אלטאה – Altea

עיירת חוף קטנה ומקסימה בקוסטה בלאנקה

מידע כללי

אלטאה (Altea) היא עיירת חוף קטנה השוכנת במחוז אליקנטה בקוסטה בלאנקה שבספרד. היא מתפרשת על שטח של כ-34 קמ”ר ונמצאת במרחק של 131 ק”מ מהעיר ולנסיה ובמרחק של 11 ק”מ מהעיר בנידורם התיירותית.

השם אלטאה ניתן לעיירה בתקופת הכיבוש המורי ומשמעותו- בריאות לכל (למידע נוסף על ספרד בימי המוסלמים). העיירה מאופיינת ברחובות מעניינים בעלי ארכיטקטורה מימי הביניים. בנוסף, היא כוללת רובעים חדשים ומתוירים יותר ורובעים עתיקים שממוקמים על ראש גבעה המשקיפה על נופים מרהיבים.

באלטאה ישנה רכבת קלה בעלת מספר תחנות, באמצעותה ניתן לסייר בעיירה ואף להגיע לבנידורם הסמוכה.

הכנסיה העתיקה באלטאה (צילום: Astronautilusרישיון)




מה רואים?

מרבית התיירים בוחרים ללכת לתצפית של העיר מראש הגבעה וכמובן לבקר בחוף. החוף מומלץ לביקור לא רק בימי הקיץ החמים אלא גם בחורף משום שיש לו מראה ייחודי שמקנים לו חלוקי הנחל.

באזור החדש של העיירה תוכלו למצוא שוק שפתוח בימי שלישי בבוקר ומציע מגוון מטעמים מקומיים ומזכרות. בנוסף, המדרחוב המרכזי שופע במסעדות טובות וחנויות קטנות שמציעות דברי מלאכה, מתנות וציורים מקומיים.

הביקור ברובע העתיק של העיר מומלץ ביותר. רובע זה מאופיין ברחובות מקסימים בעלי אופי מסורתי ונוף ציורי. בראש הגבעה תוכלו למצוא כנסיה מרשימה בעלת כיפות בצבע לבן וכחול עז וליהנות מנוף ההרים והים הנשקף ממנה.

העיירה מציעה מספר חופים זהובים ומרינה אשר כוללים מבחר מסעדות, מרביתן מציעות מנות מקומיות מסורתיות המבוססות על אורז. אלטאה לא ידועה בחיי לילה תוססים ולכן למי שמעוניין ליהנות מחיי לילה שופעים כדאי לבלות את הערב בעיר בנידורם הסמוכה.

סרטון המציג סיור בעיירה אלטאה

לינה באלטאה

הלינה באלטאה מתאימה למי שאוהב נופש על הים ,דגים ומאכלי ים. היא פחות מתאימה למי שאוהב בילויים ליליים (לאוהבי הבילויים עדיף ללון בבנידורם). בין המלונות המומלצים באלטאה ניתן למצוא את מלון SH Villa Gadea הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Hotel Altea Paradise 1917 – Adults Only . לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Moona Hostal Altea היא אופציה טובה באזור. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה באלטאה עם אפשרות ביטול.

שאלות ותשובות נפוצות על אלטאה

מומלץ להקדיש לביקור באלטאה 4-5 ימים.

ניתן להגיע מולנסיה לאלטאה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור בולנסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לאלטאה , אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. הנסיעה מולנסיה אורכת כשעה ו-20 דקות. קחו את ‪Carrer d’Alacant‬‏ ו-‪Carrer de les Filipines‬‏ ל-‪Av. d’Ausiàs March‬‏/‪V-31‬‏. לאחר 3 ק”מ קחו את ‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏ ל-‪CV-755‬‏. קחו את היציאה ‪64‬‏ מ-‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏. לאחר שעה ו-9 דקות נסיעה (125 ק”מ) סעו אל ‪N-332‬‏ ב-Altea. לאחר 5 דקות נסיעה תגיעו לעיירה. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות תחבורה ציבורית, מולנסיה מגיעים לתחנת האוטובוס Valencia – Ave Estacion Interm בולנסיה. עולים על קו Supra Economy Valencia-Malaga-Marbella שנוסע ל‪Marbella‬‏. לאחר שעה ו-40 דקות נסיעה יורדים בתחנת Estación de Autobuses de Benidorm. בתחנה זו עולים על קו Alicante-Denia שנוסע לJavea‬‏. לאחר 15 דקות נסיעה (2 תחנות) יורדים בעיירה אלטאה. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה או  לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

בין המלונות המומלצים באזור אלטאה ניתן למנות את מלון El jardin Botánico Villa LUZ, מלון Hotel Boutique La Serena - Altea ומלון Maison Condesa Adults Only. הלינה באלטאה מתאימה למי שאוהב נופש על הים, דגים ומאכלי ים. היא פחות מתאימה למי שאוהב בילויים ליליים (לאוהבי הבילויים עדיף ללון בבנידורם).
למלונות נוספים באלטאה לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

  • מומלץ לבקר בשוק המקומי באלטאה המצטיין בעיקר באוכל. בשוק תוכלו למצוא מגוון של פירות וירקות, וגם פרחים והוא נמצא בעיר העתיקה של אלטאה ליד מעגל התנועה Cruz.
  • אלטאה עמוסה מאוד במבקרים בחודשי הקיץ. בניגוד ליעדים אחרים בקוסטה בלנקה, היא מומלצת לביקור גם בחורף, אז ניתן להנות מהמראה הייחודי של העיר העתיקה ללא המולת התיירים הרבים שנמצאים בה בעונת הקיץ. זאת ועוד, החוף באלטאה מומלץ לביקור לא רק בימי הקיץ החמים אלא גם בחורף משום שיש לו מראה ייחודי שמקנים לו חלוקי הנחל.
  • מומלץ לשלב את הביקור באלטאה עם ביקור בבנידורם הסמוכה הידועה בחיי הלילה ובברים השופעים שלה.
  • מומלץ לשלב את הביקור במדרחוב של אלטאה עם טיול על שפת הים.
  • לצורך תכנון טיולכם תוכלו להתחשב בכך שמוריירה נמצאת ברצועת החוף של קוסטה בלנקה. אתרי התיירות ברצועה זו, הם: צפונית לאלטאה (מצפון לדרום) פארק הטבע מונטגומוריירהקלפה (ובה סלע הענק פניאל ד’איפאץ’) ודרומית לאלטה נמצאות בנידורם וטורבייחה. במידה ומאסתם בחופים תוכלו להמשיך מערבה לכיוון ההרים לגואדלסט ובהמשך אלקוי ושמורת הטבע פונט רוחה.
  • בין ערים אלו אפשר להתנייד בתחבורה ציבורית (מידע על הטראם של קוסטה בלאנקה ניתן למצוא כאן) אך זה לא תמיד נוח- כל מקרה לגופו. במידה ואתם מתכננים לבקר ביותר מיעד אחד או שניים עדיף לעשות זאת ברכב. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.
  • רמת הפשיעה בקוסטה בלנקה גבוהה יותר בהשוואה לשאר ספרד (שמבחינת הישראלי המצוי- רמת הכייסות והגניבות בה גדולה יותר מבארץ). לא מדובר במקרים אלימים כמו שוד או שימוש בנשק אלא בפשיעה כגון כייסות וגניבות. בחלק מהערים בקוסטה בלנקה כגון קלפה ובנידורם יש להתנהג במשנה זהירות כלפי חפציכם האישיים בעלי הערך- ארנקים דרכונים וכ׳ו, ולהזהר מכייסות.

מידע שימושי על אלטאה

  • איך מגיעים (מולנסיה)? 
    • באוטובוס- מולנסיה מגיעים לתחנת האוטובוס Valencia – Ave Estacion Interm בולנסיה. עולים על קו Supra Economy Valencia-Malaga-Marbella שנוסע ל‪Marbella‬‏. לאחר שעה ו-40 דקות נסיעה יורדים בתחנת Estación de Autobuses de Benidorm. בתחנה זו עולים על קו Alicante-Denia שנוסע לJavea‬‏. לאחר 15 דקות נסיעה (2 תחנות) יורדים בעיירה אלטאה. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.
    • ברכבת- אין קווי רכבת ישירים מולנסיה לאלטאה.
    • ברכב- הנסיעה מולנסיה אורכת כשעה ו-20 דקות. קחו את ‪Carrer d’Alacant‬‏ ו-‪Carrer de les Filipines‬‏ ל-‪Av. d’Ausiàs March‬‏/‪V-31‬‏. לאחר 3 ק”מ קחו את ‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏ ל-‪CV-755‬‏. קחו את היציאה ‪64‬‏ מ-‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏. לאחר שעה ו-9 דקות נסיעה (125 ק”מ) סעו אל ‪N-332‬‏ ב-Altea. לאחר 5 דקות נסיעה תגיעו לעיירה. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.
  • אתר רשמי: https://www.alicante-spain.com/altea.html

למי שהתעניין בעמוד זה מומלץ לקרוא גם: