הארמון המלכותי של מדריד- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Palacio Real De Madrid

עדכון אביב 2024

בעונה זו במדריד כמות התיירים עולה ואפשר לראות כבר עכשיו שמספר התיירים שמגיעים לביקור בארמון המלכותי במדריד עולה. לכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסוף שבוע או מתכננים עכשיו את חופשת הקיץ, וכך לא להמתין בתורים של רכישת הכרטיסים בכניסה לארמון, שילכו ויתארכו ככל שנתקרב לקיץ. להזמנת כרטיסים מראש לארמון המלכותי במדריד: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מידע כללי והיסטוריה

הארמון המלכותי (Palacio Real De Madrid) הוא ביתם הרשמי של משפחת המלוכה הספרדית, קסטליינים מפורסמים. בימינו הם נמצאים בארמון זה רק למטרת חגיגות עממיות ובשאר הימים המקום פתוח לציבור ולתיירים המבקרים בעיר. הארמון המפואר מספק הצצה אל האלגנטיות המלכותית של עברה של ספרד ומהווה את אחד ממוקדי המשיכה המרכזיים לתיירים במדריד, בין אם נכנסים לארמון להתפעל מחדרי הארמון ומהחפצים ההיסטוריים שבו (במקרה זה כדאי להזמין כרטיסי דילוג על התור מראש, אפשר כאן עם הנחה בקוד HAKO5) או מסתפקים במבט מבחוץ.

הארמון המלכותי במדרידהארמון המלכותי במדריד

  • טיפ זהבביום רביעי הראשון בכל חודש יש תצוגה בארמון של החלפת משמר המלוכה, טקס נחמד ומרשים שלא כדאי לפספס.

 

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.




המקום נודע בספרדית כ-פלאסיו ריאל, הוא נבנה במהלך המאות ה-18 וה-19, והינו מבנה מונומנטלי.
הוא החליף את האלקזר (Alcazar – מבצר) מימי הביניים, אשר נשרף עד היסוד ב-1794.
הארמון המלכותי של ימינו עוצב על פי טעמו של המלך צ’ארלס השלישי והוא דומה לארמונות אחרים ברחבי העולם (ראה למשל ארמון ווסטמינסטר בלונדון) – בזבזני מאוד מבחוץ ומבפנים (למרות שהוא לא מתקרב לבזבזנות של ארמון וורסאי לדוגמה, שנמצא מחוץ לפריז). למעשה זהו אחד המבנים הגדולים והעשירים באירופה.

השער הראשי של הארמון המלכותי (צילום: MySpanishExperience.com

רוצים להכיר את מדריד בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם במקומות המעיינים ביותר בעיר ומחוצה לה. בין אם אתם מחפשים סיור להכרת העיר, סיור קולינרי בו תטעמו מהמטבח הספרדי, סיור גרפיטי מרתק או יציאה ממדריד לסיור בעברית בטולדו וסגוביה, תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.

שאלות ותשובות נפוצות על הארמון המלכותי במדריד

הביקור בארמון המלכותי במדריד מומלץ לכל מי שאוהב ארמונות ועושר תרבותי מעניין אותו. חובבי האומנות ייהנו מחפצי אומנות יקרי הערך שמעטרים את חדרי הארמון השונים, בעוד שחובבי ההיסטוריה יוכלו לבקר בכמה חדרים ואולמות הקשורים לימים היסטוריים בחייה של ספרד.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לארמון המלכותי במדריד. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של הארמון המלכותי במדריד וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם ודילוג על התור היכנסו לקישור הזה.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס מראש אשר כולל דילוג על התור וסיור בארמון הלאומי במדריד עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה.

כן, קיימות אפשרויות לסיורים מודרכים בארמון המלכותי במדריד. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך עם 5% הנחה בלעדית לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה.
אפשרות שניה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך, כרטיס זה הינו כרטיס עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה וניתן לרכוש אותו בקישור הזה.

מומלץ לשלב עם הארמון המלכותי של מדריד ביקור בעיר העתיקה של מדריד, בין היתר בכיכרות מרכזיות בעיר העתיקה פלאזה פוארטה דל סול, פלאזה מאיור, תוכלו לטעום מהתרבות הספרדית בשוק האוכל סן מיגל ולחוות אותה ברחוב השוקק הגראן ויה.

בין המלונות המומלצים סמוך לארמון המלכותי במדריד ניתן למנות את מלון רום מייט מריו (Room Mate Mario), מלון קאזה דה מדריד (Casa de Madrid), ומלון סנטו דומינגו.
למידע נוסף על מלונות בעיר העתיקה של מדריד לחצו כאן, למידע נוסף על מלונות במדריד לחצו כאן.

כן יש כרטיסים המשלבים ארמון מלכותי במדריד עם אטרקציות נוספות, למשל:

  • כרטיס המשלב כניסה לארמון המלכותי במדריד ולמוזיאון ריינה סופיה, וכולל סיור קולי בארמון המלכותי במדריד. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.
  • כרטיס המשלב כניסה לארמון מלכותי במדריד ומופע פלמנקו, וכולל סיור מודרך וכניסה עם דילוג על התור לארמון המלכותי במדריד ומופע פלמנקו כולל אוכל ושתייה. להזמנת הכרטיס עם אפשרות ביטול בחינם עד 24 שעות לפני ההגעה היכנסו לקישור הזה.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

כרטיסים לארמון המלכותי במדריד

ישנם מספר כרטיסים לארמון המלכותי במדריד, החל מכרטיס כניסה בסיסי לארמון, דרך כרטיסי כניסה הכוללים הדרכות ועד כרטיסים המשלבים כניסה למספר אתרים.

כרטיסי דילוג על התור לארמון המלכותי במדריד

הכרטיס הבסיסי ביותר הינו כרטיס כניסה לארמון המלכותי במדריד הכולל אפשרות של דילוג על התורים שבקופות הכניסה – כרטיס זה מומלץ בעיקר בעונות התיירות המבוקשות שכן לעיתים קרובות נוצרים תורים בכניסה לארמון.

  • להזמנת כרטיס דילוג על התור לארמון המלכותי עם 5% הנחה בקוד HAKO5 לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיס דילוג על התור לארמון המלכותי עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

כרטיסי כניסה לארמון המלכותי עם סיור מודרך

כרטיס זה מקנה גם הוא כניסה לארמון עם דילוג על התור ובנוסף תקבלו גם הדרכה מעמיקה על הארמון, על חדריו ועל אוספי האמנות שבו. כרטיס זה מתאים לאלו שירצו להעמיק בהבנה שלהם על הארמון, ההיסטוריה שלו והאמנות שבו.

  • למגוון סיורים מודרכים בארמון המלכותי של מדריד עם 5% הנחה בקוד HAKO5 לחצו כאן.
  • למגוון סיורים מודרכים בארמון המלכותי של מדריד עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

הארמון המלכותי וקתדרלת אלמודנההארמון המלכותי וקתדרלת אלמודנה

כרטיסים משולבים לארמון המלכותי ולאתרים נוספים במדריד

ניתן לקנות כרטיס משולב שמאפשר כניסה לארמון עם דילוג על התור יחד עם כניסה לאתרים נוספים במדריד. בהרבה מקרים קניית כרטיס משולב תהיה משתלמת יותר מאשר רכישת כרטיסים בנפרד.

הכרטיסים המשולבים המומלצים הם:

כרטיס מדריד פאס

גם כרטיס מדריד פאס (עליו תוכלו לקרוא בהרחבה בעמוד מדריד פאס) כולל כניסה לארמון המלכותי, למוזיאון הפראדו וכן סיור מודרך באוטובוס התיירים. את כרטיס המדריד פאס תוכלו להזמין בקישור זה עם הנחה.

  • טיפ זהבסטודנטים (עד גיל 25), פנסיונרים (מגיל 65) וילדים (בגילים 16-5) נכנסים לארמון במחיר מוזל. ילדים עד גיל 4 נכנסים בחינם.

מה רואים בארמון?

מבנה הארמון מרשים, ולכן גם למי שאינו מעוניין להיכנס פנימה מומלץ לבקר ולהתרשם מבחוץ (מספיקה הליכה מסביב לארמון בצידו האחד המקורב ביותר לחלק העתיק של מדריד (אזור דל סולמאיור) שנמצא בין הארמון לבין קתדרלת אלמונדה המרשימה) ותוכלו ליהנות מתצפית יפה על העיר מדריד.

בצידו השני תזכו להצצה לבניינים היפים שנבנו במקום במהלך השונים (בראשם בניין האופרה שהוא אולי החשוב ביותר) וסדרת הפסלים של המלכים השונים של קסטיליה שבגלל משקלם כפי שהיה בתכנון המקורי לא הונחו על גג הארמון אלא על הגנים שלפניו.

ניתן להיכנס פנימה ולהתרשם מחמישים חדרים מתוך 2,800 חדרי הארמון והיכלי הנשפים שלו. מרבית החדרים מרוהטים ומקושטים בחפצי אמנות יקרי ערך, טפטים רקומים, שטיחי קיר וציורים (ביניהם פרוטרטים שצייר גויה). בין החדרים אליהם תוכלו להיכנס ישנה גם גישה לאולמות המעוצבים, לחדר כס המלכות, חדרי המגורים, הנשקייה המלכותית (נקרא גם המוזיאון הצבאי) ובית המרקחת המלכותי.

בתוך הארמון המלכותי של מדריד

בתוך הארמון המלכותי של מדריד

בתוך הארמון תזכו לצפות בכמה חדרים ואולמות הקשורים לימים היסטוריים בחייה של ספרד. לדוגמה, אולם הטורים הוא המקום בו ספרד חתמה על ההסכם שהכניס אותה לאיחוד האירופאי ב-1985 והאולם בו התארחו עראפת ושמיר בזמן ועידת השלום במדריד.
הארמון המלכותי מאכלס גם תערוכות אמנות אשר ניתן לבקר בהן ללא תשלום נוסף.

מלבד מבנה ההארמון וחדריו תוכלו להתרשם מחצר הארמון, חצר ענקית מגודרת ומעוצבת בצורה אלגנטית. המדשאה של הארמון גם היא מרתקת. היא מאפשרת לתייר לחזות במחזה מרהיב ומפתיע אל הנוף העירוני שמעבר לארמון. זה נראה כאילו שמדריד נעצרת ומתחילים ברגע אחד השדות והעצים.
ביום בהיר המראה הפנורמי עוצר נשימה.

סרטון מידע על הארמון המלכותי מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על




המלצות "הכל על" למבקרים בארמון

  • הכניסה לתוך הארמון מומלצת למי שחובב סוג כגון זה של אתרים, למי שלא, מומלץ כאמור רק לבוא ולהביט במבנה הניאו קלאסי שהוא הדוגמה המדהימה ביותר לאדריכלות של מדריד במהלך המאה השמונה עשרה, להציץ בכנסייה היפה ולבצע תצפית על העיר מכיוון הארמון.
  • חלק זה של הסיור במדריד ניתן לחבר או כנקודת ביקור בפני עצמה במיוחד אם נכנסים לתוך הארמון (אז פשוט מגיעים לתחנת אופרה ומשם ממשיכים לביקור בארמון) או לחבר עם סיור רגלי עם אתרים נוספים של מדריד – אפשרות אחת היא לעשות זאת עם החלק העתיק של מרכז העיר (הליכה מכיכר דל סול, דרך כיכר מאיור, שוק האוכל בסאן מיגל וביקור בארמון) או עם חיבור לחלק של כיכר אספניה והגראן ויה הסמוכות גם הן לארמון מצידו השני.
  • בתוך הארמון לא ניתן לצלם.
  • יש איסור להיכנס לתוך הארמון עם תיק גב – תיק צד מותר – יש לוקרים במקום (דרוש מטבע של אירו כפיקדון).
  • זמן מומלץ לביקור בארמון הוא 2-3 שעות ולא יותר.
  • כדאי לשכור Audio guide בתוך הארמון (בתשלום).
  • אתר זה כלול בחבילה של כרטיס המדריד קארד, לכן למי שמעוניין בו שווה לבדוק האם הכרטיס הנ"ל משתלם עבורו (לא בהכרח, אך רצוי לבדוק).
  • בכל יום א’ וכל יום שעתיים לפני הסגירה מלבד עונות התיירות העמוסות – הכניסה לבעלי דרכון אירופאי היא חינם. אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים למדריד, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • הלינה באזור מבוקשת ומאפשרת מצד אחד שקט ורמת לינה נוחה ומצד שני – קרבה למרכז העתיק של מדריד – המלונות באזור זה מאופיינים ברמת לינה גבוהה ויקרה יחסית. בין המלונות באזור שהינם חלק מהמלונות המומלצים במדריד ומאפשרים לינה זולה ופונקציונאלית יותר ניתן למנות את: מלון רום מייט מריו (Room Mate Mario)מלון קאזה דה מדריד (Casa de Madrid), ואת אקסה סוויטס 33 (Exe Suites 33). ראה עוד תחת מלונות במדריד.
  • למרות שיש חניון וחניה סמוכים, לא מומלץ להגיע למקום עם רכב פרטי (ראה השכרת רכב במדריד). לבעלי כרטיס לאוטובוס התיירים של מדריד - סמוך למקום יש תחנה נגישה ונוחה מאוד לשימוש (למידע נוסף על אוטובוס התיירים של מדריד).

אטרקציות וסיורים מודרכים בארמון המלכותי של מדריד

מידע שימושי על הארמון המלכותי של מדריד

שעות פתיחה

מדי יום, 10:00-20:00

כתובת

Calle de Bailen, S/N, 28071 Madrid, Spain‎

הגעה
directions_subway
מטרו

קו 2 (אדום) או קו 5 (ירוק) עד לתחנת Opera

directions_bus
אוטובוס

קווים 3, 25 ,29, 148