טיול משפחתי במדריד – ליבנת לברן

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers

 

היי לכולם,
אחרי שקיבלתי הרבה טיפים מקבוצה זו, משתפת את פרטי השהות שלנו במדריד.

היום הראשון

טיסה עם איבריה למדריד – מטוס מצוין, עם מסך אישי לכל ילד וארוחה, ביקשנו צמחוני וקיבלנו. הזמנה דרך אתר ישראלי אליס, שירות מצוין כשיש בעיה מיד עונים באימייל.
הגענו למלון Ganivet (הזמנתי דרך booking). הגענו למלון עם נהג של קרלוס-  25 יורו לכיוון, וסגרנו איתו הלוך חזור. המלון נמצא במרכז קרוב לפלאזה לטינה ושתי דקות הליכה מפלאזה מאיור. חדר משפחתי קטן, לטעמי פחות מתאים למשפחה, אבל מאוד אדיבים.

ביום הראשון הלכנו רגלית לפלאזה מאיור ומשם לפוארטה דל סול שם קנינו ב- vodafone ב- 10 יורו 1.5 ג’יגה. לפי ההמלצות כאן הבנתי שבמחיר זה קונים שם 4.5 ג’יגה, אז לנו זה לא עלה כך, אבל 1.5 ג’יגה זה בהחלט מספיק.
הסתובבנו בכיכר ואכלנו פיצה במסעדה. נסענו במטרו למוזיאון השעווה ומוזיאון הטרור. הגענו מוקדם לפני הפתיחה ב- 16:30, אז הלכנו רגלית לקורט אינגלז. עלינו למעלה במעליות השקופות, חשבתי שיש שם ממש מצפה לפי המלצה בקבוצה. בפועל זו קומת מסעדות וגלידריה וגם לא כל כך גבוה שם.
מוזיאון השעווה מומלץ בחום, כרטיס כלול גם לרכבת הטרור (כמו בסגנון רכבת השדים פחות מפחיד) וסרט 3D במעין חללית שזזה, היה מצחיק. השירות במוזיאון השעווה יוצא מגדר הרגיל. הזמנו במקום כרטיסים דרך האינטרנט ואמורים לבוא איתם מודפסים, אז הנציג בקופה הדפיס לנו את הכרטיס. בכלל, הספרדים ממש אדיבים.




היום השני

מתחילים בארוחת בוקר בסדר גמור במלון. קנינו במלון כרטיסים לאוטובוס התיירים ליומיים, התחנה ממש ליד המלון. הגענו לאיצטדיון סנטיאגו ברנבאו, עשינו את הסיור. מומלץ בחום, לא רק לחובבי כדורגל. סיור של כשעה וחצי מאד חדיש וטכנולוגי. ישבנו לאכול במסעדה שמשקיפה למגרש, אוכל בסדר גמור, יש מנות ילדים, מחירים של מסעדת מעל הממוצע.
טיפ – במידה ועושים בסיור מנוי למועדון ריאל מדריד שעולה 15 יורו, מקבלים צעיף איכותי של ריאל במתנה, תמונה עם חתימות ו- 40 אחוז הנחה למסעדה, בקיצור כיסינו את עלות הכרטיס מנוי למועדון. משם נסענו לפארק רטירו, ארמון הזכוכית שסגור לרגל שיפוצים. טיילנו בפארק ונסיעה לגראן ויה ולפרימרק, יצאנו שבעי קניות מחירים שווים. ארוחת ערב במלון.

היום השלישי

נסיעה לגנים הבוטניים, משם לתחנת מטרו atocha- עוצבה בסגנון טרופי, משם נסיעה למקדש דבוד (ראינו רק מבחוץ כי הוא סגור לשיפוצים) התחלנו לצעוד לרכבל ולמזלנו ישראלי אמר לנו שסגור אז נסענו לארמון המלך. טיילנו בגני הארמון – הכניסה חופשית. הספקנו לראות את הסוף של חילופי המשמר, משם לארמון המלך שהיה סגור לרגל שיפוצים, נכנסנו לנישקייה ולרחבת הארמון ומשם נסענו לפלאזה מאיור ולשוק סן מיגל שנמצא ממש בכיכר. שוק אוכל בסגנון של שרונה, אכלנו צהריים במסעדה בכיכר, נכנסנו לסופרמרקט בדרך למלון, לספוג קצת חוויה מקומית ונסיעה בערב למשחק כדורגל ריאל מדריד מול אתלטיקו. היה מדהים! חוויה גם למי שלא צופה בדרך כלל במשחקים!

היום הרביעי

נסענו לגן החיות והאקווריום, ביליני כמעט יום שלם שם, נסיעה לקתדרלת אלמונדה, נסיעה לגראן ויה פריימרק שוב להשלים חוסרים.

היום החמישי

טיול רגלי קצר לפני הטיסה באזור כיכר la latina. ביקור בכנסיות- basilica pontificia de san miguel, Iglesia catedral de las fuerzas armadas de espana ובשוק mercado de la cebada (שוק אוכל בעיקר ריח דגים).

קרלוס הגיע בזמן לקחת אותנו לשדה תעופה. בשדה לא בדקו לנו את המזוודות בטקס פרי. חזרה לארץ במטוס איבריה, שוב מטוס גדול עם מסך אישי וארוחה.