העיר העתיקה של פירנצה | Centro Storico di Firenze

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

מידע על לב לבה של פירנצה העתיקה

מידע כללי

העיר העתיקה של פירנצה (Centro Storico di Firenze) היא אתר מורשת עולמי המוכרז על ידי אונסק״ו ובו נמצאים אתרי המורשת החשובים ביותר של פירנצה. העיר העתיקה הרומאית נוסדה באזור 60 לפנה״ס, התחילה כבסיס רומאי צבאי, ועד סוף המאה ה-14 הספיקה להחליף שש חומות המקיפות אותה, כשהיא הולכת וגדלה בהיקפה פחות או יותר. ארבעת החומות הראשונות כללו את האזור הקטן, פחות או יותר מפונטה וקיו (הגשר הישן) ועד לכיכר הדואמו– אזור זה נחשב לגרעין ההיסטורי של העיר. החומה החמישית, בתחילת המאה ה-12 כללה לראשונה גם חלק קטן מהגדה הדרומית עד פאלאצו פיטי בערך והחומה האחרונה מהמאות ה-13-14 כבר כללה גם את גני בובולי ופיסה גדולה יותר של הגדה הדרומית.




העיר העתיקה היא הלב של פירנצה, כאן גלילאו גליליי (שתרם רבות למהפכה המדעית), לאונרדו דה וינצ׳י ויריבו מיכלאנג׳לו (שתרמו רבות לאומנות הרנסאנס), דנטה (שכתב בשפה הטוסקאנית שהפכה מאוחר יותר לאיטלקית, וגרם יחד עם שאר כותבים אחרים לירידתה מגדולה של הלטינית כשפה הנפוצה באירופה), מקיאוולי (שעזר להבנת המדעים הפוליטיים) ושאר השמות המפורסמים המקושרים עם העיר פעלו. המלחמות בין משפחת מדיצ׳י המשפיעה לרפובליקת ונציה מתרחשות כאן.

גגות העיר העתיקה ומגדל הפעמון של הדואמו משמאל, מבט מכיפת הדואמו (צילום מערכת)

מה רואים בעיר העתיקה של פירנצה?

זהו האזור של הקניות (אם כי תמיד מדובר במחירים הגבוהים ביותר בהשוואה לכל חלק אחר בעיר) והבידור- פה תמצאו בוטיקים אלגנטיים, בתי קפה היסטוריים, שווקי רחוב מלאי חיות, מגוון מועדוני לילה ודיסקוטקים ועוד. העיר העתיקה בפני עצמה היא אתר חובה. יש לציין שלמרות שמדובר באזור יפה מאוד, בשל התיירותיות הגדולה שלו (רק כאשר תגיעו תוכלו להבין עד כמה), אין לצפות לחוויה אותנטית במיוחד, בעיקר לא בכל הקשור למוצרים שתרצו לרכוש. מדובר באזור די קטן יחסית, אותו ניתן לכסות ברגל, ובו נמצאים רוב אתרי התיירות החשובים של העיר וכמובן אתרי החובה.

בעמוד זה נציין את כל האתרים שנמצאים בגדה הצפונית של פירנצה. אתרים בגדה הדרומית תוכלו למצוא בעמוד התוכן הייעודי- הגדה הדרומית של פירנצה. לכל אחד מאתרים אלו ישנו עמוד ייעודי משלו, בלחיצה על הקישור תוכלו להגיע לעמוד המורחב.

אתרים בגרעין הראשוני (ההיסטורי) של העיר העתיקה (מצפון לדרום):

הדואומו של פירנצה (קתדרלת סנטה מריה דל פיורה) – Catedrale di Santa Maria del Fiore – Duomo di Firenze

הדואומו של פירנצה – קתדרלת סנטה מריה דל פיורה (Catedrale di Santa Maria del Fiore – Duomo di Firenze) היא האייקון החשוב של העיר פירנצה, מסמלת אותה והיא אחת הכנסיות המיוחדות בעולם מבחינת עיצוב…
לקריאה נוספת »

כיכר הסיניוריה – Piazza della Signoria

כיכר הסיניורה (Piazza della Signoria) נמצאת במרכז העיר העתיקה של פירנצה, ממש ממול פאלאצו וקיו, שנקרא גם פאלאצו דלה סיוניורה. הכיכר נקראת על שם פאלאצו דלה סיניורה (פאלאצו וקיו) שנקרא בתורו על שם…
לקריאה נוספת »

פאלאצו וקיו – Palazzo Vecchio

פאלאצו וקיו (Palazzo Vecchio), ״הארמון הישן״ הוא מבין המוזיאונים החשובים ביותר בפירנצה, איטליה, היושב בתוך בניין העיריה. הארמון נקרא בעבר ארמון הסניורה (פאלאצו דלה סיניורה) על שם המועצה השולטת על…
לקריאה נוספת »

גלריית אופיצי – Galleria degli Uffizi

גלריית אופיצי (Galleria degli Uffizi) היא אחד מהמוזיאונים המפורסמים בעולם לאומנות יפה וגלריה לאומנות רנסאנסית מבין החשובות באירופה. למי שכבר היה במוזיאון הותיקן ברומא- היא לא ברת השוואה והרבה יותר…
לקריאה נוספת »

ממש ליד גלריית אופיצי, אבל כבר בשטח המורחב יותר של העיר העתיקה, נמצא:

פונטה וקיו (הגשר הישן) – Ponte Vecchio

פונטה וקיו (Ponte Vecchio), שמשמעות שמו- הגשר הישן, הוא גשר אבן מכורה מימי הביניים החוצה את נהר הארנו ומחבר בין הגדה הצפונית והעיר העתיקה לגדה הדרומית של פירנצה. זהו הגשר הישן ביותר של פירנצה…
לקריאה נוספת »

וצפונית לדואומו, במרחק הליכה, נמצאת בהרחבה של העיר העתיקה בתוך תחומי החומה השישית והאחרונה (באזור סן מרקו):

גלריית האקדמיה – Galleria dell’Accademia

גלריית האקדמיה של פירנצה (Galleria dell’Accademia di Firenze) הוא מוזיאון לאומנות בפירנצה, הידוע בעיקר בשל הפסל ״דוד״ שנמצא בו. הפסל נוצר על ידי מיכאלנג׳לו שהיה מתלמידי הגלרייה והפך להיות אחד…
לקריאה נוספת »

ושני אתרים נוספים, שאינם אתרי חובה, במרחק הליכה צפונית לדואמו בהרחבה של העיר העתיקה הם:

סרטון על העיר העתיקה של פירנצה

לינה באזור העיר העתיקה

אזור העיר העתיקה הוא האזור המבוקש ביותר למלונות בפירנצה במיוחד למחפשים לינה ברמה גבוהה או לינה לחופשה רומנטית המציע רחובות הימי הביניים, קרבה לאתרי החובה של העיר, מסעדות וחנויות והאווירה המיוחדת כל כך של פירנצה. בשל סיבה זו, מדובר באזור יקר ללינה (בתוך פירנצה שהיא בעצמה עיר די יקרה מלכתחילה). אם אתם רוצים להיות קרובים לטבור ומוכנים לשלם על כך- אזור זה מתאים לכם, למידע מפורט – מלונות בעיר העתיקה של פירנצה. אם אתם מחפשים פתרונות לינה במחירים סבירים יותר, חפשו מלונות באזורים אחרים. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור NH Collection Palazzo Gaddi תהיה בחירה מומלצת. או את מלון Hotel Alessandra הנותן תמורה טובה למחיר. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Relais Piazza Signoria. שימו לב כי בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה בפירנצה עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה בעיר העתיקה בפירנצה כדאי להיכנס לעמוד מלונות בעיר העתיקה של פירנצה. (לעוד מידע על מלונות בפירנצה ומלונות לחופשה זולה בפירנצה).

המלצות "הכל על"




  • הגרעין ההיסטורי של העיר העתיקה היא מאתרי החובה של פירנצה, אם אתם מגיעים לעיר ליום-יום וחצי בלבד, זהו החלק של העיר שבו אתרי החובה שאסור לפספס.
  • העיר העתיקה בזמן עונת התיירות צפופה, ברמות שקצת קשה להבין גם אם מתארים זאת – הרחובות פשוט מפוצצים בתיירים (ובעיקר כמעט רק תיירים). יש להיות מוכנים נפשית ומודעים לכך, ולקחת זאת בחשבון- אם בשיקולי הזמנים בהם אתם בוחרים להגיע לאתרים מסוימים (המלצות פרטניות תוכלו לראות בכל אתר ואתר) ואם בשיקולים נוספים כמו עגלות ילדים (להורים לפעוטות) או כסאות גלגלים. לרוב ההתניידות ברחובות עם אלה אפשרית, אך בזמן התכנון יש לקחת בחשבון שההתניידות עם עגלות וכסאות גלגלים תקח קצת יותר זמן מהרגיל בשל העומס האנושי.
  • הכניסה אל העיר העתיקה עם רכב פרטי אסורה ובעייתית מאוד וגוררת כנסות רציניים למי שעושה זאת. רק רכבים מורשים יכולים להכנס לעיר העתיקה, וגם אם אתם רואים תנועת רכבים ברחובות זה לא אומר שהרכב שאתם נוהגים בו רשאי להכנס. איננו ממליצים כלל אפילו לחשוב על להתקרב לאזור עם רכב פרטי, למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב בפירנצה והשכרת רכב באיטליה.
  • בשל הסיבה המוזכרת לעיל ובשל כך שבפירנצה רק קו מטרו אחד שלא ממש רלוונטי לתייר הממוצע (לא עובר בגרעין ההיסטורי ולא מגיע לאתרים החשובים), אנו ממליצים על התניידות ברגל או במוניות. בפירנצה זו לא בעיה גדולה משום שהמרחק בין רוב האתרים אינו גדול מדי ואפשרי מאוד להליכה. יש להתכונן להליכה מרובה- פירנצה היא עיר שהולכים בה הרבה, ולכן כדאי להגיע עם נעליים נוחות להליכה. אוטובוסים הם גם אפשרות, אבל בהתחשב בכך שהמרחקים לא גדולים מדי ושיש מחסום שפה- הם יהוו התברברות לעומת הליכה ברגל.
  • ניתן להתהלך ברחובות העיר העתיקה גם בשעות הצהריים החמות מפני שלרוב יש לפחות צד אחד של המדרכה שמוצל מהבניינים, אך בהתחשב בחום עדיף לתכנן את הביקור שלכם כך שאת שיטוטי ההתרשמות מרחובות ימי הביניים תעשו בבוקר לפני שנהיה חם או בערב אחרי שהחום מתחיל להתפוגג.
  • האתרים באזור הגרעין ההיסטורי של העיר העתיקה אליהם מומלץ להזמין כרטיסים מראש הם: הדואמוגלריית אופיצי ובמקרה שאתם מתכוונים לבקר בתוכו- פאלאצו וקיו. מידע על הכרטיסים לכל אחד מאתרים אלו תוכלו למצוא בחלק ההמלצות בעמוד הייעודי לכל אתר.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו להכיר את פירנצה בראש צעיר וקליל: סיור בעברית וסיורים מודרכים בפירנצה בעברית.
  • לרוב הגדול של התיירים סיור בעיר העתיקה כולל גם את הדואמו– אם אתם מתכננים להכנס אליו יש להגיע בלבוש המתאים לכנסיות- ולא כדאי לזלזל בהמלצה זו מפני שהסדרנים בכניסה בודקים את הלבוש ולא מאפשרים כניסה למי שלא לבוש כראוי.
  • להמלצות כלליות על פירנצה- ראו פירנצה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על העיר העתיקה של פירנצה

  • כתובת: Piazza della Repubblica, 50123 Firenze
  • איך מגיעים? 
    • באוטובוס- קווים C1 ו-C2.

[wpgmza id="16" cat="5" marker="2134" zoom="12"]