טוסה דה מאר Tossa de Mar

המדריך המקוצר למבקר בטוסה דה מאר

טוסה דה מאר (Tossa de Mar) היא עיירת דייגים על חופי קטלוניהבאזור קוסטה בראווה שבספרד. בשנים האחרונות, עם הפיתוח התיירותי של קוסטה בראווה, הפכה טוסה דה מאר לעיירת נופש מקסימה אך עמוסה בתיירים. העיר קרויה על שם עיירה רומית שעמדה במקום ונקראה טורסייה. היא מורכבת מעיירת נופש חדשה על חוף הים ועיר עתיקה הנמצאת מעל לעיירה העכשווית. חלק מהתיירים הישראלים יגיעו לטוסה דה מאר כחלק מטיול יום מברצלונה לאזור של קוסטה בראווה (לפרטים והזמנה – מומלץ להזמין מראש). חלק אחר של תיירים יגיעו לקוסטה בראווה לחופשה ארוכה יותר ויבחרו לעשות בין 3-1 לילות בטוסה דה מאר הפופולרית כדי ליהנות מהחופים המדהימים, מפעילויות מים, צלילה ושייט (לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול), מפארקי מים כמו וואטר וורלד אקוואטיק הסמוך (מומלץ להזמין כרטיסים מראש, אפשר כאן עם 5% הנחה בקוד HAKO5) ומהעיר העתיקה.

חוף טוסה דה מארלא כדאי לפספס את החופים המדהימים שבטוסה דה מאר

טוסה דה מאר היא עיירת ים ונופש כך שמומלץ מאוד לבקר בחופיה המדהימים כמו Platja Mar Menuda ,Cala Giverola וCala Bona. ברוב החופים ניתן גם ליהנות מפעילויות מים וספורט ימי (לפרטים והזמנה). בנוסף כדאי לטייל בטיילת של טוסה דה מאר, לבקר בחנויות המזכרות ובעשרות בתי הקפה והמסעדות הצופים לים. לא כדאי גם לפספס את העיר העתיקה של טוסה בה חומות טירה עתיקות ומגדלור היסטורי. בערב כדאי לבקר באחד מהברים הרבים שבאזור הטיילת והעיר העתיקה (כמו Bar Savoy או Bar Don Juan) או באחת מהמסעדות המעולות (לדוגמה Restaurant La Placeta) וליהנות מסנגרייה וממאכלים מקומיים כמו פאייה, דגים ופירות ים מעולים.

עיר עתיקה טוסה דה מארהעיר העתיקה של טוסה דה מאר, באזור זה מסעדות, ברים וחנויות

לטוסה דה מאר מגיעים בנסיעה של כשעה ועשרים מהעיר ברצלונה, כאשר חלק מהתיירים אשר מגיעים לברצלונה בוחרים לשלב בטיול שלהם גם לפחות יום אחד מחוץ לעיר ולכן מגיעים לקוסטה בראווה במסגרת טיול יום (הטיולים משלבים מספר עיירות חוף בינהן טוסה דה מאר, לפרטים והזמנה). אפשרות אחרת היא להגיע לטוסה דה מאר בתחבורה ציבורית – ישנו אוטובוס מהיר שיוצא מהתחנה המרכזית בברצלונה, לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים כדאי להיכנס לאתר זה או לאתר הזה. לעומת זאת, רוב התיירים שיגיעו לקוסטה בראווה לטיול ארוך יעשו זאת באמצעות רכב שכור (ראו השכרת רכב בקוסטה בראווה) על מנת להתנייד בנוחות ולהגיע לאזורים וחופים שלא ניתן להגיע אליהם בתחבורה ציבורית. בגלל הביקוש הרב לרכבים בספרד בקיץ, אנו ממליצים לבצע את השכרת הרכב מוקדם ככל הניתן. מי שמפחד מהתחייבות יכול להזמין רכב בספרד כאן עם אפשרות ביטול ומי שמעדיף לחסוך יכול להזמין רכב כאן עם הנחה בלעדית.

החוף הסלעי של טוסה דה מאר – גן העדן הכחול (צילום מקורי)

טוסה דה מאר היא אחת העיירות המבוקשות ללינה בקוסטה בראווה, זו היא גם אחת העיירות בהן יש הכי הרבה מלונות. רוב המלונות של העיירה מרוכזים במרכז העיירה, זה האזור הפופולרי ביותר ללינה בזכות הקרבה לים, למסעדות, לברים ולחנויות. בין המלונות המומלצים באזור מרכז העיירה כדאי לראות את מלון Hotel Delfín, מלון Hotel Windsor ואת דירות Apartamentos TDM. במידה ואתם מגיעים לעיירה עם רכב ומעוניינים בלינה מחוץ למרכז העיר עם חנייה נמליץ על מלון Gran Hotel Reymar, מלון GHT Costa Brava & Spa ומלון Hotel Sant March. כדאי לקחת בחשבון שבעונת הקיץ יש ביקוש רב ולכן מומלץ במיוחד להזמין את הלינה מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בטוסה דה מאר להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. עוד על לינה בטוסה דה מאר תוכלו לקרוא בעמוד המקיף שלנו מלונות ודירות בטוסה דה מאר.

הידעת?

  • העיירה ידועה גם בכינויה “גן העדן הכחול” בזכות הצייר מארק שאגאל שהעניק לה את השם. בנוסף לשאגאל, אמנים רבים התגוררו בה ונהנו מהשילוב של חול הרים וים (ציורו המפורסם של שאגאל הכנר המעופף מוצג במוזיאון של העיירה – ראה בהמשך).
  • טוסה דה מאר התגלתה לעולם בעקבות הסרט “פנדורה” שצולם בה. הסרט שהציג את הים, הבתים והאווירה הקסומה של העיירה, הפך אותה למוקד תיירותי מבוקש.

טוסה דה מאר בדקה וחצי

סרטון מידע על טוסה דה מאר ויורט דה מאר – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

אתרים מרכזיים

אמנם העיירה מסחרית מאוד, אבל ברגע שתעברו את רצועת האזור המסחרי והתיירותי שלאורך החוף ותגיעו לעיר העתיקה של טוסה דה מאר, תתחילו להרגיש באותנטיות של כפר הדייגים (עד גבול מסוים, עדיין מדובר בעיר תיירות).

טוסה האותנטית היא עיירה ספרדית מסורתית טיפוסית, שמורכבת מרחובות צרים המתפתלים בין בתים לבנים, כנסיית אבן גדולה מהמאה ה-14 וגבעות מיוערות סביבה שנופלות לתוך הים, ובתוכן מבצר אבן גדול הצופה על הים ומגדלור מהמאה ה-12 הנמצא על ה”cap de tossa”. בתוך המבצר ניתן לראות את גלריות האמנים ומסעדות מיוחדות, וממנו ניתן לעבור גם לחוף החולי (והנרחב יחסית) וגם לחוף הסלעי של העיירה (קטן בהרבה ובעל אופי צעיר פחות).

בנייה בסגנון בעל השפעה מורית בטוסה דה מאר, סימן לכך שעד לכאן הגיעו המוסלמים (צילום מקורי)

שרידים של וילה מהתקופה הרומית המאוחרת של ספרד. טוסה גאה בכך שהייתה קיימת כבר בתקופה זו (צילום מקורי)

הרובע שסמוך לנמל בנוי בצפיפות מקסימה, עם בתי דייגים בעיקר. הוא כולל כיכרות, סמטאות צרות, חנויות מזכרות, חופים מקסימים (חופים חוליים עמוסים וחופים סלעיים פחות מאויישים), טיילת ועשרות בתי קפה ומסעדות הצופים לים.

מעבר לאתרים השונים בטוסה דה מאר, לא רחוק ממנה נמצא אחד מפארקי המים האהובים והגדולים ביותר בקוסטה בראווה, וואטר וורלד אקוואטיק. בפארק יש מגוון רחב של פעילויות ומגלשות מים למבקרים בכל הגילאים מדברים אקסטרימיים יותר ועד מתקנים רגועים ואזורי משחק שמתאימים גם לקטנטנים. מאחר והפארק כה פופולארי מומלץ להזמין כרטיסים מראש (אפשר בקישור הזה עם הנחה בקוד HAKO5 ובקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם) וכך גם להבטיח את כניסתכם לפארק וגם לחסוך את העמידה בתור לקופות בכניסה. שימו לב שהפארק לא פעיל לאורך כל השנה, אלא רק בחודשים מאי-ספטמבר.

כדאי מאוד לקורא את המדריך המקיף שלנו וואטר וורלד אקוואטיק – כרטיסים בהנחה, איך מגיעים ואיפה ישנים

טעימה מפארק וואטר וורלד אקוואטיק




קניות ובילויים

העיירה עמוסה במסעדות, בוטיקים וחנויות מזכרות. מרבית החנויות נמצאות במבוך הרחובות הצרים שיוצאים מהחוף. בערב אפשר לצאת לברים ולמועדונים, בבוקר אפשר לצאת לשיט קצר במפרץ ולראות מקרוב את המערות והמפרצונים שנוצרים מהים בחלק של החוף הסלעי של העיירה.

   

הבזאר של טוסה דה מאר בקיץ (צילום מקורי)

מלבד החנויות הגדולות המיועדות לתיירים, חובבי השופינג יהנו משוק מקומי (חלקו הקטן קבוע וחלקו הגדול מתקיים בקיץ ובסופי שבוע). השוק מציע בגדים, תכשיטים, תיקים, חפצי נוי וכו’, וגם קצת פירות וירקות (באוכל הוא לא מצטיין, קצת מוזר בהתחשב בעובדה שפעם זה היה מרכז הווייתו).
גם מי שלא בא לקנות יהנה מבילוי נחמד הכולל צפייה באנשים המחפשים מציאות בין ערמות הבגדים, או הופעות רחוב ססגוניות (דומה להרבה מאוד שווקים אחרים בעולם). השוק נמצא על הריירה דה טוסה, נחל האכזב שחוצה את העיירה.

המצודה של טוסה דל מאר (צילום מקורי)

חובבי ההיסטוריה והאמנות יבחרו לבקר במוזיאון העירוני של העיירה, המציג מוצגים ארכיאולוגיים לצד יצירות אמנות מהמאה ה-14 ואילך. כמו כן תוכלו ליהנות מפסלים רבים הפזורים ברחובות, המשמרים את הקשר של העיירה עם הים. בנוסף תוכלו לבקר בגלריות האמנים שנמצאות בתוך המצודה העתיקה של העיירה או בשרידים הרומיים שנמצאים בעיירה (וילה ג’וליה – וילה מסוף ימי הרומאים בספרד).

לינה בטוסה דה מאר

אחד האזורים האהובים ללינה בקרב תיירים המגיעים לקוסטה בראווה בכלל לטוסה דה מאר בפרט הוא מרכז העיירה, זאת בשל היותו של אזור זה לב ליבה של טוסה דה מאר ובו תמצאו את רוב המסעדות, הברים והחנויות של העיירה. באזור זה תמצאו גם את חומות הטירה העתיקות המדהימות והמגדלור ההיסטורי. בין המלונות המומלצים באזור ניתן למצוא את מלון Hotel Delfín הנחשב יוקרתי ביחס למלונות האחרים באזור. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון בHotel Windsor. אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו Apartamentos TDM.

המגדלור בטוסה מארהאזור סביב חומות הטירה בטוסה דה מאר הוא אחד האזורים האהובים ללינה בקוסטה בראווה ובעיירה בפרט

למגיעים עם רכב שכור כדאי לבחור במלון המציע חניה פרטית כמו לדוגמה מלון ארבעת הכוכבים Gran Hotel Reymar המציע חניה פרטית בעלות של 20 יורו ליום, מלון שלושת הכוכבים GHT Costa Brava & Spa המציע חניה פרטית בעלות של 22 יורו ליום (יש צורך בהזמנה מראש) ומלון כוכב אחד Hotel Sant March המציע חניה פרטית בעלות של 20 יורו ליום.

תקופת הקיץ היא התקופה העמוסה ביותר בטוסה דה מאר ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בטוסה דה מאר להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. למידע נוסף והמלצות כדאי להיכנס לעמוד מלונות ודירות בטוסה דה מאר.

שאלות ותשובות נפוצות על טוסה דה מאר

מומלץ להקדיש לביקור בטוסה דה מאר יומיים.

ניתן להגיע מקוסטה בראווה לטוסה דה מאר באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור בקוסטה בראווה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לטוסה דה מאר, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. (ראו השכרת רכב בקוסטה בראווה או השכרת רכב בספרד) ההגעה לעיירה פשוטה. היא נמצאת על כביש החוף של קוסטה בראווה (cotrra tossa – GI-682), הכביש המוביל מכביש החוף של קוסטה בראווה N11 לפלמוס.

טוסה דה מאר נמצאת כ-20 דקות נסיעה מהעיירה הקרובה ביותר יורט דה מאר. קיימות מספר אפשרויות להגעה לטוסה דה מאר, הפשוטה ביניהן היא אוטובוס מהיר שיוצא מהתחנה המרכזית בברצלונה (נמצאת כ-100 ק”מ מהעיירה). קחו בחשבון שהכרטיס עולה כ-8 יורו יותר מאשר כרטיס רכבת.

בנוסף, ישנה אפשרות הגעה ברכבת. היא יוצאת ממתחם סנטס (ראה כיכר אספניה), אבל אין רכבת ישירה לעיירה (ראה עוד תחת רכבות בספרד). להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה או לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

בין המלונות המומלצים באזור טוסה דה מאר ניתן למנות את מלון Hotel Tarull, מלון Giverola Resort ומלון Florida Hotel Tossa De Mar. כמעט כל המלונות של העיירה מרוכזים במרכז העיירה ומעניקים אפשרות לינה באחת מעיירות הנופש המדליקות של אירופה, יחד עם קירבתם לים, למסעדות ולחנויות.
לקריאה נוספת על מלונות באזור טוסה דה מאר לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

  • רוצים לראות את הים התיכון בצורה אחרת? בעיירה יש חברה המפעילה שייט בסירות עם תחתית שקופה.
  • קחו בחשבון שבכל האמור לקניות ובילויים מדובר כנראה (לפחות לפי הסטיגמות) בעיירה היקרה ביותר באזור. לקניות זולות יותר פנו ליורט דה מאר.
  • למגיעים עם רכב שכור לעיירה, החנייה במרכז העיירה בקיץ תהיה כנראה בתשלום. אתם יכולים למצוא חנייה בחינם בחלקים המרוחקים של העיירה. ישנם מספר חניונים במחירים סבירים ליד מרכז המידע התיירותי של העיירה והווילה ג’וליה (ראה מידע נוסף תחת השכרת רכב בקוסטה בראווה או השכרת רכב בספרד).
  • טוסה דל מאר ויורט דה מאר מאוד מושפעת מעונות השונה (אפילו יותר מעיירות אחרות בחופשים של קוסטה בראווה), אין קשר ממה שתראו בעיירה בחורף לבין מה שתראו ממנה בקיץ. בקיץ העיירה מפוצצת באנשים ותיירים, המחירים יקרים, אין חניה ויש פקקים בכניסה לעיירה. בחורף העיירה שקטה ולא מסגירה באף צורה את מה שקורה בה בקיץ.
  • התחבורה הציבורית בעיירה לא נוחה לנסיעות יום יומיומיות. בקיץ יש שאטלים רבים לבלאנס משם ניתן להגיע לברצלונה וחירונה בקלות.
  • טוסה דה מאר היא אחת העיירה המבוקשות ללינה בקוסטה בראווה.כמעט כל המלונות של העיירה מרוכזים במרכז העיירה ומעניקים אפשרות לינה באחת מעיירות הנופש המדליקות של אירופה, יחד עם קירבה לים, למסעדות ולחנויות. מלונות אלו כוללים אכסניות ומלונות שני כוכבים (כדוגמת מלון טארול – Hotel Tarull) המיועדים לצעירים ומשפחות המחפשות לינה זולה ופונקציונאלית, ומלונות גדולים בני ארבעה כוכבים (כמו מלון גולדן באהיה דה טוסה אנד ספא – Golden Bahia de Tossa & Spa) המספקים נופש מאובזר יותר בסגנון של אירוח בפנסיון מלא. למי שמעוניין לחסוך (במיוחד מי שבא עם רכב) מומלץ לבדוק אופציות לינה זולות יותר מחוץ לעיירה (ישנם מספר אזורי קמפינג במחירים טובים) מומלץ לקרוא על כך עוד תחת מלונות בקוסטה ברווה ומלונות בטוסה דה מאר.

טיילת של טוסה דל מאר (צילום מקורי)

קמפינג טוסה – אפשרות לינה זולה באזור שמתאימה למי שבא עם רכב (לא תמיד בודקים אופציה זו וכדאי לשקול זאת – צילום מקורי)

מידע שימושי

שעות פתיחה

פעילה בעיקר בחודשי הקיץ.

כתובת

(Av. del Pelegrí, 25 (Edifici La Nau) 17320 Tossa de Mar (Selva

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

טוסה דה מאר נמצאת כ-20 דקות נסיעה מהעיירה הקרובה ביותר יורט דה מאר. קיימות מספר אפשרויות להגעה:

  • הפשוטה ביניהן היא אוטובוס מהיר שיוצא מהתחנה המרכזית בברצלונה (נמצאת כ-100 ק”מ מהעיירה). קחו בחשבון שהכרטיס עולה כ-8 יורו יותר מאשר כרטיס רכבת
directions_subway

רכבת

יוצאת ממתחם סנטס (ראה כיכר אספניה), אבל אין רכבת ישירה לעיירה (ראה עוד תחת רכבות בספרד).

directions_car
רכב

(ראה השכרת רכב בקוסטה בראווה או השכרת רכב בספרד) ההגעה לעיירה פשוטה. היא נמצאת על כביש החוף של קוסטה בראוווה (cotrra tossa – GI-682), הכביש המוביל מכביש החוף של קוסטה בראווה N11 לפלמוס.