סאגונט – Sagunt

עיר השופעת אוצרות ארכיאולוגיים ומבנים עתיקים

מידע כללי

סאגונט (Sagunt, בספרדית Sagunto) היא עיר בדרום-מזרח ספרד, השוכנת כ-30 ק”מ צפונית לעיר ולנסיה. סאגונט מתפרשת על שטח של 132 קמ”ר ונמצאת בקרבה לים התיכון. היא ידועה בשל שרידי העיר האיברית והרומית העתיקה המצויים בה.

סאגונט הייתה אחת הערים הראשונות של האימפריה הרומית שתקף חניבעל אשר עמד בראש כוחות צבא קרתגו. תקיפת העיר היוותה את העילה לפרוץ המלחמה הפונית השנייה (למידע נוסף על- ספרד בימי הרומאים).

אחד מאתרי העיר המרכזיים היא מצודת סאגונט (Sagunto Castle) אשר שרידיה וחומותיה ניצבים על ראש הר. המצודה הייתה מיושבת לאורך השנים בתושבים מתרבויות ודתות שונות ביניהם רומאים, וויזיגותים, ערבים ונוצרים (למידע נוסף על ספרד המוסלמית וספרד הנוצרית- בעת החדשה). המצודה מחולקת לשבעה חלקים כשהחשוב מביניהם הוא כיכר הנשק (Plaza de Armas) אשר מהווה את החלק העתיק ביותר במצודה ובו שרידי מבנים רומיים מפוסלים באבן.

חומות מצודת סאגונט (צילום: Rafesmarרישיון)




מה רואים?

סאגונט מתפארת בשרידים של אמפיתיאטרון רומי אשר נבנה במאה ה-1 לספירה ושוחזר חלקית במאה ה-20. האמפיתיאטרון נמצא במדרון הצפוני של גבעת המצודה, הוא מכיל מקומות ישיבה ל-6,000 צופים ובעל במה באורך 54 מטרים.

המבנים העתיקים המעניינים בעיר כוללים בין השאר את כנסיית סנטה מריה וכנסיית המושיע (Esglèsia del Salvador) הבנויות בסגנון גותי, ארמון העיר (Palau Municipal) שנבנה במאה ה-18 ובעל חזית בסגנון ניאו-קלאסי, מנזר סנטה אנה מהמאה ה-13 הסמוך לארמון פי (Plaça de Pi) ועוד.

בנוסף, תיירי העיר יכולים להנות מטיול ברובע היהודי הישן (La Juderia) אשר שוכן על צלע ההר עליו ממוקמת המצודה (למידע נוסף על ספרד והיהודים), ובו נמצא המוזיאון לתולדות סאגונט אשר מציג פריטים מהתקופה האיברית-רומית (למידע נוסף על ספרד בתקופה האיברית).

Prev 1 of 1 Next
Prev 1 of 1 Next

סרטון המציג את מצודת סאגונט

לינה בסאגונט

למעוניינים במלון יוקרתי בסאגונט אנו ממליצים על Hotel Els Arenals . במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על DOMUS AMABILIS – ESPAI GAETA . כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. למידע נוסף על מלונות בסאגונט.

שאלות ותשובות נפוצות על סאגונט

מומלץ להקדיש לביקור בסאגונט כיומיים.

ניתן להגיע מולנסיה לסאגונט באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור בולנסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לסאגונט, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. קחו את ‪Carrer del Pintor Sorolla‬‏, ‪Carrer d’Armando Palacio Valdés‬‏, ‪Carrer del Dr. Moliner‬‏ ו-‪Av. de Blasco Ibáñez‬‏ ל-‪Av. de Catalunya‬‏/‪V-21‬‏. לאחר 9 דקות נסיעה המשיכו על ‪V-21‬‏ ל-‪N-340‬‏. קחו את היציאה ‪4‬‏ מ-‪V-23‬‏. לאחר 15 דקות נסיעה המשיכו על ‪N-340‬‏. קחו את ‪Carrer Major‬‏ ל-‪Carrer Autonomia‬‏ ב-Sagunt. לאחר 8 דקות נסיעה תגיעו לעיר סאגונט. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.

בנוסף ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, מגיעים לתחנת האוטובוס שליד תחנת רכבת צפון בולנסיה (Estació del Nord Valencia). עולים על קו R. EXPRES שנוסע לTortosa‬‏. אחרי 32 דקות נסיעה יורדים בתחנת האוטובוס שליד תחנת הרכבת של סאגונט. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה. להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה.

כמו כן, ניתן להגיע ברכבת מולנסיה לסאגונט, למידע נוסף על רכבות מולנסיה. לחצו כאן להבטחת מקומכם ברכבת מולנסיה לסאגונט והזמנת כרטיסים מראש.

בין המלונות המומלצים באזור סאגונט ניתן למנות את מלון B&B Domus Atilia, מלון Inspiración y mar ומלון Hotel Els Arenals. בסאגונט מעט מלונות, ואין ממש מבחר לבחור ממנו.
למלונות נוספים בסאגונט לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

מידע שימושי על סאגונט

  • כתובת: Sagunt, Valencia,Spain
  • איך מגיעים (מולנסיה)? 
    • באוטובוס- מגיעים לתחנת האוטובוס שליד תחנת רכבת צפון בולנסיה (Estació del Nord Valencia). עולים על קו R. EXPRES שנוסע לTortosa‬‏. אחרי 32 דקות נסיעה יורדים בתחנת האוטובוס שליד תחנת הרכבת של סאגונט. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.
    • ברכבת- ניתן להגיע ברכבת מולנסיה לסאגונט, למידע נוסף על רכבות מולנסיה, ולמידע על קו רכבת זה – אתר חברת הרכבת Renfe,.
    • ברכב- קחו את ‪Carrer del Pintor Sorolla‬‏ , ‪Carrer d’Armando Palacio Valdés‬‏ , ‪Carrer del Dr. Moliner‬‏ ו-‪Av. de Blasco Ibáñez‬‏ ל-‪Av. de Catalunya‬‏/‪V-21‬‏. לאחר 9 דקות נסיעה המשיכו על ‪V-21‬‏ ל-‪N-340‬‏. קחו את היציאה ‪4‬‏ מ-‪V-23‬‏. לאחר 15 דקות נסיעה המשיכו על ‪N-340‬‏. קחו את ‪Carrer Major‬‏ ל-‪Carrer Autonomia‬‏ ב-Sagunt. לאחר 8 דקות נסיעה תגיעו לעיר סאגונט. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים: