העיר העתיקה של מדריד – המדריך המקיף ביותר בעברית | Old city Madrid

מידע כללי והיסטוריה

העיר העתיקה של מדריד היא האזור ממנו נוצרה העיר מדריד בראשית דרכה אי שם במאה ה15 בימיו של המלך פליפה השני (ראה ההיסטוריה של מדריד וקסטיליה – מדריד תחת שלטון נוצרי מלכוני) וממנה היא התחילה להתעצם ולהתפתח. מי שהיה מגיע לעיר ממזרח היה נכנס דרך הפוארטה דל סול (שהייתה השער המזרחי של מדריד שקיבל את צורתו העכשווית רק בתקופה מאוחרת יותר) והעיר הייתה נמשכת דרך הפלאזה מאיור (שהייתה הכיכר המרכזית של העיר ונראתה לגמרי שונה עד למאה ה17, אז שופצה) ועד לאזור הארמון המלכותי שבתחילת דרכה של מדריד היה מבצר בסגנון מוסלמי (אלקזאר) ששימש כמגן של העיר טולדו, הפך להיות ארמון גותי ואחרי שנשרף במאה השמונה עשרה נבנה מחדש וקיבל את צורתו הניאו קלאסית אותה אנו רואים היום.

קתדרלת אלמודנה והעיר העתיקה של מדריד בשעת שקיעה.




לב העיר העתיקה מאופיין בבניינים עתיקים וסמטאות ישנות וקטנות – חלקם צפופות, חלקם קצת הורחבו. החלקים הסמוכים לעיר העתיקה שנמצאים מצפון לגראן ויה ובאזור כיכר אספניה – עברו שינוי משמעותי במאה העשרים וחלקים רבים בהם הפכו לבניינים גבוהים ואף לגורדי שחקים והם ניצבים כאנטי תזה לעיר העתיקה עצמה. העיר העתיקה של מדריד היא המרכז של העיר מבחינה תיירותית. מרבית האתרים החשובים של העיר נמצאים באזור זה והיא תמיד שוקקת בתיירים. כל רחוב וכל סמטה בליבה של העיר העתיקה של מדריד מספרת סיפור וניתן לטייל בין הסמטאות, ליהנות מהחנויות ומהטעמים של המסעדות ובתי הקפה (ושוק סאן מיגל כמובן).

תיירים מצטלמים כרקדני פלמנקו בפלאזה מאיור (צילום מקורי)

לינה בעיר העתיקה

אזור העיר העתיקה הוא אחד מהנקודות המרכזיות והפופולאריות ללינה במדריד. ישנן מספר אפשרויות לינה באזור זה ממלונות ועד דירות מרווחות. באופן כללי אנו פחות ממליצים על אזור זה למי שמתכנן חופשה זולה ומחפש מלונות זולים או למשפחות עם ילדים ויותר ממליצים על אזור זה למי שמגיע לחופשה רומנטית או לתיירים המחפשים ללון במרכז העיר ממש ומוכנים לשלם על כך מעט יותר במחיר. יש לשים לב שבחלק מהמלונות באזור זה יש בעיות נגישות למוגבלי תנועה – למי שנושא זה בעייתי עבורו רצוי לבדוק זאת לפני ההזמנה (ראה מלונות למוגבלי תנועה במדריד). אנו ממליצים על Hyatt Centric Gran Via Madrid למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Hotel Mediodia. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Oriente Palace Apartments. תקופת הקיץ היא התקופה העמוסה ביותר במדריד ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים במדריד להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה בעיר העתיקה של מדריד כדאי להיכנס לעמוד מלונות בעיר העתיקה של מדריד. (לעוד מידע על מלונות במדריד).

 




המלצות "הכל על" למבקר בעיר העתיקה

  • ההגעה לעיר העתיקה של מדריד מומלצת בסופי שבוע, אז מגיעים רוב התיירים לאזור. יש רק להתכונן להרבה אנשים באותו יום. מרבית אתרי העיר העתיקה של מדריד הם חינמיים וחופשיים למי שמעוניין להיכנס לארמון המלכותי אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש (אנו ממליצים על מקורות רלוונטיים לכך בעמוד העוסק באתר).
  • ניתן להגיע לבקר בעיר העתיקה של מדריד כמעט בכל שעות היום – כמעט בכל שעה תמצאו בה אנשים ופעילות לפחות בקיץ.
  • כדאי לתכנן – יום של טיול או לפחות חצי יום (אם לא נכנסים לאף אתר פנימה) עבור אזור סיור זה.
  • בתוך העיר העתיקה של מדריד תמצאו את לשכת התיירותית המרכזית של מדריד.
  • מתוך העיר העתיקה יוצאים סיורים חינמיים בעיר (על בסיס טיפים) וגם סיורים מורכבים יותר בתשלום, מאוד בולטים חלק זה הם סיורי אוכל ויין הפועלים באזור.
  • אזור העיר העתיקה כולל גם כמה ממעודני הפלנקו הטובים של מדריד – אפשר להזכיר את Torres Bermejas ואת Tablao Flamenco Torres Bermejas הנמצאים בחלק הצפוני של העיר העתיקה האחד ליד השני. למי שמעוניין לבקר במועדונים אילו מומלץ להזמין כרטיסים מראש – ראה  גם פלמנקו במדריד.
  • לא ניתן להגיע לתוך הערי העתיקה עם רכב פרטי, ניתן לחנות בחניונים בפאתי העיר העתיקה אך רצוי להגיע רק בתחבורה ציבורית כיוון שחניונים אילו יקרים ויש פקקים רבים בקרבת העיר העתיקה. למגיעים עם רכב שכור למדריד מומלץ להחנות את הרכב באחד מהחניונים שאינם במרכז העיר ולהשתמש בתחבורה הציבורית – כדאי לקרוא על כך עוד תחת השכרת רכב במדריד והשכרת רכב בספרדלאוטובוס התיירים של מדריד ישנם מספר תחנות בעיר העתיקה והוא אופציה טובה מאוד למי שרוצה לראות את האזור בנוחות תוך נסיעה ומיזוג.

מידע שימושי

  • ההגעה למקום מומלצת ברגל (למי שנמצא קרוב) או שימוש בתחנות המטרו שנמצאות בתוך העיר העתיקה – כמו האופרה (Opera), וסול (Sol) או בתחנות הרבות שמוצבות ברחובות התוחמים אותה כמו אספניה, סאן דיאגו, לה מולינה ולה לטינה.

[wpgmza id="2" cat="5" marker="430" zoom="15"]