טיולי יום מחוץ ללונדון – מעודכן לאביב 2024

לונדון היא עיר מדהימה עם כמות בלתי נתפסת של אתרים, אטרקציות ודברים לראות ולעשות, אבל לממלכה המאוחדת יש עוד הרבה מה להציע מעבר לבירתה. כל יעד מחוץ ללונדון מביא את הקסם הייחודי שלו, ההיסטוריה, התרבות והיופי הטבעי שלו. בין אם מדובר בפאר המלכותי של טירת וינדזור, המיסטיקה העתיקה של סטונהנג’, העושר האינטלקטואלי של אוקספורד, או הנופים האידיליים של קוטסוולדס, טיולי יום מאפשרים לתיירים להכיר את ההיבטים המגוונים של מורשת אנגליה. מיקומה של לונדון מאפשר לצאת ממנה למגוון של טיולי יום שמציעים חוויות אחרות המתאימות לתיירים שונים.
טיולי יום מודרכים הם גם הזדמנות ייחודים להכיר וללמוד עוד על ההיסטוריה העשירה של בריטניה באופן בלתי אמצעי ובמקומות בהם ההיסטוריה קרתה הלכה למעשה. המדריכים בסיורים אלו יספרו לכם כמובן את הדברים הבסיסיים שחשוב לדעת, אבל גם יוכלו להעשיר אתכם בפרטים היותר עסיסיים אותם לא תמצאו בוויקיפדיה או ספרי ההיסטוריה, ולא פעם הם הדברים המעניינים באמת אותם ממשיכים לזכור גם שנים קדימה.

שאלות נפוצות על טיולי יום מלונדון

משפחות רבות שמגיעות ללונדון מעוניינות לצאת מהעיר ליום אחד, לעיתים קרובות הן יבחרו לצאת ליום מחוץ לעיר או באולפני הארי פוטר במידה והילדים קראו את הספרים או ראו את הסרטים, או לאחד הפארקים - לגולנד שמתאים לילדים צעירים יותר או פארק ת'ורפ שמתאים לילדים בוגרים יותר. כן יש משפחות שבוחרות לצאת לסיורים מודרכים מחוץ לעיר, ובעיקר לסיור לוינדזור, באת' וסטונהנג' אך כדאי לקחת בחשבון שמדובר ביום עם נסיעות ארוכות יחסית באוטובוס ושההסברים נעשים באנגלית.

הדבר משתנה מסיור לסיור, אך במרבית המקרים מחיר הסיור יכלול הסעה שיוצאת מנקדות איסוף במרכז לונדון בתחילת היום וחוזרת לאותה הנקודה בסופו, כרטיסי כניסה לאתרים במידה והסיור כולל כניסה לאתרים בתשלום ולרוב גם מדריך דובר אנגלית - אם כי זה משתנה מסיור לסיור. לרוב עלות הסיור לא תכלול אכול, ובמידה ומדובר ביום סיור מלא תהיה הפסקה ייעודית לכך באחת מהתחנות בה אפשר לקנות אוכל ושתייה.

טיולי היום המוצעים בעמוד זה מעוברים כולם באנגלית. ישנן חברות רבות אשר מעבירות סיורים בעברית בלונדון עצמה, אך מעטות מוציאות סיורים בעברית למגוון האתרים שמחות לעיר.

שאלה זו היא שאלה קודם כל של נכונות לשלם. טיולים פרטיים עולים מן הסתם יותר - הם הופכים משתלמים מבחינה כלכלית לרוב התיירים כאשר מדובר בקבוצה גדולה (משפחה או חברים) שמארגנת לעצמה טיול פרטי. לרוב התיירים שמטיילים בזוג או עם ילד עד שלושה הבחירה הבסיסית היא להצטרף לטיול מאורגן עם קבוצה (יש קבוצות קטנות יקרות יותר, יש הצטרפות לאוטובוס שאילו סיורים זולים יותר) הכל לפי מה שמתאים לכם. ישנם סיורים יומיים ששווה לשקול להשקיע בהם לדעתנו בסיור עם קבוצה קטנה או סיורים פרטיים למשל סיורים לסטונהדג' (לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על) לווינדזור (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) או באת' וכמובן לטירת לידס ומוציקי דובר (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול) יש משמעותל רבה לקבוצות קטנות ולטיולים פרטיים. ליום סיור מאורגן לאולפנים של הארי פוטר לדעתנו פחות משמועתי אם אתם מצטרפים לטיול פרטי, קטן או עולים על האוטובוס המאורגן והגדול (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על)

טיול פופלרי מאוד הוא זה לבריטון ולשמורת שבע האחיות (Seven Sisters) שנחשב סיור למתקמדים שכבר ראו את הדברים היותר מוכרים שיש לאזור של לונדון להציע (לפרטים והזמנה) יש שיעשו אותו ברכבת לברייטון ומשם אוטבוס לשמורה  (לפרטים וזמנת כרטיסים לרכבת מלונדון לברייטון). יעד פופלארי נוסף הוא אווביורי (Avebury) פארק מעגלי אבן מיוחד לפעמים מחברים אותו באותו סיור עם סטונהדג' (לפרטים והזמנה) גם ללפארק זה ניתן להגיע עם תחבורה ציבורית (יש רכבת נוחה מאוד - לפרטים והזמנה). חובבי השופינג יכולים ללכת לסיור קניות ב Bicester Village (לפרטים והזמנה) גם למתחם זה קל להגיע עצמאית בתחבורה ציבורית (לפרטים והזמנה)

8 טיולי יום מומלצים מחוץ ללונדון

יש מגוון רחב של טיולי יום שיוצאים מלונדון, בעמוד זה ריכזנו בעבורכם את הסיורים הפופולאריים ביותר.

סטונהנג’, וינדזור ובאת’

טירת ווינדזור בסתיו

סיור יום לטירת וינדזור, סטונהנג’ ובאת’ מלונדון הוא אחד הסיורים הפופולאריים ביותר בקרב תיירים המגיעים ללונדון ורוצים לחוות את ההיסטוריה העשירה והמגוונת של בריטניה. טירת וינדזור, הטירה העתיקה והגדולה בעולם בה מתגוררים עד היום, מושכת אליה מתעניינים רבים בבי המלוכה הבריטי ובהיסטוריה בכלל ומייצגת ביום הטיול הזה את ההיסטוריה הקרובה יותר אלינו. המרחצאות בבאת’ הן מרחצאות מהתקופה הרומית וניתן לראות בבאת’ את ההשפעה של השליטה באזור של אחת האימפריות הגדולות והידועות ביותר בהיסטוריה. בנוסף בסיור היום הזה מגיעים גם לאבנים המפורסמות בסטונהנג’, מהאתרים המפורסמים בעולם ומתוארך לאלפי שנים לפני הספירה. זהו טיול יום מהפופולאריים ביותר, שמאפשר לראות את המגוון שלבריטניה יש להציע, ולכן כדאי מאוד להזמין כרטיסים מראש, במיוחד בקיץ. למרות שיש ספקים רבים שמוציאים סיור זה ישנם ימים בהם אוזלים המקומות הפנויים.
משך הסיור בממוצע הוא 11.5 שעות.
תוכלו לקרוא על הסיור בהרחבה בעמוד הזה.

סיור לסטונהנג’

Beautiful View Of The Prehistoric Site Of Stonehenge In England

הסטונהנג’ הוא מהמבנים הפריהיסטוריים המוכרים והחשובים בעולם

סטונהנג’ נמצאת כשעתיים נסיעה מערבית ללונדון, והוא אחד המונומנטים הפרהיסטוריים האייקוניים בעולם ואתר מורשת עולמית של אונסק”ו. מבקרים רבים בוחרים לקחת הפסקה מההמולה התוססת של העיר לטובת האבנים העתיקות אפופות המסתורין. סטונהנג’ מתוארכת לסביבות 3000 עד 2000 לפני הספירה, ועד היום ישנם וויכוחים וספקולציות בין ארכיאולוגים והיסטוריונים באשר לפשר המקום, מה שמוסיף לסקרנות של התיירים הרבים הפוקדים את האתר מידי יום. הסיור לסטונהנג’ בלבד נמשך לרוב כחצי יום, ומתאים למי שמעוניין ביציאה קצרה יחסית מלונדון לאחד האתרים המפורסמים ביותר בעולם כולו. כדאי לקרוא עוד על האתר המרתק בעמוד הזה. סיור זה מתאים למי שרוצה לראות את סטונהנג’, אבל לא מעוניין בסיור שכולל גם את וינדזור ובאת’ – בין אם בשל המחיר הגבוה יותר, הזמן או העניין.
משך הסיור בממוצע הוא 6 שעות.
תוכלו לקרוא על הסיור בהרחבה בעמוד הזה.

טירת לידס, קתדרלת קנטברי וצוקי דובר

הצוקים הלבנים של דובר

סיור לטירת לידס, קתדרלת קנטרברי ודובר מלונדון הוא טיול יום מבוקש לתיירים בשל השילוב של נופים ציוריים, ארכיטקטורה מרשימה והיסטוריה בריטית במיטבה. טירת לידס, המתוארת לעתים קרובות כ’טירה היפה בעולם’, מושכת אליה תיירם רבים בשל המבנה המרשים והגנים היפים. ביקור בקתדרלת קנטרברי, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, הוא ההזדמנות המושלמת לראות את הארכיטקטורה הגותית בשיא תפארתה ולשמוע על ההיסטוריה הדתית העשירה של אנגליה, בהיותה כנסיית האם של הקהילה האנגליקנית העולמית. הסיור מגיע לשיאו בצוקים הלבנים האייקוניים של דובר, סמל לחוסן של אנגליה ועדות להיסטוריה של המדינה בתקופות המלחמה. סיור זה מציע שילוב מושלם של היופי הטבעי של אנגליה, אוצרות אדריכליים והיסטוריה מרתקת, מה שהופך אותו לאופציה מפתה עבור תיירים הממוקמים בלונדון.
משך הסיור בממוצע הוא 10 שעות.
תוכלו לקרוא על הסיור בהרחבה בעמוד הזה.

קוטסוולדס ואוקספורד

הבתים בקוטסוולדס, הזדמות להציץ להיסטוריה בריטית

טיול יום מודרך לקוטסוולדס ואוקספורד מלונדון מתאים במיוחד למי שרוצה להכיר את האזורים הכפריים יותר ולראות איך נראו הכפרים פעם מצד אחד, ורוצה גם להגיע לאחת הערים היפות בבריטניה ולאוניברסיטה הראשונה במערב. הסיור מתחיל בקוטסוולדס, אזור ציורי המאופיין בכפרים קטנים ובהם אפשר לראות עד היום כיצד חיו האנשים לפני מאות שנים. לאחר מכן תמשיכו לאוקספורד, שם תוכלו ללמוד לא רק על ההיסטוריה של האקדמיה המערבית, אלא גם על אחד מהדוגמאות המפוארות ביותר לבנייה גותית – מהצריחים האיקוניים והרחובות העתיקים ועד לקולג’ים, הספריות והמוזיאונים המפורסמים.
משך הסיור בממוצע 10 שעות.
תוכלו לקרוא על הסיור בהרחבה בעמוד הזה.

טירת וורקוויק, מקום הולדתו של שייקספיר ואוקספורד

האוניברסיטה של אוקספורד

זהו סיור יום אשר מתאים במיוחד למתעניינים בתרבות ובהיסטוריה הבריטית. טירת וורוויק היא אחת מטירות ימי הביניים השמורות ביותר באנגליה, היא מאפשרת למבקרים לצעוד אחורה בזמן למעלה מ-1,000 שנה. אפשר לשוטט בחדרים מפוארים, לטפס על מגדלים עתיקים, לטייל בגנים יפים ולהתפעל ממכונת המצור הגדולה בעולם וכמובן ללמוד עוד על עברה המפואר של בריטניה. מקום הולדתו של ויליאם שייקספיר, בסטרטפורד-אפון-אייבון, מאפשר הצצה ייחודית לחייו המוקדמים של אחד המחזאים המפורסמים בעולם, ומספק פתח להבנה טובה יותר של השירה והספרות הבריטית. נוסף על אלו תבקרו גם באוקספורד, ביתה של האוניברסיטה הוותיקה ביותר בעולם דובר האנגלית, ומפורסמת לא רק בכך אלא גם בארכיטקטורה מדהימה והיסטוריה אינטלקטואלית מרשימה.
משך הסיור בממוצע הוא 10 וחצי שעות.

ארמון בלנהיים, כפר דאון טאון אבי וקוטסוולדס

ארמון בלנהיים, מקום הולדתו של ווינסטון צ’רצ’יל

ארמון בלנהיים, דאונטון אבי וילג’ וסיור בקוטסוולדס מלונדון הוא בחירה טוב לטיול יום למעוניינים להכיר את חיי הכפר האנגלי, לצד היסטוריה ואתרי צילום של הסדרה הנצפית והאהובה שכניסה לסלון של כולם את אנגליה של תחילת המאה ה-20. הסיור מתחיל בארמון בלנהיים, יצירת מופת של אדריכלות בארוק ומקום הולדתו של סר ווינסטון צ’רצ’יל, המציע כניסה אל השפע של העבר האריסטוקרטי של אנגליה. כפר דאון טאון אבי, הידוע בחיים האמיתיים בשם באמפטון, מציע למעריצי תוכנית הטלוויזיה האייקונית הזדמנות לטייל במקומות המוכרים מהסדרה ולראות היכן צולמו הרגעים האהובים עליהם. כדי להשלים את החוויה כפרית האנגלית מגיעים בסיור גם לקוטסוולדס, בו כפרים ציוריים עם כנסיות עתיקות, קוטג’ים אותנטיים וגבעות ירוקות ופוטוגניות.
משך הסיור בממוצע 10 שעות.

וינדזור

וינדזור מושכת אליה תיירים רבים

טיול של חצי יום לוינדזור מלונדון מספק לתיירים הזדמנות מצוינת להיחשף עוד למלוכה הבריטית ולראות עיר עם אופי שונה מלונדון במרחק נסיעה קצר יחסית של שעה. טירת וינדזור היא כמובן גולת הכותרת של טיול זה היא מספקת הצצה לכמעט אלף שנות מונרכיה בריטית, והסיור בה הוא חובה בעבור חובבי משפחה המלוכה הבריטית. העיר וינדזור עצמה, עם הרחובות המקסימים שלה, החנויות הייחודיות שלה ונהר התמזה הציורי, הופכת את הטיול לעשיר ומגוון יותר, שנותן חוויה אחרת לחופשה בלונדון. מאחר וזהו סיור של חצי יום ולא יום שלם, הוא יכול להתאים גם למי שיחסית קצר בזמן אך עדיין רוצה לצאת מחוץ ללונדון לחוויות אחרות.
משך הסיור בממוצע 4 שעות.

סיור באולפני הארי פוטר

האולם הגדול וורנר ברדר סטודיו לונדון (צילום: Ank Kumar)

אומנם זהו לא טיול יום “קלאסי” במסגרתו מגיעים לכפרים וערים מחוץ ללונדון, אבל הנסיעה לאולפני וורנר ברדרס, בהם צילמו את סדרת הסרטים של הארי פוטר, היא אחת מהאפשרויות הפופולאריות ביותר כאשר מדובר על יום טיול מחוץ ללונדון, ובכל שנה מבקרים באולפנים מליוני תיירים מכל רחבי העולם. זהו סיור שמומלץ בעיקר לחובבי העולם הקסום של הארי פוטר, ולוקח את המבקרים אל מאחורי הקלעים של הסרטים המפורסמים. במהלך הסיור באולפנים עוברים דרך סמטאת דיאגון, האולם הגדול, פוגשים דמויות ומהיער האסור ורואים שלל סטים מהסרטים השונים – כולל התלבושות והתפאורה. הסיור באולפנים מבוקש מאוד, ולכן צריך להזמין כרטיסים מראש – כאשר מדובר על ביקור בקיץ כדאי להזמין כרטיסים אפילו חודש מראש כדי להבטיח את כניסתכם ביום שמתאים לכם. תוכלו לקרוא בהרחבה על הסיור באולפנים בעמוד שהקדשנו לנושא בקישור הזה.
משך הסיור בממוצע כולל נסיעה מלונדון הוא 7 שעות.




המלצות למתכננים טיול יום מלונדון

  • מומלץ להזמין את הסיורים מראש, במיוחד כאשר מדובר בסיורים המבוקשים יותר ובמידה רבה אף יותר כאשר מדובר בקיץ. המקומות בסיורים מוגבלים וחלקם יוצאים רק בימים מסוימים במהלך השבוע. כך שאם לא תזמינו מראש יתכן ולא יישארו מקומות פנויים בעבור הימים אשר מתאים לכם.
  • כאשר בוחרים לאיזה מטיולי היום הפופולאריים לצאת אחד ההיבטים שחשוב לקחת בחשבון הוא משך הסיור – ישנם סיורים של יום שלם (בין 10 ל-14 שעות) וישנם סיורים של חצי יום (לרוב עד 6 שעות). ברוב המקרים במידה ואתם מגיעים ללונדון בפעם הראשונה רק לימים מועטים (4 ימים ומטה למשל) אנו מציעים להישאר בעיר ולהנות ממה שיש לה להציע, או לקחת סיורים של חצי יום ולא יום שלם.
  • האפשרות של טיול יום מאורגן מלונדון היא הנוחה ביותר – כוללת הסעה הלוך וחזור ובמרבית המקרים גם מדריך – כך שתוכלו לא רק לגוון את החופשה עם נופים מחוץ לעיר אלא גם להכיר יותר לעומק את המקומות אליהם מגיעים, אך היא גם היקרה ביותר. יחד עם זאת שימו לב כי לחלק מהמקומות אפשר להגיע גם עצמאית עם תחבורה ציבורית ולסייר לבד בעיר (למשל לוינדזור או אוקספורד) בעלות נמוכה יותר, כאשר גם במקרה זה כדאי להזמין כרטיסי נסיעה מראש כדי להבטיח ישיבה יחד ברכבת או באוטובוס (אפשר לעשות זאת בקישור הזה).
  • כדאי מאוד לבדוק את מזג האוויר לא רק בלונדון, אלא גם ביעד אליו נוסעים – שכן לפעמים אחרי נסיעה של שעתיים תוכלו למצוא את עצמכם במקום בו מזג האוויר שונה מאוד מהעיר, ומומלץ להיערך לכך מראש.
  • מומלץ להגיע עם מים ומשהו לאכול שיהיה לכם כדי לא להיות תלויים באופן מוחלטת בזמנים של ההפסקות המוגדרות בלוח הזמנים של הסיור.