בניין השוורים, ולנסיה | Plaza de Toros

מידע כללי

בניין השוורים (Plaza de Toros) היא זירת שוורים שנבנתה באמצע המאה ה-19. הבניין בנוי בצורת פוליגון בעל 48 צלעות, ונראה כמעט עגול במבט מבחוץ. זוהי אחת מזירות השוורים היפות והגדולות ביותר בספרד.

בניין השוורים (צילום: Dorieoרישיון)




מה רואים?

בניין השוורים ממוקם באזור האישמפלה ושכונת רוספה ונמצא בצמוד לתחנת הרכבת הצפונית. המבנה סגור לציבור אך ניתן להתרשם ממנו מבחוץ. הוא בנוי בסגנון ניאו-קלאסי המושפע מהארכיטקטורה הרומאית- מהקולוסיאום של רומא והארנה של נימס בצרפת.

בניין השוורים ב1972 בזמן בו נערכו בו מלחמות שוורים (צילום: Veronidaeרישיון)




המלצות "הכל על"

  • בניין השוורים צמוד ממש לתחנת רכבת צפון, לכן כדאי לראות גם אותה אם מבקרים בבניין. ניתן לשלב את הביקור במקום עם אתרי העיר העתיקה, שנמצאת במרחק של 20 דקות הליכה, או עם בילוי באחד מבתי הקפה/ מסעדות/ מועדונים שבשכונת רוספה– מרחק 10-15 דקות הליכה.
  • אפשרות נוספת לאחר הביקור באתר, היא להמשיך לטיול בפארק טוריה (Jardín del Turia) הירקרק – עולים על קו המטרו 3, 5 או 9 בתחנת Xàtiva הסמוכה ויורדים בתחנת Alameda שנמצאת ממש בתוך הפארק.
  • דרך ההגעה המומלצת לבניין השוורים היא במטרו.
  • הלינה מסביב לתחנת רכבת צפון (שצמודה לבניין השוורים) מתאימה למי שרוצה לחסוך הסחבות עם התיקים אל מלון/אכסניה מרוחקים, למי שרוצה להיות קרוב לתחנה לאחר שהגיע אל העיר ברכבת או מתכנן לעזוב ממנה ברכבת. כמו כן מתאימה לצעירים (או צעירים ברוחם) שרוצים להיות קרובים יחסית לשכונה שוקקת חיי הלילה והבילויים רוספה בצורה המזכירה קצת את תל אביב עם מסעדות, בתי קפה ומועדונים גם של הקהילה הגאה. למידע נוסף על מלונות ליד תחנת רכבת צפון.
  • במרחק הליכה קצר ביותר מן בניין השוורים נמצא איזור של העיר המיושב על ידי מהגרים מהמזרח הרחוק ובאיזור זה תוכלו למצוא מסעדות סיניות זולות עם מנות סיניות אותנטיות אמיתיות (באמת אותנטיות, עם כל מיני סוגי בשר חזיר/פירות ים/חיות שישראלים לרוב לא מורגלים בהם, לא מתאים לשומרי מסורת). יש ללכת על רחוב Xàtiva (שבו נמצאת התחנה) לכיוון מערב ולאחר שחולפים על פני תחנת רכבת צפון לפנות בפניה השניה שמאלה לרחוב Carrer de Pelai או בשלישית שמאלה לרחוב Carrer de Convent de Jerusalem. יש לקחת בחשבון שהתפריטים יהיו בספרדית וסינית (ללא אנגלית)ֿ, אך ברובם יש תמונות להמחשה.
  • נכון לשנת 2016 אין אפשרות כניסה למבנה כאשר לא מתקיים בו אירוע (ולרוב לא מתקיימים בו אירועים), ניתן להתרשם בו רק מבחוץ, עניין של דקות מספר. לאור זאת איננו ממליצים להגיע אל האיזור במיוחד בשביל הבניין, אך אם הגעתם לראות את תחנת רכבת צפון כי יש לכם עניין מיוחד בה (בשל הארכטיקטורה או לשם רכישת כרטיס רכבת או עליה או ירידה מהרכבת)- כדאי לעבור לראות גם את בניין השוורים. כמו כן אפשרי לעבור דרכה אם הולכים ברגל מהעיר העתיקה אל שכונת רוספה לבילוי או התרווחות במסעדה או בית קפה (סיפור של 30-40 דקות הליכה מהחלק הצפוני של העיר העתיקה ועד לשכונת רוספה).
  • ילדים: ניתן לבקר במקום עם ילדים, אך איננו יודעים אם ימצאו עניין רב בתחנה, ואם כן מדובר בביקור קצר. ראו גם ולנסיה עם ילדים.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחתנת ולנסיה נורד (Valéncia Nord) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

מידע שימושי

  • כתובת: Carrer de Xàtiva, 28, 46004 València, Valencia, Spain
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס– ניתן להגיע למקום עם קווי האוטובוס העירוניים שמספרם: 7, 8, 19, 40, N7, 183, 6, 35, N9 כשיורדים באחת מהתחנות הבאות: Castelló – Estació Nord, Ruzafa או Xàtiva – Marqués de Sotelo. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.
    • במטרו– ניתן להגיע לאתר עם קו המטרו 3, 5 או 9 כשיורדים בתחנת Xàtiva, למידע נוסף על מטרו בולנסיה.
    • ברכב– Parking Saba estación Valencia Nord נמצא ממש מול התחנה. שאר החניונים הקרובים נמצאים במרחק 5 דקות הליכה: Parking Público Plaz לכיוון מערב מהתחנה ב-Carrer de Guillem de Castro 13 ו-Parking Plaza לכיוון מזרח מהתחנה ב-Carrer del General San Martín 16. אם נוהגים אל התחנה לא מתוך העיר העתיקה הנהיגה לשם סבירה. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.