נמל התעופה של ולנסיה | מניסס

דף זה יעניק לכם מידע חשוב וכמה נתונים וטיפים חשובים שיעזרו לכם, משלב בחירת הטיסה לולנסיה ועד שתצאו משדה התעופה

מידע ​כללי

נמל התעופה מניסס (Manises Airport / Valencia Airport)נמצא במניסס- מועצה אזורית במרחק של 8 ק״מ מערבה מולנסיה. זהו שדה התעופה השמיני העסוק ביותר בספרד מבחינת תעבורת נוסעים- בשנת 2011 עברו בו כמעט 5 מליון איש. מבחינת הטסים מישראל הוא לא מבין הנמלים החשובים ביותר של ספרד- נכון לעכשיו יש טיסות ישירות רק של חברה אחת מישראל לונסיה, וגם זה דבר די חדש (ראו מידע מפורט על טיסות לולנסיה).

נמל התעופה הוא די קטן, יש בו טרמינל אחד ומסלול המראה אחד. הוא נמל הבית של חברת אייר נוסטרום (הידועה גם בשם איבריה רג’יונל)- המפעילה את הטיסות האזוריות של חברת איבריה איירליינס. גם חברת התעופה ריאן איירליינס (שמפעילה היום טיסות עונתיות זולות מנמל התעופה עבדה שליד אילת לאירופה) השתמשה בשדה בעבר כנמל הבית שלה ועדיין מפעילה משם טיסות רבות.




מנמל התעופה יוצאות טיסות ליעדים שונים בספרד (כמו מדרידברצלונהבילבאו, מלגה, סביליה ועוד) וברחבי אירופה (פריזאמסטרדםלונדון, וינה, פרנקפורט, עונתי לפראג, וכ’ו).

אתר האינטרנט של נמל התעופה של ולנסיה- https://www.aena.es/en/valencia-airport/index.html

דיוטי פרי בולנסיה

הדיוטי פרי בנמל התעופה מניסס נמצא בקומה 1, אולם הנוסעים באיזור הבורדינג. הדיוטי פרי בולנסיה קטן ולא ממש כדאי לבנות עליו, אם חשוב לכם לקנות מוצרים זולים בדיוטי פרי- לא זה המקום. בכל אופן אנחנו לא ממליצים לקנות מזכרות בדיוטי פרי משום שהמחיר שם יהיה גבוה יותר מאשר בעיר עצמה. למידע נוסף – עמוד הדיוטי פרי באתר האינטרנט של נמל התעופה.
למידע נוסף על- קניות בולנסיה.

אולם הממריאים בנמל התעופה של ולנסיה 

הגעה מהשדה לעיר ולהפך

במטרו:

קווים 3 (אדום) ו-5 (ירוק) של המטרו (שניהם נגישים לבעלי מוגבלות בתנועה- למידע נוסף על ולנסיה למוגבלי תנועה) יוצאים מנמל התעופה אל העיר. נכון לשנת 2017, הם פעילים בימי שני-שישי החל מהשעה 5:27 לקו 3 או 6:21 לקו 5, ועד השעה 23:57 לקו 3 או 22:51 לקו 5, ויוצאים כל 15 דקות. בשבתות פעילים מהשעה 5:47 לקו 3 או 6:55 לקו 5 ועד 00:28 לקו 3 או 22:55 לקו 5, ויוצאים כל 20 דקות. בימי ראשון פעילים מהשעה 7:08 לקו 3 או 7:35 לקו 5 ועד 00:02 לקו 3 או 22:35 לקו 5, ויוצאים כל 20 דקות. זמן הנסיעה אל תחנת Xàtiva (תחנת רכבת צפון) שבמרכז העיר הוא 20 דקות. הנסיעה למרכז העיר (לתחנת Xàtiva) חוצה 4 אזורי מטרו (ABCD) ולכן צריך כרטיס שכולל את כל האיזורים. נכון לשנת 2017 המחיר לנסיעה בודדת הוא 3.90 €, הלוך חזור 7.40 € וכרטיסיה של 10 נסיעות הנקראת bonometro עולה 20 €. יש לשים לב שרוכשים את הכרטיסיה של איזורים ABCD.

אם אתם מגיעים מספר גדול של אנשים (5 ומעלה), אז כרטיסית ה-bonometro משתלמת לכם- בערך באותו המחיר שהייתם קונים 5 נסיעות בודדות, קיבלתם 10 (כלומר קיבלתם גם נסיעות חזרה לנמל התעופה בסוף הטיול). אם אתם פחות מ-5, לא כדאי לקנות את כרטיס הבונומטרו של אזורים ABCD. עדיף לכם לסוע מנמל התעופה לעיר עם נסיעה בודדת, ולרכוש כרטיס בונומטרו של שני אזורים (שהוא זול יותר) עבור הנסיעות בתוך העיר. רוב הנסיעות הממוצעות בתוך העיר לא יחצו 4 איזורים לכן מיותר לקנות כרטיס 10 נסיעות של 4 אזורים. למידע נוסף על מטרו בולנסיה.

באוטובוס:

את תחנת האוטובוס קל קצת לפספס- היא שלט קטן שנמצא ממול למגרש החניה בקומת המגיעים. האוטובוס נקרא Metrobus וזהו קו 150, ונכון לשנת 2017 מחיר נסיעה בודדת הוא €1.45. הקו פעיל בימי שני-שישי החל משעה 5:25, מנמל התעופה לכיוון העיר פעיל עד 22:00, ומהעיר עד לנמל התעופה פעיל עד 22:35, כל 26 דקות. בשבתות פעיל באותן השעות ויוצא כל 35 דקות. בימי ראשון וחגים האוטובוס אינו פעיל.

במונית:

מוניות פועלות בכל שעות היממה. תחנת המוניות נמצאת ממש מחוץ לדלת המבנה ומצוינת על ידי שלט Taxi צהוב. נכון לשנת 2017, מחיר הנסיעה מנמל התעופה אל העיר העתיקה הוא כ-€25 בלילה. מונית בכיוון ההפוך- מהעיר אל נמל התעופה- יכולה לעלות חצי מכך.
שימו לב!

לנוסעים לבד, מוניות לא תמיד משתלמות. לעומת זאת, לנוסעים עם ילדים, לנוסעים בעלי מוגבלות תנועה, משפחות, קבוצות או למי שהמלון שלו לא נמצא במרכז העיר או בקירבה לתחנת מטרו או אוטובוס, יכול להיות שכדאי לקחת מונית.
– קחו בחשבון שיכול להיות שתצטרכו להוסיף תשלום עבור המטען.

תחנת המוניות מחוץ לנמל התעופה של ולנסיה (צילום מערכת)

מלונות ליד נמל התעופה

הלינה קרוב לנמל התעופה מומלצת רק למי שרוצה להיות קרוב במיוחד לנמל להגעה קלה למלון אחרי טיסה ארוכה או אם מגיעים מטיסה עייפים באמצע הלילה, או לאנשים שלא מעוניינים באתרים התיירותיים של העיר. למידע נוסף – מלונות מומלצים ליד נמל התעופה של ולנסיה.




למידע נוסף על תכנון חופשה בעיר ולנסיה