פארק קאסה דה קאמפו, מדריד | Casa de Campo

מידע כללי והיסטוריה

פארק קאסה דה קאמפו (Casa de Campo) הינו הפארק הציבורי הגדול של מדריד, אשר ממוקם ממערב למרכז מדריד ומהעיר העתיקה של מדריד. לפני הפיכתו לפארק ציבורי שימש השטח כאזור צייד עבור בית המלוכה. הפארק נפתח לקהל הרחב בשנות ה30 של המאה הקודמת והוא מתפרש על פני למעלה מ1,750 דונם.

בפארק מגוון אטרקציות למקומיים ולתיירים כאחד. שבילים המאפשרים הליכה נעימה או טיולי אופניים (קיים אפילו מסלול לאופניי הרים), אגם בו ניתן לשוט בסירה, מרכז ספורט והמון חיות מסביב – סנאים, ארנבות וסוגים שונים של ציפורים.

פארק קאסה דה קאמפו

קאסה דה קאמפו – הריאה הירוקה של מדריד




מעבר לפעילויות החינמיות, קיימות בפארק שתי אפשרויות לבילוי מקסים עם הילדים (או בלעדיהם):

פארק האטרקציות של מדריד (Parque de Atracciones de Madrid)

זהו פארק שעשועים ענק ובו מתקנים לילדים ולפעוטות. בין המתקנים תמצאו רכבת הרים, תיאטרון בובות ומגלשות מים. בפארק יש מגוון מסעדות וחנויות כמו גם הופעות מוזיקה חיות מדי פעם.
מחיר (בהזמנה מראש): מבוגר – 22.9 אירו. ילדים בגובה 140-100 ס”מ – 22.9 אירו. ילדים מתחת לגובה 100 ס”מ – חינם. פנסיונר (64-60) ובעלי קשיי התניידות (+ מלווה בחינם) – 22.9 אירו. כמו כן ישנן הנחות לקבוצות גדולות.
שעות פעילות: 12:00-19:00. שעת הסגירה עשוייה להשתנות, ניתן לבדוק באתר האינטרנט את שעות הפעילות לפי תאריך.
אתר רשמיhttps://parquedeatracciones.es/en

רכבת ההרים Abismo, או בתרגום חופשי “תהום”
(צילום: מתוך האתר הרשמי של הפארק)

גן החיות והאקווריום של מדריד (Zoo Aquarium de Madrid)

בגן החיות יש יותר מ3,000 מינים של חיות – אריות, פילים, דובי פנדה, קופים, ציפורים, זוחלים ואווקריום גדול עם דגים, דולפינים, כרישים ואריות-ים. במקום תוכלו ליהנות ממופעים שונים – מופע דולפינים, מופע אריות-ים, מופע תוכים ומופע נשרים, כולם מתקיימים לפחות פעמיים ביום.
מחיר: מבוגר – 25.5 אירו. ילד (גיל 3-7) – 20.75 אירו. פנסיונר (65+) – 20.75 אירו. בעלי קשיי התניידות (+ מלווה בחינם) – 20.75 אירו. כמו כן ישנן הנחות לקבוצות גדולות.
שעות פעילות: שני עד שישי 11:00-18:00. שבת וראשון – 11:00-19:00. שעות הפעילות עשויות להשתנות, ניתן לבדוק באתר האינטרנט את שעות הפעילות לפי תאריך.
אתר רשמיhttps://zoomadrid.com/en

פנדות בגן החיות של מדריד

בין המקומות הבודדים באירופה שתמצאו דובי פנדה ענקיים

אטרקציות נוספות לילדים ומשפחות במדריד




המלצות "הכל על"

  • הפארק הוא גדול מאוד ואפשר להעביר בו זמן רב. הוא לא נחשב בעניינו לאתר חובה של העיר מדריד ומי שמגיע ליום או יומיים לעיר יכול לוותר עליו – אך למי שמגיע לחופשה ארוכה יותר, ודאי אם מדובר בחופשה עם ילדים זה מקום שיכול להיות אופציה מצויינת לשבירת השיגרה העירונית של מדריד.
  • לחלקים הדרומיים שלו והיותר תיירותיים (אזור האגם, גן החיות ופארק השעשועים) נוח מאוד להגיע עם מטרו. לחלקים הצפוניים שלו והפחות מתויירים שרחוקים ממרכז העיר אפשר להגיע באוטובוס או חשמלית – אך חשוב לומר שהנגישות לחלקים אילו פחות נוחה.
  • חשוב לשים לב, הפארק בעצם בנוי על הר – והטיפוס עליו לא פשוט. אם נשארים באזור התיירותי פחות מרגישים זאת. אך אם למשל עולים מאזור גן החיות לרכבל עם ילדים – זה יכול להיות מאמץ לא פשוט לכולם.
  • כדאי מאוד לשים לב. גם גן החיות וגם פארק השעשועים בחודשי החורף פועלים במתכונת מצומצת (כלומר הם לא פתוחים בכל יום). בדקו זאת לפני שאתם מתכננים לבקר במקום.
  • מחיר: חינם.

תגובות והמלצות אילו עלו על הקאסה דה קאמפו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – מדריד למטיילים – Madrid for travelers:

  • את היום חילקנו לשניים – גן חיות בבוקר ופארק שעושעים בהמשך היום. הגענו במטרו אל תחנת קאסה דה קאמפו והלכנו רגלית לגן החיות Zoo Aquarium Madrid. הגענו ממש בפתיחה והאמת שדי התאכזבנו. הרבה אזורים ׳ריקים׳ או כאלה שמלאים רק בחיות בודדות, חצי מהן ישנות, או לא קיימות בכלל. הספארי ברמת גן יותר מרשים. החלק של האקווריום היה נחמד יותר, הרבה פחות יפה מזה שבברצלונה. אחרי ביקור של כשלוש שעות בגן חיות הלכנו רגלית לפארק השעשועים Parque de atracciones. פארק כיפי שמתאים לכל המשפחה ומכיל גם מתקני אקסטרים ומתקנים מרטיבים. מומלץ להגיע עם בגד ים או עם בגדים להחלפה. בילינו בו כמה שעות טובות וחזרו במטרו מתחנת batan למלון. בערב אכלנו במסעדת !Mu הארגנטינאית והיה נהדר לסגור בה את הערב האחרון במדריד. מסעדה אותנטית, קטנה, וטעימה במיוחד! המתנו חצי שעה וזה היה שווה את זה לגמרי. מו-מלץ.
  • רכבל – יוצא מparque del oeste ומגיע לקאסה דה קאמפו. נסיעה לכל כיוון אורכת כ10 דקות וכרטיס הלוך וחזור עולה כ6 יורו. הנוף מקסים, אבל כשמגיעים ליעד אין הרבה מה לעשות (אלא אם כן הולכים לפארק שעשועים שיש באיזור- לא הייתי). אנחנו חזרנו די מהר אחרי ההגעה, יש במקום קפיטריה עם נוף נחמד.
  • האם לדעתכם יש מה לעשות בפארק וורנר ובגן חיות ביום קר וגשום מעט?
    • לא!
    • פחות. אם זה גשם חלש ולפרקים, אין בעיה ויש אפשרות לקנות שכמיות. אם זה יום ממש חורפי, כדאי לוותר.

מידע שימושי על פארק קאסה דה קאמפו

שעות פתיחה

שטח ציבורי, פתוח כל היום

כתובת

Paseo Puerta del Angel, 1, 28011, מדרידספרד

הגעה
directions_subway
מטרו

קו 10 (כחול) עד לתחנת Lago או קו 6 (אפור) עד לתחנת Puerta del Ángel.

directions_bus
אוטובוס

קו 31, 33, 36, 39, 65 עד לתחנת Puerta del Ángel