סורט, ספרד Sort

מדריך מקוצר למבקר בסורט

העיירה סורט (Sort) היא בירתו של אזור קומרקס. היא שייכת מבחינה מוניציפלית לליידה (Lleida) אשר בחבל קטלוניה המרהיב, וממוקמת בפירנאים, כ-692 מטר מעל פני הים. שמה של העיר בתרגום חופשי לעברית מתפרש כ”מזל”, עובדה שגרמה לתחנות הלוטו בעיר להפוך להצלחה של ממש ולהתפאר במספר זכיות לא פרופורציונלי. סורט ממוקמת לצדו של הנהר Noguera Pallaresa, אחד מפלגיו של נהר Sergreהמפורסם. היא מונה כ-2,113 נפשות מה שהופך אותה לאחת העיירות הגדולות באזור – שבקיץ היא הרבה הרבה יותר גדולה. העיירה נחשבת כיעד תיירות פופולארי בעיקר בחודשי האביב והקיץ, כאשר בסביבתה פועלות מגוון אטרקציות בסגנון מסלולי טיולים, מסלולי רכיבה ותחנות ראפטינג.

נהר Noguera Pallaresa, הנופים באזור סורט – אחד האזורים הפופלארים לרפטינג בפינריאים. 

העיירה סורט היא אחת המוקדים החשובים ללינה בפירנאים בתקופת הקיץ בגלל היותה שוקקת ופעילה, ובגלל העיר העתיקה שלה הכוללת לא מעט מסעדות ובתי קפה שבקיץ מלאים מפה לפה. הביקוש ללינה בעיירה גבוהה בקיץ והמחירים גבוהים יותר מאשר עיירות אחרות בפינראים. ולכן אנו ממליצים מאוד להזמין את הלינה מראש  (מי שחושש מהתחייבות, אפשר למצוא בלינק זה מגוון אופציות מצויינות ללינה בעיירה סורט עם אפשרות ביטול, ולמי שרוצה לחסוך מעט במחיר אפשר למצוא בלינק מגוון הנחות ודילים לאופציות לינה אחרות בבעיירה). בין המלונות והדירות המומלצים באזור ניתן למנות את: Can Congost,  Hotel Florido Hotel Restaurant Pessets & SPA.  אנו ממליצים לקרוא עוד בנושא תחת: מלונות מומלצים בסורט ודירות נהדרות למשפחות ולזוגות




מה רואים ומה עושים בסורט?

סורט היא מוקד לטיולים רגליים היוצאים ממנה או במרחק נסיעה קצר. בתקופת החורף מדובר באזור סקי מבוקש מאוד ויש בה אפילו שני מוזיאונים קטנים להיסטוריה ופולקלור על הפירנאים. בנוסף העיר העתיקה של סורט היא שם דבר, בלילות הקיץ היא אחד מוקדים ההשוקקים של הפירנאים הקטלניים. מדובר במוקד קולינרי חשוב עם מסעדות רבות וטובות ובתי קפה נחמדים ונעימים.

העיירה סורט

נהר Noguera Pallaresa מפורסם בשל היותו אחד מפלגיו המרכזיים של הסרג’ר המפורסם, ולכן לצידו תוכלו למצוא בקתות לינה, ספורט מימי, ובכלל סביבה אנושית הומה יותר.

ראפטינג בסמוך לעיירה (על ה-Sergre בין סורט לליאבורסי)

רפטינג וקניוניג באספוט

ספורט אתגרי נוסף באזור כולל קניוניג ורפטינג במים לבנים בנהר Noguera Pallaresa – מדובר באחת הפעיליות האהובות על המבקרים בפירנאים עם בני נוער וילדים וגם כאלו שלא 🙂 הביקוש לאטרקציות הנל מאוד גבוהה  ומומלץ להזמין כרטיסים מראש (לחצו כאן להזמנת מקום לקניוניג בליאבורסי עם אפשרות ביטול, במידה ובאפשרות זו כבר אין זמינות לאטרקציה נסו ללחוץ כאן לאופציות נוספות.). ההשתתפות כרוכה לעיתים בנסיעה קצרה מסורט ללליבורסי בהם מתחילים את הפעילות. למי שמעוניין לקרוא על כך יותר פרטים ראו פה: קניוניג בליאבורסי ורפטינג בליאבורסי.

חופשת סקי בסורט

Sort הוא אזור סקי נהדר בפירנאים. במרחק נסיעה קצר יש מספר מסלולי סקי (למשל Estació d’esquí Port Ainé)  האזור מציע נופים מדהימים, מגוון מסלולים ומתקנים איכותיים. חווית הסקי ב-Sort היא ייחודית בזכות הנוף המרהיב של ההרים, היערות והכפרים. המתקנים ב-סורט כוללים מספר אפשרויות לינה מותאם לחופשת סקי, פעילות של מסעדות, חנויות (חלקן מתמכות בסקי) ומועדונים רבים המציעים שירותים ברמה גבוהה. האווירה ב-Sort היא נעימה ומשפחתית – היא פחות מוכרת לתייר הישראלי המחפש סקי – אבל פופלארית על תיירים רבים המגיעים מספרד ומאירופה. אין בתוך העיירה ריזורטים גדולים לסקי, אבל יש בה הרבה אופציות לדירות קטנות שמעולות למי שמחפש לינה פונקציונאית לחופשת הסקי שלו. בין אפשרויות הלינה המומלצות לחופשת סקי באזור אפשר למנות את:APARTAMENT BETTY (Apartment), Cálido piso -BONAVISTA- ¡IDEAL PARA TI Y LOS TUYOS  וApartament La Ruella (Apartment) למי שמחפש אפשורוית לינה פחות קרובות לעיירה ויותר סמוכות לאתרי הסקי אפשר למנות את: Abadía de Montenartró Apartamentos ו El Cabirol.

לינה בסורט

בין המלונות המומלצים בסורט ניתן למצוא את מלון Hotel Restaurant Pessets & SPA הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. במידה ואתם מעוניינים במלון עם תמורה טובה לכספכם אנו ממליצים על Pey Resort. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Apartamentos Pessets Adelaida היא אופציה טובה באזור. בתקופת קיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בסורט להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם.




המלצות "הכל על" למבקר בעיירה

  • בחודשי הקיץ פועלות כאן כמה תחנות ראפטינג איכותיים ופופולאריים – אנו קיבלנו המלצה על רוק רוי (https://www.rocroi.com/), שפועלים בין סורט לליאבורסי (llavorsi) הסמוכה, אך ממש לא היחידים.
  • סביב לעיירה ישנם עשרות מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים פופולאריים הפעילים בעיקר בקיץ ובאביב – חלקם מיועדים לחצי יום, חלקם ליום, וחלקם מיועדים לרציניים המעוניינים לפסוע או לרכוב מספר ימים. חלק ממסלולי הליכה אלו מתחברים לשמורת האיגואסטורטס הסמוכה.

מידע שימושי

  • איך מגיעים?
    • ברכב פרטי: ההגעה עם רכב פרטי מברצלונה לדוגמה מתבצעת על כביש האורך E-9 (היוצא ממש מצפון לברצלונה), בשלב מסוים יש לפנות שמאלה אל כביש N-260 עד להגעה לעיירה סורט.
      למידע נוסף על השכרת רכב באזור ראה עוד תחת השכרת רכב בפירנאים והשכרת רכב בספרד.
    • באוטובוס: ישנם אוטובסים המגיעים לעיירה, בעיקר מאזור ליידה (Lleida), הם מגיעים לתחנה המרכזית והיחידה הנמצאת סמוך למרכז העיירה.