טורלה, ספרד Torla

מידע כללי והיסטוריה

טורלה (Torla) הינה עיירה קטנטנה המונה כ315 נפשות. העיירה שוכנת באזור הגבול הצפוני של ספרד עם צרפת (אם כי אין דרך המחברת בינהן). הכפר נמצאת בתחומה השיפוטי של אראגון על נחל Ara היורד משמורת אורדסה. בקרבת העיירה הגדולה באזור ברוטו ממוקמת ממש בכניסה לשמורה הלאומית אורדסה מה שהופך אותה ליעד לינה מבוקש בקרב המבקרים הרבים בשמורה. מרבית המבקרים בעיירה מגיעים אליה בדרך לביקור בשמורת אורדסה (מטורלה יוצאים האוטובוסים המובילים את התיירים לתוך השמורה) לפני או אחרי הביקור בפאמפלונה, בירת מחוז נבארה הנמצאת כ-100 ק”מ מהעיירה.

העיירה טורלה




אתרים מרכזיים

האתר המרכזי בעיירה הוא השמורה הלאומית אורדסה שהפכה את הכפר עצמו ליעד תיירות. בשמורה ניתן למצוא מבחר של טיולים ומסלולים מגוונים. מלבד זאת העיירה כוללת כמה חנויות והאטרקציות המיועדות לתיירים (מציוד לטיפוס הרים ועד חברות המפעילות סירות רפטניג ורכיבה על סוסים) ופעולות בה כמה מסעדות נחמדות המיועדות לתיירים.

העיירה טורלה

לינה בטורולה

למחפשים מלון יוקרתי בטורולה אנו ממליצים על Silken Ordesa, לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Hotel Latre. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Apartamentos Russell. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.




מידע שימושי

  • הגעה לטורלה:
    • ברכב פרטי: ההגעה לעיירה היא על בסיס הכביש המרכזי של הפירנאים הספרדים N-260. כאשר 10 דקות לאחר שעוברים את ברוטו (לבאים מכיוון ברצלונה ומערב) או 7 דקות אחרי שעוברים את פראגן (לבאים מכיוון מזרח וסאן סאבסטיאן), פוגשים בירידה של הכביש לטורלה. למידע נוסף על השכרת רכב באזור ראה עוד תחת השכרת רכב בפירנאים והשכרת רכב בספרד.
    • באוטובוס: ההגעה באוטובוס היא דרך סארגוסה (עיר הבירה והעיר המרכזית של אראגון). מתחנה מרכזית סארגוסה ישנו אוטובוס יומי המגיע לטורלה הקו אינו ישיר יש צורך לרדת בתחנת Sabiñánigo.