השכרת רכב באילת והחזרתו בעיר אחרת

שאלה

האם ניתן לשכור רכב באילת ולהחזיר אותו בעיר אחרת? האם ניתן להחזיר באילת רכב שהושכר בעיר אחרת? מה העלות של החזרה זו?




תשובה

אילת היא ללא ספק אחת מפניני התיירות של ישראל, אך המרחק הרב שלה משאר הארץ יכול להוות מכשול בעבור מי שאין ברשותו רכב או שהרכב שלא לא “יסחוב” את המסע הארוך לאילת עם הירידות בדרך אליה והעליות בדרך ממנה. אומנם ישנן אפשרויות להגיע לאילת גם ללא רכב – באמצעות נסיעה בתחבורה ציבורית או טיסה לעיר – אך אפשרויות אלו לא תמיד מתאימות ונוחות לכולם. פתרון אפשרי לנסיעה זו הוא לשכור רכב בעיר המגורים או בעיר קרובה למקום המגורים ולהגיע איתו אל העיר.

במידה וזו האפשרות המתאימה ביותר עבורכם כדאי לשקול בחיוב להישאר עם הרכב השכור לאורך החופשה באילת ולחזור איתו. חברות ההשכרה מאפשרות לשכור רכב בעיר מסויימת ולהחזיר אותו באילת, אך במידה וימי ההשכרה אינם מגיעים ליומיים או שלושה החזרת הרכב בתחנה אחרת תהיה כרוכה בתשלום גבוה, אשר יכול לעלות כפול ואף יותר מדמי ההשכרה עצמם. בנוסף, למרבית החברות יש מגבלה של 250-200 ק”מ ליום במידה ושוכרים רכב ליום אחד, ובמידה וחורגים ממכסה זו יש לשלם קנס על כל ק”מ נוסף. לצורך העניין המרחק בין תל אביב לאילת הינו 350 ק”מ, כך שבמרבית המקרים הגבלה זו תהווה בעיה. בשורה התחתונה – לשכור רכב רק בעבור הנסיעה לאילת זו לא אופציה משתלמת וכדאית.

לכן, אם אתם בוחרים להגיע לאילת עם רכב שכור כדאי לשכור את הרכב לכמה ימים – שלושה ומעלה . באופן זה גם עלות ההשכרה בעבור כל יום הופכת נמוכה יותר, גם מגבלת הק”מ אינה קיימת או עולה משמעותית כתלות בחברת ההשכרה וגם תמנעו מתשלום יקר על החזרת הרכב בתחנה אחרת מהחזרתו. אפשרות נוספת ועדיפה לא פחות היא להחזיר את הרכב באותה התחנה בה תשכירו אותו.