מוריירה – עיירת הדייגים התיירותית של מחוז אליקנטה, ספרד | Moraira

מידע כללי

מוריירה (Moraira) היא עיירה קטנה השוכנת אל מול הים התיכון במחוז אליקנטה שבספרד, במרחק של כ-120 ק”מ מהעיר ולנסיה. מוריירה נחשבת לאחד מאזורי הנופש הבתוליים בקוסטה בלאנקה והיא כוללת 8 ק”מ של רצועת חוף יפה שמוקפת בהרים.

האוכלוסייה הקבועה של מוריירה מונה כ-10,000 תושבים, רבים מתוכם אינם ספרדים במקור אך מתגוררים בעיירה באופן קבוע. העיירה הרגועה פופולארית בקרב גמלאים, במיוחד בריטיים. כמו כן, בכדי לשמר את אופייה המסורתי של העיירה, המועצה המקומית חוקקה חוקים שאוסרים על כריתה של עצי אורן ומגבילים את גובה הבניינים שנבנים בה.

מצודת מוריירה (צילום: Joanbanjoרישיון)




מה רואים?

שורשיה ההיסטוריים של מוריירה ככפר דייגים עדיין ניכרים. שוק הדייגים של העייריה הוא אחד השווקים הפופולאריים בקוסטה בלאנקה ובנמל מוריירה ניצבות חמש סירות דייגים פעילות. בנוסף, מוריירה ידועה בגידולי הענבים מזן Muscatel שלה אשר משמשים להכנת יין. למרות כל זאת, מקור ההכנסה העיקרי של העיר הוא תיירות.

מוריירה מציעה מרינה השופעת מסעדות דגים ושלושה חופי רחצה פופולאריים בהם ניתן ליהנות מצלילה ושנורקלינג. בנוסף, מומלץ לבקר בשוק המרכזי שפעיל ביום שישי בבוקר ובמצודת מוריירה אשר נבנתה ב-1742, שוכנת אל מול הים ועדיין מתהדרת במגן מתקופת משפחת בורבון המלכותית (למידע נוסף על ההיסטוריה של ספרד).

סרטון המציג את העיירה מוריירה

לינה במוריירה

הלינה במוריירה מתאימה למי שאוהב נופש על הים, חופים יפים, ואולי רוצה להנות מעיירה בה רוב התושבים אינם ספרדים, כמו גם למשפחות.  חלק גדול מן המבקרים הלנים במוריירה יבחרו לעשות זאת באזור מרכז העיר וזאת בזכות המיקום המרכזי, הקרבה לאטרקציות והמסעדות הרבות באזור זה. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור Hotel Serawa Moraira תהיה בחירה מומלצת. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Hotel Buigues. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Xaloc Moraira. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש.

שאלות ותשובות נפוצות על מוריירה

מומלץ להקדיש לביקור במוריירה כשלושה ימים.

ניתן להגיע מולנסיה למוריירה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור בולנסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה למוריירה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. הנסיעה אורכת כשעה ו-23 דקות. קחו את ‪Carrer d’Alacant‬‏ ו-‪Carrer de les Filipines‬‏ ל-‪Av. d’Ausiàs March‬‏/‪V-31‬‏. לאחר 3 ק”מ (9 דקות נסיעה) קחו את ‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏ ל-‪N-332‬‏. צאו מ-‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏. לאחר 108 ק”מ (כשעה נסיעה) המשיכו על ‪N-332‬‏. קחו את ‪Avinguda del Mediterrani‬‏, ‪CV-743‬‏ ו-‪Ctra. Moraira-Teulada‬‏ ל-‪Ctra. Moraira a Calpe‬‏ ב-Moraira.  לאחר 10.3 ק”מ (15 דקות נסיעה) תגיעו למוריירה. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס או רכבת, מגיעים לתחנת הרכבת הצפונית בולנסיה ועולים על קו הרכבת C1 שנוסע לGandia‬‏ (למידע נוסף ראו את האתר הרשמי של חברת הרכבת). יורדים בתחנת הרכבת של Gandia והולכים כדקה ברגל לתחנת האוטובוס המרכזית של Gandia. בתחנה זו עולים על קו Valencia-Javea שנוסע לJavea‬‏ ולאחר שעה ו-40 דקות (9 תחנות) יורדים בעיר Javea, ומשם לוקחים אוטובוס לMoraira. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

בין המלונות המומלצים באזור מוריירה ניתן למנות את מלון Hotel Serawa Moraira, מלון Hotel Swiss Moraira ומלון Caballito de Mar. הלינה במוריירה מתאימה למי שאוהב נופש על הים, חופים יפים, ואולי רוצה להנות מעיירה בה רוב התושבים אינם ספרדים, וכמו כן למשפחות.
למלונות נוספים במוריירה לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

  • מומלץ לשלב את הביקור במצודת מוריירה עם טיול במרינה וארוחה באחת ממסעדות הדגים שבה.
  • לצורך תכנון טיולכם תוכלו להתחשב בכך שאל העיר הקטנה מוריירה ניתן להגיע מולנסיה בה יש נמל תעופה (נוח אם אתם מתכננים להגיע ברכב מולנסיה- למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה, אך לא ממש נוח בתחבורה ציבורית). מוריירה נמצאת ברצועת החוף של קוסטה בלנקה. למי שמתעניין בשמורות טבע ניתן לבקר בפארק הטבע מונטגו שנמצא קצת צפונית לעיר. מדרום שאר ערי החוף הן קלפה (ובה סלע הענק פניאל ד’איפאץ’), אלטאהבנידורם וטורבייחה. במידה ומאסתם בחופים תוכלו להמשיך מערבה לכיוון ההרים לגואדלסט ובהמשך אלקוי ושמורת הטבע פונט רוחה.
  • בין ערים אלו אפשר להתנייד בתחבורה ציבורית (מידע על הטראם של קוסטה בלאנקה ניתן למצוא כאן– אבל לצערנו מוריירה אינה מחוברת אליו)- אך זה לא נוח במיוחד. במידה ואתם מתכננים לבקר ביותר מיעד אחד או שניים עדיף לעשות זאת ברכב. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.
  • מוריירה נחשבת לעיר בטוחה יחסית לשאר קוסטה בלנקה, ניתן להסתובב בה בבטחה ברחובות לבד בלילה, אם כי כמו תמיד יש לשמור על השכל הישר.

מידע שימושי על מוריירה

  • כתובת: Moraira, Alacant,Spain
  • איך מגיעים (מולנסיה)? 
    • ברכבת ובאוטובוס- משאר ערי קוסטה בלנקה: לצערנו הטראם של קוסטה בלנקה לא עבור במורייה. אם תרצו להגיע אליה תצטרכו לנסוע באחד מהאטובוסים לאחת מהערים שהטראם נמצא בה.
      מולנסיה: מגיעים לתחנת הרכבת הצפונית בולנסיה ועולים על קו הרכבת C1 שנוסע לGandia‬‏ (למידע נוסף ראו את האתר הרשמי של חברת הרכבת). יורדים בתחנת הרכבת של Gandia והולכים כדקה ברגל לתחנת האוטובוס המרכזית של Gandia. בתחנה זו עולים על קו Valencia-Javea שנוסע לJavea‬‏ ולאחר שעה ו-40 דקות (9 תחנות) יורדים בעיר Javea, ומשם לוקחים אוטובוס לMoraira.
    • ברכב- הנסיעה אורכת כשעה ו-23 דקות. קחו את ‪Carrer d’Alacant‬‏ ו-‪Carrer de les Filipines‬‏ ל-‪Av. d’Ausiàs March‬‏/‪V-31‬‏. לאחר 3 ק”מ (9 דקות נסיעה) קחו את ‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏ ל-‪N-332‬‏. צאו מ-‪E-15‬‏/‪AP-7‬‏. לאחר 108 ק”מ (כשעה נסיעה) המשיכו על ‪N-332‬‏. קח את ‪Avinguda del Mediterrani‬‏, ‪CV-743‬‏ ו-‪Ctra. Moraira-Teulada‬‏ ל-‪Ctra. Moraira a Calpe‬‏ ב-Moraira.  לאחר 10.3 ק”מ (15 דקות נסיעה) תגיעו למוריירה. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.
  • אתר רשמי: https://www.moraira-spain.eu

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: