שוק האוכל סן מיגל המרכז הקולינרי של מדריד Mercado de San Miguel

מידע כללי והיסטוריה

שוק האוכל סן מיגל (Mercado de San Miguel) הינו שוק מקורה של אוכל מסורתי אשר שוכן בליבה של מדריד סמוך לפלאזה מאיור (Plaza Mayor). השוק נבנה בתחילת המאה העשרים ועבר שיפוץ לאחרונה במשך 6 שנים של ונפתח מחדש בשנת 2009. המבנה בהחלט בולט בנוף, וזאת בגלל שבניגוד לשאר מבני הבטון, מבנה השוק העכשווי עשוי ברובו ברזל וזכוכיות. מדובר באחד מאתרי התיירות החשובים של העיר, אך לצד המוני התיירים תבחינו גם בלא מעט מקומיים, וזה גם מה שהופך את השוק הזה לכל כך אותנטי ולאתר שאסור לפספס.

השוק מאכלס בתוכו את כל סוגי המזון, השתייה והתרבות הספרדית, כך שגם אם לא בהכרח מתחשק לכם לאכול (למרות שכדאי מאוד להגיע רעבים) מומלץ לטייל בין דוכני השוק וליהנות מהאותנטיות והאווירה השוררת בשוק. בניגוד לשווקים שהתייר הישראלי מכיר מהבית – כאן הסדר והניקיון שולטים ולצד אווירת שוק גם מרגישים את המודרניות והקדמה.

שוק האוכל של סאן מיגל (צילום מקורי)

רוצים להכיר את מדריד בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם במקומות המעיינים ביותר בעיר ומחוצה לה. בין אם אתם מחפשים סיור להכרת העיר, סיור קולינרי בו תטעמו מהמטבח הספרדי, סיור גרפיטי מרתק או יציאה ממדריד לסיור בעברית בטולדו וסגוביה, תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.




מה רואים בשוק?

מגוון דגים טריים, בשרים טריים ומעושנים, פירות ים, נקניקים, גבינות, פירות וירקות משלל הצבעים והמינים. כמו כן, תמצאו גם לא מעט מאפים, עוגות, יינות, בירות וגם כלי אוכל וספרי בישול. בקיצור – כל מה שצריך בשביל להכין ארוחת גורמה טעימה ומזינה.

סרטון מידע על שוק סן מיגל מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

בשוק יש עשרות דוכני טאפאס – דוכן גבינות, דוכן צדפות, דוכן דגים, דוכן פאייה, דוכן אמפנדס דוכן יין ועוד רבים אחרים. המחירים נעים בן 3 ל 6 אירו למנה (לרוב די קטנה, כי זה טאפאס), אבל אין ספק שזה המקום להתנסות במאכלים המקומיים. בנוסף תמצאו בשוק גם מסעדות ביתיות, פאבים ובתי קפה רבים.

פאייה ספרדתית מסורתית

סדר וארגון בסן מיגל הן לא מילים גסות

מגוון פירות טריים

בשרים טריים מכל הסוגים

(כל התמונות לקוחות מתוך האתר הרשמי של השוק)

קינוחים בדוכן בית קפה בשוק האוכל של סאן מיגל (צילום מקורי).




המלצות "הכל על" למבקר בשוק האוכל סן מיגל

  • זה הוא אתר חובה במדריד, ניתן לבקר בו כחלק מהסיור העיר העתיקה ויתרונו הוא בכך שהוא נמצא על הדרך בין הפלאסה מאיור לבין הארמון המלכותי. שווה להשקיע במקום כ30-40 דקות ומומלץ לשבת באחד מבתי הקפה / או הדוכנים של השוק המפורסם. לא צריך להוציא פה סכום גדול כדי להינות מהחוויה הקולינרית של השוק. אפשר למצוא בקלות מנות טאפס קטנות וזולות
  • בקיץ המקום צפוי להיות צפוף מאוד – מומלץ להיות מוכנים לכך.
  • חשוב לדעת, כפי שקרה ללא מעט שווקים בעולם גם שוק זה משנה את אופייו בין שעות היום. בלילה השוק וסביבתו הופכים להיות אתר בילוי פופלארי מאוד ומרבית הדוכנים של הדגים הפירות הירקות והבשר אינם פועלים – שווה לתכנן להגיע למקום בשני חלקי היממה השונים.
  • חשוב לדעת שרוב הדוכנים לוקחים תשלום במזומן בלבד, לכן הצטיידו במזומנים ושמרו עליהם היטב מפני כייסים.
  • אחרי הסיור בשוק האוכל מומלץ לעשות סיבוב גם ברחובות שמסביב, תמצאו לא מעט כיכרות מרשימות וסמטאות קטנות.
  • זהו אחד האזורים המומלצים והפופלארים והמומלצים ללינה במדריד הוא כולל מלונות מומלצים כמו Petit Palace Mayor Plaza HotelThe Hat Madrid ו Hotel Plaza Mayor. פופלאריות זו נובעת ממקומו המרכזי של השוק הן מבחינה תיירותית והן מבחינת חיי הלילה, יש רק לקחת בחשבון שהמלונות פה יהיו לרוב יקרים יותר, צפופים יותר וחלקם יסבלו מבעיית נגישות. ראה על כך עוד תחת מלונות בעיר העתיקה של מדריד ו מלונות במדריד.
  • מחיר: הכניסה חינם, האוכל בתשלום

ביקורות של גולשים על השוק

  • משה: שוק סאן מיגל הוא השוק מהמם, קצת יקר למה שאנו קוראים בארץ שוק, אבל מומלץ לא לוותר על החוויה הטעימה.

המלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו מדריד למטיילים – Madrid for travelers:

  • ✨ שוק סאן מיגל- מלא טאפסים, פירות, שוקולדים וקינוחים. מיצינו את השוק מאוד מהר, לדעתי שוק לה בוקריה בברצלונה יותר מרהיב.
  • השוק המקורה – סאן מיגל – קטן מאוד- בסגנון שרונה שלנו. הרוב לא כשר אבל צבעוני וטעים.
  • היינו בשוק סן מיגל שלא הרשים במיוחד אחרי שרונה מרקט של תל אביב.
  • שוק סן מיגל – שווה ביקור אבל מאד תיירותי אז עדיף באמצע השבוע. וגם, דווקה הטפסים הזולים יותר (1 אורו או 1.5 אורו) היו הכי טובים. למי שאוהב ורמוט (שוטים את זה הרבה שם), יש בר ורמוט מצוין שם ליד המקום עם הזיתים.
  • השוק מהמם , קצת יקר אבל לא לוותר על החוויה !! תשתו לכם סנגריה ותסתבבו בשוק תנשנשו .
  • שוק סאן מיגל, יחסית יקר בעיני.. אבל לא לוותר על זה, יש אוירה מגניבה ואוכל טעים (יש שם דוכן קינוחים מעולה!!). מחוץ לשוק יש חנות עם שלט שמדבר על יין כחול, הלכנו לשם וניסינו אותו, קנינו בקבוק..קיבלנו הסבר מהברמן איך היין נהיה כחול) – בסוף הטיול הלכנו לאחד הסופרים באזור וראיתי גם שם את היין הכחול, לא בטוחה כמה הם שונים בטעם אבל במחיר הם בהחלט שונים… עדיף לקנות בסופר.
  • ערב נסענו לשוק סאן מיגל והשוק מהמם מבחוץ ויש אוירה נהדרת בפנים. הוא קצת עמוס אבל אסור לפספס. אוכל מעולה וסנגריה מעולה
    ליד השוק נמצא הצ׳ורוס ״סאן חינס״. אהבנו מאוד, קינחנו וחזרנו למלון.
  • מבחינת אטרקציות באמת המליצו פה על הכל, כן מציעה לעזוב קצת ולטייל מחוץ לגראן וייה, מדריד מדהימה והופתענו מאוד לטובה מהחיים התוססים פה. אל תוותרו על טעימות בשוק סאן מיגל.
  • בנוגע לשווקים- הינו בסן מיגל הסתובבנו ביום הראשון ונהננו מהמקום אך לא טעמנו מהאוכל, בנוגע לסן אנטון- נהג המונית שהביא אותנו למקום אמר שסן אנטון יותר מומלץ וזול יותר-אך בפועל כשהיינו שם – יצא יקר למדי- גם אפשרויות מצומצמות יותר וגם אוכל שבכלל לא שווה את הכסף וגם אם היה עולה פחות-לא היה שווה את זה. כך שאם תבקרו בשוק-סן מיגל זו לגמרי הבחירה.
  • שוק סן מיגל – אני אהבתי מאוד. שוק סן אנטון גם מומלץ , לדעתי הוא פחות טוב מסן מיגל (מבחינת אווירה ואוכל).
  • שוק סאן מיגל , שוק האוכל למי שאוהב צבעים , ריחות , וטעמים , יש בשוק בית קפה קטן של פורטוגלים שהוא קטן אך מיוחד במינו , בתחתית הכוס שמים שוקולד לבן , מעליו קרם מנטה מרענן , ומעליו קפה אספרסו , ומעל קצפת ..יאמי.
  • נחתנו בבוקר בסביבות 11 בבוקר והתמקמנו במלון. יצאנו לסיבוב בכיכר סול וקינחנו בשוק סאן מיגל. השוק חביב ועמוס, אוכל ספרדי אותנטי, בירות, שוקולדים, והרבה פירות ים.
  • שוק סאן מיגל מקסים אכלנו קינוחים ושתינו סאנגריה. הארמון המרכזי שליד סאן מיגל ממש מקסים מבחוץ. עשינו סיבוב בכנסיה ובין המבנים היפים.
  • ממליצה לאכול בשוק סאן מיגל, טרי וטעים! שוק סאן אנטון מקסים! בערב שבו בגג ותשתו משהו, מלא אנשים ואווירה מדהימה.
  • רק המלצה קטנה אחת על סגוואי. נמצאים בצמוד לשוק סאן מיגל. מומלץ להזמין יום לפני או כמה שעות לפני ובנתיים להסתובב באזור. יש כמה מסלולים. עשינו את הראשי ברחובות מדריד כולל פארק רטירו המקסים. ממש חוויה. יש עוד מסלולים. מדריך דייגו חמוד ושירותי. עלות היא 35 יורו אבל עושים הנחות, כך ששילמנו 27 יורו. שווה ומומלץ בחום! תהנו!

מידע שימושי על שוק האוכל סן מיגל

שעות פתיחה

ימים ראשון עד רביעי, 10:00-00:00. ימים חמישי עד שבת פתוח עד 2:00 בלילה

כתובת

Plaza de San Miguel, 28005, מדרידספרד

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו 2 (אדום) או קו 5 (ירוק) עד לתחנת Opera. או קו 1 (תכלת) עד לתחנת Sol

directions_bus
אוטובוס

קווים 25 ו 39 עד לתחנת Pza. Isabel II