אלפ, ספרד Alp

מידע כללי והיסטוריה

העיירה אלפ (Alp) הינה עיירה קטנה וציורית (מכילה כ-1,800 נפשות), הידועה בעיקר בשל אתר הסקי המפורסם שסמוך לה La Molina, שנמצא בתחומה השיפוטי של חירונה (girona), בשטחו של חבל קטלוניה.




אתרים מרכזיים

האתר המרכזי וכמעט היחידי של העיירה הוא כאמור הלה מולינה – אתר הסקי הממוקם סמוך לאלפ. אתר סקי זה, בתוספת אתר נוסף בשם Masella, מהווים את Alp 2500, אתר הסקי המרכזי באזור. זהו אתר הסקי הראשון בספרד אשר סיפק שירותי רכבל לגולשים, ובעבר אירח את אליפות גלישת האלפים העולמית, וצפוי לארח חלק זה מהמסלול שוב בשנת 2022.

דרכי הגעה: אל האתר ניתן להגיע בעזרת שירותי הרכבות של חברת RENEFE מהעיירה עצמה.
​מלבד אתר הסקי אפשר למצוא בעיירה שני מבנים עתיקים נחמדים, פארקים העוטפים אותה, מספר בתי קפה ומסעדות מקומיות וכמה שבילי אופניים פופולאריים.

לינה באלפ

ישנן יחסית מעט אפשרויות לינה באלפ, ואפשר למצוא בה ממלונות ועד דירות מרווחות. למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על Hotel Jaume, למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Aero Hotel Cerdanya Ca L’eudald. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Cozy Apartment in Alp. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.




מידע שימושי

  • איך מגיעים?
    • ברכב פרטי: ההגעה עם רכב פרטי מברצלונה לדוגמה מתבצעת על כביש האורך E-9 (היוצא ממש מצפונה של ברצלונה). בשלב מסוים הכביש מתפצל לשני כבישים: E9 ו-C16. יש להמשיך ימינה על E9 עד להגעה לעיירה Alp.
      למידע נוסף על השכרת רכב באזור ראה עוד תחת השכרת רכב בקוסטה בראווה והשכרת רכב בספרד.
    • באוטובוס: ישנם אוטובוסים המגיעים לעיירה (מערים כמו ברצלונה וחירונה). הם מגיעים לתחנה המרכזית והיחידה הנמצאת סמוך למרכז העיר.