תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה בבילבאו

תנועה והתמצאות בתוך בילבאו

ברכב – בילבאו קשה לנהיגה, כבישים הרריים וחד סטריים ושיפוץ מתמשך של פני העיר הופכים את בילבאו לסיוט נהגים קלאסי. מומלץ להצטייד במפת דרכים (לרכב) או ב-GPS, זה ייקל מאוד את ההתמצאות בכבישים המסתעפים של העיר. ללא מפה קחו 30 דקות “ספייר” על מנת למצוא את היציאה מהעיר.

להשכרת רכב ופרטים נוספים עברו להשכרת רכב בבילבאו.

תחנת הרכבת המרכזית בבילבאו 




תחבורה ציבורית בעיר

CreditTrans – אם אתם הולכים להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית בעיר יותר מפעמיים, מומלץ להשתמש בכרטיס ה-CreditTrans על מנת להוזיל עלויות. הכרטיס יכול לחסוך לכם עד כ-50% מעלויות הנסיעה בעיר (תלוי בסכום בו אתם רוכשים מלאי נסיעות מראש).

הכרטיס תקף בכל הקווים העירוניים בבילבאו, וכמעט בכל הקווים העירוניים ב-Vizcaya.

את הכרטיס ניתן לרכוש בכל תחנות המטרו והטראם, והוא נמכר בסכומים של 5, 10 ו-15 יורו. ניתן למצוא את הכרטיס גם בדוכני העיתונים השונים בעיר.
נסיעה אחת בודדת בקווים בעיר עולה 1.20 יורו ומעלה.

חברות התחבורה וקווים בבילבאו:

  • MetroBilbao – המטרו של בילבאו, תוכננה ע”י נורמן פוסטר ביעילות. רשת המטרו כוללת קו יחיד בעיר המתפצל לשני קווים לאחר תחנת San Inazio. קו אחד עובר בין התחנות Etxebarri ל-Plentzia, קו שני עובר בין התחנות Etxebarri ל-Santurtzi. קווי הטראם פועלים כל שתי דקות בשעות השיא. מחיר נסיעה בודדת הוא בין 1.40-1.60 יורו, תלוי בכמות התחנות. ניתן לרכוש כרטיס יומי במחיר של 4 יורו לאדם.
  • Bilbobus – חברת האוטובוסים הראשית של בילבאו, פועלת בתוך העיר ובסביבתה בלבד.
  • EuskoTran – טראם “ירוקה” וידידודית לסביבה העוברת בין התחנות Atxuri Station ל-Basurto. הטראם עוברת צמוד לנהר העיר וממש סמוך למוזיאון גוגנהיים (Bilbao Guggenheim Museum). כרטיס נסיעה בודד עולה כ-1.15 יורו. הכרטיסים נמכרים באמצעות מכונות אוטומטיות בתחנות הטראם השונות. שימו לב כי עליכם ל”כרטס” את כרטיס הנסיעה לפני העלייה לטראם.
  • BizkaiBus – החברה מפעילה אוטובוסים מבילבאו והחוצה ממנה. כמו כן, החברה מפעילה את הקו המחבר בין נמל התעופה של בילבאו אל התחנה המרכזית, הקו עובר ב-Plaza Moyua. יעדים נוספים של החברה: Mundaka ,Bakio ,Gernika ועוד.
  • Artxanda Funicular – רכבל עירוני על מסילה. שווה בדיקה בעיקר כדי לצפות בנופים הנפלאים של בילבאו מגבהים שונים.

חשמלית בבילבאו

מוניות בבילבאו:

כל המוניות בבילבאו משתמשות באותו מספר הטלפון +34 944 448 888. למונית ייקח להגיע אליכם כ-5 דקות בעיר.

הגעה לבילבאו ויציאה ממנה

  • באוטובוס

​כל האוטובוסים היוצאים מבילבאו למחוזות אחרים יוצאים מה-TermiBus טרמינל. ישנם קווים סדירים לסנטנדר (Santander) כ-75 דקות נסיעה, לסאן סבסטיאן (San Sebastian) כ-60 דקות נסיעה, למדריד (Madrid) אשר אליה קו האוטובוס מגיע לתחנת אוונידה (Avenida de la Americas) בזמן של כ-5 שעות נסיעה. קווי האוטובוס המגיעים לבילבאו יוצאים ממיטב ערי ספרד, והם יותר זולים וזמינים מאשר שירותי הרכבות באזור.

חברת האוטובוס שמקשרת בין בילבאו לסנטנדר היא ALSA (טל’ +34 902422242), ניתן לקנות כרטיסים מראש באתר האינטרנט של החברה וכך לחסוך לעצמכם זמן המתנה ארוך בתור לרכישת כרטיס מאחר ולחברה ישנם רק שני משרדים כאלו.
את הכרטיסים עליכם להדפיס ולהראות בעלייה לאוטובוס עצמו, למעשה לא חייבים להדפיס את הכרטיס וניתן להשתמש בהודעת ה-SMS שנשלחה אליכם לאחר הרכישה. כדי להגיע אל וויקטוריה-גסטיץ (Victoria-Gasteiz) השתמשו בקווי האוטובוס של חברת אלווסה (Alavesa).

  • בטיסה

נמל התעופה של בילבאו (BIO) עובד עם מיטב חברות התעופה – לופטאנזה, אייר פרנס, אייר ברלין ועוד.

כדי להגיע אל העיר מנמל התעופה של בילבאו עליכם לקחת קו אוטובוס A3247 של חברת Bizkaibus, הנמצא ממש לצד המדרכה במתחם הנחיתות של הנמל. האוטובוס יוצא כל 00:15 ו-00:45 בהפרשים של חצי שעה בין קו לקו.

האוטובוס מגיע עד לתחנת האוטובוסים המרכזית של בילבאו, כאשר בדרך הוא עובר ב-Plaza Moyua, מחיר הנסיעה כ-1.35 יורו.

מונית באותו המסלול עשויה לעלות כ-25-30 יורו.

לטיסות לבילבאו ופרטים נוספים עברו לטיסות לבילבאו.

  • ברכבת

רכבות בבילבאו – בבילבאו פועלות מספר חברות רכבת.
RENFE – החברה מפעילה קווי רכבת עירוניים אל מדרידברצלונה ו-Vigo. כל הרכבות יוצאות מתחנת Abando בבילבאו.

FEVE – החברה מפעילה קווים אזוריים אל סנטנדר (כל 3 ימים), וליאון (כל יום). שימו לב – הרכבות מאוד איטיות ועוצרות כמעט בכל תחנה אפשרית בדרך.

מסנטנדר אתם יכולים להמשיך אל Ovidedo ואל La Coruna הנפלאות, למסלול המקסים הזה יש שלוש נקודות, שימו לב שאפשר להספיק רק שתיים ביום, כך שנדרשת לינה בדרך.

הרכבות של FEVE יוצאות מתחנת Santander אשר נמצאת בסמוך לתחנת Abando.

EuskoTren – החברה מפעילה מסלול מקומי אל סאן סבסטיאן עם עצירת קונקשן ב-Irun. הנסיעה אורכת כשעתיים והרכבת יוצאת מתחנת Atxuri.

לרכישת כרטיסים לרכבת לבילבאו ולפרטים נוספים עברו לרכבות בבילבאו.

  • בסירה

מעבורת ימית ישירה מחברת בין בילבאו לבין פורטסמאות‘ (Portsmouth) שבאנגליה. מומלץ להזמין כרטיסים מראש, במיוחד בקיץ כאשר המעבורת מתמלאת לחלוטין במהרה. Brittany Ferries היא החברה אשר מפעילה את המעבורת היחידה כרגע בין הנקודות.

מפה