1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים מרכזיים בפריז – סקירות מומחים על אתרי התיירות של העיר
  6. »
  7. מגדל אייפל, כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמידע המקיף בעברית למבקרים במגדל המפורסם של פריז | LA TOUR EIFFEL

מגדל אייפל, כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמידע המקיף בעברית למבקרים במגדל המפורסם של פריז | LA TOUR EIFFEL

מגדל אייפל (Tour Eiffel) הוא סמלה המוכר ביותר של העיר פריז ואחד המבנים המפורסמים ביותר בעולם כולו. המגדל, שעד לשנת 1930 היה המבנה הגבוה בעולם (הפסיד את הבכורה לבניין קרייזלר בניו-יורק) עשוי כולו ברזל ומגיע לגובה של 324 מטר. כיום הוא המבנה הגבוה ביותר בצרפת, והאתר בתשלום בו מבקרים הכי הרבה תיירים במדינה. הוא נמצא בחלק הצפוני של אזור האינווליד ממש על הגדה של נהר הסיין.

עדכון מרץ, 2024

התורים למגדל אייפל יכולים להיות ארוכים גם בתקופה זו (אם כי לא באותה מידה כמו בקיץ), במיוחד בסופי שבוע, למרות שאנחנו כבר נמצאים בחורף. לכן מומלץ להזמין את הכרטיסים מראש (להזמנה עם הנחה לגולשי הכל על. קוד קופון  HAKO5 | להזמנה עם אפשרות ביטול).למי שמעוניין גם לדלג על התור בכניסה וגם לעלייה ולהנות מהדרכה במקום שווה לשקול להצטרף להדרכה ולזכות גם להיכרות עמוקה יותר וגם לעלות למגדל ללא צורך בהמתנה בתור ( להבטחת מקומכם בסיורים השונים, עם אפשרות ביטול). למי שמגיע בחודשים יולי ואוגוסט כדאי להזמין כרטיסים זמן רב מראש, שכן בתקופה זו העיר תהיה עמוסת תיירים בשל האולימפיאדה שנערכת בה.

הזמנת כרטיסים למגדל אייפל – 5% הנחה רק לגולשי הכל על

שאלות נפוצות על מגדל אייפל

הביקור במגדל אייפל הוא ביקור חובה כמעט לכל תייר המבקר לראשונה בפריז. הוא מתאים הן לחופשה רומנטית והן לבילוי משפחתי עם ילדים. לעומת הביקור והצפייה, עליה למגדל היא פחות מחייבת ודורשת זמן ורכישת כרטיסים, לכן יש לשקול מראש האם אתם מעוניינים בחוויה המלאה או שתצפית חיצונית תספיק.
סוד קטן: יש אפילו כאלו שימליצו לכם ללכת על מגדל מונפרנאס (Tour Montparnasse) משם הנוף יותר יפה, התור יותר קצר והמחיר יותר נמוך. אך אייקון הוא אייקון ולכן אנו ממליצים בחום לפחות להתקרב למגדל ולגנים היפים המקיפים אותו, גם אם אין בכוונתכם לעלות.

אם מדובר בכרטיסים פשוטים (כניסה בלבד) הקניה באתר הרשמי של המגדל היא הזולה ביותר – בדקו קודם כל שם (ההזמנה היא לפי שעה, רצוי להגיע רבע שעה לפני). פעמים רבות הכרטיסים שם לא יהיו זמינים (הרבה פעמים שבוע לפני היום המבוקש יכולים לעלות למערכת כרטיסים נוספים), ובמידה וזהו המצב, ישנן הרבבה אפשרויות ודרכים אחרות לרכוש כרטיסים למגדל, המשתנות לפי הקומה אליה אתם מעוניינים לעלות, האפשרות לדילוג על התור והבחירה/ ויתור על סיור מודרך. ניתן לרכוש כרטיסים למגדל אייפל דרך הקישור הזה ולהרוויח הנחה בלעדית של 5% לגולשי הכל על  (קוד קופון HAKO5) או דרך הקישור הזה המאפשר ביטול חינם.

מומלץ לקרוא את החלק המקיף בעמוד שלנו על אפשרויות לרכישת כרטיסים למגדל אייפל.

אפשר להגיע למגדל בכל עונות השנה ולכל אורך שעות הפעילות. יחד עם זאת, חשוב להביא בחשבון מספר דברים בתכנון הזמנים שלכם.

  • בחורף הראות פחות טובה, במיוחד בימים גשומים, מומלץ לבוא בזמן שמזג האוויר יותר בהיר. בתקופת החורף השהיה במגדל אייפל בקומה הראשונה והשנייה יכולה להיות מאוד לא נעימה (הקומה השלישית כאמור מקורה ובחורף די חם שם). שווה לבוא עם ביגוד מתאים – גם באביב ובקיץ בשעות הערב – אחרי הכל, אירופה.
  • חשוב מאוד לדעת שבכל עונות השנה התורים לעלייה למגדל במעלית ארוכים מאוד, לכן מומלץ להזמין כרטיסים לדילוג על התור מראש (בקיץ לשקול גם כניסה עם מדריך המאפשר דילוג על התור בכניסה ובמעלית ולא רק בקופות). להזמנת כלל סוגי הכרטיסים עם 5% הנחה לגולשי הכל על ( בהצגת הקוד HAKO5) בקישור הזה, ולהזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.
  • מומלץ לתכנן את הביקור כך שתגיעו לאזור לפנות ערב ותספיקו לראות את המגדל גם באור יום וגם מואר בלילה. לטובת עליה לאתר למעלה ותצפית מומלץ לתכנן להגיע באור יום.

דילוג על התור במגדל הוא מאוד פופלארי בגלל שהתורים ממש ממש ארוכים. התורים הם גם לרכישת הכרטיסים, גם לכניסה למגדל ולמעליות השונות וגם בין הקומות.

רכישת כרטיסים סטנדרטיים מראש תחסוך לכם את התור בקופות, אך לא את התור בכניסה למגדל עצמו, ולא את התור למעליות בין קומה לקומה. למי שמעוניין לדלג גם על אלו, מומלץ להזמין סיור מודרך במגדל. אף על פי שאפשרות זו יקרה יותר, היא מציעה גם כניסה קצרה יותר וגם הדרכה והכוונה במגדל עצמו.

ניתן לרכוש כרטיסים למגדל אייפל דרך הקישור הזה בו יש 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) או דרך הקישור הזה המאפשר ביטול חינם.

אנו ממליצים לקרוא את החלק המקיף בעמוד שלנו על אפשרויות לרכישת כרטיסים למגדל אייפל.

כן, יש סיורים מודרכים במגדל אייפל. הסיורים מתחלקים לסוגים שונים ועלויות שונות כתלות בשאלה עד איזה קומה מגיעים וכמה זמן הביקור במגדל. הרבה מאוד בוחרים בסיורים הללו לא רק בגלל ההדרכה אלא בגלל שהם מאפשרים דילוג על התורים הרבים בכניסה ובמעליות (קבוצות נכנסות למגדל בכניסה נפרדת). ניתן להזמין סיורים מודרכים במגדל אייפל דרך הקישור הזה בו יש 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) או דרך הקישור הזה המאפשר ביטול חינם.

אחת האפשרויות הפופולאריות ביותר היא לשלב את הביקור באייפל עם שייט על סיין, יש גם כרטיסים משולבים לשתי האטרקציות - למשל כאן עם הנחה (קופון HAKO5) או כאן עם ביטול בחינם. עוד אפשרות נוחה מאוד היא לשלב את הביקור באייפל עם ביקור במתחם האינווליד והמוזיאונים הרבים שבו, גני טרוקדו שנמצאים ממול לאייפל. כמובן שעם מעט נסיעה (במטרו או באוטובוס) אפשר לשלב בנוחות את מרבית האטרקציות של פריז, וישנם כרטיסים משולבים שכאשר מוצעים עם הנחה יכולים להוביל לחיסכון משמעותי בעלות האטרקציות. הכרטיסים הפופולאריים ביותר הם כרטיסים משולבים של מגדל אייפל עם הלובר (לפרטים והזמנה), דיסנילנד פריז (לפרטים והזמנה) וארמון ורסאי (לפרטים והזמנה).

אם אתם מנסים לחסוך זמן וכסף הסתפקו בהצצה על המבנה מבחוץ כדאי להקדיש לו כ15-30 דקות, אם אתם מתכננים לעלות לקומה השנייה או לראש המגדל, כדאי לתכנן מינימום שעה וחצי, תלוי בעונה בה מגיעים, האם רכשתם כרטיס מראש ובסוג הכרטיס שרכשתם מראש - שכן זמן רב מבוזבז במגדל על עמידה בתורים.

כן, האוטובוס עובר גם באייפל ומאפשר ירידה ועלייה אליו מהתחנה שנמצאת בו וזו תחנה מאוד פופולארית לירידה ועליה של תיירים באוטובוס זה. לקריאה נוספת על אוטובוס התיירים בפריז לחצו כאן.

כרטיסים למגדל אייפל

יש הרבה סוגי כרטיסים למגדל אייפל, מה שיכול להיות מבלבל ולהקשות על בחירת הכרטיס המתאים לכם ביותר. את הסוג הבסיסי ביותר אפשר לקנות באתר הרשמי בלבד, אולם כרטיסים אלו אוזלים מהר. אפשרויות נוספות הן לרכוש כרטיסים שכוללים סיור מודרך ומאפשרים עלייה מהירה יותר לראש המגדל (למשל כאן עם עלייה במעלית או כאן עם עלייה במדרגות) או להזמין כרטיס משולב למגדל אייפל ולאטרקציה נוספת בפריז (למשל כרטיס משולב לשייט על הסיין). בחלק זה של העמוד נפרט בהרחבה על כל אחת מהאפשרויות לכרטיסים למגדל אייפל, בכל מקרה מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש כדי לדלג על התור הארוך לקופות הכרטיסים.

תור מתחת לאייפל

התור הארוך לרכישת הכרטיסים – אל תבזבזו את הזמן ורכשו כרטיסים מראש

כרטיסי כניסה סטנדרטיים

כרטיסי כניסה סטנדרטיים מקנים כניסה לבחירתכם לאחת הקומות (עם או בלי מעלית), ללא הדרכה או תוספות שאותן ניתן לרכוש באתר הרשמי של מגדל האייפל בלבד. כרטיסים סטנדרטיים אלו הם הזולים ביותר, ואנו ממליצים לבדוק קודם כל את הזמינות שם. פעמים רבות הכרטיסים שם לא יהיו זמינים ובמידה וזהו המצב, אנו ממליצים לפנות לאופציות האחרות המפורטות בהמשך.

ישנן מספר אפשרויות לעלות למגדל, והן מפורטות פה מהאופציה הזולה ליקרה ביותר:

  • לעלות ברגל לקומה השניה.
  • לעלות במעלית לקומה השניה.
  • לעלות ברגל לקומה השניה ומשם מעלית לקומה האחרונה (השלישית)- ניתן לרכישה במקום עצמו בלבד (חסרון- צריך להמתין בתור הארוך).
  • לעלות בשתי מעליות לקומה השלישית.

בכל האופציות האלה, פעוטות עד גיל 4 נכנסים חינם (אך חובה להציג כרטיס חינם), ילדים/ות עד גיל 11 ומוגבלים בתנועה (בהצגת תעודה מתאימה) משלמים רק כ-25%, נוער עד גיל 24 משלמים חצי מחיר. למידע נוסף על- פריז עם ילדים.

קומה שניה קומה שלישית
ברגל במעלית ברגל ובמעלית
(לקומה שניה ברגל
ומשם לשלישית במעלית)
הכל במעלית
(לקומה שניה במעלית
ומשם לשלישית במעלית נוספת)
זול יותר  הנוף הטוב ביותר
חדרו של מהנדס המגדל נמצא בקומה זו
 ניתן להזמין מראש ולחסוך את התור לרכישת הכרטיס
 האופציה הזולה ביותר
 ניתן להזמין מראש ולחסוך את התור לרכישת הכרטיס
 מתאים למי שלא רוצה לעלות ברגל
 האופציה הזולה ביותר לקומה השלישית  ניתן להזמין מראש ולחסוך את התור לרכישת הכרטיס
 מתאים למי שלא רוצה לעלות ברגל
זה לא הנוף הכי טוב שאפשר להשיג מהמגדל
אין גישה למוזיאון הקטן בחדרו של מהנדס המגדל
 יותר יקר
 לא מתאים למי שלא יכול לטפס את המדרגות ברגל  יקר יותר  לא מתאים למי שלא יכול לטפס את המדרגות ברגל
 לא ניתן להזמין מראש, התור לרכישה במקום עלול להיות ארוך
 האופציה היקרה ביותר

ניתן לרכוש עד יום אחד לפני הביקור כרטיסים למגדל אייפל, אך קנייה ספונטנית מדי תאלץ אתכם להתפשר בשעות הביקור או אפילו ביום הביקור – יכול להיות שיום מראש כבר לא יישארו כרטיסים. לפעמים קשה גם להשיג כרטיסים מראש (לפעמים המכירה באתר לא עובדת או שאין כבר כרטיסים, במיוחד בקיץ) במקרה כזה מומלץ לחשוב על אפשרות של הצטרפות לסיור מודרך במקום – זה אמנם אופציה יקרה יותר, אך חוסך זמן וגם מאפשר להבין יותר את מה שהינכם רואים.

התצפית מהקומה השניה של מגדל אייפל – לרבים מספיק לעלות רק עד לפה, המחירים נוחים יותר הזמינות גבוהה יותר  ורואים מאוד יפה את העיר (לפרטים והזמנה) .

כרטיס לסיור מודרך עד לקומה השנייה במעלית הכולל דילוג על התור

כרטיסים אלו מקנים גישה מהירה לעלייה במעליות עד לקומה השנייה, וסיור  עם מדריך שיתלווה אליכם, ניתן להוסיף לכרטיסים אלו גם עלייה לפסגה (קומה שלישית) של האייפל. הסיור ניתן בשפה האנגלית, ויחד עם המדריך תגיעו עד לקומה השנייה בסיור של שעה וחצי. אם תרצו להוסיף עלייה לפסגה יש לדעת שהעלייה לשם היא ללא המדריך.

  • ניתן לרכוש כרטיס זה כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד- HAKO5).
  • ניתן לרכוש כרטיס זה כאן עם ביטול בחינם.

המעליות של מגדל האייפל – לחלק מהמבקרים זה חלק מהחוויה עצמה. עלויות הכרטיסים הכוללים עליה במעלית גבוהים יותר, וכניסה למעלית בקבוצה תהייה הרבה יותר מהירה מכניסה כמבקר פרטי (מה שבמביא רבים לבחור להצטרף לסיורים המודרכים במגדל – לפרטים והזמנה)

כרטיס לסיור מודרך עד לקומה השנייה במדרגות הכולל דילוג על התור

כרטיס זה מתאים עבור אלו המעוניינים לקבל סיור מודרך ולחוות דרך הרגליים את המקום. הסיור מומלץ עבור אלו שיכולים לעלות ברגל 704 מדרגות, חוויה לא פשוטה אך בהחלט מספקת במיוחד. הסיור נמשך כשעתיים, ואיתכם יהיה מדריך הדובר אנגלית (ניתן גם לבחור הדרכה בספרדית או גרמנית). יחד עם המדריך תוכלו לדלג על התורים שעלולים להיות ארוכים. את הדרך למטה תוכלו לרדת במעלית.

  • ניתן לרכוש כרטיס זה כאן עם ביטול בחינם.

כרטיס לסיור מודרך המגיע עד לקומה השלישית

כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לקבל סיור מודרך עד לקומה השלישית, שהיא פסגתו של מגדל האייפל. הסיור המודרך מקנה גם גישה בתיעדוף במעליות עד לקומה 2, ככה שלא תצטרכו לעמוד בתורים הארוכים. הסיור המודרך הוא בשפה האנגלית.

התצפית העליונה במגדל אייפל

מרפסת התצפית הגבוהה ביותר במגדל – נוף שלא רואים מהקומות הנמוכות יותר

כרטיס לביקור לילי במגדל אייפל עד לקומה השניה

כרטיס זה מקנה כניסה בשעות החשכה ועלייה למגדל אייפל, חוויה מיוחדת המתאימה לאלו המעוניינים לראות העיר כשהיא מוארת ומנצנצת. כרטיס זה מקנה גם הדרכה קולית שתסביר לכם אודות פריז, ההיסטוריה ומגדל אייפל.

  • ניתן לרכוש כרטיס זה כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד- HAKO5).

כרטיסים משולבים

ישנו מגוון כרטיסים משולבים המאפשרים כניסה למגדל אייפל ולאטרקציות מובילות נוספות בפריז. היתרון של כרטיסים אלו שפעמים רבות הם מוצעים בהנחה, מה שהופך את הרכישה שלהם למשתלמת יותר מאשר רכישה של הכרטיסים בנפרד, במיוחד מאחר ובנוסף להנחה שמוצעת תוכלו להשתמש בקופון HAKO5 ולקבל 5% הנחה נוספים. יש לא מעט אפשרויות לכרטיסים משולבים עם האייפל, אלו הן האפשרויות הפופולאריות ביותר:

  • שייט על הסיין – כרטיס משולב זה מתאים לאלו המעוניינים ויודעים מראש כי הם רוצים לעלות במעלית לקומה השנייה של מגדל האייפל עם סיור מודרך, בנוסף, מעוניינים לעשות שייט מודרך בנהר הסיין עם סיור קולי. את כרטיס ניתן לרכוש בקישור הזה.
  • דיסנילנד פריז – תוכלו לבחור בין עלייה לקומה השנייה של המגדל או לראש המגדל, יש כרטיס הכולל כניסה ליום אחד לדיסנילנד בקישור הזה או כרטיס הכולל כניסה ל-4-2 ימים לשני הפארקים של דיסנילנד בקישור הזה.
  • מוזיאון הלובר – יש שלושה סוגי כרטיסים משולבים ללובר ולמגדל אייפל. הכרטיס הראשון מקנה כניסה ללובר עם דילוג על התור הרגיל ועלייה במעלית לקומה השנייה או לראש המגדל בהתאם למה שתבחרו. אפשר להזמין את הכרטיס בקישור הזה. הכרטיס השני  כולל כניסה מהירה ללובר ומלווה דובר אנגלית שיקח אתכם ישר למונה ליזה וסיור מודרך באייפל כולל עלייה לקומה השנייה או לראש המגדל. אפשר להזמין את הכרטיס בקישור הזה. הסוג השלישי והאחרון מקנה כניסה ללובר עם דילוג על התור ועלייה עם סיור מודרך למגדל אייפל לקומה השנייה או לראש המגדל במדרגות (ולכן אפשרות זו זולה יותר). את הכרטיס אפשר להזמין בקישור הזה.

שייט על הסיין

הכרטיס המשולב עם השייט על הסיין פופולארי במיוחד

כרטיס פריז סיטי קארד (Paris City Card)

כרטיס זה מקנה כניסה עם דילוג על התור לקומה השנייה של מגדל אייפל ומדריך קולי, בנוסף, כרטיס זה מקנה גם כניסה למוזיאון הלובר במסלול המהיר, שייט בנהר הסיין הכולל סיור מודרך, ואפליקציית מדריך קולי הפועלת בכל העיר. רכישה של כרטיסים אלו במרוכז בכרטיס זה מקנה לכם 10% הנחה, והוא משתלם עבור אלו המעוניינים להגיע לאטרקציות אלו בביקורם בפריז.

  • ניתן לרכוש כרטיס זה כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד- HAKO5).

ההיסטוריה של המגדל

התכנון והבנייה של המגדל בוצעו על ידי המהנדס הצרפתי גוסטב אייפל, שהצליח להשיג את האישור לבניית המגדל בקושי רב. המגדל היה נתון למחלוקת וגרר ביקורת רבה מצד אמנים ואנשי רוח פריזאים רבים שטענו כי המבנה התעשייתי והמחודד לא מתאים לאופי הארכיטקטורה בעיר (תופעה קבועה בפריז, ראו מרכז פומפידו). הקבוצה המתנגדת קראה לעצמה “וועדת השלוש מאות” (לפי גובהו של המגדל) וטענו כי מדובר בארובת עשן שחורה שתאפיל בברבריות שלה על המונומנטים הצרפתיים המעודנים. מספרים כי הסופר גי דה מופסאן שהיה ממבקרי המגדל, היה נוהג לאכול את ארוחותיו במסעדה שבמגדל “שכן זהו המקום היחיד בפריז ממנו אין רואים את האייפל”.

סרטון מידע על מגדל אייפל מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

לאחר שספג ביקורות רבות, גוסטב אייפל מהנדס המגדל הסתגר והתבודד בחדר בקצה המגדל. ניתן להניח כי אם היה יודע שהמגדל יהפך להיות החשוב שבאתרי פריז, לסמל לפריז ולצרפת כולה ולאייקון עולמי, היה אדיש יותר למבקרים.

ילדים מבקרים במגדל אייפל

כיאה לסמל לאומי, תמיד ניתן לראות ילדים מבתי ספר שונים בצרפת פוקדים את המגדל (צילום מקורי)

כדאי לדעת! על המגדל עצמו חרוטים שמותיהם של 72 מהנדסים, מדענים ומתמטיקאים צרפתיים כהכרה על תרומתם בבניית המגדל. גוסטב אייפל הוא שהחליט לחרוט את שמותיהם בשל החשש מהמחאות נגד המגדל, והללו נחרטו בצדי המגדל מתחת למרפסת הראשונה. בראשית המאה ה-20 התחריטים נצבעו, אך שוחזרו בשנות ה-80′.

פסלו של גוסטב אייפל בכניסה למגדלפסלו של גוסטב אייפל בכניסה למגדל (צילום מקורי)

למרות המחאות הרבות – המגדל החזיר את הכסף שהושקע בבנייתו תוך שנה מהפתיחה רק ממכירת כרטיסי הכניסה (ניתן להבין מכך שאחד מסמלי ההיכר של המגדל – התור בכניסה, היה קיים עוד מראשיתו). ההצלחה האדירה של המגדל בקרב המבקרים בפריז, הביא להחלטה להשאירו על קנו למרות שהיה אמור להיות מפורק כ-20 שנה לאחר הקמתו.

בנוסף, הוא זכה לפיתוחים רבים (תוספות של מעליות, אנטנות וכדומה) ולשמש בתפקידים פונקציונאליים חשובים שניצלו את גובהו. למשל הוחלט כי ישמש כתחנת אלחוט ממשלתית- ממגדל אייפל שודרו אותות הרדיו הראשונים, הוא שימש כתחנת רדיו צבאית במלחמת העולם הראשונה ולבסוף גם שידר את תוכנית הרדיו הציבורית הראשונה ב-1925 ומאוחר יותר אף שידורי טלוויזיה.סיפור היסטורי מעניין נוסף הקשור במגדל הוא בזמן שפריס הייתה תחת כיבוש גרמני: בזמן מלחמת העולם השנייה כאשר צרפת הייתה תחת הכיבוש הגרמני, הצרפתים דאגו לחתוך את הכבלים של המעליות כך שלא יהיה ניתן להשתמש במגדל כתצפית וכעמדה צבאית. בשל כך, החיילים הגרמנים היו חייבים לטפס ברגל את כל הדרך לקומה העליונה בשביל להניף צלב קרס מעל המגדל. לקראת סוף המלחמה וכניעת גרמניה, היטלר ציווה על הגנרל דיטריך פון קולטיץ להרוס את מגדל אייפל ביחד עם יתר העיר, אך פון קולטיץ סירב לבצע פקודה זו.
הידעת? למעשה, מגדל אייפל נבנה בפריז במקרה. הוא היה אמור להיבנות בעיר אחרת בכלל – ברצלונה, לטובת היריד הבינ”ל שהתקיים במקום ב-1888. ברצלונה, שפחדה שמגדל יפגע באופיה האדריכלי ובסגנון המודרניסטה המפורסם שלה, העדיפה לבנות לטובת היריד את שער הניצחון שנמצא בה עד היום ליד פארק סטיודלה, ובניית המגדל עברה לפריז בה ציינו בבנייתו ב-1889 הן את התערוכה הבינ”ל והן מאה שנה למעמד המכונן של צרפת המודרנית – המהפכה הצרפתית (ראה גם ההיסטוריה של פריס).

לגרסת PDF גדולה ואיכותית להדפסה או שמירה בסמארטפון לטיול שלכם לחצו כאן

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

הזמנת כרטיסים והדרכות מומלצות במגדל אייפל

מבנה המגדל

הקונסטרוקציה והעיצוב החדשניים לזמנו, הצביעו על יכולות טכנולוגיות ומדעיות גבוהות, ארכיטקטורה מתקדמת והציגו הנדסה ותעשייה צרפתית מרשימה לעולם כולו. למעשה, כל הרעיון של מגדלי פלדה היה חדשני ביותר באותה תקופה. היה ייחודי ביותר לחשוב שניתן לקחת את מאות חלקי הפלדה ולהרכיבם לכדי מגדל אחד במספר שלבים ובנוסף לנצל את הפלדה הן לבניה בסיסית והן כמרכיב ויזואלי.

בקומה השלישית של המגדל משווים אותו למבנים גבוהים אחרים בעולםבקומה השלישית של המגדל משווים אותו למבנים גבוהים אחרים בעולם – כולל עזריאלי (צילום מקורי)

מרפסת השניה של מגדל אייפלאנחנו על רקע הנוף הנשקף מהמגדל במרפסת השניה (צילום מקורי)

רעיון הפלדה ומרכיביו הם דוגמא ומופת לבניה שמאזכרת את תקופת המהפכה התעשייתית שהאייפל נבנה בשיאה. הוא שואב הן רעיונות של בניה פונקציונאלית “עירומה” (בלי ויטרז’ים, עיטורים וכדומה) והן תכנון דקורטיבי-תעשייתי. למשל התכנון של בסיס המגדל 4 שבכות/שערים שמתלכדים והופכים לאחד ובכך יוצרים יציבות גבוהה מחד וגמישות מאידך. השילוב הזה שמאפשר למגדל להתמודד עם רוחות, ונטיה הנוצרת בגלל התרחבות המתכת בזמן החום של הצהריים היה יכול להיות מושג עם אלכסונים פשוטים – אך הקשתות משווות למגדל את המראה הייחודי שלו.

עוד שווה להתעכב על המעליות במגדל. הם מבוססות על מנגנון הידראולי שאז נחשב למתקדם מאוד בפני עצמו (הם נבנו כך שהבטיחות תהיה לפני המהירות ולכן עד היום המעליות במקום די איטיות). המנגון הישן עובד עד היום – אם כי הוכנסו מספר שידרוגים שהפכו אותו לאוטמטי יותר.

הפלדה של מגדל אייפל והאדריכלות הערומה

רעיון הפלדה של מגדל אייפל הוא חלק מהרעיון העיצוב והאדריכלות של “בניה מודרנית” זה חלק ממה שהופך אותו למבנה כל כך מיוחד

מגדל אייפל במספרים:

– המגדל נבנה בשנתיים וחודשיים וחמישה ימים.
– מאז פתיחת המגדל ב-1889 ביקרו בו כ-250 מיליון מבקרים מכל העולם.
– מדי שנה, מבקרים במקום כ-7 מיליון איש.
– המבנה נחנך ב-31 במרץ 1889.
– מדי שנה נצבע המגדל בכ60 טונות של צבע.
– בשנת 1909, לאור המשך ההתנגדות המקומית כמעט ופורק האייפל.
– במבנה 7 מעליות הנוסעות בשנה 103 אלף ק”מ.
– המגדל מורכב מ-18,000 חלקי מתכת ו-2 וחצי מיליון ברגים ומסמרים.
– על המגדל ישנם 120 אנטנות.
– בלילה המגדל מואר ב-336 פרוז’קטורים.
– חלקו העליון של המגדל מושפע מטמפרטורת הסביבה ויכול להשתנות בגודלו ב-18 ס”מ.
– במגדל ישנן 1,665 מדרגות עד לקומה השלישית. לקהל פתוחות המדרגות רק עד הקומה השנייה.
– ב-1982 המעליות הוחלפו לאחר 97 שנות שירות, וזמן העלייה צומצם מ-8 דקות ל-2 דקות.




מה רואים מהמגדל?

בבניין שלוש קומות- בקומה הראשונה בגובה של 57 מטר ובקומה השנייה בגובה של 115 מטר יש מסעדות, בתי קפה וחנויות ואליהן ניתן לעלות ברגל (1,120 מדרגות לאמיצים מבניכם). לקומה השלישית והגבוהה ביותר, 267 מטר, ניתן להגיע רק במעלית וממנה נשקף נוף פנורמי של פריז כולה וסביבותיה. בקומה זו נמצא בר יינות, והחדר בו הסתגר המהנדס אייפל בשל הביקורת הרבה שהופנתה אליו, והוא מהווה כיום מוזיאון קטן עם הריהוט המקורי ובובות שעווה של גוסטב אייפל ותומאס אדיסון בעת הביקור הראשון במגדל.

הנוף מהמגדל מרשים כמובן ניתן לראות בו את כל האתרים החשובים של פריס ולמעשה ניתן לראות ממנו ביום בהיר עד למרחק של 72 ק”מ.

הנוף ממגדל אייפל לכיוון צפון מערב – גני טורקאדו  (צילום מקורי)

הנוף ממגדל אייפל לכיוון דרום מזרח – שדה מארס Champ de Mars (צילום מקורי)

כמובן שניתן גם להסתפק בלהתרשם מהמגדל בלי לטפס למעלה, הוא יפה גם בשעות הבוקר וכאשר מאירים אותו בשעות הערב. בכל שעה עגולה משעות החשכה המגדל מנצנץ באורות ויוצר אווירה רומנטית ומיוחדת. הגן מסביב למגדל עמוס במבקרים ובמוכרי מזכרות למיניהם.

מלונות ליד מגדל אייפל

הלינה באזור מגדל אייפל היא אפשרות פופולארית, היתרון בלינה באזור זה הוא בכך שמדובר באזור מרכזי, אך מרוחקת מהרעש וההמולה של אזור השאנז אליזה. אפשר למצוא באזור זה מלונות במחירים נמוכים יותר מאשר המלונות לאורך השאנז אליזה או באזור הארה והרובע הראשון של פריז. כדאי לקחת מלון שקרוב לתחנת מטרו, שכן האזור מעט מרוחק מחלק מהאתרים המרכזיים של פריז ויש צורך במטרו או אוטובוס להגיע לאתרים השונים כמו קתדרלת נוטרדאם או מוזיאון הלובר. בין המלונות מומלצים באזור זה כדאי להסתכל על La Demeure Montaigne שהינו מלון 5 כוכבים מפנק, Hotel Du Cadran או Hôtel La Bourdonnais בעלי דירוג של 4 כוכבים, Hotel Muguet, Rayz Eiffel או Hotel Villa Nicolo שהינם מלונות שלושה כוכבים נעימים ומומלצים או Résidence Charles Floquet למי שמעדיף לקחת דירה ולא חדר במלון.

מגדל אייפל בלילה

מגדל אייפל בלילה – נוף מושלם מחלון לחופשה בפריז

הזמנת כרטיסים למגדל אייפל -
5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במגדל אייפל

  • לרוב התיירים לדעתנו מומלץ להזמין למגדל כרטיסים מראש. אם מדובר בכרטיסים פשוטים אנו ממליצים קודם כל לבדוק באתר הרשמי – זה הכי זול. המציאות היא שפעמים רבות יהיה קשה למצוא שם כרטיסים ואז אנו ממליצים להזמין דרך המפיצים השונים. סקירה מלאה על הנושא והאופציות השונות מפורטת בעמוד זה למעלה
  • הביקור במגדל אייפל הוא ביקור חובה כמעט לכל תייר המבקר לראשונה בפריז. הוא מתאים הן לחופשה רומנטית והן לבילוי משפחתי עם ילדים. אם אתם מנסים לחסוך זמן וכסף הסתפקו בהצצה על המבנה מבחוץ (אז צריך להקדיש לו כ15-30 דקות) אם אתם יכולים להרשות לעצמכם את הביקור בפנים גם מבחינה כספית וגם מבחינת זמן כנסו, זה שווה את הזמן והמחיר. במקרה שאתם נכנסים פנימה צריך לתכנן את הביקור במקום לטווח של שעה וחצי עד שעתיים.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת שדרת ג’וזף בווארד (Av. Joseph Bouvard) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • מומלץ לתכנן את הביקור כך שתגיעו לאזור לפנות ערב ותספיקו לראות את המגדל גם באור יום וגם מואר בלילה. לטובת עליה לאתר למעלה ותצפית מומלץ לתכנן להגיע באור יום.
  • המסעדות שבמגדל אייפל עצמו יקרות מאוד והם מיועדות למי שרוצה להשקיע בבילוי ייחודי ויוקרתי (מתאים מאוד לחופשה רומנטית) מומלץ למי שרוצה לעשות כן להזמין מקום מראש (ראה למשל מידע פה), אך למי שמחפש משהו יותר זול וזמין, הליכה קצרה תוביל אתכם לשפע המסעדות המצוינות של הרובע השביעי (מסעדות מומלצות בפריז).
  • בתקופת החורף השהיה במגדל אייפל בקומה הראשונה והשניה יכולה להיות מאוד לא נעימה (הקומה השלישית כאמור מקורה ובחורף די חם שם). שווה לבוא עם ביגוד מתאים – גם באביב ובקיץ בשעות הערב – יכול להיות שם קר ולא נעים לעמוד. המלצה זו נכונה שבעתיים למטיילים עם ילדים (ראה עוד מידע בנושא זה תחת חופשת חורף בפריז).
  • חשוב מאוד לדעת שגם בעונת התיירות וגם לא בעונת התיירות- התורים לעלייה למגדל במעלית ארוכים מ-א-ו-ד. תור לקניית הכרטיסים, אחריו תור לעלייה למעלית לקומה השנייה, תור לעלייה למעלית לקומה העליונה, תור לעלייה במדרגות למרפסת, וכמובן תור לירידה במעלית. צריך להקדיש לא מעט זמן וסבלנות לכל התהליך הזה, אז קחו זאת בחשבון. עלייה רגלית לקומה השנייה מספקת תצפית לא פחות יפה מאשר בקומה העליונה, וחוסכת את ייסורי התורים ואת מחיר הכרטיס (קחו זאת בחשבון).

לא תאמינו כמה התור ארוך! תוכלו ״לבלות״ כאן יום שלם בעמידה בתור,
וזאת בדיוק הסיבה שאנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש, אפילו אם מדובר בתוספת תשלום

  • לא להתפתות למוכרי השמפניה והיין במקום, תצטיידו לפני ההגעה לאייפל בשמיכה, בקבוק יין או שמפניה ותוכלו לשבת ולצפות בפלא בחצי מחיר.
  • קנייה של מגדלי אייפל קטנים (מחזיקי מפתחות, פסלים וכו’) מומלצת לא בקרבת מגדל אייפל עצמו, אלה במרחק קצר ממנו. תוכלו לחסוך קצת יורו.
  • ילדים: כן, אם לא שם אז איפה? (ילדים בפריז). למי שמגיע בעונות התיירות הדרך למגדל וסביבות המגדל עצמו הן חוויה בפני עצמה. ניתן לראות לא מעט מופעי רחוב ודוכנים שהם חלק מהחוויה של הביקור לתיירים הצעירים יותר (וגם אילו שקצת יותר מבוגרים)

מידע שימושי על מגדל אייפל

כתובת: Champ de Mars, 5 Avenue Anatole France, 75007

שעות פתיחה: פתוח כל השנה. מאמצע יוני עד תחילת ספטמבר פתוח מ-9:00 בבוקר עד חצות, וביתר השנה פתוח מ-9:30-23:00, אך המדרגות פתוחות עד 18:30 בערב בלבד. גם בחגים ובחופשות במהלך תקופה זו מאריכים את שעות הפתיחה עד חצות.

איך מגיעים למגדל אייפל

  • מטרו: 
    • קו 6 לתחנת Bir-Hakeim. תחנה זו מומלצת במיוחד- בניגוד למרבית קווי המטרו, הקו הזה נוסע מעל הקרקע כך שעם ההגעה לתחנה זו תקבלו תצפית מרהיבה למגדל.
    • קו 9 לתחנת Trocadero. זרם האנשים יוביל אתכם החוצה לנקודת תצפית גבוהה ומרשימה בדיוק מול האייפל במרפסת מעל גני טרוקדורו (Jardin du Trocadero). הליכה קצרה בגנים וחציית הסן והופס – אתם במגדל.
  •  אוטובוס: קווים 82 ו-42 בתחנת Tour Eiffel וקווים 87 ו-69 בתחנת Champ de Mars.
  • RER: קו C וירידה בתחנת Champ de Mars- Tour Eiffel.
  • סירה: דרך מקורית ומעניינת להגיע למגדל אייפל, תוך חציית לב פריז על נהר הסן. מרבית ההפלגות אורכות כ-20 דקות וכוללות מעבר באתרים מרכזיים נוספים בפריז כמו שער הניצחון, נוטרדאם והלובר.
  • אופניים: אופניים להשכרה זמינים 24 שעות ביממה (תראו תחנות השכרה ברחובות רבים בפריז, אופניים אפורות-כסופות של Velib). גם דרך מומלצת להגיע לאייפל דרך הרחובות היפייפים של האזור.
  • רכב: כמו למרבית האתרים בפריז, גם למגדל אייפל מומלץ להגיע ללא רכב. חניה לעקשנים ב-Quai Branly, רק 300 מטר מהאייפל עצמו (למידע נוסף ראה השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת).

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו פריז למטיילים – Paris For Travelers

  • מאיזה אתר עדיף לקנות כרטיסים לאייפל?
    • אם מדובר על כרטיסים למועד רחוק (לא לחודשיים הקרובים) אני ממליץ לך לקנות מהאתר הרשמי. גם אם תמצאי כרטיסים במחירים מוזלים יותר – זה יהיה במספר יורואים בודדים, אז למה להסתבך? אם כן מדובר בתאריכים קרובים וכבר אין כרטיסים באתר הרשמי – נסי דרך 365tickets או אתרים אחרים שעולים בתוצאות החיפוש בגוגל.
      • חייבים לקנות כרטיס ליום ושעה מסויימת, או שיש אפשרות לכרטיס חופשי?
        • נדמה לי שדווקא באתר 365tickets ראיתי איזושהי אופציה לכרטיס פתוח שכולל גם ארוחה בבית קפה/מסעדה שנמצאת בקומה העליונה, אבל הכרטיס יקר בטירוף.
    • הגענו לשם השבוע ישירות, בשעות אחר הצהריים. בלי תורים, בלי אינטרנט. היה יעיל ונחמד. מהשוואה שעשינו לרכישה באינטרנט יותר יקר. פשוט להגיע או מוקדם בבוקר או בשעות אחר הצהריים. נסיעה טובה!
  • ספציפית אייפל, אבל נכון גם לכל שאר המוזיאונים- להגיע מוקדם ולחסוך המתנה של תור נוראי לכרטיסים ולבידוק הבטחוני. עדיף להגיע מעט לפני הפתיחה של המקום. לגבי האייפל, אני הייתי כשהיה שם קר ולא יכולתי להישאר יותר מכמה דקות כי קפאתי. קחו כפפות וכובע צמר. ובאופן כללי עדיף לבדוק את מזג האוויר. אני לקחתי מעיל סתם.
  • חשוב ביותר – להזמין מראש את כרטיסים לעלייה לקומה השנייה של האייפל! ההמתנה בתורים העצומים שם נראית מייאשת. הגענו, הצגנו את הכרטיסים שהזמנו מראש ונכנסנו תוך דקות. כמובן, לא לפספס לראות את האייפל מנצנץ בלילה. זו חוויה שלא שוכחים.
  • נסענו במטרו לאייפל. בניגוד להמלצות הרווחות, לטפס על האייפל זה חובה! הכניסה למגדל כולל בטחון לקחה בדיוק גג חצי שעה (הגענו על הבוקר) והנוף בפסגה מרהיב ולא כמו בקומה השניה בכלל, פשוט חובה! עייפים מההתרגשות ורעבים (שוב) החלטנו לא לאכול בקפיטריה שבאייפל וקנינו לנו כריך טעים ברחוב מקביל. ישבנו בגני מרס המופלאים על הדשא, האכלנו יונים, צפינו באייפל והיינו בעננים. כמה אזהרות שקיבלנו ממטיילים וגם מיהודית מרלמשטיין Judith Mermelstein מדריכת טיולים מדהימה שבעזרת האדיבות, הטיפים, הידע והחוכמה שלה תכננתי טיול מופלא ובטוח עזרו לנו להמנע מחוסר נעימות, מצרפת ציטוט: “לא להתפתות ל’עזרה’ שמציעים אנשים ברכישת כרטיסי מטרו. הם מנסים למכור לתיירים תמימים כרטיסים משומשים, שסימן ההחתמה עליהם קלוש ביותר או כלל לא מופיע.” ברחבי העיר מסתובבות חבורות של מספר בנות, לפי תווי פניהן הן צועניות. הן תנסנה להחתים אנשים על דף, למכור סיפור על זכויות אדם, להוציא מכם תרומה ולכייס אתכם. *לגרש, בשניה הראשונה!*. על כך אעיד שבעודנו מנסים להנות מהפיקניק למרגלות האייפל, נתקלנו בהן וזה כלל לא נעים ואכן צועניות. על הגשרים עומדת לעיתים חבורה שמציעה משחקי הימורים על זריזורת ידיים שבהעלמת חפצים ומציאתם. שלושה גברים ואז לפתע מגיעה ‘תיירת’ ועוד תייר שכאילו מהמרים וזוכים, כדי שאחרים, עוברים ושבים (תיירים), יתפתו גם הם להמר. אם תשבו שם חצי שעה, תראו איך ה’תיירים’ חוזרים לעוד סיבוב.
  • מהו המיקום הכי יפה להצטלם בו על רקע האייפל?
    • בכיכר טרוקדרו. כמה דקות הליכה מהאייפל עצמו.
    • התחנה הכי קרובה לאייפל היא bir hakim, הנוף הכי יפה מטרוקדרו לדעתי. תלוי כמה קרוב את רוצה לראות אותו.
    • ממדרגות גני טרוקדרו.
    • מהטרוקדרו!
    • ההמלצה שלי היא לצאת לשייט בסיין ומשם לצלם את המגדל ועל הרקע שלו
  • ניסינו להזמין כרטיסים מראש דרך האתר ולא הצלחנו. זה ממש לא קריטי. בהמלצת יוהן הגענו למגדל ביום שישי דווקא, ב-9:10. הקופות נפתחות ב-9:30 והכל היה מהיר מאוד ולא מסורבל. ב-10:00 כבר היינו בראש המגדל.
  • חובה לבקר, אין מה לדבר. גם ביום וגם ב- 22:00, הוא מנצנץ לכמה דקות וזה מאוד נחמד ויפה. יש מסעדה טובה ממול האייפל במוזיאון הארכיאולוגיה, אני לא זוכרת את שמה, אבל צריך להזמין מקום מראש.
  • אייפל – הלכנו כמה פעמים. בצהריים להצטלם, בשקיעה לעשות שייט / לעלות עליו ובלילה לראות אותו מנצנץ כל שעה עגולה ל- 5 דקות.
  • אייפל – כמו שהרבה המליצו לי להגיע בשעות אחרי הצהריים המאוחרות, אני הגעתי בשעה 18:30 והיה זמן המתנה של 20 דקות כולל קניית כרטיס (האתר היחיד שלא הצלחתי לקנות כרטיס מהארץ) לא להפסיד לראות בשעות הערב כאשר כל המגדל מואר. האתר של האייפל פותח חודש עד חודשיים לפני את מכירת הכרטיסים בכמות קטנה וצריך להיות עם היד על הדופק להספיק לקנות.

המלצות גולשים:

  • לעלות לאייפל ויתרנו, כי הכרטיסים לחתוך את התור יקרים תופת ובלי זה זה פשוט לחכות שעות בתור (גם לעלות ברגל). אז במקום זה עלינו למגדל מונפרנס שהוא יותר גבוה מהאייפל ויותר זול ובלי תורות עם תצפית יפה על האייפל בעצמו.