1. עמוד הבית
  2. »
  3. ישראל 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר לתייר הישראלי
  4. »
  5. כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בחיפה | Haifa

כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בחיפה | Haifa

כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בחיפה – העיר השלישית בגודלה בישראל

מידע כללי על חיפה

עיר הנמל הצפונית, העיר השלישית בגודלה בארץ, לאט לאט תופסת תאוצה כעיר תיירותית שכדאי לשים לב אליה. כעיר השוכנת בתוך הוואדי של רכס הר הכרמל ונמצאת לרגלי הים, חיפה היא אחת הערים היחידות בארץ המשלבת עירוניות וטבע יחדיו.
למרות שראשיתה המדויקת של העיר נשארת בגדר חידה, לעיר היסטוריה עשירה מאד של מאות ואולי אלפי שנים. עד היום ניתן למצוא במסלולי טיולים בסביבתה עתיקות מהעבר שהולכות אחורה עד לימי האדם הקדמון!

כיום, העיר בנויה על התרבות המיוחדת שלה ועל דו הקיום שבה. בחיפה תוכלו למצוא תושבים מכל הדתות הגדולות – יהדות, נצרות והאיסלם (ואף הדת הבאהית) החיים בדו- קיום אותו חוגגת העיר בפסטיבל מיוחד, “החג של החגים”. גם הקולינריה של העיר מושפעת מעירוב התרבויות שבה ובביקורכם תוכלו למצוא מאכלים משלל מטבחים ותרבויות.

התרבות בעיר נמצאת בצמיחה מתמדת וכיום ובעיקר בחודשי הקיץ (אבל לא רק) תוכלו ליהנות משלל אירועי תרבות חינמיים ברחבי העיר. כשגולת הכותרת שלהם הם הפסטיבלים המפורסמים של חיפה. הפסטיבלים מקיימים במועדים שונים לאורך השנה והפכו להיות אחד מעמודי הטווח שלה. פסטיבל הסרטים הבינלאומי, החג של החגים ופסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי הם רק חלק מהפסטיבלים המתקיימים בה מידי שנה ושנה. בכל אחד מהפסטיבלים העיר שוקקת חיים ועמוסה בתיירים.

חיפה ממעוף הציפור (צילום: Zvi Roger)חיפה ממעוף הציפור (צילום: Zvi Roger, רישיון)




אטרקציות ופעילויות בחיפה

אטרקציות ופעילויות בעיר

טיילת דדו

חיפה היא אחת מערי החוף של ישראל ועל כן רוב הבאים לבקר בה לא יפספסו ביקור בים. רצועת הרחצה של הים מתרכזת בטיילת דדו בה תכולו למצוא חופים מסודרים, מסעדות ודוכני חוף. לעיתים קרובות מתקיימות בטיילת פעילויות תרבות מטעם העיר.

הגנים הבהאים

אחת האטרקציות הידועות ביותר בחיפה בשל אדריכלות הנוף היפיפייה של הגנים. הביקור בגנים הוא חינמי ויש שתי אפשרויות כניסה – טיול עצמי בחלקים ספציפיים הפתוחים לקהל הרחב או סיור עם מדריך היוצא בשעות קבועות שייקח אתכם מהגנים במעלה ההר למטה דרך טרסות הגנים התלויים ועד לסופם בעיר התחתית (אין צורך לתאם הגעה מראש).

המושבה הגרמנית

המושבה הטמפלרית של חיפה ממוקמת בעיר התחתית היא שדרת בתי אבן יפים במיוחד הנמצאים למרגלות הגנים הבהאים. כיום ניתן למצוא בה שלל מסעדות ובתי קפה. בתקופת “החג של החגים” המושבה מתמלאת קישוטי אורות כריסמס עם דוכני אוכל, קניות ואווירת חג ממכרת.

טיילת לואי

טיילת השוכנת במעלה הר הכרמל ומציעה נוף פנורמי עוצר נשימה אל כל מפרץ חיפה והסביבה. בראות טובה ניתן לתצפת ממנה עד לראש הנקרה.

רחוב מסדה

רחוב קסום המציע בתי קפה, חנויות יד שנייה, בוטיקים, ועוד. רחוב עם אווירה שלא תמצאו בשום מקום אחר בחיפה.

רכבל יוטבתה

דרך נפלאה לצרוך את הריאות הירוקות של העיר. הרכבל השקוף מציע נסיעה של 5 דק’ ממעלה ההר מטה אל הים עם נוף מרהיב של רכס הכרמל. פעילות מומלצת לילדים שבהחלט מתאימה גם למבוגרים.

אצטדיון סמי עופר

אצטדיון הכדורגל המודרני בישראל. אצטדיון הבית של נבחרות חיפה המארח גם את משחקי נבחרת ישראל מול קבוצות בינלאומיות. לא חייבים לרכוש כרטיס למשחק כדי להנות להתפעל מהאיצטדיון וניתן להצטרף לסיור מאורגן במגרש המתקיים פעם בחודש.

השוק הטורקי ונמל חיפה

מתחם המסחר הישן של חיפה עבר שיקום וכיום הוא אחד האזורים התוססים בעיר. בבוקר ניתן למצוא בו חנויות בוטיק וגלריות אומנות של אומנים צעירים לצד חלק מהמסעדות האיקוניות ביותר של חיפה. בלילה, הופך המתחם לאיזור חיי הלילה הפופלארי ביותר בעיר.

שוק וואדי ניסנאס

שוק אוכל החוגג את הקולינריה הערבית. בשוק תוכלו למצוא מסעדות, מאפיות, קונדיטוריות ושלל חנויות מוצרי גלם איכותיים, כולם מהמטבח הערבי. מומלץ להגיע בימי שבת וראשון בהם משפחות מהשכונה פותחות בו דוכנים נוספים.

גן החיות הלימודי

אופציה מקסימה לבילוי עם ילדים. בחודשי הקיץ הגן מספק אירועים מיוחדים כמו לילות לבנים וספארי לילה מיוחד. הגן צמוד לגן האם, ריאה ירוקה במרכז העיר הסוען שבו גם מתקיימים מופעים חינמיים בחודשי הקיץ.

תיאטרון חיפה

לאוהבי התיאטרון חיפה מציעה את אחד המוסדות הוותיקים בתחום. לתיאטרון הפקות מקור רבות לצד אירוח הצגות מכל שאר התיאטראות בארץ.

טיילת דדו (צילום: Zvi Roger)טיילת דדו (צילום: Zvi Roger, רישיון)

מוזיאונים בחיפה

בחיפה מוזיאונים רבים בתחומים שונים ומגוונים המתאימים למובגרים וילדים כאחד. רוב המוזיאונים מציעים פעילויות משתנות לילדים (בעיקר בזמן חגים או פסטיבליים עירוניים אבל לא רק) אם אתם מגיעים לטיול עם ילדים, מומלץ להתעדכן לפני באתרי המוזיאונים השונים.

מוזיאון טיקוטין

מוזיאון המוקדש כולו לתרבות היפנית. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של יפן לצד התרבות המודרנית שלה.

מוזיאון חיפה לאומנויות

אחד משלושת מוזיאוני האומנות הגדולים בארץ המספר את סיפורה של התרבות הישראלית העכשווית.

המוזיאון הימי הלאומי

מוזיאון הימי הלאומי בחיפה אוגר בתוכו היסטוריה של יותר מ5000 שנה של הספנות בים התיכון ואת סיפורה הימי של העיר חיפה.

מוזיאון העיר

מוזיאון המספר את סיפורה ההיסטורי של העיר חיפה.

מוזיאון הכט

מוזיאון חינמי אותו מפעילה אוניברסיטת חיפה. המוזיאון מתמקד באריכואולוגיה של ארץ ישראל.

אטרקציות ופעילויות מחוץ לעיר

קו שייט חיפה עכו

הפלגה בספינת תיירות בין נמל עכו לנמל חיפה, אטרקצייה כיפית לכל המשפחה. בשייט תוכלו להנות מנוף יפיפה ובריזה של הים התיכון. השייט יוצא בשעות קבועות בימי שני-רביעי ושבת. ניתן לשוט הלוך חזור באותו היום אבל יש צורך לקנות כל כרטיס בנפרד. משך ההפלגה: 40 דק’.

פארק הכרמל

למרות שחיפה היא העיר השלישית בגודלה בארץ היא מציעה הרבה יותר מרק חוויה עירונית. העיר השזורה בואדי הכרמל מספקת נופים ירוקים רבים בתוך בעיר. מי שחפץ לשטוף את עיניו בעוד קצת מהירוק הנ”ל, מוזמן לטייל בפארק הכרמל. הפארק מתחיל בגבול הדרומי של העיר ונמשך עד איזור נחל מערות. הפארק מציע בתוכו מסלולי טיולים, חניוני פיקניק ותצפיות על רכס הכרמל. אל כל חלקי הפארק ניתן להגיע בקלות עם רכב שלאורכו חניוני עצירה רבים. חודשי הביקור המומלצים הם חודשי האביב בהם ניתן להנות מפריחת רכס הכרמל.

נחל המערות

אחד המסלולים היחודיים בסביבת חיפה הוא נחל המערות המשלב בתוכו שלוש מערות של האדם הקדמון אליהן ניתו להיכנס ודרכן לדמיין במקצת איך חיו פה לפני מאות אלפי שנים. בתוך המערות השונות תוכלו למצוא כלים בהם השתמש האדם הקדמון, מיצג אור קולי ועוד. זהו מסלול מעגלי. משך המסלול: אפשר לבחור בין מס’ מסלולים לפי רמת קושי בין שעה ל5 שעות, תלוי בכם. הכניסה לפארק מותנית בתשלום.

פארק נשר והגשרים התלויים

נחל קטיע הוא נחל אכזיב הנמצא בקרבת העיר נשר. הפארק מציע מסלולי הליכה רבים ברמות שונות לצד חניוני פיקניק מטופחים. האטרקציה המרכזית בפארק היא כמובן הגשרים התלויים מעל אפיק הנחל.

כפר האומנים בעין הוד

במרחק של כ-20 דק’ מחיפה שוכן לו כפר אומנים קסום. הכפר עצמו מטופח, יפה ומשלב מיצגי אומנות שונים. טיול רגלי בכפר יכניס אתכם לאווירה הציורית המיוחדת שלו, אך כמובן שרצוי לא להסתפק בכך ולהיכנס גם לבתי האומנים השונים המציגים את עבודותיהם. בכפר מספר מסעדות כך שלא תצאו משם רעבים. ניתן להגיע לטיול עצמאי וניתן לקבוע מראש סיור מודרך או סדנאת אומנות. לרוצים להאריך את השהות בכפר יש כמה אופציות לינה במקום.

פארק הכרמל (צילום: BATZUR31)פארק הכרמל (צילום: BATZUR31, רישיון)

פסטיבלים ותרבות בחיפה

מידי שנה עורכת חיפה פסטיבלים ואירועי תרבות שהפכו לשם דבר בכל הארץ ומביאים אליה עשרות אלפי תיירים מידי שנה. מלבד לפסטיבלים המוצגים כאן, בכל שנה מחדש חיפה מביאה אליה עוד ועוד פסטיבלים ואירועי תרבות.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה

זהו פסטיבל הסרטים הבינלאומי הראשון שנערך בארץ ועד היום הוא נחשב לאחד מאירועי הקולנוע החשובים שקורים בישראל. הפסטיבל מתקיים במשך עשרת הימים של חג הסוכות באיזור מרכז הכרמל כאשר סנימטק חיפה הוא המוקד המרכזי שלו. הפסטיבל מושך אליו מידי שנה אלפי תיירים מכל קצוות הארץ ואף העולם. כל שנה מוקרנים בפסטיבל כ300 סרטים בינלאומיים ומקומיים, כשבנוסף אליהם ניתן למצוא אירועים מיוחדים הקשורים לעולם הקולנוע. גם מי שלא מתחבר לעולם הקולנוע יוכל למצוא אירועים מיוחדים למבוגרים ולילדים הפתוחים בחינם לקהל הרחב. מופעי מוזיקה חיה, ירידי אומנים והקרנות סרטים על מסכי ענק הם רק חלק מהאירועים שבהם ניתן לבלות במהלך הפסטיבל.

החג של החגים

אחד מאירועי הדגל החשובים בעיר החוגג את הרב תרבותיות והדו- קיום המייחדים את העיר. הפסטיבל מתקיים לאורך כל חודש דצמבר והוא חוגג את כל חגי הדתות המתרחשים בקרבת חודש דצמבר – חג החנוכה היהודי, חג כריסמס הנוצרי, הראמדן ועיד אל פיטר המוסלמים. הפסטיבל מתקיים באיזור העיר התחתית והוא מפורסם בזכות מיצגי אורות כריסמס שמקשטים את רחובות הפסטיבל. כמובן שאפשר למצוא בפסטיבל עוד מגוון אטרקציות נוספות כגון שווקים וירידים, מופעי במות, תהלוכות, ועוד, התורמים לאווירת החגיגיות שלו.

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים

פסטיבל המתקיים למשך יומיים/שלושה במהלך חול המועד פסח בשכונת הדר שבעיר. הפסטיבל מוציא את הצגות התיאטרון מאולמות התיאטרון הסגורים אל הרחוב והופך אותן להפנינג ילדים ענק חינמי המתקיים לאורך כל היום. בפסטיבל מועלות מידי שנה כ200 הצגות מהארץ והעולם. הפסטיבל מייחד את עצמו בכך שהוא מעלה הצגות ילדים לכלל האוכלוסיה הישראלית וכך בין היתר אפשר למצוא בו הצגות המיועדות לציבור החרדי והצגות בשפה העברית.

הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים (צילום: זאב זמיר)הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים (צילום: זאב זמיר, רישיון)

מסעדות בחיפה

הסצנה הקולינרית בחיפה תופסת תאוצה בשנים האחרונות כאשר עוד ועוד מסעדות איכותיות נפתחות בה. תוכלו למצוא ברחבי העיר שילוב קסום בין מסעדות עממיות, החוגגות את התרבות החיפאית המגוונת, לבין מסעדות יוקרה. מרכז הכרמל, הדר והעיר התחתית (במיוחד שוק ואדי ניסנס והשוק התורכי) הם אזורים נהדרים למצוא בהם מסעדות, בתי קפה ופאבים שונים המביאים איתם את האווירה המיוחדת בעיר. לאוהבי תיירות האוכל ניתן למצוא סיורים קולינריים מגוונים באזורים שונים בעיר.




שופינג בחיפה

לחיפה מרכזי קניות רבים להציע, תוכלו למצוא בה שלל אופציות ממרכזי קניות סגורים לשווקים פתוחים כך שתוכלו למצוא בה כל . מרכזי הקניות הגדולים שלה הם הגרנד קניון וקניון חיפה בהם תוכלו למצוא את כל חנויות המותגים המוכרות.
אם מתחשק לכם חווית קניות יותר ייחודיות לעיר, שווה לתת קפיצה לאזור העיר התחתית. לאחר מאמצים רבים של עיריית חיפה לשיקום העיר התחתית, בשנים האחרונות ישנה נהירה של אומנים צעירים הפותחים בה בוטיקים ייחודיים וגלריות אומנות שבהחלט שווים ביקור. לצד האומנות החדשה ניתן למצוא בעיר התחתית גם את שוק הפשפשים החיפאי הפתוח בעיקר בימי שבת וראשון ובו תוכלו לרכוש מגוון מוצרים, מרהיטים מאסיביים ועד לבובות חרסינה.

הכרמלית בחיפה

הכרמלית הינה הרכבת התחתית הראשונה והיחידה בארץ. הכרמלית מחברת בין חלקי העיר הנמצאים במעלה ההר לבין חלקי העיר התחתית. לרכבת 6 תחנות (מהתחנה בראש ההר לתחתונה ביותר): מרכז הכרמל, בני ציון, מסדה, הנביאים, הדר-העירייה, עיר תחתית. נסיעה בין כל תחנות הכרמלית אורכת פחות מ8 דק’ כאשר היא מחברת בין שלושה מוקדי תיירות עיקריים ויכולה להציע אופציה נוחה וחוויתית למעבר בין אטרקציות שונות בלי פקקים או בעיות חנייה. תוכלו לבקר באתר הכרמלית כדי להתעדכן בשעות פעילות, מחיר וקרבה לאטרקציות השונות.

הכרמלית (צילום: Grand Parc)הכרמלית (צילום: Grand Parc, רישיון)

מלונות בחיפה

חיפה מציעה אפשרויות לינה רבות ותוכלו למצוא מלונות במגוון טווחי מחירים, מהוסטלים עם חדרים משותפים עד למלונות 5 כוכבים. איזורי לינה פופולאריים הם מרכז הכרמל, המושבה הגרמנית והים.

כמובן שאי אפשר לדבר על בתי המלון בחיפה מבלי להזכיר את מלון יערות הכרמל שאולי נמצא חצי שעה נסיעה ממרכז העיר אבל בהחלט שווה את המאמץ. המלון נחשב למלון ספא יוקרתי והוא אחד המלונות הנחשבים ביותר באזור הצפון. אם בכל זאת תרצו ללון בתוך העיר שווה לבדוק את אחד משלושת מלונות דן הפזורים ברחבי העיר ואת מלון לאונרדו הנמצא על שפת המים

מזג האוויר בחיפה

בזכות הקירבה של העיר לים, העיר נהנית ממזג אוויר יציב יחסית בלי שינויים קיצוניים במשך היום. בחודשי הקיץ, בגלל הקרבה לים, חיפה נחשבת לעיר עם אחוזי לחות גבוהים אך היא הרבה פחות לחה מתל אביב למשל. לעומת זאת, חלקים רבים של העיר הם במעלה ההר ולכן, יכול להיות בהם קריר יותר ממקומות אחרים בארץ. במיוחד משום שחיפה שוכנת בחלקה הצפוני של ישראל. מצד שני, רוב השכונות הנמצאות בתחתית ההר נהנות מהגנה מפני רוחות. בחרוף מומלץ להביא מספר שכבות הניתנות להחלפה לפי שינויי עוצמת הרוח באזורים השונים.

החודש החם ביותר בחיפה הוא אוגוסט עם טמפרטורת מקסימום ממוצעת של 31.4 מ”צ, והחודש הקר ביותר הוא פברואר, עם טמפרטורת מינימום יומית ממוצעת של 8.7 מ”צ.

תחזית מזג האוויר בחיפה לשבוע הקרוב

חיפה תחזית מזג האוויר

רוצה שהעסק שלך יופיע כאן? פנה אלינו

**פרסומת**



טיפים והמלצות למבקר בחיפה

  • בשנים האחרונות חיפה עושה מאמצים רבים בכדי לשפר את התרבות בעיר, בעיקר בזמני החופש הגדול אבל לא רק. העיר מציעה פסטיבלים שונים ומגוונים, הופעות חינמיות באוויר הפתוח ועוד. מומלץ להתעדכן באתר התרבות הרשמי של העיר לפני ההגעה.
  • קל מאד להגיע אל העיר בתחבורה ציבורית מכל חלקי הארץ כאשר הרכבת היא הבולטת ביניהן עם 4 תחנות המקושרות לכל התחבורה הציבורית בעיר.
  • למגיעים ברכב – רוב החניות ברחובות העיר הן חנויות כחול לבן, במקומות תיירות רבים קשה מאד למצוא חנייה בשעות היום. העיר מציעה שלל פתרונות תחבורה ציבורית כמו הכרמלית, אוטובוסים ומטרונית וקל מאד להתנייד בהם. לכן מומלץ להשאיר את הרכב במלון או בחניון חינמי ולטייל בעזרת התחב”צ.
  • החנייה בים היא חינמית אך היא אסורה בין השעות 2:00 ל4:00 לפנות בוקר, לכן אין להשאיר רכב בחניונים אלה למשך הלילה.
  • אם אתם מתכננים ביקור בחיפה ואתם אוהדי כדורגל מושבעים שווה להתעדכן בתאריכי משחקי כדורגל באיצטדיון סמי עופר.
  • איצטדיון סמי עופר הנמצא קרוב לים מביא אליו אוהדים רבים מכל הארץ. לפני ואחרי משחקים התחבורה הציבורית לחיפה מלאה יותר מכרגיל וכל אזור חוף הים פקוק. אם לא הגעתם בשביל המחשק ושקט ורוגע הוא מה שאתם מחפשים, אולי שווה לבדוק שאתם לא מגיעים בשעות משחק.
  • ניתן למצוא מגוון סיורים מודרכים בעיר בתחומים שונים כגון סיורים קולינריים וסיורי גרפיטי
  • אם תרצו לבקר במספר מהמוזיאונים בעת ביקורכם, שווה לרכוש כרטיס משולב לכל המוזיאונים בעיר התקף במשך שבוע שלם.
  • בימי הקורונה מציעים חלק ממוזיאוני חיפה סיורים וירטואלים בתערוכות השונות וכמו כן, סדנאות וירטואלית לילדים. לסיורים אלו אפשר להגיע באתר האינטרנט של מוזאוני העיר.
  • לכל המידע על קורונה בחיפה ועדכונים שוטפים מומלץ לבקר באתר העירייה.

מידע שימושי למבקר בחיפה

שעות פתיחה
כתובת

32° 49′ 2.208” N
34° 59′ 19.5432” E

אתר רשמי
הגעה
directions_car
רכב

הגעה דרך כביש החוף (כביש 2), כביש 4 או כביש 75 (לבאים דרך כביש 6). נסיעה מתל אביב תיארך בין שעה לשעתיים, תלוי בפקקים.

directions_railway
רכבת

בחיפה 4 תחנות רכבת – חיפה חוף הרכמל, חיפה בת גלים, חיפה מרכז השמונה ותחנת לב המפרץ. ניתן להגיע מבאר שבע, מכל תחנות תל אביב ומנהריה.
זוהי הדרך הנוחה ביותר להגיע לחיפה בתחבורה ציבורית

directions_bus
אוטובוס

חיפה שתי תחנות מרכזיות – מרכזית חוף הכרמל ומרכזית לב המפרץ. לב המפרץ מחברת את חיפה עם צפון הארץ ומרכזית חוף הכרמל מחברת את חיפה לשאר חלקי הארץ. שתי התחנות נמצאות צמוד לרכבת.
תחנה מרכזית חוף הכרמל:
תל אביב – קו 900 ו910
ירושלים – קו 947
באר שבע – אין קו ישיר, יש להגיע לתל אביב ולהחליף קו. מומלץ מאד להגיע ברכבת

תחנה מרכזית לב המפץ:
נהריה – קו 271,272 ו371
תל אביב – אין קו ישיר, מומלץ להגיע ברכבת
ירושלים – קו 960
באר שבע – אין קו ישיר, מומלץ מאד להגיע ברכבת