובע המצודה היא לא דבר מאוד פופלארי ויותר מתאים למי שמוכן להשקיע תשלום נוסף עבור ההזדמנות ללון באחד מאזורי התיירות היפים של אירופה, הכולל נוף מדהים ואווירה שקטה. כיף להתעורר כאשר ברקע מביטה עליך מצודת פראג. רובע מצודת פראג הוא אולי אחד מהאזורים הרומנטיים והיוקרתייים ביותר ללינה בפראג. בין המלונות המומלצים באזור ניתן למנות כמה מהמלונות המומלצים של פראג כמו: Golden Star, Design Hotel Neruda וAppia Hotel Residences. למי שמעוניין לקרוא עוד בנושא ראו עוד בעמוד המקיף שלנו מלונות ודירות ברובע המצודה בפראג.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

ההיסטוריה של מצודת פראג

סיפורה של המצודה הוא סיפורה של צ’כיה ופראג כולה. מצודת פראג עמדה במלחמות רבות והחליפה ידיים רבות לאורך ההיסטוריה, כאשר כל שליט שכבש את אזור בוהמיה החליט להתיישב בה או להושיב בה מישהו מטעמו, כמו במקומות דומים בעולם הסובלים מהחלפת ידיים תכופה (רמז: עיר הקודש ירושלים), כל שליט תורן ניסה להטביע בעיר את חותמו, מה שמסביר באופן ישיר את המגוון הרב של סגנונות הבנייה הרווחות בה.

סרטון הדרכה על רובע המצודה:

מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

היא נבנתה באזור המאה ה-9, קצת אחרי בנייתה של מצודת וישהראד, והיא זו שהייתה המקור ממנו צמחה העיר והקנתה לה את שמה.
היות והמצודה מסמלת את השלטון בעיר, היא זכתה להרבה אירועים מכוננים: המרד הבוהמי החל בהשלכת נציגי השלטון מחלון המצודה, התפרעויות ורגימות באבנים בשנים בהן השלטון לא היה אהוד על בני העיר, אשר הביאו לנטישתה על ידי נציגי האצולה האבסבורגית (כמו בימי מרד ההוסיסטים). מנגד, בימים בהם השלטון היה חזק הוא הביע זאת בבנייה במצודה כמו שניתן לראות באופן מוגזם במקרה של ארמון ולדשטיין.

מלבד אירועים טראגים אלו ידעה המצודה לא מעט אירעי הכתרה של מלכים, אשר היו הולכים בדרך המלכותית מהעיר העתיקה, דרך גשר קארל ורחוב נרדובה שבמאלה סטרנה והיו מסיימים את הכתרתם במצודה (את אולמות ורחבות ההכתרה השונים ניתן לראות בעת ביקור במצודה).

גם בעת המודרנית שמשה ועדין משמשת מצודת פראג ככלי להבאת כוח השליט במדינה. כמו אימפריות דורסניות בעבר, גם לדורסנות הנאצית בימי מלחמת העולם השנייה היה רצון עז להטביע את חותמה בעיר. הנאצים עשו זאת על ידי הצבת משרדי שלטונם ברובע המצודה, וכך עשו גם אחיהם לדורסנות – הקומוניסטים.

עוד נקודה היסטורית מעניינת, לפני שאנו קופצים לתאר את מצודת פראג בימינו, חובבי הטריוויה ודאי ירצו לדעת שאת רובו של הסרט “אמדאוס” על חייו של מוצרט צילמו כאן בין רחובות רובע המצודה.

מצודת פראג בלילה

מה רואים בטירת פראג היום?

כיום אזור המצודה היא ביתו של ראש הממשלה הצ’כי. אחת האטרקציות היפות בעיר היא טקס החלפת המשמרות של החיילים הצ’כים על בגדיהם המיוחדים וצלילי התזמורת. החלפת המשמרות מתקיימת בכל יום ב-12:00 בצהריים על יד השערים הראשיים של המצודה – שער מריה תרזה ושער מטיאס. בנוסף אפשר לומר שמצודת פראג היא אחת מנקודות התצפית היפות על העיר ורבים באים אליה לצלם ולהצטלם על רקע העיר פראג.

הכניסה למצודת פראג (צילום: roger)

תצפית על פראג מכיוון המצודה (צילומים מקוריים)

פעילויות כרטיסים והדרכות מומלצות במצודת פראג

האתרים המרכזיים ברובע המצודה

הכניסה המערבית למצודה והגנים:

הכניסה המערבית למצודת פראג כוללת כניסה לגני המצודה ומייד לאחריה צפייה בחיל המשמר ומבנה המשרדים של נשיא צ’כיה. זו אולי הכניסה המומלצת לתחילת הסיור במצודה מכיוון שכך מתחילים מראש המצודה ומתקדמים בירידה ולא בטיפוס.

חיל המשמר, מבנה נשיא צ’כיה והכניסה המערבית למצודת פראג (צילום מקורי)

קתדרלת סנט ויטוס (St. Vitus Cathedral):

הכנסייה הגדולה והחשובה ביותר בפראג ליד הקתדרלה תוכלו לראות את מגדל אבק השרפה העגול, ששימש כמחסן לאבק שרפה שנועד להגן על המצודה.(קרא עוד על כנסיית סנט ויטוס).

כנסיית סנט ויטוס – הכנסייה המרכזית של העיר פראג (צילום מקורי). 

ארמון הקיץ “בלוודר” (Belveder):

הארמון מתקןפת הרנסנס הוא אחד המבנים היחידים בפראג הבנוי בסגנון איטלקי. הארמון נבנה על ידי המלך פרדיננד הראשון כתשורה לאשתו אנה, שנפטרה לאחר לידת בנה ה-15. ליד המבנה אפשר לראות את המזרקה המזמרת – מזרקה עשויה ברונזה שצלילי המים הנופלים עליה משמיעים צליל מיוחד. הארמון סגור רוב הזמן וניתן להיכנס אליו רק בזמני קונצרטים.
כתובת: Mariánské hradby 52/1.

ארמון המלוכה (Stary Kralovsky Palace):

בו תוכלו לראות את אולמות הכתרת המלכים ונהשיאים, שם תוכלו גם לראות כתרים ודיוקנות של מלכי עבר. כמו כן, בארמון אולמות ענק ששימשו את האצילים לצפות במרוצי סוסים תחת קורת גג כשעשוע.

הבזיליקה והמנזר על שם ג’ורג’ הקדוש:

בזיליקת ג’ורג’ הקדוש (Bazilika Sv Jiri), הקרויה על שמו של הקדוש הנוצרי מהחשובים ביותר (בעיקר לזרם האורתודוקסי אך גם לנוצרים האחרים ובמיוחד לכנסייה היוונית), היא אחת הכנסיות העתיקות בצ’כיה. היא קיימת כבר משנת 912. ג’ורג’ הקדוש, או ג’ורג’ קוטל הדרקון, היה חייל בצבא הרומי שקיבל עליו את הנצרות ובגלל זה הוצא להורג. עם השנים נקשרו בו אגדות של חיסול הדרקון, שיש הרואים בו משמעות סימבולית של רוע או כפירה.

בזיליקת ג’ורג הקדוש (צילום מקורי)

בזיליקת ג’ורג’ הקדוש היא הכנסייה השנייה הכי עתיקה בפראג. היא הייתה בנויה מעץ בנקודה זו כבר במאה ה-10 ועדיין ניתן לראות את שאריות מבנה העץ של הכנסייה. בתוך הכנסייה אפשר לראות תבליט מהמאה ה-13 של מריה הבתולה וקברים של נסיכים מקומיים.

את המבנה לא ניתן לפספס בגלל צבעו האדמדם ובגלל שני המגדלים האפורים הצמודים לכנסייה הבולטים כמעט מכל נקודה בפראג. הכניסה בתשלום כחלק מכרטיס כולל של כל אתרי רובע המצודה. במנזר הסמוך לבזיליקה נמצאת הגלריה הלאומית המציגה אמנות צ’כית בסגנון גותי.

ארמון לובקוביץ (Lobkovicky Palace):

ארמון חדש יחסית המוחזק בבעלות פרטית מאז המאה ה-17, למרות שהוחרם על ידי השלטונות בזמן שליטת הקומוניסטים. בארמון, הבנוי בסגנון הרנסנס, יש אולמות נשף גדולים המשמשים כיום בעיקר לקונצרטים וכמוזיאון לאומי. במוזיאון ישנו אוסף של ציורים לאומיים ובגדים מכל אזור בוהמיה, אוסף של שריונות וכלי נשק ואוסף גדול של כלי נגינה ומוצגים מוסיקליים אחרים, בו מוצגים מוסיקאים גדולים כמו בטהובן והנדל. בתוך הארמון פועל בית קפה שנחשב לאחד הטובים בפראג.

המוזיאון מקיים פעילויות רבות בתוכו ובקהילה בחוץ ושווה להתעדכן דרך האתר בפעולותיו.

שעות פתיחה: ימי ג’-א’ 10:00-18:00

סמטת הזהב/ סמטת האלכימאים (Zlata Ulicka):

סמטה צבעונית וציורית במיוחד, שנקראה על שם האלכימאים הרבים שהתגוררו בעיר, שניסו ליצור זהב למלכים המקומיים השונים.המקורות ההיסטוריים החדשים מראים שכנראה מעולם לא ישבו בסמטה אלכימאים, כי אם חיילים ושומרים של המצודה, ורק מאוחר יותר הגיעו צורפים ותכשיטנים, ומכאן כנראה מקור השם. במאה ה-20 התיישבו בה אנשי הרוח (כמו פרנץ קפקא שהתגורר בבית מספר 22 והפך אותו למוקד עלייה לרגל בימינו). בהמשך הסמטה יש שני מוזאונים נחמדים: מוזיאון עינויים קטן (עדיף ללכת לזה שליד גשר קארל) ומוזיאון הצעצועים, המומלץ ביותר.

היום הכניסה לסימטה ולבתים השונים בה בתשלום.

ארמון ולדשטיין:

ארמון בארוקי (אחד מהראשונים באירופה) שנבנה על ידי אציל קתולי בשם אלברט פון ולדשטיין, אשר הנהיג את הכוחות הלוחמים במלחמת 30 השנה כנגד הפרוטסטנטים וככל הנראה היה רברבן לא קטן ורצה להשוויץ בעושרו הרב. המבנה המדהים, המשמש כיום כמשכנו של הסנאט ושל משרד החינוך והתרבות הצ’כי, כולל גנים מטופחים בסגנון צרפתי ואולמות בעלי קירות ותקרות מצויירים בציורי שמן מרשימים ביותר בסגנון בארוקי. 

מוזיאון הצעצועים:

מוזיאון הצעצועים נמצא בסמטת הזהב והוא חלק מאתרי רובע המצודה. המוזיאון הקטן והנחמד הזה מומלץ לתיירים הצעירים ולצעירים ברוחם. המוזיאון הוא למעשה חצי מאוסף שחציו השני נמצא במינכן והוא מציג אוסף גדול של בובות ענק, בובות בארבי, לגו, חיילי צעצוע, צעצועים ישנים, דגמי משחק של חדרים מתקופות שונות, דובי פרווה, מכוניות, וכל אשר ילדים מכל הגילאים יאהבו לראות.

שעות פתיחה: 9:00-17:30
מחיר: 40 קרונות למבוגר, 20 לילד

תמונות ממוזיאון הצעצועים (צילומים מקוריים)

לורטו פאלאס Loreto Palace – ארמון לורטה:

על אתר זה נכתב עמוד מידע חדש ראה: לורטו פאלאס Loreto Palace.

אם תלכו ישר ביצאה מהכניסה הראשית של מצודת פראג ותמשיכו ללכת ישר עד לרחוב Loretanske. תגלו מבנה עתיק של כנסייה הבנויה בסגנון הבארוק (המאה ה-17). בעברית זה אומר ציורים מדהימים על הקירות המשתמשים בטכניקות מדהימות של הבלטת בניה הממוזגת עם הציור, ציורים מעוררי רושם מהמאה ה17 – בקיצור חגיגה לעייני התיירים המבקרים במקום. הכנסייה יכולה להיקרא לורטו או לורטה מדובר באותו אתר.

בתוך הכנסייה מלבד ציורי קיר וציורים “רגילים” מהמאה השבע עשרה תראו אוסף של תכשיטים, כאשר בקומה השנייה של הכנסייה תצפו באוסף יהלומים עוצר נשימה.

במרכז החצר של הכנסייה ניצבת רפליקה של ה”סנטה קאזה” – ביתה של מריה הבתולה מנצרת. על פי האגדה נישא הבית בידי מלאכים מארץ ישראל עד ללורטו שבאיטליה, ובלהט הדתי ששטף את הממלכה הבוהמית לאחר ניצחונם של הקתולים במלחמת 30 השנים (ראה ההיסטוריה של פראג) נבנו כ־50 סנטה קאזות כאלה.

כדאי לדעת:

  • הכנסייה משמשת מוקד לעלייה לרגל לאלפי מאמינים נוצרים.
  • במקום מותר לצלם אך ללא פלאש!

מידע שימושי:

  • כתובת:Loretanske namesti 110/4, 110 00 Prague-Praha 1 – Hradcany, Czech Republic
  • הגעה: חשמלית: קו 22, 25, 57 עד לתחנת Pohorelec

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

לינה ברובע המצודה

לינה ברובע המצודה מתאימה למי שמוכן להשקיע תשלום נוסף עבור ההזדמנות ללון באחד מאזורי התיירות היפים של אירופה, הכולל נוף מדהים ואווירה שקטה. כיף להתעורר על רקע מצודת פראג. זהו לא אזור המתאים ללינה זולה או לינה למשפחות והוא יותר מומלץ למי שמחפש חופשה יוקרתית ומפנקת ו/או מלונות לחופשה רומנטית בפראג. בין המלונות המומלצים ניתן למצוא את מלון Three Storks הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. או את מלון Loreta Hotel הנותן תמורה טובה למחיר. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Lazenska N°4 היא אופציה טובה באזור. בתקופת קיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה במצודת פראג עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה ברובע המצודה כדאי להיכנס לעמוד מלונות ברובע המצודה. (למידע נוסף על מלונות בפראג).

 

המלצות "הכל על"




  • לא כדאי לפספס את החלפת המשמרות, היא אחת מהמיוחדות הקיימות באירופה (לא מצועצעת כמו באתונה או לונדון, אבל בכל זאת שווה את הכל). ההחלפה מתבצעת בכל שעה עגולה במהלך היום, כאשר בשעה 12:00 בצהריים מתקיים בטירה טקס החלפה מורחב הכולל גם נגינת תזמורת – מומלץ לצפות בהחלפה ברחבה שמחוץ למצודה ולא מתוכה.
  • כדאי להשקיע כמה שעות לביקור במצודה כיוון שהיא גדולה ורבת אזורי תיור. בתוך המצודה עצמה יש הרבה מה לראות – מגדלים, פסלי ענק, חצרות מטופחות, דגם מוקטן של מגדל אייפל ומזרקות. בין כל המבנים תוכלו לראות את החיילים השומרים על הרובע (מדיהם מגוחכים משהו אך יפים וצבעוניים).
  • כדאי לבקר במוזאון לצעצועים, במיוחד אם אתם מטיילים עם ילדים. מדובר בהפוגה נחמדה מכל היהסטוריה הכבדה שבאזור המצודה. להולכים עם עגלת תינוק, אין בעיה להתנייד עם העגלה בכל רחבי המצודה, מלבד החלק של סימטת האלכימאים (למטיילים עם ילדים כדי לקרוא עוד המלצות בעמוד על ילדים בפראג).
  • אפשר לקנות כרטיס כניסה משולב לכל אתרי הטירה ב-350 קרונות (עסקה די משתלמת למי שמעוניין לבקר בחלק מהאתרים). אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים לפראג, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • למי שמגיע לעיר ורוצה לראות עוד אתרים מומלץ לשקול רכישת פראג סיטי פאס, כרטיס המאפשר כניסה למגוון אתרים נוספים בעיר ולאטרקציות שונות כמו שייט בנהר הוולטובה ונסיעה באוטובוס התיירים של פראג.
  • רובע הטירה עמוס (ובמהלך הקיץ גם חם) וצריך לבוא מוכנים נפשית לתחושת הדוחק הקיימת בין מיליוני התיירים.
  • בכניסה מאוחרת אחרי השעה 17:00 לסמטת האלכימאים אפשר להיכנס ללא תשלום, אלא שאז המבנים סגורים.
  • חשוב לדעת שבחורף הגנים סגורים למבקרים.
  • לא מומלץ להתקרב עם רכב לאזור (בכלל לא מומלץ להגיע עם רכב לטיול בפראג – ראה השכרת רכב בצ’כיה) שיטת ההגעה הנוחה ביותר היא במטרו (לרדת בתחנת Hradcany) וזה יאפשר לכם לעשות את מסלול המצודה בירידה מראש במצודה לכיוון העיר.
  • ילדים יהנו מהמראות המיוחדים ובמיוחד ממוזיאון הילדים.
  • למי שמעוניין לשלב בחופשה שלו גם קניות אנו ממליצים להגיע לפאשן ארנה – קניון עודפים המאפשר החזרי מס, הנחות לאורך השנה ומעניק גם הנחה נוספת למגיעים עם קופון ייעודי. על כל אלו תוכלו לקרוא בעמוד שלנו על קניון פאשן ארנה – Fashion Arena.

המלצות של גולשי האתר לרובע המצודה:

  • נטע כהן: המבצר מרשים ביותר. קנינו כרטיס קצר בניגוד לכתוב הם לא קיבלו תעודת סטודנט בעברית (יש גם הגבלה להנחת סטודנט עד גיל 26).
    את טקס החלפת המשמר לא ראינו טוב בגלל הצפיפות של התיירים הצופים יחד איתנו לכן אני ממליצה להגיע קודם.
    חשוב לי לציין שלקתדרלת סנט ויטוס ניתן להיכנס בחינם (רק להתחלה) אך בלי הכרטיס לא ניתן להיכנס לסמטת האלכימאים המדהימה (לא לפספס).
  • מערכת האתר: הי נטע, תודה על ההמלצות והתגובות המלמדות. חשוב לנו רק לומר שאנו לא פרסמנו שיש הנחה לסטטודנטים ישראלים. הנחה זו תקפה רק למי שלומד באיחוד האירופי אולי ראית זו באתר אחר, בנוסף לרוב חלקי המצודה לא ניתן להיכנס ללא כרטיס ויש לקחת זאת בחשבון כי היא באמת מדהימה.
  • אבישי וידר: ​סיור קצר במתחם מצודת פראג עולה 250 קרונות . לסטודנטים מתחת לגיל 26 עם תעודת סטודנט– המחיר הוא חצי מכך (יש להביא תעודה בינ”ל תקפה! אפשר להוציא אותה במשרדי איסתא). קנינו כרטיסים, אבל בתום הסיור הגענו למסקנה שהם לא שינו בהרבה את ההנאה שלנו. הכרטיס מאפשר כניסה לחלקים פנימיים יותר של קתדרלת סנט ויטוס, אך גם מי שאין לו כרטיס יכול להיכנס לכנסיה ולהתרשם מכמה מהויטראז’ים. הכרטיס גם מאפשר כניסה לארמון המלכותי הישן ובזיליקת סנט ג’ורג’ . כל המבנים הללו נחמדים מבנים אבל מרשימים בעיקר מבחוץ, ובשביל זה לא צריך כרטיס. המבנים היחידים שבשביל לראות אותם צריך כרטיס הם אלה שבסמטת הזהב, אבל גם אליהם הכניסה חינם החל משעות אחה”צ.
  • אפרת סינגלובסקי: אני ממליצה להגיע מוקדם, אנו כבר הגענו בשמונה וחצי בבוקר, לפני כל התיירים, והתורים הארוכים – כל אזור קתדרלת ויטוס היה לרשותנו – לכן גם הפקנו צילומים נטולי המוני תיירים וגם יכולנו להכנס ראשונים לאתרי המקום.
  • אברהם חנקין: אני ממליץ לרדת בתחנה הגבוהה (הכי צפונית) באוטובוס המגיע למצודה. כדי לא לטפס ברגל.

רובע המצודה פראג

צילום מהאוויר של רובע המצודה

שאלות ותשובות על רובע המצודה

כדאי לבקר ברובע המצודה שבבירת צ'כיה- פראג, שם התחילה הבנייה המאסיבית של העיר. הרובע נקרא על שם המצודה העתיקה והמפורסמת ששוכנת בו- מצודת פראג (Prazsky hrad) אשר ניתן לראות את צריחיה כמעט מכל נקודה באזור. רובע המצודה שופע היסטוריה ומספר את סיפורה של פראג וצ'כיה בכלל. הביקור שם מומלץ למי שנמצא בפראג ולחובבי ארכיטקטורה והיסטוריה.

הזמן האידיאלי לביקור ברובע המצודה בפראג הוא בחודשים מאי או ספטמבר, אז מזג האוויר נעים ועונת התיירות אינה בשיאה כך שהעיר לא צפופה ועמוסה מידי והמחירים אינם בשיאם. מבחינת מזג אוויר כדאי לבקר באביב או בקיץ (מאי-ספטמבר). אם ברצונכם לחסוך בעלויות עדיף לבקר בחודשי החורף (אוקטובר-אפריל) אז המחירים נמוכים יחסית.

רובע המצודה מפורסם בזכות המצודה המרשימה ששוכנת בו ובסגנונות הארכיטקטורה השונים של המבנים ברחובות. אירועים היסטוריים רבים התרחשו במצודה ובאזור הרובע וכיום ראש ממשלת צ'כיה גר שם. בנוסף המצודה ידועה בתור נקודת תצפית נהדרת על פראג.

האתר המרכזי ברובע המצודה הוא מצודת פראג ובאופן ספציפי הכניסה המערבית למצודה והגנים שכן זוהי נקודה טובה ליציאה לסיור. אתר חשוב נוסף הוא קתדרלת סנט ויטוס (St. Vitus Cathedral)- הגדולה והמפוארת ביותר בפראג. מבנים דתיים חשובים נוספים הם הבזיליקה והמנזר על שם ג’ורג’ הקדוש (Bazilika Sv Jiri)- אחת הכנסיות העתיקות בצ'כיה ולורטו פאלאס (Loreto Palace)- כנסייה בסגנון הבארוק. אטרקציות גדולות נוספות הן ארמונות השוכנים ברובע- ארמון הקיץ “בלוודר” (Belveder), ארמון המלוכה (Stary Kralovsky Palace), ארמון לובקוביץ (Lobkovicky Palace) וארמון ולדשטיין. מקום מעניין נוסף הוא סמטת הזהב/ סמטת האלכימאים (Zlata Ulicka)- רחוב קטן וציורי בעל אופי ייחודי, שם ניתן למצוא שני מוזיאונים: מוזיאון הצעצועים ומוזיאון העינויים.

אפשר להגיע לאזור רובע המצודה בפראג באמצעות:

  • מטרו:
  • קו A (ירוק) לרדת בתחנת Malostranska או Hradcanska
  • חשמלית (טראם):
  • קווים 22 ו-23 עד המצודה

לקריאה נוספת על התניידות נוחה בפראג מומלץ להיכנס לקישור הזה.

רובע המצודה מתאים לביקור עם ילדים, ניתן לטייל שם ברחובות וביקור במצודה יכול להיות מרשים עבור ילדים.

ישנם סיורים רבים שניתן לעשות ברובע המצודה. יש סיורי הליכה (בין שעה לשלוש) שמשלבים את המצודה יחד עם שאר הרובע. בנוסף יש סיורים שמשלבים את רובע המצודה כחלק מסיור גדול יותר ברחבי פראג. פרטים על כלל הסיורים המוצעים ברובע המצודה ניתן למצוא בקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור רובע המצודה ניתן למנות את מלון Hotel Savoy , מלון Hotel Neruda ומלון Hotel Green Lobster.
לקריאה נוספת על מלונות באזור מצודת פראג מומלץ להיכנס לקישור הזה.

לא, אבל ניתן למצוא את מסעדת מסעדת הגולם פראג (מקבוצת דיניץ) שנמצאת פחות משני קילומטרים מרובע המצודה, פחות מחצי שעה הליכה, או את מסעדת "המסעדה שלנו - חב"ד" שנמצאת גם באותו המרחק וגם את מסעדת גריל כשר.

המרחק בין רובע המצודה ל- Fashion Arena Prague Outlet הוא כ- 22 ק"מ, פחות מחצי שעה נסיעה ברכב.

המרחק בין רובע המצודה ל- DinoPark Praha הוא כ- 10 ק"מ, פחות מרבע שעה נסיעה ברכב.

כדאי להשקיע כמה שעות לביקור ברובע המצודה כיוון שהיא גדולה ורבת אזורי תיור.

אין הבדל בין ביקור בימות השבוע לבין ביקור בימי ראשון.

כן. האיזור נחשב לאחד האיזורים היקרים בפראג, בעיקר מבחינת לינה.

ניתן למצוא את מסעדת Indian By Nature I, הנמצאת כ- 6 קילומטרים מרובע המצודה, נסיעה של פחות מרבע שעה ברכב ואת מסעדת Zem Prague, שנמצאת פחות משלושה קילומטרים מרובע המצודה, פחות מ- 40 דקות הליכה.

מידע שימושי

שעות פתיחה

1 באפריל-31 באוקטובר בין 9:00-18:00, 1 בינואר-31 במרץ ו-1 בנובמבר-31 בדצמבר 9:00-16:00.

כתובת

Jirska

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו A (ירוק) לרדת בתחנת Malostranska או Hradcanska.

directions_subway

חשמלית (טראם)
קווים 22 ו-23 עד המצודה

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1029" zoom="16"]