ליאבורסי – אזור הרפטינג והקניוניג של הפירנאים הקטלוניים| Llavorsi

מדריך מקוצר למבקר בליאבורסי

ליאבורסי (llavorsi) הנקראת לפעמים יאבורסי היא כפר קטן באזור עמק ליידה. הכפר נמצא באזור בו יש תיירות קיץ וחורף. בחורף ניתן לעשות סקי ובקיץ ניתן להנות ממגוון של טרקים שונים ורפטינג בנהר. מכפר זה יוצאים כמה מסיורי הקניוניג והרפטינג החושבים של קטלוניה. רובם יהיו באזור הנהר Noguera Pallaresa שעובר על יד העיירה ובמרחק די קצר ממנה לאורכו מגיעים לאזורים פראיים מהמיוחדים של הפרניאיים של קטלוניה.

העיירה ליאבורסי – אחד המוקדים החשובים ביותר לטיולי הרים בקטלוניה

קניוניג בליאבורסי:

קניוניג (canyoneering), הוא פעילות הרפתקאות פופולרית באזור ליאבורסי של הפירנאים, האזור ידוע ביופיו הטבעי המדהים ומציע קר פורה לסיורי קניוניג שהופכים פופלארים משנה לשנה. קניוניג היפא פעילות הכוללת ניווט וסיור ברחבי ה”קניון” תוך שימוש במגוון טכניקות, כולל הליכה, טיפוס, קפיצה, סנפלינג (סנפלינג) ושחייה. זוהי דרך מרגשת לחקור את הנופים עוצרי הנשימה של הפירנאים ומספקת שילוב ייחודי של אתגר פיזי וצפיה באחד האזורים היפים בעולם בצורה בלתי אמצעית.

הבריכות והמפלים באזור מאפשרים לכל המגיעים סיור קניוניג מרתק

חוויה זו מתחילה בדרך כלל בתדרוך בטיחות ממדריכים מקצועיים ומנוסים. הם מציידים אותך בכל הציוד הדרוש: קסדה, רתמה, חליפת צלילה והנעלה מגן. המסלולים מגוונים, מתאימים למתחילים המחפשים אתגרים מרתקים ומי שמחפש סיור למתקדמים, צריך לדבר בנפרד עם החברות המפעילות. במהלך הטיול תקפצו לבריכות, תחליקו במגלשות מים טבעיות ותבצעו סנפלינג במורד מפלים. זה לא רק המלא אדרנלין שתרגישו, אלא גם היופי של הנופים המחוספסים והבלתי “מאולפים” של הפירנאים שהופך את הקניוניג בלבורסי לחוויה בלתי נשכחת.




רפטינג בליאבורסי:

את פעילות הרפטינג לא צריך להציג פעילות הרפטינג באזור ליאובורסי היא מבוקשת מאוד וזהו האתר החשוב והפופלארי לרפטינג בחלק הקטלוני של הפירנאים.  כפי שכתבנו על הקניוניג, חשוב לדעת כי גם הרפטיניג לא פועל כל השנה. הביקוש לאטרקציה גבוהה מאוד – על כן רצוי מאוד להזמינה מראש זמן רב ככל הניתן. לחצו כאן להזמנת מקום לרפטינג בליאבורסי עם אפשרות ביטול, במידה ובאפשרות זו כבר אין זמינות לאטרקציה נסו ללחוץ כאן לאופציות נוספות.

רפטינג בנהר Noguera Pallaresa בסמוך לליבוראסי הוא חוויה אהובה ופופלארית

מידע שימושי

  • הגעה לליאבורסי:
    • תחבורה ציבורית: מברצלונה ניתן לשלב בין רכבת לאוטובוס. לוקחים רכבת מתחנת Sants בברצלונה לכיוון Irun שבליידה, משם הולכים ל Lleida Estacion de Renfe ושם לוקחים אוטובוס לכיוון Esterri יש גם קוו אוטובוס ישיר אך הוא פועל מספר פעמים מצומצם ביום.
    • רכב פרטי: מברצלונה נסיעה שאורכת כ -3 שעות ועשר דקות.דרך כביש C16 ו- N260, לכיוון צפון. שימו לב שהנסיעה בחלק מכביש זה היא בתשלום.