אזור הפראדו, מדריד – המדריך המקיף ביותר בעברית | Prado area

מידע כללי והיסטוריה

אזור הפראדו היה בעברו בראשית דרכה של מדריד אזור פראי בחלקו ואזור מלוכני בחלקו האחר – באזור זה בתקופות עתיקות לא הסתובבו אנשי העיר. עמדו בו מספר מנזרים ושנבנה ארמון הרטירו אזור הארמון והגנים שלו היו שייכים לבית המלוכה ולאצולה. השינוי הגדול של אזור זה היה במאה השמונה עשרה לאחר החלפת השלטון במדריד והמעבר מבית אבסבורג האוסטרי לבית בורבון הצרפתי. שינוי שלטוני זה שנתן את אותותיו בבניה הניאו קאסית בכל מדריד – השפיעה רבות על אזור הפראדו – שפותח באופן משמעותי, נפתח לציבור וקיבל את צורתו הייחודית והיפה שאנו רואים היום. בתקופה זו נפתח פארק רטירו לציבור הרחב, נבנה מחדש שער אלקאלה, שהפך להיות שער מרכזי בכניסה למדריד ממזרח, ונבנו מזרקות וכיכרות כמו כיכר סיבלס היפה.




פסל האלה סיבלס בכיכר סיבלס –
אחד ממאפייני הבניה הניאו – גותית של אזור הפראדו (צילום מקורי)

אזור הפראדו מאופיין בבניה ניאו – קלאסית שכל כך מאפיינת את הבניה של תקופת בית בורבון שהיא ניזונה משילוב של השפעות צרפתיות מחד ומקומיות מאידך. בניה זו שמזכירה מאוד את הבניה הרומאית-יוונית עם פיתוחים מודרניים משרה אווירה של עוצמה ואיפוק. הבניה המאוד נקייה ומדוייקת המקפידה על פרופורציות ועל ההבלטה של מסרים מרכזיים עומדת בניגוד גמור לבניה הניאו גותית שהתפתחה בברצלונה באותה תקופה (בשמה המקומי – מודרניסטה).
אזור הפראדו בנוי ברובו מרחובות רחבים שמקלים מאוד על התנועה גם ברגל וגם ברכבים, שדרות הגראן ויה באזור זה סואנים במיוחד, האזור כולל את הריאה הירוקה והיפה של מדריד – פארק ריטרו, מזוהה מאוד עם אמנות ומחזיק בשני מוזיאונים חשובים מאוד – גם מוזיאון הפראדו וגםמרכז רינה סופיה לאומנות שנמצא בגבול שבין אזור הפראדו לאזור אטוצ’ה.

סרטון מידע על מוזיאון הפראדו מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

לינה באזור הפראדו

אזור הפראדו הוא אחד מהנקודות המרכזיות והפופולאריות ללינה במדריד. הוא פחות פופולארי מלינה בעיר העתיקה של מדריד אך עדיין מבוקש מאוד ומאפשר נגישות יחסית גבוהה להגעה למלון, מחירים טובים יחסית, נגישות לכל החלק התיירותי של מדריד ולינה באזור יוקרתי ונעים מאוד. בתוך האזור יש היצע רב של מלונות מצוינים בכל רמות וסוגי האירוח. אנו ממליצים על NH Collection Madrid Paseo del Prado למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Hotel Mirador Puerta del Sol . במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Apartamentos Alcalá 55. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים במדריד להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה באזור הפראדו כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור הפראדו. (למידע נוסף על מלונות במדריד).

 

 




המלצות "הכל על" למבקר באזור הפראדו

  • מומלץ לבקר באזור הפראדו בעיר בשעות האור ולקראת שקיה – לתיירים זה ההזמן המתאים ביותר לביקור במקום.
  • כדאי לתכנן – יום של טיול או לפחות חצי יום (אם לא נכנסים לאף אתר פנימה) עבור אזור סיור זה.
  • האזור מאפשר להינות משיטוט מהנה בחלק הפתוח של האזור ללא עלות. למי שמחליט להיכנס למוזיאונים המרכזים מומלץ להזמין כרטיסים מראש (בעמודים הרלוונטיים על האתרים הנל אנו ממליצים על מקורות מתאימים להזמנת כרטיסים ראה גם: ריינה סופיהומוזיאון הפראדו ומוזיאון תיסן-בורנמיסה). למי שמחליט לבקר בכנסיית סאן חרונימו אל ריאל יש לקחת בחשבון לבוא בלבוש מתאים (חולצות עם שרוולים ומכנסיים / חצאית / שמלה מתחת לברך).
  • באותו הקשר מי שמתכנן לבקר במוזיאונים שבאזור ו/או באטרקציות נוספות הקיימות בו כמו הגנים הבוטניים שווה לשקול להזמין את הכרטיס מדריד קארד הכולל את כל המוזיאונים והאתרים החושבים באזור.
  • כדאי לדעת שבאזור כיכר סיבלס בצפון של אזור הפראדו תמצאו את לשכת המידע והתיירות של מדריד.
  • הנגישות לאזור יחסית נוחה, למגיעים עם רכב פרטי למדריד – מומלץ לחנות באזור זה ומכאן לטייל ברגל ו/או בתחבורה ציבורית – ישנם חניונים יחסית נוחים באזור פארק רטירו ותחנת אטוצ’ה – כדאי לקרוא על כך עוד תחת השכרת רכב במדריד והשכרת רכב בספרד.  לאוטובוס התיירים של מדריד ישנם מספר תחנות באזור הפראדו והוא אופציה טובה מאוד למי שרוצה לראות את האזור בנוחות תוך נסיעה ומיזוג.

מידע שימושי

  • הדרך הנוחה ביותר להתנייד באזור זה היא בעזרת המטרו – ישנם מספר לא מבוטל של תחנות מטרו באזור ועוברים בו הקווים 1 (תכלת), 2 (אדום) ו4 (חום).

[wpgmza id="2" cat="5" marker="405" zoom="15"]