קתדרלת לאון Catedral de León

מידע כללי והיסטוריה

קתדרלת לאון (Catedral de León) נקראת גם “בית האור” (Pulchra Leonina), היא קתדרלה קתולית הבנויה בסגנון הגותי הקורן (Rayonnant), והיא היחידה מסוגה שנבנתה בספרד בסגנון זה. הקתדרלה בנויה באתר בו שכנו במאה ה2 מרחצאות רומיות שהוסבו לארמון על ידי אורדוניו השני, מלך לאון. בניית הקתדרלה החלה במאה 13 והושלמה במאה ה16.

חלון הרוזטה מסימני ההיכר של הקתדרלה (צילום:Jbribeiro1)

בקפלה הראשית ישנו מזבח מהמאה ה15 ובו כד כסף המכיל את שרידי סן פרוילאן, קדוש העיר לאון. הקלויסטר נבנה במאות 13 עד 15 ובו עמודים מקושטים ופסלים. מוזיאון הקתדרלה מכיל אוסף 1500 פריטים, יצירות אמנות ותשמישי קדושה. פסלי רומנסק, פסלי מריה הקדושה ופסלים מהעת העתיקה ועד המאה ה18. במוזיאון קיים ארכיון והוא כולל יצירות של אמני ספרד, את תנ”ך המוזערבים ואת כתב היד הראשון שנכתב בשפה הלאונית – הנודיציה דה קסוס (Nodicia de Kesos). בשנת 1844 הוכרזה הקתדרלה כנכנס תרבותי.




מה רואים?

הקתדרלה ידועה בעיקר בזכות שעריה, חלונות הרוזטה (חלון ויטרז’ עגול), בית המקהלה, פיסול עדין של דמויות ויותר מכול בזכות החזית המערבית שלה בעלת שני המגדלים, המופרדים מגוף הספינה הראשית ומשאירים רווח בו ניתן לראות את התמיכות המרחפות של הקתדרלה ובמרכז החזית חלון רוזטה קורן. המגדל הדרומי ידוע גם כמגדל השעון. שלושת השערים בחזית מעוטרים בפסלים, המיוחד שבהם הוא הפסל של הבתולה בלנקה (הבתולה הלבנה). בחלל הפנים של הקתדרלה קיימים ציורים, פסלים וחלונות ויטרז’ מרשימים ואיכותיים שנשמרו היטב לאורך השנים. מסך פלאטרסק מרשים ניצב מאחורי קברו של המלך אורדוניו.

גולות הכותרת של הכנסיה הם חלונות הוטרז’ים המשתרעים על 1800 מ”ר המשלבים עיצוב גותי צפוני עם השפעות מקומוית והחזית המערבית המשלבת את הרוזטה הייחודית של הכנסיה ואת הכניסה הראשית הכוללת גילוף מהמאה 13 המספר את סיפורו של יום הדין.

דוגמא לווטרז’ים בכניסיה (צילום: Luis Miguel Bugallo Sánchez)




המלצות "הכל על"

  • מומלץ להגיע לקראת השקיעה ולהיכנס פנימה, אפקט הוויטרז’ים עוצר נשימה.
  • מתאים גם עם ילדים.
  • המחיר נע בין 3 ל 5 אירו.

מידע שימושי

שעות פתיחה

שני עד שבת 8:30-13:30, 16:00-19:00. ראשון 8:30-14:00. הכניסה דרך הקלויסטר.

כתובת

Plaza Regla, s/n, 24003, לאוןספרד

הגעה
directions_bus
אוטובוס

קו L9 עד לתחנת González De Lama או קו L3 או L9 עד לתחנת Jose M.Fernández.