כל מה שצריך לדעת לפני ביקור בטייט מודרן, לונדון | Tate Modern

מידע על מוזיאון האמנות העכשווי ביותר של לונדון

מידע כללי

גלריית טייט היא למעשה מוזיאון לאומי אנגלי המחולק לשני חלקים – מוזיאון הטייט מודרן ומוזיאון הטייט בריטן.

מוזיאון הטייט מודרן הוא אולי אחד מהסמלים המפורסמים ביותר של מבנים ששינו את ייעודם לאחר שלא נמצא להם שימוש, והפכו ממבני תעשייה שעבר זמנם למבני תרבות ואמנות.

הטייט מודרן (Tate Modern) נמצא מדרום לתמזה באזור בקסייד (סמוך לגשר המילניום ולקתדרלת סנט פול), במבנה שתוכנן בעבר על ידי האדריכל סר ג’יילס גילברט סקוט כתחנת כוח והפך למוזיאון לאחר שתחנת הכוח נסגרה בשנת 1981.




הייחוד של הטייט מודרן הוא העובדה שהגלריות בקומות השלישית, הרביעית והחמישית מאורגנות בצורה תימטית (לפי נושא), בשונה ממוזיאונים אחרים בעולם המאורגנים לפי תקופות (כמו הגלריה הלאומית לאמנות). הקומה השלישית מאופיינת בעיקר באמנות מופשטת ובאקספרסיוניזם ובקומה החמישית נמצאות יצירות אמנות קונספטואליות ומינימליסטיות.

מה רואים בטייט מודרן?

במוזיאון ניתן לראות כמה מהתערוכות הקבועות המדליקות ביותר של לונדון, שנחשבות לתצוגות המעניינות ביותר של יצירות מודרניות ופוסט-מודרניות. בין האומנים המפורסמים המוצגים בטייט מודרן תוכלו למצוא את מונה, מאטיס, פולוק, דאלי ועוד רבים ומוכשרים. מלבד אומני ענק אלו מקדישה הגלריה מקום גם לאמנים חדשים ומבטיחים (מרבית מהתמונות הללו מרוכזות בקומה השלישית של המוזיאון).

מבנה הטייט מודרן 

גלריית הטייט נחשבת לאחת המובילות באמנות של המאה ה-21. העכביש הניצב בכניסה אליה והמגלשות הכסופות שחוסכות זמן המתנה למעלית או ירידה במדרגות ואפשר להתגלש איתן עד לקומה התחתונה נחשבים למוכרים ואהובים מאוד בעולם האמנות.

התערוכות המתחלפות בגלריה מיוחדות מאוד, במיוחד התערוכות הענקיות המוצגות ב”אולם הטרובינה”, כמו: פרויקט תחזית מזג האויר של הפסל הדני אליסון (Olafur Eliasson), שמפורסמת בזכות העובדה שרבים אוהבים לצפות בה כאשר הם שוכבים על גבם, ו”הרציף” (Rachel Whiteread), בה הוצג דגם ענק של רציף נמל העשוי מקופסאות קרטון.

“הרציף” Rachel Whiteread
(צילום: Tarquin Binary)

מגלשות הכסף ב”טייט מודרן”. למה לחכות בתור? (צילום: The Lud)

רכישת כרטיסים למוזיאונים בלונדון

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בטייט מודרן ובטייט בריטן:

  • הדרך המקובלת להגיע למוזיאון היא בטיוב. ישנה אפשרות להתנייד בין חלקי הטייט בסירה (ה-tate boat) – אופצה נחמדה ביותר שכדאי לשקול אותה (הסירה יוצאת כל 40 דק’ ונחשבת מהירה כמו הטיוב כיוון שאינה סובלת מפקקים (למידע נוסף: https://www.tate.org.uk/visit/ ומידע על שייט על התמזה באתר שלנו). בנוסף, נוח מאוד להגיע למוזיאון באופניים (יש מעגן סמוך למוזיאון).
  • מומלץ לשלב ביקור במוזיאון עם ביקור באתרים נוספים הנמצאים בקרבת מקום – הגלוב של שייקספיר (The Globe Theatre)גשר לונדון (London Bridge) או לחילופין צאו לסיבוב בשוק האוכל – שוק בורו (Borough Market).
  • לא להתקרב עם רכב פרטי (למי שחשב על כך בטעות) אין חנייה! והפקקים…(ראה עוד: השכרת רכב בלונדוןתחבורה בלונדון והשכרת רכב באנגליה).
  • המוזיאון פתוח בימים שבת וראשון עד השעה 22:00 בלילה. הביקור במוזיאון בשעות הלילה נחשב לבילוי מועדף על צעירים ומביני עניין.
  • כמו מוזיאונים רבים בלונדון הכניסה לתערוכות הקבועות בטייט מודרן היא חינם! למידע נוסף ראה גם לונדון בחינם. מיותר לציין שלמרבית התיירים זה מספיק. למי שמעוניין לצפות בתערוכות המתחלפות הכניסה בתשלום – אפשר למצוא את המידע על התערוכות השונות פה.
  • מדובר באחד מאתרי החובה בלונדון, אל תפספסו ביקור בו גם אם אתם אינכם חובבי אמנות מושבעים.
  • במוזיאון ישנם סיורים מודרכים חינמיים על בסיס יומי חלקם גם מיועדים לילדים (ראה גם לונדון עם ילדים).
  • למי שמתעניין באמנות הייחודית של לונדון, אנו ממליצים לקרוא לא רק על המוזיאונים הסגורים של העיר, אלא גם על הסיור בעברית בשכונת שורדיץ' המתמקד באמנות הרחוב הייחודית של האזור, ועל סיור האומנות הפתוח שיש באזור הסוהו (סיור באנגלית). למידע נוסף על סיורים מודרכים בלונדון בעברית.
  • באופן כללי המוזיאון מנסה לעודד הגעה של ילדים, ישנם הפעלות שונות של ילדים במוזיאון, סיורים מודרכים ובנוסף בקפה של המוזיאון יש מבצעים אטרקטיבים מאוד למנות לילדים מתחת גיל 12.
  • לזוגות שרוצים חוויה רומנטית ייחודית המוזיאון מציע סיור מודרך לזוג – למעוניינים כדאי לבדוק באתר המוזיאון (ראה גם חופשה רומנטית בלונדון).
  • הביקור במוזיאון צריך לקחת בין שעה וחצי לשעתיים לתייר המומצע. מי שממש מתעניין באומנות – אפשר לבלות במוזיאון יום שלם.
  • מי שמעוניין יכול לקנות ערכת הדרכה קולית למוזיאון עצמו ב-3.5 פאונד. חינם למחזיקי לונדון פאס.
  • הטייט מודרן הוא בניין גבוהה ומהשולטים בנוף מה שהופך אותו לאופציה נחמדה לתצפית על העיר (מעבר לסיור האומנתי).
  • מלונות באזור הטייט מודרן מתאפינייים בנגישות גבוהה ומרכז עירוני הפעיל בעיקר בשעות היום. ניתן למצוא באזור מלונות זולים יחסית (בכל הרמות) ונגישים מאוד לתחבורה ציבורית (ראה תחבורה בלונדון) ולאתרי האזור, אך מי שמחפש מלונות הקרובים למרכזי התיירות והבילוי המרכזיים עדיף שיפנה לאזורים אחרים של העיר. מלונות מומלצים לדוגמאמלון סיטיזן אם לונדון בנקסייד (citizenM London Bankside)מלון פרימייר אין לונדון סאוט’פארק טייט מודרן (Premier Inn London Southwark Tate Modern) ומלון דה מאד האטר (The Mad Hatter Hotel). ראה גם מלונות בלונדוןמלונות מומלצים בלונדון ומלונות ליד הטייט מודרן.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers:

  • מוזיאון טייט מודרן- מוזיאון לאומנות מודרנית. הכניסה בחינם, ובימי שישי המוזיאון פתוח עד 22:00. היה פשוט הזוי… חבל זרוק בחלל ענק וזאת יצירת אומנות. נהנינו אבל מהסיבות הלא נכונות.. לא יכולנו להפסיק לצחוק, זה נראה לנו כלכך הזוי שאנשים מתרשמים ממשהו שגם מתוך שינה היינו יכולים לעשות.. אין ספק שלא מתאים לכולם.
    כן התלהבנו מאוד מחנות הספרים שבקומת הכניסה, לא מדובר בספרים שגרתיים, יש הכל מהכל ודברים שאפילו לא חשבתם שקיימים! שווה ללכת. בקומה העשירית יש תצפית מהממת בחינם! ויש גם דוכן אוכל למקרה שיתחשק לכם משהו, לא לוותר!

המלצות לקריאה נוספת:

מבנה הטיט מודרן (צילום: Wurzeller

מידע שימושי על טייט מודרן

שעות פתיחה

א’-ה’ 10:00-18:00, ו’ ושבת 10:00-22:00 (רצוי להתעדכן באתר)

כתובת

Tate Modern Bankside London SE1 9TG

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו Jubilee, לרדת בתחנת Southwark.

directions_bus
אוטובוס

קווים 45, 63 ,100.