ולנטיין דיי בלונדון – Valentine’s Day

מידע כללי

ולנטיין דיי (Valentine’s Day) הוא חג האהבה הנוצרי, הנחוג במדינות רבות ברחבי העולם, בעיקר בעולם המערבי, ב-14 בפברואר כל שנה. החג הוא לזכר ולנטינוס הקדוש, שם שמיוחס בסיפורים הנוצריים ליותר מאדם אחד. הסיפור הידוע ביותר הוא על מעשה הקדוש ולנטינוס ברומא שנכלא בעוון סיוע לנוצרים שנרדפו על ידי הרשויות הרומיות (לפני שהנצרות הפכה לדת השולטת) ובעוון כך שחיתן חיילים שנאסר עליהם להתחתן. לפי האגדה, ולנטינוס ריפא את ביתו של הסוהר שלו,  ולפי גרסא נוספת לסיפור לפני הוצאתו להורג הוא כתב לה מכתב וחתם עליו “שלך ולנטינוס”.

כרטיס ברכה ולנטיין
(צילום: James Kimberlin)

היום נקשר עם אהבה רומנטית לראשונה בשיא ימי הביניים, בימים בהם שגשג מנהג המאהבות. במאה ה-18 התפתח המנהג של אוהבים לבטא את אהבתם על ידי שליחת כרטיסי ברכה, הידועים כ”ולנטיינס” ועל ידי נתינת פרחים ודברי מתיקה. בימינו נשלחים כמיליון ולנטיינס ברחבי העולם ביום האהבה, כמות השניה רק לחג המולד.




מה רואים?

לונדון עיר מודרנית ואורבנית ולכן תוכלו למצוא בה את מגוון האירועים שתמצאו בכל מטרופולין הומה – החל ממסיבות, דרך בתי קולנוע, פאבים ​ומסעדות. בקיצור, כל מה שיש לעיר להציע מבחינת חיי לילה תוססים.
תוכלו למצוא אירועים יעודיים ליום האהבה כמעט בכל אתרי התרבות והבילוי – למשל מרכז התרבות ברביקן שבלונדון סיטי ידוע באירועי יום אהבה שלו כבר כמה שנים, אתרי התיירות יוצאים במבצעים ייחודים (כל שנה יש מתנה לזוגות המבקרים בלונדון איי בתאריך זה), מרכזי הקניות והשופינג כמו Primark  ו Harrods מקיימים מבצעים ייחודים למתנות “רומנטיות”, ואפילו המוזיאונים בלונדון בעיר מקיימים לא פעם תוכניות מיוחדות ליום זה (מפורסם בזה הוא מוזיאון לונדון).

Prev 1 of 1 Next
Prev 1 of 1 Next

קישוטים ומופע בקובנט גארדן לכבוד הוולנטיין דיי

המלצות "הכל על"

  • אם החלטתם ללכת על ביקור בבית הקולנוע או על ארוחה רומנטית במסעדה, מומלץ להזמין מקומות מראש שכן בחג האהבה מקומות אלה נוטים להיות מלאים.
  • הולנטיין די הוא זמן נהדר לבקר בעיר לזוגות שרוצים חופשה עירונית רומנטית ויכולים לקחת חופשה קצרה בתאריכים אלו – גם בגלל האירועים היפים שיש בעיר וגם בגלל שמחירי המלונות בלונדון  (אפשר למצוא אחלה מלונות ביותר משישים אחוז הנחה) והטיסות ללונדון יחסית זולים (לכן גם החבילות ללונדון).

מפה