טיפים מטיול חברות במדריד – מיטל סולומון

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

היי לכולם,

חזרנו אתמול ממדריד המהממת, נסענו שתי חברות ובגלל שההמלצות כאן בקבוצה ממש עזרו לנו החלטנו לתת כמה טיפים משלנו.
אז ככה: מדריד היא עיר מדהימה ותוססת בכל שעות היום יש אנשים ברחובות, בכיכרות המרכזיים, בחנויות, הספרדים חביבים, אך לא יודעים אנגלית וזה קצת מבאס.

הגענו בחמישי בערב, היינו במלון Ganivet שנמצא סמוך לפלאזה דה מיור וקרוב לתחנות מטרו, הליכה של 5 דקות, המלון אחלה עם ארוחת בוקר סבירה ובמחיר סביר. אנחנו כמעט ולא היינו במלון וזה התאים לנו מאוד.
הלכנו בעיקר ברגל ממקום למקום, ונסענו גם במטרו, היה קל ופשוט להתמצאות. בערב ההגעה, עשינו סיבוב באיזור והכרנו את העיר. הפריימרק עצום לחובבי הקניות אפשר להסתובב שם מספר שעות בכייף, עדיף להגיע על הבוקר כי לקראת 12 כבר נהיה עמוס.
גראן ויה רחוב מדהים, תוסס, מלא בכל החנויות והמסעדות. אנחנו חובבות אינסטגרם ומצאנו בית קפה מדהים ולא מתויר שנקרא CAFE FEDRAL טעים ומומלץ ביותר, בית קפה נוסף מומלץ ביתי וקטן נקרא PUM PUM CAFE מגישים בו ארוחות בוקר, שקשוקה מדהימה ומיץ תפוזים טרי, מסעדה נוספת שאני ממליצה עליה היא OVEN בגראן ויה שעליה המליצו כאן הרבה אנשים ושווה להגיע אליה. לגבי הצ’ורוס המפורסם – רק ב- Chocolateria San Gine. פשוט שלמות, במקום יש תור, אבל אין מה להיבהל, הוא זז מהר ותוך מספר דקות אתם מקבלים צ’ורוס חם וכוס שוקולד לטבילה חובה! קינוח נוסף הוא הוופל עם הגלידה / עוגיה עם גלידה / דונאטס עם גלידה במקום מדהים וקטן שנקרא Cremies.




לגבי אטרקציות:
אנחנו ביקרנו בארמון המלוכה (טיפ חשוב כדאי להגיע בין השעות 14:00-16:00 כי האנשים בארוחת צהריים ואין תורים – לעומת זאת בשעות מוקדמות יותר יש תור של שעתיים לפחות) הגענו למסקנה שברוב האטרקציות בשעות אלו אין תורים וזה חוסך זמן וכאב ראש מיותר. ביקרנו באצטדיון הכדורגל, פארק רטירו המדהים, ארמון הקריסטל ועוד. מומלץ לבקר באיזור צ’וקה הסוער, בו נמצא שוק סן אנטון המהמם ובקומה למעלה יש מסעדה שווה ביותר ומעוצבת מושלם. יש גם את שוק סן מיגל המומלץ, שסמוך אליו יש טברנות ומסעדות.
היינו במסעדת טברנה ובה הופעת פלמנקו שהוזמנה לנו דרך הולה שלום – היה נחמד, כולל משקה ראשון ב-30 יורו.
לגבי בילויים, יש המון ברים, מועדונים, והכל מתחיל ממש מאוחר, ישנם יחצנים שתופסים אתכם ברחובות ומציעים לכם כל מיני מסיבות, כדאי להקשיב להם, אנחנו בהתחלה פחדנו מהם ואז אחד מהם המליץ לנו על מועדון לטיני מדהים וממש אהבנו והרגשנו את האווירה של ספרד במועדון.
לגבי מזג האוויר, בחורף קר מאוד עד קפוא. היו ימים שהיה קר ואפילו גשום, אנחנו היינו עם 3 שכבות, מעיל, צעיף, כובע, 2 זוגות גרביים.

לסיכום: עיר מהממת ביופייה, כייפית, מלאה באנשים, חנויות, אטרקציות נהננו מאוד! מקווה שעזרתי.