1. עמוד הבית
  2. »
  3. ספרד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. רכבות בספרד – מידע למבקשים לנסוע ברכבת בספרד

רכבות בספרד – מידע למבקשים לנסוע ברכבת בספרד

4 קווי הרכבת הפופולארים ביותר בספרד

קו הרכבת מדריד – ברצלונה

מסלול הרכבת ממדריד לברצלונה מחבר בין שני הערים השוקקות והגדולות באירופה, שלכל אחד מהם קסם ואופי ייחודיים משלו. אורכה של הנסיעה לוקח קרוב ל2.5 שעות נסיעה (בקו AVE המהיר) כאשר נקודת המוצא וההגעה של קו הרכבת במדריד היא מתחנת הרכבת אטוצ’ה (Atocha) , מרכז תחבורה מפואר הידוע בפאר הארכיטקטוני שלו אשר ממוקם סמוך למוזיאון פראדו ומציע גישה נוחה למרכז העיר מדריד והאתרים החשובים בה דרך קווי מטרו\טראם רבים שיוצאים בתדירות גבוהה מהתחנה. נקודת המוצא וההגעה של הקו בברצלונה הוא ברצלונה סנטס (Barcelona Sants), מרכז תחבורה מודרני ומקושר היטב. תחנה שוקקת זו ממוקמת סמוך לאצטדיון הקאמפ נואו ולמונז’איק (הר היהודים) ובמרחק נסיעה קצר  משדרת לאס רמבלאס התוססת והרובע הגותי הקסום. בין אם אתם נוסעים למדריד או ברצלונה, המסע ברכבת לא רק מחבר בין הערים הדינמיות הללו, אלא גם מבטיח לכם לחוות את הדמיון והשוני המסתתרים בשתי הערים החשובות במדינה. כיוון שמדובר בקו הרכבת הפופולארי ביותר במדינה, מומלץ להזמין כרטיסים כמה שיותר זמן מראש, על מנת להבטיח שתשבו יחד בסוג המושבים והמחלקה שמתאימה לכם.

להזמנת כרטיסים לקווי הרכבת השונים בין ברצלונה למדריד לחצו כאן.

תחנת הרכבת באטוצ’ה, פלא ארכיטקטוני

קו הרכבת ברצלונה -ולנסיה

נתיב הרכבת מוולנסיה לברצלונה מספק דרך נוחה ומלאה בנוף מרהיב לנסוע בין הערים הספרדיות התוססות הללו. נקודת המוצא וההגעה של הקו בברצלונה היא גם כן ב- ברצלונה סנטס (barcelona sants), מרכז הרכבות הראשי של העיר ואילו תחנת המוצא וההגעה של הקו בולנסיה היא תחנת אסטסיו דל נורד (Estació del Nord), תחנת רכבת היסטורית הנמצאת במרחק הליכה מהעיר העתיקה של ולנסיה, ומציע גישה נוחה לאטרקציות המרכזיות של העיר, לרבות עיר האמנויות והמדעים המדהימה. משך הנסיעה הוא בממוצע כ-3.5 שעות, תלוי בסוג הרכבת בה תבחרו.

להזמנת כרטיסים לקו הרכבת המתאים לכם בין ברצלונה לולנסיה לחצו כאן.

תחנת הרכבת ברצלונה סנטס, מרכז הרכבות הראשי של העיר

קו הרכבת מדריד-ולנסיה

מסלול הרכבת ממדריד לוולנסיה מספק דרך חלקה ונוחה לנסוע בין שתיים מהערים הגדולות בספרד. נקודת המוצא וההגעה במדריד היא בתחנת אטוצ’ה, מרכז התחבורה הראשי של העיר , ומשם, בנסיעה של כ-1.5 עד 2.5 שעות, בהתאם לסוג הרכבת הנבחר, ניתן להגיע לתחנת אסטסיו דל נורד Estació del Nord בולנסיה, תחנת רכבת היסטורית עם החזית האיקונית שלה הממוקמת ממוקם ליד הרובע ההיסטורי של העיר ועיר האמנויות והמדעים העתידנית.  עם אפשרויות רכבות שונות, כולל רכבות סטנדרטיות ומהירות, המסלול מדריד לוולנסיה נותן מענה להעדפות נסיעה שונות. בין אם אתם מחפשים נסיעה מהירה או נסיעה רגועה יותר, מסלול רכבת זה מאפשר לכם לגלות את הקסמים הייחודיים של מדריד וולנסיה בקלות.

להזמנת כרטיסים לקו הרכבת המתאים לכם בין מדריד לולנסיה לחצו כאן.

החזית האייקונית של תחנת הרכבת בולנסיה, תחנת רכבת היסטורית

קו הרכבת מדריד-סביליה

מסלול הרכבת ממדריד לסביליה מציע דרך נוחה ומהנה לחקור את התענוגות התרבותיים של דרום ספרד. נקודת המוצא וההגעה במדריד היא בתחנת הרכבת המרכזית של העיר- תחנת הרכבת אטוצ’ה (Atocha) . משם הנסיעה ברכבת של כ-2.5 שעות לוקחת את הנוסעים לתחנת הרכבת המרכזית בסביליה- תחנת סנטה ג’וסטה (Santa Justa) מרכז תחבורה מודרני ומקושר היטב אשר ממוקמת מרחק נסיעה קצר באוטובוס ממרכז העיר סביליה, ומהאתרים המפורסמים בה דוגמת קתדרלת סביליה המלכותית, אלקאזר הקסומה ופלאזה דה אספניה התוססת. עם אפשרויות שונות לכרטיסים, כולל רכבות סטנדרטיות ורכבות במהירות גבוהה, מסלול הרכבת מדריד לסביליה נותן מענה להעדפות נסיעה מגוונות. בין אם אתם מחפשים נסיעה נוחה או נסיעה מהירה, המסלול הזה מאפשר לכם לטבול בהיסטוריה העשירה של מדריד וגם של אנדלוסיה בכלל וסביליה בפרט.

להזמנת כרטיסים לקו הרכבת המתאים לכם בין מדריד לסביליה לחצו כאן.




מידע כללי

הנסיעה ברכבת בספרד היא אחת האופציות המבוקשות ביותר להתניידות במדינה הענקית. לרוב זו היא האופציה המהירה והנוחה ביותר לעבור בין הערים הגדולות, כמו ברצלונהמדריד ולנסיה. אף על פי שכמו ברוב מדינות אירופה, הנסיעה ברכבת מהירה היא אופציה יקרה (ראה רכבות באירופה), היא מאפשרת התניידות נוחה, נקייה ורצופה בין הערים השונות.

כמובן שניתן גם לטוס, לנסוע באוטובוס או להשכיר רכב (מתאים יותר לטיולים במרחבי ספרד ובאזורים פריפריאליים כמו חבל אנדלוסיה או רצועת החוף של קוסטה בראווה, ראו השכרת רכב בספרד), אך בכל הנוגע לנסיעה בין ערי ספרד המרכזיות לדעתנו אין יותר טוב מרכבת. אנו מעדיפים זאת על טיסות פנימיות בספרד שמובילות לשדות תעופה מחוץ לעיר, מה שמצריך נסיעה נוספת ובזבוז זמן שכרוך בבידוק, בהמתנה למזוודות וכדומה.

רכבת החוף בקטלוניה, התניידות נוחה ורציפה.

האתר המומלץ ביותר לבירור מחירים, תדירות והשוואה בין אפשרויות התחבורה הציבורית השונות (הכוללות רכבות,טיסה ואוטובוסים) הוא אתר omio אשר עורך את ההשוואה ומפרט את היתרונות והחסרונות בכל שירות בו תבחרו להשתמש. להשוואה בין כל מגוון אפשרויות התחבורה הציבורית בספרד לחצו כאן.

שאלות ותשובות רכבות בספרד

במידה ואתם יודעים לאיזו רכבת אתם צריכים להזמין כרטיסים, הדרך המומלצת ביותר תהיה להזמין דרך אתר RailEurope, האתר הרשמי של ענקית שיווק הרכבות הגדולה באירופה. באתר זה ניתן להזמין כרטיסים בצורה נוחה ומהירה וכן לקבל כרטיס אלקטרוני ישר לטלפון. האתר חוסך את ההתמהמות והבלגן שבחיפוש אחר מכונות כרטיסים בתחנות הרכבת ההומות אדם. להזמנת כרטיסים לרכבת בספרד מאתר RailEurope לחצו כאן.

במידה ואתם רוצים להשוות מספר אפשרויות שונות של רכבות (רכבות מהירות\איזוריות וכיו"ב) הבחירה הטובה ביותר תהיה להזמין כרטיס דרך אתר omio, שמאפשר להשוות בין כל סוגי התחבורה השונים (כולל סוגי הרכבות השונים, אוטובוסים וטיסות) ולמצוא את האופציה המשתלמת ביותר עבור הצרכים הספציפיים של כל סוג תייר. להשוואת מחירים והזמנת הכרטיס המתאים לכם דרך אתר OMIO לחצו כאן.

שאלת ההתניידות בתוך ספרד היא שאלה מורכבת, ובמיוחד שאלת ההתניידות בין שני הערים הגדולות בה, מדריד וברצלונה אך התשובה לשאלה זו תלויה באופי של כל תייר ספציפי וההתאמה של אפשרות לסוג הטיול.

הדרך המומלצת על ידי רוב התיירים היא בחירה באחת מסוגי הרכבות המחברים בין הערים, שכן זמן הנסיעה בה קצר משמעותית מאוטובוס, ובניגוד לטיסות, אין צורך להתעסק בהגעה לטרמינל מחוץ לעיר ונחיתה מחוץ לעיר, ובמקום זאת ניתן להגיע ישירות ממרכז עיר אחת לאחרת.

כמובן שטיסה היא אופציה קצרה יותר מבחינת משך הנסיעה, אך חשוב לזכור כי ההגעה לטרמינל והצ'ק אין גם לוקחים זמן ממושך, והתהליך המלא לרוב יקח יותר זמן מאשר נסיעה ברכבת.

הנסיעה באוטובוס עשויה להיות האופציה הזולה ביותר, אך היא גם האופציה הארוכה והמייגעת ביותר כאשר הנסיעה לרוב לוקחת בין 7-8 שעות. אמנם האוטובוסים בספרד יחסית נוחים ומרווחים, אך נסיעה ממושכת באוטובוס עלולה להיות חוויה מעיקה עבור תיירים שלא מורגלים בישיבה ממושכת.

הדרך הטובה ביותר לבחור את צורת הנסיעה המועדפת עליכם היא באמצעות אתר omio, אשר משווה בין כל האופציות השונות ביעילות ובנוחות. קחו בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל כלי תחבורה, המחירים המשתנים וכן נקודות המוצא וההגעה בכל יעד וביחרו את האופציה המשתלמת ביותר עבורכם. להשוואת מחירים והזמנת כרטיסי תחבורה ציבורית באתר omio לחצו כאן.

כן, מלבד הכרטיסים הרגילים לנסיעה בודדת אשר ניתן לרכוש באופן ספציפי, ניתן גם לקנות כרטיס מיוחד בשם spainpass אשר יכול להשתלם לכם יותר במידה ואתם מתכננים מספר רב של נסיעות ברכבת במהלך החופשה שלכם. הכרטיס מאפשר נסיעה חופשית בכל קווי הרכבות בספרד לתקופה של 3-8 ימים (בהתאמה למשך החופשה שלכם) ועשוי להיות משתלם במיוחד במידה והחופשה היא חופשה המיועדת לביקור במספר ערים שונות בזמן קצר. לפרטים נוספים ורכישת כרטיס הspainpass המתאים לכם לחצו כאן.

סוגי רכבות בספרד

חברת הרכבות הלאומית של ספרד נקראת Renfe והיא מאפשרת הזמנה מתוך מגוון גדול של כרטיסים (מכרטיסים מוזלים לצעירים ועד כרטיסים המאפשרים נסיעה חופשית בכל ספרד). זו היא החברה הלאומית והיא מפעילה את מרבית הקווים הארציים במדינה, שיפורטו מטה.

רכבת בספרד שנושאת את סמל הrenfe

  • AVE:

    הרכבת המהירה של ספרד שמופעלת על ידי ה-Renfe. רכבות אלה, שמומלצות בעיקר לנסיעות ארוכות כמו קו מדרידברצלונה, מאפשרות נסיעה ברכבות המגיעות ל-300 קמ”ש על מערכת מסילות נפרדת מזו של הרכבות הרגילות. מדובר ברכבת מהירה (ניתן להגיע למשל ממדריד לברצלונה תוך פחות משעתיים וארבעים דקות), מפוארת יחסית ולכן יותר יקרה מהרכבות האזוריות.

    • יש להזמין מראש כרטיסים לרכבת זו. את הכרטיסים ניתן להזמין ארבעה חודשים לפני הנסיעה וככל שמזמינים מוקדם יותר כך המחיר נמוך יותר.
    • במידה והרכבת מאחרת ביותר מרבע שעה מגיע לכם החזר על מחצית מסכום הכרטיס. במידה והיא מאחרת בחצי שעה מגיע לכם החזר מלא.
    • יש להגיע לפני זמן הנסיעה (בערך שתי דקות לפני הנסיעה השערים נסגרים ולא ניתן לעלות יותר על הרכבת).
  • Eurmed:

    רכבות אלו, שמאפשרות נסיעה ברכבת מהירה אך לא מפוארת ומהירה כמו ה-AVE, מתאימות בעיקר לנסיעות בינוניות (למשל בין ברצלונה לולנסיה). יש גם רכבת מסוג Eurmed המחברת בין מדריד לברצלונה (פחות מהירה מהרכבת של AVE אך יותר זולה).

  • קווי רכבות נוספים:

סרטון מידע על רכבות בספרד מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

  • רכבות מקומיות ואזוריות:

בספרד ישנן לא מעט חברות מקומיות ואזוריות קטנות שאין צורך להזמין עבורן כרטיסים זמן רב מראש, אלא פשוט לעלות לרכבת ולנסוע. אלה רכבות פחות מפוארות ו/או מאובזרות והן כמובן יותר איטיות מהרכבות המהירות, לכן הן גם זולות יותר.
חברות המפעילות רכבות אלה לדוגמה: FGC שמפעילה את הרכבת של חבל קטלוניה.

  • רכבות בין מדינות:

מספרד ולספרד יוצאות ונכנסות רכבות מכל אירופה. הקווים המרכזיים הם למדינות השכנות, פורטוגל וצרפת. הרכבת המפורסמת ביותר שיוצאת מספרד לכל רחבי אירופה היא כמובן היורוסטאר, שמבצעת גם נסיעות בתוך ספרד (היא מהירה יותר, חדשה יותר ויקרה יותר מה-AVE, יש לקחת זאת בחשבון).

קווים פופולאריים הנכנסים לספרד ממדינות אחרות:
לונדוןמדריד
לונדוןברצלונה
פריזברצלונה
פריזמדריד
ליסבון-מדריד
ליסבון-ברצלונה

יתרונות בשימוש ברכבות

  • ישנם אתרים רבים שזו היא הדרך הזולה והיעילה ביותר לנסוע ביניהם.
  • אפשרות לראות נוף (סביבתי ואנושי) מגובה העיניים, שלא רואים ממטוס.
  • הגעה ישירה למרכז העיר בלי צורך לעבור טרמינלים שונים ומשונים – אין צורך להחתים דרכונים או לחכות למזוודות. לא פעם חוסך כסף וזמן.
  • ישנם כרטיסי הנחה המאפשרים נסיעה חופשית בתוך ספרד לתקופה מוגבלת (ראה סוגי כרטיסים לרכבות בספרד).
  • מושבים מרווחים ונוחים בהרבה מהמושבים במטוס.

רכבת עוברת בספרד, אפשרות לראות נוף סביבתי מגובה העיניים

חסרונות בשימוש ברכבות

  • מחיר – לרוב הרכבת תהיה יקרה יותר מאשר טיסה מיעד ליעד. אם ברצונכם להוזיל את עלות הכרטיס, לפני הזמנת הכרטיס וודאו שאין אופציה זולה יותר מרכבת, כמו אוטובוס או טיסה.
  • ישנן נסיעות רבות בהן הנסיעה במטוס מהירה בהרבה (פשוט צריך לעשות חישוב לפני ההזמנה – זכרו שיש לקחת בחשבון את זמן הנסיעה לשדה, הבידוק, הפקדת המזוודות, מיסי נמל כאלו או אחרים בשיקול זה).

דרך מי להזמין כרטיס לרכבות בספרד?

  • כרטיסים לרכבות האזוריות ניתן לקנות בתחנות עצמן, לעיתים על הרכבת עצמה. כרטיסים לרכבות המהירות ולרכבות הנוסעות בין הערים הגדולות (ובודאי הרכבות היוצאות מחוץ לספרד) יש להזמין מראש (ככל שיותר זמן מראש כך ייטב).
  • באתר של RailEurope, האתר הרשמי של ענקית שיווק הרכבות הגדולה באירופה, ניתן להזמין כרטיסים בצורה נוחה ומהירה. ברוב המקרים, כמו במקרה של רכבות בספרד, אפשר להזמין כרטיס אלקטרוני (כמו כרטיס טיסה) ולהימנע מאיבוד הכרטיס. כדאי לשים לב שלא תמיד מוצאים באתר זה את המחיר הזול ביותר ויש דמי כירטוס המתווספים להזמנת הכרטיס. בכל מקרה זוהי הדרך הנוחה והבטוחה ביותר לקנות כרטיסים לרכבת, מבלי להסתבך בחיפוש אחר מכונות התשלום בתחנות הרכבת ההומות, ועם כרטיס דיגיטלי שמור בטלפון. להזמנת כרטיסי רכבות דרך אתר RailEurope, לחצו כאן.
  • דרך נוספת בה ניתן להזמין כרטיסים לרכבות בספרד היא דרך אתר omio, כאשר בניגוד לraileurope, הוא אינו האתר הרשמי של חברת הרכבות, אך הוא כן מאפשר השוואה בין כל הסוגים השונים של הרכבות ואפשרויות התחבורה הציבורית השונות. גם במקרה של OMIO ניתן לקבל כרטיס אלקטרוני ולהימנע מהבלגן המיותר בחיפוש אחר מכונות התשלום. להשוואת מחירים והזמנת כרטיסים דרך אתר Omio לחצו כאן.

סוגי כרטיסים לרכבות בספרד

ישנם מספר סוגי כרטיסים לרכבות באירופה. כל אחד מהם מתאים לתיירים מסוג שונה ובעלי צרכים אחרים:

  • כרטיסי נסיעה מתחנה לתחנה – כרטיס לנסיעה בודדת או הלוך ושוב. ישנם כרטיסים המיוחדים לצעירים או לפנסיונרים.
  • כרטיס Spain Pass – כרטיס זה מאפשר נסיעה חופשית בכל רכבות ספרד וניתן לקנות אותו לתקופה של 3-8 ימים, תלוי ברצונכם, וכן ניתן להוסיף תוספת תשלום על מנת לשדרג למחלקה ראשונה (שדרוג מומלץ במידה ואתם רוצים להתפנק במהלך הנסיעות שלכם). להזמנת כרטיס spainpass המתאים ביותר לכם לחצו כאן.
  • כרטיס נסיעה חופשית למדינות נוספות (Eurail Select Pass) – מאפשר נסיעה חופשית ברכבות ובמעברות ימיות ב-4-5 מדינות באירופה (כמו צרפת, פורטוגל וכמובן ספרד). אפשר לבחור את משך הזמן שבו הכרטיס יהיה תקף (משפיע על מחירו של הכרטיס). כרטיס זה מתאים למי שמתכנן סיור ביותר ממדינה אחת ובין מדינות שגובלות זו בזו. להזמנת כרטיס Eurail Select Pass לחצו כאן.
  • אפשרות אחרת היא להזמין את הכרטיס Eurail Global Pass שמאפשר נסיעה חופשית בכל אירופה (לא רק 4-5 מדינות) ומיועד למי שנוסע לזמן רב יותר וליעדים רבים יותר. להזמנת כרטיס Eurail Global Pass לחצו כאן.

המלצות "הכל על" לרכבות בספרד

  • בדקו מראש את שעות הנסיעה ברכבת (לא כדאי לפספס אותה). השתדלו להגיע מוקדם – תחנות רכבת בערים גדולות הן ענקיות ולא פשוט להתמצא בהן.
  • לא תמיד מומלץ להזמין כרטיס נסיעה ברכבת. לפעמים עדיף לשכור רכב (ראו השכרת רכב בספרד והשכרת רכב בחו”ל). בנוסף, לא פעם יוצא זול יותר להזמין כרטיס באתרים של חברות הרכבת המקומיים ו/או בקופות עצמן.
  • ישנן רכבות בהן אין מקום שמור, בדקו זאת ובמידה וזה המצב – השתדלו להגיע מוקדם יותר כדי שיהיה לכם בוודאות מקום לשבת, גם אם הרכבת תהיה עמוסה מאוד.
  • לפעמים זול הוא יקר. נסיעה ברכבת איטית כדי לחסוך 100 ש”ח יכולה להתברר כהחלטה לא כל כך טובה שתבזבז זמן יקר מהטיול שלכם.

המלצות ותגובות של גולשים על רכבות באירופה:

  • שם מלא: יוסי XXX (פרטי הגולש נמחקו לצורך שמירה על פרטיותו)
    תוכן ההודעה: אני זקוק לרכבת מולנסיה לשדה התעופה בברצלונה EL PRAT’ האם קיים קו כזה? מה מחירו? וכמה זמן נסיעה? תודה יוסי.

    • מערכת האתר “הכל על”: למיטב ידיעתינו אין רכבות ישירות משדה התעופה של ברצלונה לולנסיה. צריך להחליף רכבת במתחם סנטס (כלול במחיר הכרטיס). המחיר והזמן תלוי בסוג הרכבת אותה תבחר (מהירה, מאספת וכו’). במקרה זה הדרך הנוחה ביותר היא טיסה פנימית בין אל פארט לולנסיה (יותר מהר ויותר זול) ראה טיסות בספרד.