תחבורה והתניידות באילת

כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים באילת – עיר הנופש הדרומית

מידע כללי על תחבורה והתניידות באילת

אין ספק בכלל שאחד מיעדי התיירות הפופולאריים והיפים ביותר שמציעה ארץ ישראל זוהי אילת – בירת התיירות של דרום ארץ ישראל. אילת, עיר הנופש הדרומית, היא אחת הערים הבודדות בישראל המתבססת כמעט אך ורק על תיירות. הן תיירות פנים והן תיירות חוץ.

הטיילת באילת (צילום: pompi)הטיילת באילת (צילום: pompi, רישיון)

לשמחת התיירים הנופשים בעיר, באילת אין בעיית חנייה או פקקים. בגלל המרחק שלה משאר חלקי הארץ והעובדה שהרבה מהתיירים מגיעים אליה בטיסות או אוטובוסים אין בעיה להתנייד בה במכונית.

בניגוד לערים אחרות בהן ממש אפשר להבין האם עדיף להתנייד בעזרת רכב או בלעדיו, באילת תוכלו להסתדר מצויין בשתי הדרכים. הטיילת היא האזור השוקק חיים של העיר ורוב האטרקציות התיירותיות נמצאות בטיילת עצמה או במרחק הליכה ממנה, למשל המזרקות המוזיקליות. כך שאם הגעתם למלון בכל דרך שתבחרו אתם די מסודרים. בכללי, שטחה הבנוי של אילת לא גדול וגם אם בחרתם ללון במלון שלא נמצא על הטיילת, תוכלו להגיע אליה ברגל.

אם תרצו לבקר בשונית האלמוגים גם כאן ההתניידות תהיה נוחה ויחסית פשוטה. החופים מאורגנים לתיירים ובכל חוף תוכלו למצוא חנייה לא קטנה. חלק מהחופים מאפשרים חנייה בחינם וחלק בתשלום. למי שמגיע בלי רכב, ישנם אוטובסים הנוסעים דרך המלונות השונים בתדירות של כל חצי שעה בשעות השיא וכל שעה בשעות הפחות עמוסות של היום. אוטובוסים אלו פועלים גם בשבת, אם כי בתדירות שונה מאשר אמצע השבוע.

תחנת אוטובוס ממוזגת באילת (צילום: צילום מקור)תחנת אוטובוס ממוזגת באילת (צילום: צילום מקור)

צחנה מרכזית אילת - מי שבוחר להגיע לעיר עם אוטובוס יעבור בה (צילום: צילום מקור)צחנה מרכזית אילת – מי שבוחר להגיע לעיר עם אוטובוס יעבור בה (צילום: צילום מקור)




טיפים והמלצות להתניידות באילת

  • כל בתי המלון בעיר מציעים לאורחי המלון חנייה.
  • על מנת להגיע לאילת באוטובוס צריך לרכוש כרטיס נסיעה מראש.
  • אילת היא עיר קטנה ובזכות זה גם נסיעה במונית ספיישל בתוך העיר (או לשונית האלמוגים בחופים הדרומיים) לא תהיה יקרה מדי. באילת תחנות מוניות רבות ושירות גט טקסי פועל בעיר.
  • בעיר פועלים קווי לילה (אוטובוס) במשך כל ימות השנה.
  • בניגוד לרוב הארץ, חוקי החניה בתשלום תקפים גם בשבתות וחגים.הקפידו להחנות את רכבכם באופן חוקי בכל ימות השנה.