פארק הטבע אלבופרה – Parque Natural de la Albufera

אגם מים מתוקים בקרבת ולנסיה

מידע כללי

פארק הטבע אלבופרה (Parque Natural de la Albufera), הנקרא בקיצור גם אגם אלבופרה, הוא פארק מוגן המכיל את האגם הגדול ביותר בספרד, ונמצא במרחק של כ-25 ק”מ מהעיר ולנסיה. זהו מקום בעל חשיבות אקולוגית בשל מינים נדירים של ציפורי מים ומגוון עשיר של חיות בר הנמצאים בו.

היווצרות האגם אלבופרה התרחשה בשל התמוטטות רצועת חוף באורך של כ-30 ק”מ בין ולנסיה לקויירה (Cullera). לאגם מתווה ייחודי וקוטרו המשוער בחלקו הרחב הוא שישה קילומטרים. הוא מחובר לים באמצעות תעלות שנפתחות ונסגרות על ידי סכרים במטרה לווסת את כמות המים בו.

אלבופרה – אגם מרהיב בקרבת ולנסיה (צילום: Albufera de Valencia Iרישיון)




מה רואים?

שטח זה הוא מפרץ ימי עתיק אשר במרוצת השנים נהפך לאגם בעל מים מתוקים. במי האגם ניצבים שישה איים קטנטנים ורצועת האדמה אשר מפרידה אותו מהים התיכון שופעת יערות אורן ודיונות חול. האטרקציה המפורסמת של המקום היא שיט על האגם בסירה, והשעה המומלצת לכך היא בזמן השקיעה.

ניתן לטייל בפארק באופן עצמאי די בקלות (להגיע בתחבורה ציבורית רגילה) ולשלם על שיט בנפרד, או לקחת את אוטובוס התיירים Albufera Bus Turístic אשר מציע סיור מלא בפארק הכולל גם את השיט.

סרטון המציג קבוצת חברים ששטה בסירה בפארק הטבע אלבופרה

שאלות ותשובות נפוצות על פארק הטבע אלבופרה

מומלץ להקדיש לביקור בפארק הטבע אלבופרה כשלוש וחצי שעות.

ניתן להגיע מולנסיה לפארק הטבע אלבופרה באמצעות רכב שכור, תחבורה ציבורית או באמצעות הסעה מסודרת הכוללת כרטיס כניסה לפארק הטבע אלבופרה.

ניתן להזמין רכב שכור בולנסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לפארק הטבע אלבופרה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. קחו את ‪Carrer de les Barques‬‏, ‪Carrer del Pintor Sorolla‬‏, ‪Avinguda de Navarro Reverter‬‏ ו-‪Plaça d’Amèrica‬‏ ל-‪Av. Jacinto Benavente‬‏. לאחר כ-5 דקות נסיעה סעו לאורך ‪V-15‬‏, ‪CV-500‬‏ ו-‪Carrer de Vicent Baldoví‬‏ ולאחר כ-28 דקות נסיעה תגיעו לפארק. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.

בנוסף ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, מגיעים לתחנת Valencia city centre בולנסיה ועולים על קו האוטובוס מס’ 25 אשר מנוהל על ידי חברת התחבורה העירונית EMT. לאחר כשעה נסיעה יורדים בתחנת Embarcadero or El Palmar. לקריאה נוספת על אוטובוסים בולנסיה תוכלו למצוא בלינק זה. להשוואה בין מחירי אפשרויות התחבורה השונות בולנסיה לחצו כאן.

במידה ואתם מעדיפים להימנע מתחבורה ציבורית ניתן להזמין מראש כרטיס כניסה עם הסעה מולנסיה עם 5% הנחה לגולשי הכל על בלינק זה וכך להגיע לפארק הטבע אלבופרה בנוחות. אפשרות זו מועדפת בדרך כלל על ידי משפחות, או על תיירים שמחפשים נוחות מרבית.

בין המלונות המומלצים באזור פארק הטבע אלבופרה ניתן למנות את מלון Devesa Gardens, מלון Salamar Saler Golf ומלון Gran Apartamento, un lujo en playa El Saler - Valencia. הלינה במקום מתאימה למי שלא רוצה לחזור לולנסיה עוד באותו היום, או רוצה ללון ולהמשיך משם לכיוון אחר.




המלצות "הכל על"

  • מומלץ להגיע לשיט באגם בשעות השקיעה.
  • המאכל הולנסיאני פאייה מקורו בעצם מאיזור אגם אלבופרה. בכפר השוכן ליד האגם ובאיזור תוכלו למצוא מנות פאייה אותנטיות טובות.
  • ניתן להגיע לאגם הן בתחבורה ציבורית בקלות יחסית (למידע נוסף על תחבורה בולנסיה) והן בעזרת רכב שכור (למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה).
  • מדובר בטיול יום לאגם אלבופרה, לכן ניתן לצאת אליו מולנסיה ולחזור חזרה אליה עוד באותו יום. במידע והחלטתם להשאר ללון באזור, תוכלו לבדוק את העמוד מלונות ליד אלבופרה.
  • להערכתנו משפחות יהנו מביקור באגם, למידע נוסף- ולנסיה עם ילדים.

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים:

מידע שימושי על פארק הטבע אלבופרה

  • כתובת: Parque natural de la Albufera, Valencia, Spain
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס- מגיעים לתחנת Valencia city centre בולנסיה ועולים על  קו האוטובוס מס’ 25 אשר מנוהל על ידי חברת התחבורה העירונית EMT. לאחר כשעה נסיעה יורדים בתחנת Embarcadero or El Palmar. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.
    • ברכב- קחו את ‪Carrer de les Barques‬‏ , ‪Carrer del Pintor Sorolla‬‏ , ‪Avinguda de Navarro Reverter‬‏ ו-‪Plaça d’Amèrica‬‏ ל-‪Av. Jacinto Benavente‬‏. לאחר כ-5 דקות נסיעה סעו לאורך ‪V-15‬‏, ‪CV-500‬‏ ו-‪Carrer de Vicent Baldoví‬‏ ולאחר כ-28 דקות נסיעה תגיעו לפארק. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.