טיבט | Tibet

טיבט – 西藏

טיבט הינה מחוז אוטונומי בדרום מערב סין, בעל נופים קסומים ואוכלוסיה מרתקת, אך גם בעל מצב פוליטי שנוי במחלוקת

מידע כללי על טיבט

בעבר הייתה טיבט ממלכה עצמאית ואולם, החל משנות ה-50 היא נכבשה ע”י סין (תוך כדי הריגת מליון ומשהו מתושביה). לאורך השנים, העם הטיבטי נלחם לעצמאותו, כשהסינים טוענים לזכות ריבונית על טיבט.

טיבט, המכונה גם גג העולם, ממוקמת ברמה הטיבטית, בגובה ממוצע של 4,900 מטרים. בשל הגובה הרב, כשמגיעים לטיבט בצורה לא הדרגתית (כלומר – בטיסה), יש להקדיש מס’ ימים ראשונים, בטרם מתחילים לטייל, להתאקלמות לגובה הרב.

משנות ה-80, טיבט פתוחה לתיירים. מטיילים מעידים כי בטיול בטיבט ההרגשה היא של מדינה כבושה ובאופן כללי, לאור המצב הפוליטי הרגיש, מומלץ שלא להביע דעות פוליטיות, ולא להסתובב עם חפצים הנושאים את דגל טיבט, או את תמונת הדלאי למה.

בעמוד זה תוכלו לקבל מידע אודות אתרים ופעילויות מומלצות בטיבט. למידע אודות אתרים אלו לחצו על המקום במפה באתר או ברשימה האתרים המומלצים שבהמשך העמוד. טיבט מסומנת במפה זו בצבע אדום.




טיבט (צולם עDennis Jarvis) (צילום: Dennis Jarvis)” width=”500″ height=”375″ />טיבט (צולם ע”י – Dennis Jarvis) (צילום: Dennis Jarvis, רישיון)

מה רואים ואתרים מרכזיים בטיבט

להסה – Lhasa

הבירה הקדושה וה​אטרקציה המרכזית בטיבט. העיר יושבת בעמק רחב ידיים, בגובה של 3,700 מטרים מעל פני הים, המוקף הרים עם פסגות מושלגות. סגנון הבנייה הטיבטי הולך ונעלם ולעומתו מתרבים בניינים גבוהים, כבישים…
לקריאה נוספת על להסה – Lhasa »

סביבות להסה – Lhasa Area

מידע על מנזר גנדן Ganden, מנזר סמיה – Samye ואגם נאם טסו – Nam tso. האיזור, דרכי הגעה, המלצות ומידע שימושי למבקר…
לקריאה נוספת על סביבות להסה – Lhasa Area »

גיאנטסה ואגם יאמדרוק – Gyantsek

בעמוד זה תמצאו מידע על העיר גיאנטסה והאתרים הסמוכים אליה: מנזר Pelkhor Chode, המבצר העתיק -Gyantse Dzong – ואגם יאמדר​וק – Yamdrok Tso. האיזור, דרכי הגעה, המלצות ומידע שימושי למבקר…
לקריאה נוספת על גיאנטסה ואגם יאמדרוק – Gyantsek »

שיגאטסה – Shigatse

העיר בה יושב הפאנצ’ן לאמה (סגנו של הדאלי לאמה) המשרת כראש המנזר הגדול בעיר. חוץ מחשיבותה הדתית, היתה שיגאטסה תמיד חשובה מבחינה אסטרטגית כיושבת על הדרך הראשית בין להסה לנפאל. בעמוד זה תמצאו מידע על…
לקריאה נוספת על שיגאטסה – Shigatse »

הר האוורסט – Mount Everest

הר האוורסט הוא ההר הגבוה בעולם, הנמצא ברכס ההמלאיה, ופסגתו מתנשאת אל גובה של 8,848 מטרים. הוא נקרא סאגארמטה בנפאל, זומולאנגמא פנג בסין וצ’ומולונגמא בטיבט, ובשל שמותיו הרבים הוטבע שמו באנגלית על…
לקריאה נוספת על הר האוורסט – Mount Everest »

הר קאילאש – Mount Kailash

הר קאילאש, הנמצא במערב טיבט בגובה של 6,600 מטרים, הינו אתר העליה לרגל הקדוש ביותר לדתות ההינדואיזם, הבודהיזם, הג’איניזם והבון. המוני מאמינים מגיעים להר במשך כל ימות השנה (מלבד החורפיים שבהם) בכדי…
לקריאה נוספת על הר קאילאש – Mount Kailash »

אזור גבול נפאל

ז’אנגמו Zangmu– עיירה טיבטית הסמוכה לגבול הנפאלי.
טינגרי Tingry – עיירת מעבר במרחק 5 שעות נסיעה מהגבול הנפאלי. מכאן ניתן להמשיך להר קאילאש, אך עיקר המטיילים ממשיכים מכאן לתוך טיבט.

מדוע טיבט חשובה לסין




טיפים והמלצות כלליות למבקר בטיבט

  • עונה מתאימה לטיול – התקופה המתאימה ביותר לטיול בטיבט היא בין החודשים מאי עד אוקטובר. מחוץ לעונה יורדים שלגים והטמפרטורות יורדות הרבה מתחת לאפס. החודשים יולי-אוגוסט הם החודשים הגשומים ביותר בטיבט, אך מכיוון שמדובר במדבר בצל גשם, הגשם מועט ונוח לטייל שם גם בעונה זו.

 

מידע שימושי למבקר בטיבט

הגעה לטיבט:

  • מסין בטיסה: הדרך המקובלת ביותר להגיע לטיבט היא לטוס מהעיר צ’נגדו.
  • מסין יבשתית: הדרך החוקית היחידה להגיע באוטובוס מסין לטיבט היא דרך גולמוד – עיירה קטנה על הגבול הצפוני מערבי של סין עם טיבט – נסיעה של כ-30 שעות.
  • רכבת ההימלאיה לטיבט: קו רכבת מבייג’ין ללהסה, באורך 4,064 ק”מ, החוצה את רכס ההימלאיה ולוקח 48 שעות בדיוק. הנוסעים ברכבת הם ברובם סינים, המגיעים לצורך טיול או עבודה ללהסה. רדיו הרכבת משדר 24 שעות שידורי תעמולה מטעם השלטונות בסין. יש לקחת בחשבון כי משהרכבת נכנסת לשטח טיבט היא נוסעת בגבהים ויש סיכוי לחלות במחלת גבהים.
  • מנפאל בטיסה: מקטמנדו ניתן גם לטוס ללהסה. בדרך זו, לא מתבטלת הויזה הסינית.
  • מנפאל יבשתית: בשנים האחרונות הפכה הדרך מנפאל לטיבט, הנקראת דרך הידידות, לפופולרית במיוחד. כדי להיכנס מנפאל לטיבט, יש צורך באישור (פרמיט) בלבד, ואין צורך בויזה. שימו לב כי האישור הוא קבוצתי, ואם אתם מתכננים להמשיך אח”כ לטייל לבד, יש צורך להסדיר זאת בסוכנות שמארגנת את הפרמיט. דרך סוכנויות הנסיעות, תוכלו לארגן את הנסיעה לטיבט עד ללהסה, במסגרת טיול ג’יפים מאורגן. הטיול, האורך 4-5 ימים, כולל ביקור באטרקציות המרכזיות של טיבט.

 

[wpgmza id="21" cat="5" marker="3609" zoom="6"]