גטוויק | מידע כללי

כל המידע על שדה התעופה השני בגודלו בלונדון ועל אפשרויות ההגעה משדה התעופה גטוויק למרכז העיר לונדון

מידע כללי על גטוויק

שדה התעופה גטוויק (London Gatwick Airport), ממוקם כ-45 ק”מ דרומית למרכז לונדון. זהו נמל התעופה השני בסדרו באנגליה, אחרי הית’רו, הן בגודלו והן מבחינת עומס הנוסעים. למעשה הוא מבין נמלי התעופה העמוסים בעולם. בשדה התעופה שני טרמינלים: צפוני ודרומי. הטרמינל הדרומי הוא הישן והעמוס יותר, ובו ממוקמת הרכבת (אמצעי התחבורה הנפוץ ביותר בהגעה לעיר).

השדה נפתח בשנת 1928 ונקרא על שם מסלול מירוצי סוסים שנמצא באיזור. יוצאות ממנו טיסות לרוב רובו של חצי הכדור הצפוני, ועל מסלול ההמראה היחידי שלו יכולים לחלוף 55 כלי טיס בשעה. הנמל גובה מיסי נמל נמוכים יחסית, מה שהופך אותו לנמל אטרקטיבי לחברות טיסה זולות. בשל כך הוא משמש למשל כנמל הבית של חברת התעופה איזי ג’ט.

מערכת האבטחה של המחוז בו שוכן שדה התעופה כוללת 150 אנשי בטחון, ומצוידת בטיל קרקע-אוויר נייד. גטוויק הוא אחד משלושת נמלי התעופה באנגליה המצוידים בסורקי גוף, והוא ממוקם באיזור החיפוש בטרמינל. בנמל מתחם משרדים המונה ארבעה בניינים, ובהם מצויים משרדים של חברות תעופה רבות.




 נמל התעופה גטוויק ביום עמוס, מבט מלמעלה (צילום: born1945)

דיוטי פרי בגטוויק

בשטח נמל התעופה גטוויק ניתן למצוא מספר גדול מאוד של חנויות לממכר מוצרים שונים. אל הדיוטי פרי של שדה התעופה תגיעו, כמו ברוב נמלי התעופה, לאחר שלב הבידוק הביטחוני ושלב הכירטוס (Ticketing). בדיוטי פרי תוכלו למצוא מגוון רחב של חנויות אופנה, קוסמטיקה, תכשיטים, מוצרי חשמל, צעצועים, ספרים, מזכרות ועוד.

כמה לבזבז בדיוטי פרי? שאלה טובה. לדעתנו תוכלו למצוא עסקאות טובות יותר דווקא בעיר לונדון עצמה.
למידע נוסף ראה גם: קניות בלונדון.

הגעה ללונדון משדה התעופה גטוויק

רכבת:

תחנת הרכבת נמצאת בסמוך לטרמינל הדרומי, ומתחברת לתחנות על קו ויקטוריה.
אחת הדרכים המהירות ביותר להתנייד מנמל התעופה גטוויק אל מרכז לונדון (ובחזרה), הינה באמצעות הרכבת.
ישנן שלוש חברות רכבות המגיעות ליעדים שונים בלונדון:

  • גטוויק אקספרס (Gatwick Express), זמן נסיעה 30-35 דקות, מגיעה ישירות ללא עצירות לתחנתויקטוריה שבמרכז לונדון. מחיר כרטיס בכיוון אחד הוא כ-20 פאונד (נכון ל-2018). במהלך היום רכבת יוצאת כל 15 דקות לערך. אתר האינטרנט של רכבת גטוויק אקספרס: www.gatwickexpress.com. ניתן לרכוש כרטיסים בהנחה דרך אתר האינטרנט.
  • ט’אמסלינק (ThamesLink), זמן נסיעה של כ-45 דקות לתחנת St Pancras International (עם עצירות בדרך, אבל זה לא מוסיף כל כך הרבה זמן יחסית לגטוויק אקספרס) שמתחברת רגלית (עם הליכה ארוכה במבוך של בניינים ומסדרונים- לא מומלץ לאנשים שמגיעים עם הרבה מזוודות או עם קשיים בהליכה) לתחנת טיוב באותו שם וגם לתחנת Kings Cross. ניתן לרכוש כרטיסים מראש באתר האינטרנט אך שימו לב– ברכישה מראש דרך האתר, המחיר המוצע לרוב יהיה גבוה יותר מאשר אם תרכשו במכונת הכרטיסים על המקום באותו היום. המחיר הנמוך באותו היום הוא כ-10 פאונד לכיוון אחד (נכון לשנת 2018), כך שאם באינטרנט אתם רואים מחיר של משהו כמו 15 פאונד ומעלה- לא כדאי לרכוש מראש.
  • southernrailway– גם מציעה רכבות, חלק מהן אקספרס במחירים יקרים הרבה יותר- והן חוסכות רק כ-10 דקות מזמן הנסיעה לכן לרוב לא שוות את המחירים הגבוהים יותר.


רכבת הגטוויק אקספרס (צילום: john pease)

 

אוטובוס:

חברת נשיונל אקספרס (National Express) מתפעלת קווי אוטובוס אל העיר, נסיעה אל תחנת ויקטוריה תקח כשעתיים וחצי.

גם חברת איזיבוס (easybus) של חברת התעופה איזיג’ט מציעה באתר שלה קווים לעיר, אך אלו למעשה האוטובוסים של נשיונל אקספרס.

 

הגעה במונית או בשירותי הסעות

אם אתם עד שני נוסעים, מונית לרוב תהיה יקרה יותר מאמצעי התחבורה האחרים, ולמרות שנראה שהיא תהייה הדרך היעילה ביותר למעשה הנסיעה עלולה להתארך בשל פקקים בכניסה לעיר. השימוש במונית מומלץ למשפחות או קבוצות כאשר – מדובר בשלושה-ארבעה נוסעים או אף יותר, ובייחוד כשמדובר במשפחות עם ילדים.

* מאוד חשוב כאשר אתם מזמינים מונית – יש להיזהר לא ליפול לידי גורמים לא אמינים.

להזמנת הסעות משדה התעופה של לונדון לעיר (ישנה אפשרות להזמין נסיעה פרטית, נסיעה לקבוצות, או להצטרף לנוסעים נוספים ולחסוך במחיר).

המלצה נוספת – השיטה הזו טובה למשפחות או למי שלן במקומות שאינם במרכז העיר (למשל כל מי שמתגורר באזור היהודי-ישראלי של גורלס גרין או המפסטד) ולא רוצה להיסחב עם המזוודות בעת החלפת הרכבות השונות. (ראה טיפים גם תחת לונדון עם ילדים).

הגעה ברכב שכור

באופן כללי זו אינה השיטה המומלצת בעקבות צפיפות התחבורה בעיר והמחסור בחנייה ציבורית, אם בכל זאת אתם משכירים רכב (לעיר או מחוץ לה) בשדה התעופה יש מספר לא מבוטל של עמדות השכרת רכב (ראה גם השכרת רכב בלונדון והשכרת רכב באנגליה).




המלצות כלליות על שדה התעופה גטוויק

  • לגבי הגעה (אוטובוס רכבת או מונית / הסעה) הכל תלוי בשאלה מה אתם מחפשים. לתייר בודד ולזוג לרוב תחבורה ציבורית תהייה זולה יותר. מצד שני לעיתים היא יכולה להיות מסורבלת במיוחד שלוקחים בחשבון מזודות. מונית או הסעה / שאטל שמזמינים מראש היא יקרה יותר אך תביא אותכם ממש לפתח המלון. לקבוצות גדולות 3 נוסעים ומעלה ההפרש בין הסעה / מונית לתחבורה ציבורית מצטמצם כך שלמשל למשפחות עם שני ילדים אנו כבר ממליצים כמעט תמיד ללכת על שאטל או מונית.
  • כדאי לדעת – בשנים האחרונות נקשר שמו של שדה התעופה גטוויק בהרבה מאוד תקלות ועיכובים וללא מעט כותרות שליליות בעיתונים המקומים.
  • נוסעים בחגים? (הנוצריים והמקומיים, לא היהודים – ראה אירועים בלונדון) כדאי להתעדכן יש שינויים ומבצעים בהסעות משדה התעופה לעיר.

טיפים והמלצות שעלו על שדה התעופה גטוויק בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים-London for travelers:

  • אם נוחתים אחר חצות , צריך לקחת בחשבון שלושה דברים:
    עד שתצאו החוצה מהטרמינל , השעה תהיה קרובה ל2.
    אין רכבות תחתיות לאחר אחת בלילה (חוץ מלילות שישי ומוצ”ש).
    בתחנת גולדרס גרין ניתן לרכוש אוייסטר.
    בגלל המרחק הגדול בין גטוויק מדרום ללונדון לגולדרס גרין בצפון, כדאי לקחת מונית או הסעה משותפת.
  • שלום אנו נוחתים אני וחבר ב23.11 בנמה”ת לונדון גטוויק בשעה 21:45. מה הדרך הכי זולה וטובה להגיע למרכז לונדון בשעה הזאת?
    • רכבת גטוויק אקספרס עד ויקטוריה או איזי באס.
  • מישהו נסע לאחרונה מגטוויק ללונדון ויודע להגיד בוודאות ומניסיון, מה העלות של רכבת תחתית ומה העלות של רכבת גטוויק אקספרס?
    • מגטוויק אין רכבת תחתית. רק מהיתרו או סיטי. יש גם אוטובוס איזי באס החל מ2 £. זו רכבת האקספרס. https://www.gatwickexpress.com/
    • מגטוויק רכבת רגילה southern עולה בין 8 ל- 14 פאונד בתשלום במקום (נסעתי מלא פעמים מאוד נוח). גטוויק אקספרס עולה כמעט פי 2.
    • היום נסעתי באקספרס ושילמתי 20£.
    • מה המרחק ביו השדה לרכבת אקספרס?
      • הרכבת היא בתוך השדה, יש שילוט מעולה.
  • הנסיעה מהגטוויק למלון הייתה סיוט. אקדים ואומר שטיילתי עם אמא שלי ולא עם בן זוגי ויתכן שזה עשה את זה פחות פשוט עבורי. לקחנו את הגטוויק אקספרס ומשם טיוב למלון. הלחץ ביציאה מהשדה לכיוון הרכבת עם המזוודות היה לא פשוט, אך מהרגע שנכנסנו לרכבת דווקא עבר חלק. הסיוט התחיל בהחלפה עם הטיוב, הליכה לא קצרה (שוב עם מזוודות) והעובדה שיש לטפס לא מעט מדרגות ולא הכל מדרגות נעות היה ממש ממש קשה. לא נגיש ולא ידידותי בכלל. בחזור חזרנו בשאטל עם נהג ישראלי ובדיעבד זו הדרך הכי נוחה. גם העלות – 25 לכל אחת. באמת ששווה את התמורה.

הזמנת הסעות אל / משדה התעופה גטוויק לונדון

 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות:
 

 

[wpgmza id="5" cat="1" marker="508" zoom="13"]