חג הפסחא בלונדון – Easter

מידע כללי

חג הפסחא (Easter) הוא חג נוצרי המציין את תחיית ישו, לפי הברית החדשה שלושה ימים לאחר צליבתו על ידי הרומאים. החג מתקיים כל שנה בתאריך לועזי שונה, מפני שבתחילה היה נהוג לחגוג אותו ביום ראשון בשבוע של חג הפסח היהודי, ותאריכים של לוח השנה היהודי זזים משנה לשנה לעומת הספירה הלועזית. מקור שמו הוא משם חג הפסח בארמית (שהיתה דבורה על ידי הנוצרים הראשונים), והחג קשור בסמליותו וכן בתקופתו בשנה לחג הפסח שלנו. השנה חל חג הפסחא בתאריכים 29 במרץ ועד 1 באפריל 2024.

במידה ואתם מתכננים להגיע ללונדון בזמן הפסחא או באביב בכלל אנו ממליצים מאוד להסתכל גם על העמוד שלנו חופשת פסח ואביב בלונדון.

אף על פי שהחג נוצרי, תמצאו בכל מדינה באירופה וריאציה קצת שונה של מנהגי החג. באנגליה התווספו מאפיינים פגאניים קדם- נוצריים אל החג, המתבטאים על ידי צביעת ביצי הפסחא – סמל לפוריות ולחיים בתרבויות הפגאניות, בתקופה זו של השנה- תחילת האביב, מתי שהאדמה הופכת להיות פוריה ומלבלבת במיוחד. האנגלים המודרנים של ימינו מסתפקים בקניית ביצי הפסחא, אם כי לעתים תמצאו גם כאלו שצובעים אותן בעצמן. מאפיין נוסף של פסחא בלונדון הוא ארנבי הפסחא, גם הם מסמלים פוריות, ועשויים שוקולד עטוף בעטיפה צבעונית.

ביצת פסחא לונדונית
(צילום: Loz Pycock)

באנגליה שני ימי חג (שחלק מהמקומות נוהגים לחבר אותם יחד עם יום שבת וראשון וליצור גשר) בימי הפסחא:
יום שישי הקדוש, הנקרא Good Friday (בו נצלב ישו).
ויום שני של הפסחא, הנקרא Easter Monday (בו לפי האמונה הנוצרית קם ישו לתחייה).
שני ימים אלו הם ימי חג ציבורי. ימים אלו נקראים Bank Holidays ובהם בכל אנגליה רוב העסקים והשירותים הלא-הכרחיים (כגון מוסדות ציבור ובנקים) סגורים.




מה רואים?

לונדון עיר גדולה ומודרנית, ואווירת החג בה חילונית הרבה יותר בהשוואה לברצלונה בה מתקיימים מצעדים נוצריים רבים. בלונדון לעומת זאת לא תתקלו ביותר מדי מאפיינים דתיים. בהתאם לאווירת החג, תוכלו למצוא חנויות שוקולד איכותיות וטובות בלונדון בהן מגוון של ביצי פסחא וארנבונים משוקולד. הלונדונים אוהבים לנצל זמן זה לשופינג, אם כי ביום שישי הקדוש וביום ראשון של הפסחא רוב החנויות הגדולות סגורות כחוק. ומעבר לכך תמיד תוכלו להנות משאר האטרקציות התיירותיות והמוזיאונים שלפי רוב יהיו פתוחים (מומלץ לברר פרטנית לפני הגעה).

ארנבוני פסחא צבעוניים משוקולד
(צילום: Garry Knight)

המלצות "הכל על" לפסחא בלונדון

  • ביום ראשון של הפסחא חנויות גדולות יהיו סגורות כחוק, לכן זה לא זמן מתאים לקניות. לעומת זאת מסעדות ופאבים יהיו פתוחים אם כי עמוסים להחריד, לכן מומלץ להזמין מקום מראש!
  • לרוב המוזיאונים יהיו פתוחים במשך כל החג, אבל אנחנו ממליצים לברר פרטנית לגבי כל מוזיאון ומוזיאון (באתר האינטרנט שלו או בטלפון) אם הוא פתוח לפני שאתם מגיעים.
  • שימו לב לתחבורה הציבורית בחג הפחסא בלונדון – ברוב הימים היא פועלת אך במתכונת מצומצמת וכדאי להתעדכן בקווים המבוקשים על מנת לראות העם הם פועלים כסידרם או לא. ניתן לעשות זאת בלינק זה.
  • לרוב הכנסיות לא יקבלו קהל תיירים אלא רק מקומיים לצורך תפילה ביום שישי הקדוש וביום ראשון של הפסחא.
  • העיר תהיה פקוקה יותר מתמיד בזמן החג שכן בחלק מהימים לרוב הלונדונים יש חופשה. לכן אנחנו חוזרים וממליצים להשתמש בתחבורה הציבורית ולהמנע מהשכרת רכב בתוך העיר במיוחד בזמן זה (למידע נוסף –השכרת רכב בלונדון).
  • כדאי לדעת – בתקופת הפסחא מחירי המלונות בלונדון גבוהים במיוחד עקב הביקוש הרב – המלונות במרכז לונדון נמצאים ב100 אחוז תפוסה – על כן מומלץ מאוד למי שמתכנן חופשה בעיר בפסחא להזמין לינה מוקדם ככל הניתן.

המלצות גולשים לחג הפסחא בלונדון

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • הי, האם בפסחא בלונדון החנויות והאטרקציות סגורים? יצא למישהו להיות בלונדון בזמן הזה? מה ההבדל מימים רגילים? תודה
    • Or Ben Zvi Reif: באיסטר סאנדיי (17.4 השנה) חנויות גדולות יהיו סגורות, גם חלק מהקטנות. אטרקציות ומקומות בילוי פתוחים כל החג, אולי למעט מקומות שמשרתים לרוב עובדי משרדים (למשל בסיטי), אבל זה גם בסופש רגיל. מה שכן יהיה עמוס, כדאי לתכנן מראש והיטב מה עושים.

מפה