אספוט, ספרד – המקפצה לאיגואסטורטס | Espot

מדריך מקוצר למתכנן ביקור אספוט

אספוט היא עיירה לא גדולה, אותנטית עם בתי אבן מסורתיים ורחובות צרים ומפותלים, המשמשת כשער לפארק הלאומי איגואסטורטס בפירינאים. היא מהווה נקודת יציאה לאזור אגם סנט מוריסי המרהיב, ממנו ניתן להמשיך לאגמים גבוהים יותר, או לטרקים המפורסמים בשמורה ולכן היא מאוד פופולרית בקרב המגיעים לשמורה. ההגעה הנוחה מאספוט לשמורת האיגואסטורטס הן למסלולים רגלים והן לנסיעה ברכבי השטח המאורגנים שעולים מהעיירה לשמורה, היא לרוב סיבת ההגעה של מרבית התיירים, במרחק של עד שעה וחצי נסיעה מאספוט ניתן להגיע לכל יעדי האיגואסטורטס,  כאשר הג’יפים לסנט מוריסי יוצאים מאספוט (לחלקים הצפוניים של ווילהה ולחלקים המערבים של בוי תצטרכו להשתמש ברכב השכור). בנוסף ניתן להגיע מאספוט לעיירה סורט (Sort) שנמצאת כחצי שעה נסיעה ממנה (אפשר גם בתחבורה ציבורית נוחה בקישור הזה) וליבורסי (Llavorsí) שנמצאת כ-20 דקות נסיעה משם, כאשר עיירות אלו מהוות את נקודות היציאה לפעילויות הראפטינג והקניוניג באזור.

אספוט מבט מלמעלה

אספוט- עיירה קטנה וציורית בפירינאים

אספוט ידועה כמוקד לחובבי שטח, המציע מגוון רחב של פעילויות לאורך כל השנה. היא ידועה בזכות אתר הסקי שלה, אשר עם המדרונות הבתוליים שלו מספק תנאי סקי מצוינים בחורף. בחודשים החמים יותר, האזור הופך לנקודת יציאה לטיולים רגליים, רכיבה על סוסים וספורט מים בנהר, עם שבילים ומסלולים רבים שאפשר לחקור. בנוסף, באספוט יש מגוון פתרונות לינה אך מכיוון שמספרן לא גדול מומלץ מאוד להזמין לינה כמה שיותר מראש (לחצו כאן למגוון מלונות עם אופציה לביטול בחינם). כדאי לבדוק אופציות לינה מומלצות כמו Hotel Saurat, Hotel Els Encantats, או בית ההארחה Casa Rural Casa Colom. אין בעיירה יותר מידי חנויות או מסעדות אך יש בתוך המלונות ובמספר פונדקים מקומות בהן אפשר לאכול ולשתות ולהצטייד בציידה בסיסית.

סרטון הדרכה על אספוט – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על




מה רואים ומה עושים באספוט

כמו שתיארנו נקודת העניין המרכזית ביותר סביב אספוט היא הפארק הלאומי איגואסטורטאס, השוכן ממש כמה קילומרטים מהעיירה.
בפארק יש נופים מרהיבים של הרים מושלגים, אגמים נוצצים עמקים ירוקים, זה הוא גן עדן לחובבי שטח. בתוכו נמצא אגם מוריסי, שמימיו בגווני טורקיז עוצמתיים. ניתן לצאת למסלולי הליכה בפארק שמובילים לנקודות תצפית מהפנטות. בין רחובתיה הצרים של אספוט תמצאו את כנסיית סנט אסטבה וכנסיית סנט לוגיה. כנסיות אלו נבנו בסגנון רומנסקי במאה ה-12 ומציגות פרטים מורכבים וציורי קיר מדהימים. יש גם כמה מסעדות מקומיות שמגישות מנות על טהרת המטבח הקטלאני.

אגם סנט מוריסי באיגואסטורטאס

אגם סנט מוריסי היפייפה

סקי וטיולי חורף באספוט

בחודשי החורף הופכת העיירה לאתר סקי מבוקש, שמתאים במיוחד לחובבי סקי וסנובורד. אפשר לגם לקחת שיעורי סקי באזור ולהנות מהדרכה מקצועית. אופציות כאלו תוכלו לבדוק בקישור הזה, עם אפשרות לביטול בחינם. מומלץ גם לבדוק את בית ההארחה Alberg Les Daines שמציע חדרים פשוטים במחיר משתלם בקרבה לאתר הסקי.

שלג באספוט

כך נראית אספוט בימי החורף המושלגים

רפטינג וקניוניג באספוט

ספורט אתגרי נוסף באזור כולל קניוניג ורפטינג במים לבנים בנהר Noguera Pallaresa – מדובר באחת הפעיליות האהובות על המבקרים בפירנאים עם בני נוער וילדים וגם כאלו שלא 🙂 הביקוש לאטרקציות הנל מאוד גבוהה  ומומלץ להזמין כרטיסים מראש (לחצו כאן להזמנת מקום לקניוניג בליאבורסי עם אפשרות ביטול, במידה ובאפשרות זו כבר אין זמינות לאטרקציה נסו ללחוץ כאן לאופציות נוספות.). ההשתתפות כרוכה בנסיעה קצרה מאספוט לסורט וליבורסי בהם מתחילים / מסיימים את הפעילות. למי שמעוניין לקרוא על כך יותר פרטים ראו פה: קניוניג בליאבורסי ורפטינג בליאבורסי.

איך מגיעים לאספוט

מרבית התיירים שמגיעים לאספוט נוחתים בברצלונה ומשם ממשיכים לכיוון הפירינאים. ניתן להגיע לאספוט מברצלונה באוטובוסים של חברת alsa, הנסיעה אורכת בין חמש לשש שעות ועל מנת להבטיח מקומות ישיבה שאינם בנפרד מומלץ להזמין כרטיסים מראש (אפשר לעשות זאת בקישור הזה).

האופציה המומלצת יותר וזו שמאפשרת יותר ניידות באזור הפירינאים היא להגיע לעיירה בעזרת רכב שכור. בחודשי הקיץ הביקוש לרכבי ההשכרה עולה ולכן מומלץ להזמין רכב להשכרה כמה שיותר זמן מראש (לחצו כאן להשכרת רכבת עם אופציה לביטול בחינם או כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה). תוכלו לקרוא בהרחבה על כך בעמוד שלנו על השכרת רכב בפירינאים. אם אתם מגיעים עם רכב שכור לחניה מומלץ לחפש מלון או בית הארחה שכוללים חניה.

חשוב לדעת כי אין כניסה לרכבים פרטיים לתוך הפארק הלאומי האיגואסטורטאס ולכן רבים ממשיכים מאספוט אל תוך הפארק עם נהגי מונית וג’יפים ייעודים או שאטלים שיוצאים אל נקודות ההורדה והאיסוף בפארק.

 

לינה באספוט

מי שיבחר ללון באספוט בדרך כלל ילון בין לילה אחד לשלושה לילות בעיירה, בין אם לפני הכניסה לפארק האיגואסטורטאס ובין אם יגיע לטיול כוכב באזור הפירינאים. יש בעיירה מספר אופציות ללינה, רובן ברמת שלושה כוכבים או בתי הארחה. מספר האופציות הוא לא גדול ולכן מומלץ מאוד להזמין לינה כמה שיותר זמן מראש על מנת לא למצוא את עצמכם ללא פתרון לינה, במיוחד בחודשי הקיץ. אפשרויות מומלצות יהיו מלון שלושה כוכבים Hotel Saurat, Hotel Els Encantats, או בית ההארחה Casa Rural Casa Colom. לאופציות נוספות עם אפשרות לביטול בחינם לחצו כאן.

הפירינאים הסובבים את אספוט

ההרים הפירינאים הסובבים את העיירה אספוט- מפה רבים יוצאים לטייל באזור

מפה

[wpgmza id=”15″ cat=”5″ marker=”1656″ zoom=”15″]

מי שהתעניין בעמוד זה זו אולי יתעניין גם ב: