כל מה שמבקרי הגן הבוטני אילת צריכים לדעת

הגן הבוטני באילת – פנינת טבע בפאתי העיר. כל המידע שצריך לדעת לפני שמבקרים – למי מומלץ? מתי כדאי לבוא? וטיפים רבים נוספים.

מידע כללי על הגן הבוטני אילת

הגן הבוטני הוא אתר תיירות לא הכי מוכר באילת אבל זוכה לביקורות טובות רבות מהמבקרים בו. הוא מאפשר למבקריו להכיר את הצמחייה הייחודית של אזור אילת מצד אחד, מצד שני הוא גם מאפשר להכיר צמחים מאזורים אחרים של העולם, חלקם צמחים נדירים במיוחד. מבין האטרקציות התיירות של אילת הגן הבוטני הינו פנינה ייחודית, מקום המקדיש את הצגת הטבע למבקרים בו בצורה נעימה ונוחה וזמין כמעט לכל אורך עונות השנה.

כן חשוב לומר – יש גנים בוטנים גדולים ומרשימים מגן זה בוודאי שבעולם, וגם בארץ לא באמת ניתן להשוות אותו לזה שבירושלים או זה שבתל אביב, אבל ביחס לעובדה שהוא נבנה ללא תמיכה כספית ממסדית או ציבורית מתוך יוזמה פרטית או מרשים ביותר. הגן נחשב לייחודי בתחומו, בעיקר בגלל העובדה שהוא מגדל צמחיה טרופית בלב המדבר. האווירה בגן מרגיעה ומאפשרת לקחת פסק זמן מהעיר וההמולה שיכולה להיות באזור התיירותי שלה, כמו הטיילת.

הכניסה לגן הבוטני (צילום: צילום מקור)הכניסה לגן הבוטני (צילום: צילום מקור)

מה רואים ועושים בגן הבוטני של אילת?

“בסיור בגן תעבור בין מספר חלקים שונים שלו אשר מאופיינים בצמחייה שונה. חלק אחד מתעסק בצמחייה המקומית ונקרא הגן הבוטני, החלק השני מוקדש לדימוי בזעיר אנפין של יערות גשם (די משונה, ואפילו עומד בניגוד לאווירת המדבר האילתית), והחלק השלישי הינו משתלת הגן בה אפשר גם לראות את תהליך הגידול של הצמחים האקולוגי, לקנות שתילים וצמחים ייחודיים ואף אביזירי גינה וחומרי דשן ייחודיים. חשוב גם להזכיר שהמקום מפעיל פעילויות ייחודיות לקבוצות מה שיכול להעצים את חווית הביקור לקבוצות ומשפחות גדולות המטיילות בעיר.

המשתלה המקסימה הנמצאת בסמוך לגן (צילום מקור)

ברחבי הגן ישנם פסלים רבים העשויים אבן ועץ ופינות ישיבה רבות, חלקן עם נוף לעיר ולבריכות המלח בכניסה לעיר ולחקן פשוט מאפשרות להנות ולהרגע אל מול הצמחים הרבים המקיפים אתכם. כמו כן על רבים מהמבקים החלק האהוב ביותר בפארק הינו יער הגשם – בו כל חמש דקות תזכו לקבל יחד עם הצמחים מים אשר מותזים מלמעלה, כך שלא כדאי לפספס בטעות את החלק הזה של הגן, בעיקר לא בימים החמים של השנה.”

אחד מפסלי העץ וסלע הרבים שתראו ברחבי הגן (צילום: צילום מקור)אחד מפסלי העץ וסלע הרבים שתראו ברחבי הגן (צילום: צילום מקור)

תצפית על בריכות המלח מאחת הפינות בגן הבוטני (צילום: צילום מקור)תצפית על בריכות המלח מאחת הפינות בגן הבוטני (צילום: צילום מקור)




מה אומרים המבקרים בגן הבוטני?

רוב המבקרים מופתעים מהמקום. הוא מצד אחד מאוד מרשים ומצד שני לא כל כך מוכר – וקצת מפתיע בשוני שלו מהאטרקציות השונות של אילת. רבים מהמבקרים נוטים לציין את הנוף האווירה, השירות והצילומים – כעל חוויות חזקות מהביקור בגן הבוטני.

לדעתנו אין זה מייצג, אך חשוב להבהיר כי איתרנו מספרים בודדים של תגובות שפחות אהבו את המקום, התאכזבו מהגן ו/או התללונו על חוסר סדר או ארגון של הגן.

מדרגות עם מעקות עץ בגן (צילום: צילום מקור)מדרגות עם מעקות עץ בגן (צילום: צילום מקור)







המלצות "הכל על" למבקר בגן הבוטני אילת

  • הדרך הנוחה ביותר להגיע לגן הבוטני הינה על ידי רכב פרטי או מונית, מאחר ואין תחבורה ציבורית העוצרת בסמוך לגן.
  • הגן פתוח משעות הבוקר ועד שעות הערב המוקדמות כאשר יש עוד אור, בקיץ מומלץ להגיע בשעות הפחות חמות כדי שהחום האילתי הכבד לא יעיב על הביקור.
  • הגן עובד בכל יום לאורך כל השנה, והביקור בו מתאים בין אם אתם מגיעים לעיר בקיץ, בחורף או בעונות המעבר.
  • הגן הבוטני מתאים לכל המשפחה וגם ילדים יהנו בו, במיוחד חובבי הטבע שבהם. בגן יש פעילויות המתאימות לילדים קטנים וגם לגדולים יותר, כמו כן, ישנה הנחה לילדים. עם זאת הוא פחות מתאים למשפחות הבאות עם עגלות, שכן בגן יש לא מעט מדרגות אבן צרות שהמעבר בהן עם העגלות יהיה מסורבל וקשה. מסיבה זו הוא גם לא מתאים לבעלי מוגבלות בתנועה ולמגיעים עם כסאות גלגלים. מטיילים עם כסאות גלגלים יוכלו למצוא בעמוד אילת למוגבלי תנועה מידע על האתרים המונגשים ביותר בעיר.
  • לתייר הדתי: המקום אינו מותאם ב100% לצרכי התייר הדתי, מאחר והמקום פועל בחגים ושבתות, מצד שני ישנם תיירים דתיים שמבקרים בגן ומסתדרים עם התנאים הקיימים בו.
  • “למחפשים חופשה זולה – אומנם כרטיס הכניסה לגן זול משמעותית מהכרטיס למצפה התת ימי למשל, אבל עדיין מדובר באטרקציה שאינה מאוד זולה. עלות הכניסה למבוגר הינה 28 ש”ח ולילדים בגילים 14-3 עלות הכניסה הינה 22 ש””ח, אולם בתחילת השנה (1.1.22) יעלו המחירים בשני שקלים לכל כרטיס.
    למחפשים הנחות ישנם הנחות וקופנים לעיתים לאתר זה, ויש הנחות לילדים, אזרחים ותיקים, סטודנטים וחיילים. לעיתים יש גם הנחות לכלל האוכלוסיה באתר גרופון, כך שכדאי להיכנס ולבדוק לפני שמגיעים לגן הבוטני.”
  • המקום הוא חוויה יחודית בעיר, מאוד שונה מרוב האטרצקיות שיש באילת שהן בעלות אופי אקסטרימי יותר. ישנם צעירים שאוהבים את נושא הבוטיניקה ומחפשים גם מקומות שקטים ושלווים יותר, והם יהנו מהמקום – אם אתם מחופשים פעילות יותר אקסטרמית זה פחות המקום. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שהאתר פונה לכל המשפחה. כדאי לדעת שישנה הנחה קטנה לסטודנטים ולחיילים.
  • למי שמחפש עוד אתרים בהם נחשפים לחיות ולטבע אשר שונים משאר המקומות התיירותים באילת היינו ממליצים לשלב בחופשה גם את ריף הדולפינים, המצפה התת ימי או חוף אלמוג, ואם אתם באים לעיר בתקופה בה מזג האוויר מאפשר זאת והנכם חובבי טיולים ישנם לא מעט מסלולים שניתן לעשות בסמוך לעיר.
  • כדאי לדעת כי לא ניתן להכניס אוכל לפארק.

קריאה נוספת מומלצת:

מידע שימושי על הגן הבוטני אילת

  • שעות פתיחה: קיץ, 19:00-08:30. חורף, 17:00-08:30. שישי וערבי חג, 15:00-08:30. שבתות וחגים, 15:00-09:30
  • כתובת: כרמל 14, אילת.
  • דרכי הגעה: למגיעים ברכב דרך כביש 90 או כביש שדרות ששת הימים פונים לכביש הכרמל.
  • אתר אינטרנט:https://www.botanicgarden.co.il/gan-botani

[wpgmza id="23" cat="5" marker="4086" zoom="15"]