מוניגה דל גארדה, איטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Moniga del Garda

עיירת תיירות, שמן ויין על חופו המערבי של אגם גארדה

מידע כללי

מוניגה דל גארדה (Moniga del Garda) היא עיירה ומועצה אזורית על שפתו המערבית של אגם גארדה, בנפת ברשה שבמחוז לומברדיה, צפון איטליה. העיירה נמצאת בעמק ואלטנזי (Valtenesi) המלא בכרמים ומטעי זיתים לחופי האגם. עמק זה מאופיין בהרים שמרגלותיהן גולשות אל אגם גארדה, ובו נמצאות גם העיירות פדנגה סול גארדהמנרבה דל גארדה, וסן פליצ׳ה דל בנאקו והוא מפורסם בשל ייצור היין המקומי שבו. בשל כך העיירה מוקפת בירוק- בעיקר במטעי זיתים. זן הענבים שממנו מיוצר הקיארטו (Chiaretto) – יין הרוזה המפורסם בעל צבע הדובדבן גדל פה במוניגה דל גארדה, באדמות העמק הפוריות.




מה רואים?

בעיירה חופי חלוקי נחל אידיליים, נמל ציורי, נוף מכשף ומבני העיירה הם בסגנון ימי הביניים. העיירה נמצאת למרגלות הר, ובשל כך רחובותיה מתפתלים וצרים.

אתרים מרכזיים במוניגה דל גארדה

  • מצודת מוניגה – קסטלו די מוניגה (Castello di Moniga)

המצודה ניצבת על גבעה קטנה בצד המערבי של העיירה, מוקפת בכרמים ונשקף ממנה נוף יפה של האגם. בזכות המיקום המבודד והלא ממש אסטרטגי שלה היא נמצאת במצב שימור די טוב, ולמעשה נחשבת לבין הביצורים המשומרים בצורה הטובה ביותר בדרום האגם. למרות תואר זה, כל מה שנשאר מהמצודה הוא הקירות החיצוניים (שהם מרשימים למדי). כיום מגדל השמירה הוסב להיות מגדל פעמון ובחצר הפנימית של המצודה ישנם מגורים פסטורליים.
המצודה נבנתה במאה העשירית על מנת להגן על העיר מההונים. היא לא שימשה כבית מגורים של אדם או משפחה מסוימת, אלא מחסה ציבורי שאליו ברחו התושבים המקומיים במקרה של סכנה, בדומה למצודה של פדנגה סול גארדה. בתקופה של הברברים פותחה מערכת העברת מסרים במצודה שיכלה להעביר מסר ברור על סכנה עד לעיר ברשיה (במרחק של כמעט 40 ק״מ!).

המלצות למצודת מוניגה:

  • בחלק מעונות השנה יש שוק במצודה בערבים, כדאי לברר אם הוא מתקיים בתקופה שאתם באזור.
  • מומלץ לטיול רומנטי, במצודה יש בר, והנוף יפה ממנה גם בלילה.
  • דרך ההגעה המומלצת היא ברגל או ברכב.
  • ממש מול המצודה נמצאת כנסיית סן מרטינו- כדאי לשלב את הביקור בשתיהן יחד.

כתובת: Via Castello I, 12, מוניגה דל גארדהאגם גארדהאיטליה.

מצודת מוניגה דל גארדה (צילום: Maurizio, רישיון)

  • כנסיית סן מרטינו – קייסה די סן מרטינו (Chiesa di San Martino)

זוהי אחת מהכנסיות העתיקות ביותר בעמק, נבנתה ממש מול מצודת מוניגה באמצע המאה ה-15, ושופצה כמעט כולה מחדש באמצע המאה ה-18 בסגנון הבארוק. החזית אלגנטית וצהובה עם קישוטי גבס לבן, ובפנים תוכלו לראות קישוטי סטוקו. אחד מחמשת המזבחות בפנים מוקדש לסן מרטינו, שעל שמו נקראת הכנסייה.

המלצות לכנסייה:

  • אין מה להגיע למוניגה במיוחד כדי לראות את הכנסייה, אבל אם אתם כבר פה כדאי לקפוץ לביקור משולב במצודה ובכנסייה.

כתובת: Strada Provinciale 39, 6, מוניגה דל גארדהאגם גארדהאיטליה.

כנסיית סן מרטינו מבפנים (צילום: Luca Giarelli / CC-BY-SA 3.0)

לינה במוניגה דל גארדה

תיירים הלנים במוניגה מתרכזים בשני מקומות עיקריים, במרכז העיירה סביב כנסיית סן מרטינו (Chiesa di San Martino vescovo) ועל גדות אגם גארדה. במוניגה דל גארדה קיימים מעט מאוד מקומות אירוח אך עדיין תמצאו בה מגוון רחב של אפשרויות לינה, החל מאתרי קמפינג כמו Sereno Camping Holiday, דרך מלונות מפנקים המציעים מספר בריכות כמו Italsol Residence Riai ועד דירות מרווחות המתאימות למשפחות כמו Relais Rosa Dei Venti -Ciao Vacanze-.

מוניגה דל גארדההלינה על גדות אגם גארדה היא אחת מאפשרויות הלינה הפופולריות במוניגה

בנוסף כדאי לדעת שמוניגה מתאימה למתניידים עם רכב שכור, כמעט כל המלונות בעיירה כוללים חניה, רובם הגדול – בחינם. מקומות לדוגמה המציעים חניה פרטית בחינם הם: Park Residence Il Gabbiano, Residence Primera וVilla Paradiso Suite.

בתקופת הקיץ העיירה מלאה ולכן כדאי לבצע הזמנה של מקום לינה מוקדם ככל האפשר. אם אתם עדיין מתלבטים, אפשר לבצע בקישור זה הזמנה של מקומות לינה במוניגה עם אפשרות ביטול. אנו ממליצים להיכנס לעמוד מלונות במוניגה דל גארדה למידע נוסף.

שאלות ותשובות נפוצות על מוניגה דל גארדה

מומלץ להקדיש לביקור במוניגה דל גארדה 1-3 ימים.

ניתן להגיע מאגם גארדה למוניגה דל גארדה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באגם גארדה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה למוניגה דל גארדה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת במחלף דסנזאנו (Desenzano) לכיוון כביש SP567 ולנסוע בו צפונה עד דסנזאנו, שם הוא יהפוך להיות 572, להמשיך בו צפונה עד מוניגה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף למוניגה. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום 45 דקות. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע באמצעות מעבורת, בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.

שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.

בין המלונות המומלצים באזור מוניגה דל גארדה ניתן למנות את מלון Residence Karina, מלון Residence Corte Ferrari ומלון Camping Piantelle. במוניגה דל גארדה קיימים מעט מאוד מקומות אירוח, לא יותר מ-60 אשר רובם הגדול ללא דירוג כוכבים, אך בהחלט מציעה לינה איכותית.
לקריאה נוספת על מלונות במוניגה דל גארדה לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

  • לדעתינו העיירה חביבה ביותר ללינה, אך אם אתם לנים במקום אחר- אין מה להגיע אליה במיוחד לראותה, אין לה ייחוד מסוים או אתרי תיירות מיוחדים יותר מכל עיירה אחרת באגם, מלבד תיירים חובבי יין המגיעים לפה על מנת להינות מההכרמים והיקבים. חוויה אוהבה במיוחד היא טעימות יין אל מול מימי האגם…  (הדברים נכונים גם לתיירים אוהבי שמן, שגם הוא מוגש פה בחוות השונות – אך זה באמת לא כולל הרבה תיירים).
  • בשל הרחובות הצרים והמפותלים והחוסר היחסי בתשתיות, מוניגה דל גארדה פחות מתאימה לבעלי מוגבלויות בתנועה, למידע נוסף על אגם גארדה למוגבלי תנועה.
  • הלינה במוניגה דל גארדה מומלצת למטיילים עם רכב שכור מפני שמלונות רבים בה מציעים חניה בחינם, וכמו כן לזוגות בחופשה רומנטית. לדעתנו היא אינה יעד לינה טוב לבעלי מוגבלות בתנועה וגם פחות פופלארית בקרב משפחות עם ילדים קטנים (למשפחות עם ילדים גדולים יותר היא יותר תתאים), למידע נוסף על מלונות במוניגה דל גארדה ומלונות באגם גארדה.
  • להמלצות כלליות על אגם גארדה- ראו אגם גארדה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על מוניגה דל גארדה

  • כתובת: מוניגה דל גארדהאגם גארדהאיטליה.
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס- יש לקחת אוטובוס לעיירה דסנזאנו דל גארדה ומשם לקחת אוטובוס נוסף למוניגה. מדובר בנסיעה כוללת של מינימום 45 דקות.
    • במעבורת- בעיירה תחנת מעבורת המחברת אותה אל עיירות רבות באגם, במידה ורוצים להגיע אל העיירות הצפוניות ביותר- מהיר יותר להשתמש במעבורת מאשר נסיעה בכבישים. למידע נוסף על מעבורת באגם גארדה.
    • ברכב- מהכביש המהיר A4/E70 יש לרדת במחלף דסנזאנו (Desenzano) לכיוון כביש SP567 ולנסוע בו צפונה עד דסנזאנו, שם הוא יהפוך להיות 572, להמשיך בו צפונה עד מוניגה, למידע נוסף על השכרת רכב באגם גארדה והשכרת רכב באיטליה.
    • בטיסה- שדה התעופה הקרוב ביותר נמצא בורונה, VRN – Verona Villafranca Airport. למידע נוסף על טיסות לאגם גארדה וטיסות לאיטליה.