איגואסטורטס, פירנאים ספרד – המדריך המקיף בעברית | Aigüestortes

מידע כללי על שמורת איגואסטורטס

איגואסטורטס‏ (Aigüestortes) היא שמורה לאומית הממוקמת בפירנאים של קטלוניה. שמורה לאומית זו היא השמורה הלאומית היחידה בקטלוניה ואחת משתי השמורות הלאומיות היחידות (יחד עם שמורת אורדסה והר הפרדידו Ordesa Monte Perdido) בשרשרת הפירינאית. היא אחת מ-11 השמורות הלאומיות בכל רחבי ספרד. על אף שטחה הקטן (הכל יחסי, כן? שטחה הוא כ-150 קמ”ר) היא כוללת בתוכה יותר מ-50 אגמים ומאגרי מים קבועים, ויותר מ-150 מאגרי מים עונתיים (חלקם הגדול נוצרים ממימי הפשרה של שלגים). בזכות האגמים האלה, בתוספת ההרים המדהימים, השלגים, הפרחים, בעלי החיים (וגם בגלל תופעת הקרקסים הייחודית – בהמשך) היא נחשבת לאחת משמורות החובה בחצי האי האיברי, ויש הטוענים (ואנו איתם) שזו אחת משמורות הטבע שהן חובה לביקור בעולם.

אגם סנט מוריסי – מגולות הכותרת של האיגואסטורטס

התיירים הישראלים מגיעים לשמורה הפופלארית הזו בכמה צורות. חלקם מגיעים לתקופה ארוכה של מספר ימים ואף שבועות ומסתובבים בטרקים שונים בתוך השמורה.  אנו פחות עוסקים בסוג כזה של ביקור וממליצים מאוד לבקש עזרה מקצועית כיוון שהשמורה דורשת תכנון והכנה. רוב התיירים הישראלים מגיעים לשמורה לביקור קצר חלקם לטיול של יום עד שלושה ומתמקדים בחלקים היותר פופלארים ונגישים של השמורה (למשל אגם סנט מורסי, הסכר של עמק בוי והכפרים של עמק לידה). תיירים אילו יעדיפו ללון בשמורה בעיירות שמאפשרות קפיצה לתוך השמורה לכל אחד מהאזורים הנל כאשר פופלארי מאוד ללון בעיירות כמו אספוט (למגוון אפשרויות לינה באספוט עם אפשרות ביטול), וילהה (למגוון אפשרויות לינה בוילהה עם אפשרות ביטול) ובכפרים הקטנים בפיתח עמק בוי (למשל פה). יש עוד מגוון היבטים שאנו ממליצים לבדוק שאתם מזמינים לינה באזור השמורה מומלץ לקרוא עוד פה: מלונות ודירות מומולצים באזור האיגואסטורטס.

העיירה אספוט מאזורי הלינה המבוקשים ביותר מסביב לאיגואסטורטס (למגוון אופציות לינה באזור עם אפשרות ביטול)

ההגעה לאיגואסטורטס מתבצעת לרוב על ידי רכב שכור ודרכו גם מתניידים מסביב לשמורה ועוברים בין התחנות השונות ושלה – כאשר רבים בוחרים להגיע עם רכב שכור לאספוט ומשם להתשתמש בשירותים של הג’יפים העולים לאגם סנט מוריסי. הכבישים לפירנאים נוחים להגעה רוב עונות השנה – בחורף יכולה להיות בעית נסיעה בחלק מהכבישים באזור. אנו ממליצים למי שמתכנן לעלות לפה עם רכב שכור, לשכור את הרכב מבעוד מועד בגלל הביקוש לרכבים בקיץ בספרד ( ניתן להזמין את הרכב כאן עם אפשרות ביטול). לא מומלץ למי שמתכנן לבקר פה לקחת רכבים קטנים או חלשים ומי שמתכנן לרדת לשבילי 4*4 של השמורה מומלץ להזמין ג’יפ ולבצע את ההזמנה כמה חודשים מראש (ההיצע קטן). מומלץ מאוד לקרוא את העמודים שלנו בנושא: השכרת רכב בפירנאים והשכרת רכב בספרד מי שבוחר להגיע עם תחבורה ציבורית יכול לעשות זאת. צריך לתכנן מראש את הנסיעה והחזרה כיוון שאומנם יש אוטובוסים מערים כמו ברצלונה וסרגוסה לפעתי השמורה אבל הם לא זמינים בכל יום ורצוי גם להם להזמין את הכרטיסים כמה ימים מראש (למידע נוסף והזמנת כרטיסים לתחבורה ציבורית לוילהה).

וילהה – המוקד התיירותי החשוב ביותר של האיגואסטורטס, רבים באים ללון פה (לפרטים נוספים והזמנה) ורבים שבוחרים לבוא לשמורה בתחבורה ציבורית, יגיעו לפה (לפרטים נוספים והזמנה)

חשוב לומר – על טרקים באיגואסטורטס

השמורה והאזור הינם אזור המיועד גם לטרקרים וגם לתיירי סקי – מרבית החומר בעמוד כמו החומר באתר כולו מיועד לתייר הממוצע (או ה”בורגני” אם תרצו), למי שמעוניין במידע מפורט יותר המיועד לטרקרים הוספנו קישורים לעמודים שפירטו על הנושא באתרים אחרים שמכירים את הנושאים הללו טוב מאיתנו.

על גדות אגם סנט מוריסי בקיץ (צילום מקורי)




פירוש השם וסקירה היסטורית על השמורה הלאומית איגואסטורטס

שמה של השמורה, איגואסטורטס, שפירשו בעברית הוא “מים מנשבים”, מסביר אולי בצורה הטובה ביותר את מה שתראו בשמורה. הרבה מים, וכמו שתראו בסרטון על עמק בוי, הרבה רוח נושבת.

לפארק הלאומי איגואסטורטס יש היסטוריה עשירה בת מאות שנים. תחילה, האזור היה מיושב על ידי רועי צאן וחקלאים שהתפרנסו מהאדמה. במאה ה-19 החלו להגיע לאזור התיירים הראשונים, שנמשכו ליופי הטבעי המדהים שלו.  כחלק מבניית הלאומיות של ספרד – נהג פרנקו (Franco – ראה ההיסטוריה של ספרד במאה העשרים) כמנהג מנהיגים דיקטטורים אחרים (ראה למשל מוסוליני והפורום הרומאי) ובנה פארקים לאומים ברחבי ספרד שיעזרו בבניית לאומיות ואחדות שלא באמת הייתה קיימת. וכך בשנת 1955 הכריז על השטח כשמורה לאומית, מה שהופך אותו לאחד הפארקים הלאומיים הראשונים בספרד.

נקפוץ 41 שנים קדימה, כשני עשורים לאחר מותו של פרנקו. בשנת 1996 השמורה הורחבה בצורה ניכרת. לאחר מכן, לאחר שהובנה חשיבותה הרבה, הוספו לה אזורי החיץ שהרחיבו אותה ומאפשרים לשמור ביתר קלות מפני הפגיעה בה. מאז נעשו מאמצים להגן על המערכת האקולוגית השברירית של הפארק, לרבות יישום צעדי שימור מחמירים ויצירת רשת מסלולי טיול. כיום, הפארק נותר אחד מהיעדים הפופולריים ביותר בספרד, ומושך אליו מבקרים מכל העולם שבאים לחוות את נופיו עוצרי הנשימה ואת מורשת הטבע העשירה שלו.

סרטון הדרכה על שמורת איגואסטורטס (מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל)

מיקומה של השמורה

השמורה שוכנת כאמור בתוך רכס הרי הפירנאים באזור הרכסים הגבוהים של Lleida ממש על הגבול של ספרד וצרפת (שעובר על קו פרשת המיים). שטחה של השמורה מתחלק בין מספר מחוזות מוניצפלים: Pallars Sobria שהינו תחום שיפוט של העיירה אספוט Espot) ו-Alta Ribagorca שהינו תחום שיפוט של עמק בוי Vall de Boi. אזורים אלו המרכיבים את השמורה הם בעלי אופי שונה ובכל אזור תראו מרכיב נוף ואופי אחר של השמורה.

זרימה של מים בשמורת האיגואסטורטס (צילום מקורי)

השמורה מוקפת גם באזורי חיץ המכונים zona periferica (שהוכרזו ככאלה לצורך הגנה עליה), כלומר בהם לא תראו משהו מיוחד – אך עליכם לשמור על התקנות של שמורת הטבע גם באזורים אלו. אל השמורה ניתן להיכנס ברגל ממגוון מקומות, ישנם גם כמה כניסות הפתוחות לג’יפים בלבד אך לתייר המצוי (שלא בעונת הסקי), ישנן שתי כניסות עיקריות מאספוט ומעמק בוי ועל כך בהמשך.

איגואסטורטס בשלג

איגואסטורטס בשלג בתקופת  החורף

נקודות הגישה לשמורה

לשמורה ישנן מספר נקודות גישה שנועדו לתייר הממוצע (שוב, לתיירי הסקי והטרקים הדברים הם אחרים). הכניסה הפופלארית ביותר היא זו שמאפשרת גישה לחלק המזרחי של השמורה דרך עמק אספוט (Espot) שמכיל מספר עמקים ואגמים שהמפורסם שביניהם הוא אגם סנט מוריסי Sant Maurici, שממנו ניתן להמשיך במסלולי הליכה פשוטים לקבוצת אגמים נוספות כמו אגם רטרה, ומונסטרו (Monestero, Ratera).

מכניסת אספוט ניתן לקחת ג’יפים או מוניות שיסיעו אתכם לאגם סנט מוריסי ובקיץ גם מאפשרים להמשיך טיפה פנימה למספר תחנות בשמורה. העלייה בג’יפ כוללת נסיעה של 20 דקות נסיעה בקבוצות של מינימום שישה (לבאים בזוג/שלישיה פשוט ממתינים עד שמגיעים לשש נפשות) – כל הסיפור אורך בערך שעה (תלוי כמה זמן אתם ממתינים להשלמת מכסת הנסיעה למטה). הירידה למטה מתבצעת בג’יפים שיוצאים בכל שעה עגולה מהתחנה של אגם סנט מוריסי.

הגישה הפופלארית השנייה היא דרך ההחלק המערבי של השמורה, דרך עמק בוי Boi הכוללת את נהר נוגוורה דה טור (Noguera de Tor), הסכר של עמק בוי ואגמים ומפלים יפהפיים. דרך כניסה זו ניתן להגיע עם רכב פרטי עד סמוך לסכר של עמק בוי (ראה בהמשך).

מה רואים בשמורה?

תופעות גיאולוגיות

הפארק מציג תופעות הרריות בהפרשים גבוהים (הגובה בשמורה נע מ-1,650 מטר לכמעט 3,000 מטר מעל פני הים – פסגת פאגארה, ההר הגבוה ביותר בשמורה, מגיע לכדי 2,980 מטר). מרבית סלעי השמורה עשויים גרניט ולוחות צפחה שנוצרו בתקופות גיאולוגיות קדומות (מוערכות מלפני 200 מיליון שנה) כאשר אזור זה היה מכוסה בים. זעזועים קרקעיים בתקופות מאוחרות יותר רוממו את הרכסים ויצרו את צורתם המיוחדת של ההרים והעמקים הגבוהים של הפירנאים בכלל ובשמורה בפרט. פעילות מימי הקרחונים והרוח המאוחרים יחסים יותר עצבו את צורתם העכשווית של העמקים, האגמים הקטנים והאוודיות של השמורה בפרט ושל הרי הפירנאים בכלל (ראה גם גיאולוגיה של הפירנאים).

  אגם סנט מוריסי, הרי שמורת האיגוסטורט ופרפר בשמורה (מסימני ההיכר של האזור בכלל (צילומים מקוריים)

בעלי חיים וצומח

בשמורה תראו את החי והצומח המצוי של אזור הפירנאים, כאשר הוא מחולוק לפי מדרגות הגובה של ההרים, כמו גם את מרבית בע”ח הייחודיים של הפירנאים. כמו מרבית הפירנאים הקטלוניים – השמורה מתאפיינת בכמות מדהימה של פרפרים, חלקם אנדמיים לשמורה. מי שמגיע בקיץ לא יכול להישאר אדיש לצבעוניות הזו שמתעופפת לו מול העיניים בכל צעד שהוא עושה. למי שמעוניין לצפות בבע”ח הגדולים ממולץ להגיע בשעות המוקדמות יחסית ו/או ללכת במסלולים הפחות מתויירים.

סיורים מודרכים בפארק הלאומי

ישנם מספר סוגים של סיורים מודרכים שיצאו אל הפארק הלאומי איגואסטורטס, שבהם תוכלו בליווי מדריך להיחשף אל עולם החי והצומח שנמצא בפארק ולהנות מכל פינות החמד ומתצפיות עוצרות נשימה. ישנם סיורים של מספר ימים, ישנם סיורים של מספר שעות, ברמות קושי ואינטנסיביות שונות. סיורים מודרכים בפארק מומלצים לכל מי שרוצה למצות את המקסימום בעת הביקור בפארק ולהנות מהדרכה מקומית ומקצועית. כדאי לשים לב שלקראת עונת התיירות הסיורים מתמלאים במהירות וכדאי להתארגן מראש.

אתרים מרכזיים

אגם סנט מוריסי

​אולי האייקון המפורסם של השמורה. לעיתים נקרא בשמו המלא אסטאן (בבאסקית של אנשי הפירנאים – אגם) דה סנט מוריסי (Estany de Sant Maurici), והוא מופיע גם בשמה הרשמי של שמורת האיגואסטורטס. סנט מוריסי הוא הפטרון השומר של העיירה אספוט, הנמצאת בסמוך לשמורה.

האגם היפהפה הוא נקודת ההתחלה של הסיור בשמורה, למי שנכנס אליה מאספוט. ממנו ניתן להמשיך לאגמים גבוהים יותר, או לטרקים המפורסמים בשמורה. למוגבלי תנועה יש שבילים נוחים המאפשרים הגעה לאגם גם עם כיסא גלגלים ולמסלולים ההיקפיים המתאימים לכל אחד ולכל גיל. מעל האגם צופות פסגות אנאקנטטס שמשמעות שמן בקטלנית הוא פסגות המכושפים. הפסגות, שמגיעות לגובה של יותר מ-2,750 מטר מעל פני הים, אייקון מפורסם נוסף של השמורה.

עמק בוי Boi

העמק המדהים ביופיו הוא כולל כנסיות מכוסות בציורי קיר (רבים מהציורים ניתן גם למצוא במוזיאון הלאומי לאמנות קטאלונית בברצלונה – ראה בדף מידע על המונטז’ואיק). הבולטות שבכנסיות אלו הינן כנסיית סנטה מריה (Santa Maria) וכנסיית סנט קלמנט (Sant Clement), שנמצאות בעיירה טאוול (Taull). כנסייות אלו מהמאה ה-12 הוכרזו כמונומנטים לאומיים בשנת 1931.

לינה בעמק בוי

תיירים רבים שמגיעים לפארק הלאומי איגואסטורטס יבחרו ללון בעמק בוי הסמוך, שחולש על החלק המערבי של השמורה. הלינה בעמק בוי פעילה ומבוקשת מאוד בעיקר באביב ובקיץ ולכן רצוי להזמין את הלינה כמה שיותר זמן מראש (למגוון אפשרויות לינה באזור בעמק בוי עם אפשרות ביטול). בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור ניתן למנות את: Hostal La Plaça, Hostal Pey ו Hotel Rural El Xalet De Taüll)

הגעה מעמק בוי לפארק הלאומי איגואסטורטס

רבים מהמבקרים בפארק הלאומי איגואסטורטס יגיעו לאזור בעזרת רכב שכור, לרוב כחלק מטיול כוכב של מספר ימים בפרינאים ודרום ספרד. רוב המגיעים לפארק ולעמק בוי ישכרו רכב בברצלונה או בקוסטה בראווה. המרחק בין הפארק הלאומי איגואסטורטס הוא קצר (נע בין 25 דקות לחצי שעה), ומאפשר אופציה נוחה לטייל לאורך היום בשמורה ולהגיע בערב לאחד הכפרים כמו בוי או טרוול לבילוי בערב ולינה (כמובן לא כדאי לפספס את העיירות בשעות היום).

  הדרכים בעמק בוי (צילומים מקוריים)

עוד בעמק בוי

בעיירה קלדס דה בוי (Calades de boi) תוכלו למצוא מספר מזרקות שמנצלות את מימי הנהר, כמו גם מספר מעיינות מרפא ומעיינות חמים. כאשר ממשיכים עם רכב פרטי בדרך המתפתלת בין כפרים, עיירות, מפלונים ונחלים מגיעים למגרש חנייה (אחרי מרכז המידע) שנמצא ממש מתחת לסכר שעוצר את מימי נהר בוי מלהציף את העמק, ויוצר אגם מלאכותי מרשים במיוחד. סכר האגם מאפשר תצפית יפה על האזור, וממנו ניתן להמשיך פנימה לתוך השמורה למגוון מסלולים, ולחצות את אגמיה ומפליה ולהגיע ממנה לאזורי הסקי של האזור (באזור עמק בוי ישנו את אתר הסקי הגבוה ביותר בפירנאים).

דרך זו מקסימה כשלעצמה (גם בלי להמשיך בהליכה רגלית פנימה), ומאפשרת היכרות עם חלקיה היפים והשונים של השמורה. שימו לב שהנסיעה בכביש זה הופכת צרה יותר ויותר ככל שמתקרבים לסכר ובמרבית החלקים לא ניתן לעבור עם שתי מכוניות במקביל, מה שדורש לא מעט זהירות והינדוס מהנהגים… אבל מסתדרים.

וילהה | Vielha

וילהה היא עיירה יפה הממוקמת בלב הפירנאים הספרדיים והיא משמשת כמרכז של החלק הצפוני של השמורה. העיירה ידועה בנוף ההרים המדהים שלה ובמורשת התרבותית העשירה שלה. העיירה ממוקמת על גדות נהר גארון, והיא מוקפת בפסגות נישאות, יערות עבותים ואגמים צלולים, מה שהופך אותה ליעד פופולרי עבור חובבי טבע ומהווה נקודת יציאה לאטרקציות שטח שונות. בשל מיקומה הנוח תיירים רבים בוחרים לבקר בוילהה כחלק מהביקור שלהם בפארק הלאומי ולשלב אותה כיעד נוסף בטיול.

לינה בוילהה

מכיוון שהלינה בפארק עצמו איננה אפשרית, תיירים רבים בוחרים להגיע ללון בוילהה שנמצאת בחלקה הצפוני של פארק. מעבר לקרבה הפיזית, וילהה היא יעד נהדר שתיירים רבים נהנים לשהות בו, עם נופים עוצרי נשימה ובסיס טוב ליציאה למגוון פעילויות ומסלולים באזור. רצוי להזמין את הלינה כמה שיותר זמן מראש (למגוון אפשרויות לינה באזור בוילאה, עם אפשרות ביטול).  בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור ניתן למנות אתTryp Vielha Baqueira, Hotel Albaresו Fonfreda Hotel. (ראו עוד תחת מלונות ודירות מומלצות באזור וילהה).

הגעה מוילהה לפארק הלאומי איגואסטורטס

תיירים רבים בוחרים להגיע לוילהה באחת משתי הדרכים הבאות, הקבוצה הראשונה תבחר לשכור רכב בברצלונה וממנה לצאת לפארק הלאומי איגואסטורטס ומשם להמשיך ללינה בוילהה, אלה אנשים שאנחנו נמליץ להם בחום להתארגן על רכב שכור מראש, במיוחד בעונת התיירות שבהם רכבים להשכרה הם מצרך יקר, בעיקר רכבי שטח 4X4 ורכבים אוטומטיים. הסוג השני של התיירים יבחר להגיע מברצלונה אל וילהה בעזרת תחבורה ציבורית וממנה ייצא לטיולים בפארק בעזרת ג’יפ או מונית שיביאו אתכם אל נקודת ההתחלה.

אספוט | Espot

אספוט היא עיירת שער ציורית מפורסמת לפארק הלאומי איגואסטורטס, עם ארכיטקטורה ומורשת ייחודיים, מוקפים בטבע ירוק ויוצא דופן. לאורך החורף אספוט הופכת לאתר סקי מהידועים בספרד, ותיירים רבים מגיעים אליה כדי להנות מתיירות אקסטרים, ובאביב היא הופכת לבסיס נוח ומפורסמת בעיקר בזכות נקודות היציאה הנוחות שלה אל הפארק הלאומי (כל שעה יוצאים ג’יפים אל תוך הפארק ובחזרה).

לינה באספוט

תיירים רבים בוחרים לחפש ללינה באספוט, בעיקר למבקרים בפארק הלאומי איגואסטורטס, שהעיירה מהווה נקודת יציאה מאוד נוחה אל תוך הפארק ולמגוון מסלולים יפהפיים בו. חשוב לציין שאספוט היא עיירה לא גדולה בכלל ומספר מקומות הלינה בה מוגבל, ולכן כדאי להתארגן ולהזמין מראש לינה כדי לא להגיע לדקה האחרונה ללא, במיוחד בעונת התיירות. בין מקומות לינה המומלצים אפשר למנות את

הגעה מאספוט לפארק הלאומי איגואסטורטס

אספוט עצמה מהווה נקודת יציאה אל תוך פארק איגואסטורטס, והנהיגה בה אסורה לכלי רכב פרטיים, ולכן תיירים רבים בוחרים להגיע מברצלונה לאספוט בכלי רכב ואז להגיע אל תוך הפארק עם נהגי מונית וג’יפים ייעודים או שאטלים שיוצאים אל נקודות ההורדה והאיסוף בפארק. אופציה נוספת היא להגיע לאספוט בעזרת תחבורה ציבורית מברצלונה (לאופציות הגעה בתחבורה ציבורית לחצו כאן) ומשם להיכנס אל תוך הפארק הלאומי. 




המלצות "הכל על"

  • היות ומרבית התיירים שאינם טרקרים רוצים לבקר בשמורה בעמק בוי ואגם מוריסי ישנה בעיה – בין שני האתרים ניתן לבצע מסלול הליכה, אך זה דורש יכולות הליכה גבוהות יחסית (מסלול של חצי יום). אפשרות שנייה היא לנסוע לכל אחד מהמקומות בנפרד, אך קחו בחשבון שהמרחק ביניהם הוא באזור ה-150 ק”מ והוא כולל הקפה של השמורה מצפון על כביש N-230 (נסיעה יפה דרך עמק ווילה – Vielha, אך ארוכה), מה שמקשה על הדבר. למי שיש זמן אולי כדי לפצל זאת ליומיים.
  • בחורף מתקיימות באזור השמורה פעילויות ספורט חורפי (או במילים אחרות סקי על סוגיו וגווניו) ואילו בקיץ יש מגוון של פעילוית קיץ (ראפטינג – רכיבה על סוסים וכו’).
  • המבקרים בחורף, גם אם אינכם טיילים מקצועיים שבאים לעשות טרק של כמה שעות וברצונכם רק להקיף את סנט מוריסי – בואו מצויידים הן בלבוש מחמם והן בציוד להתניידות בשלג (סנדלי שלג וכו’).
  • עוד נקודה חשובה בחורף – בתנאי סופה קשים המוניות העולות לסנט מוריסי אינן פעילות.
  • בכניסה לשמורה מחלקים מפה בחינם שלמרבית התיירים היא מספיקה (למיטיבי הלכת ולמי שמתכנן לפנות לשבילים המרוחקים יותר – רצוי לקנות מפה עם קנה מידה גדול יותר שעולה 10 יורו).
  • הגישה הרגלית חופשית (הכניסה עם ג’יפים ציבוריים לא זולה כלל).
    אסור לאסוף אבנים, צמחים, פרחים או פטריות, ציד/דיג אסורים בשמורה לחלוטין (יש מקומות בהן ניתן לדוג ויש צורך באישור מיוחד לגבי זה). ניתן להגיע עם כלבים לשמורה כל עוד הם עם רצועה.
  • קמפינג אסור באופן רשמי.
  •  לא ניתן להיכנס לפארק ברכב פרטי שאינו 4*4. כלומר אין כניסה בכבישים סלולים.
  • הזמן המומלץ ביותר לטייל בשמורה מבחינת מזג אוויר נע בין החודשים יוני עד ספטמבר, כשיש לקחת בחשבון כי החודשים יולי-אוגוסט עמוסים מאוד במטיילים.
  • יש לקחת בחשבון כי מזג האוויר יכול להיות הפכפך ויתכנו סופות רעמים וגשמים עזים גם בעונת הקיץ, קחו עמכם בגדים חמים בתיקים.
  • למי שמעוניין במידע מדוייק על טרקים באזור מכוון שלנו אין ידע בנושא בכלל:

מידע שימושי

הגעה לאיגואסטורטס

הגעה ברכב פרטי

ברכב פרטי: ההגעה ברכב פרטי לאספוט פשוטה – נוסעים על כביש N-260 עד לסורט (Sort), שם פונים לכביש C-13 עד לפנייה לכיוון העיירה אפסוט. החנייה ותחנת המוניות/ג’יפים תהיה ממש בכניסה לעיירה. ההגעה לעמק בוי יותר מסובכת והיא על בסיס נסיעה בכביש פנימי של העמק (L-500) המוביל לקלדס דה בוי. הכביש הופך צר ומפותל ככל שמתקרבים לסכר של הנחל. ההגעה לוילאה  נוסעים על הכביש המהיר C-16, ומשםלכביש C-1412a, המתפתל דרך נופים עוצרי נשימה (כלומר הוא לגמרי חלק מהשיאיים של הטיול).  יש הרבה היבטים שכדאי לקחת בחשבון בנסיעה כזו במיוח בעונות מעבר וחורף ואנו ממליצים לקרוא על כך עוד בעמודים המקיפים שלנו: השכרת רכב בפירנאים והשכרת רכב בספרד. בכל מקרה . אנו ממליצים למי שמתכנן לעלות לאזורים הללו עם רכב שכור בקיץ, לשכור את הרכב מבעוד מועד בגלל הביקוש לרכבים בקיץ בספרד ( ניתן להזמין את הרכב כאן עם אפשרות ביטול  ולמי שרוצא לחסוך במחיר – לחצו כאן להזמנת רכבים עם הנחה לגולשי הכל על).

הגעה בתחבורה ציבורית

בתחבורה ציבורית: ההגעה בתחבורה ציבורית קצת יותר מסובכת בעיקר כי זמינות הקווים אינה מאוד גבוהה. לאספוט יש אוטובוס מברצלונה של ALSA, רצוי מאוד להזמין מראש (לפרטים והזמנה) אבל בגלל הדחיפות הנמוכה שלו, תיירים רבים בוחרים לנסוע באופציות יותר זמינות למשל לקחלת רכבת או אוטובוס לליידה (גם קו זה רצוי להזמין מראש – לפרטים והזמנה) ומשם לסורט ומסורט לקחת מונית (או טרמפים…) לאספוט, יש כאלו שמבקשים מהנהג לרדת בצומת הקרובה לעיירה, לא כל הנהגים מסכימים – אין שם תחנה. לוילהה קל יותר להגיע בתחבורה ציבורית – יש אוטובוסים נוחים ונעימים בדחיפות יחסית גבוהה יותר, גם להם בגלל הביקוש הרב כדאי להזמין כרטיסים מראש. (לפרטים והזמנה)

למידע נוסף על השמורה