גוג’רט | Gujarat

נמצאת על חופה המערבי של הודו, ליד הגבול עם פקיסטאן

מידע כללי על גוג'רט

מדינת גוג’רט (Gujarat) הינה בירת התעשיות של הודו ואחת המדינות העשירות שבה. למרות שמדובר במקום יפה עם אתרים מעניינים, לא רבים הם המטיילים שמגיעים לכאן ורוב הזרים הנמצאים במדינה הם דווקא אנשי עסקים. רובם של תושבי גוג’רט משתייכים לדת הג’יינאיזם שדוגלת בצורה קיצונית באי אלימות. מטהמה גנדי, בן גוג’רט, הושפע מעיקרי הדת הג’ייאנית במאבקו.

בגוג’רט תוכלו לראות מוזיאונים ואדריכלות מוסלמית-הודית מעניינת, מקדשים ואוכלוסייה ג’ינית מרתקת, בריכות מלח וחיות בר. כאן גם ניתן לצאת למסע בעקבות תחנות בחייו של מטהמה גנדי.

מדינת גוג’רט נחלקת לשלושה חלקים: החלק המזרחי בו נמצאות הערים המרכזיות אחמדאבד (Ahmedabad) וגנדינאגר (Gandhinagar) ומונומנטים חשובים נוספים, החלק הדרומי הוא חצי האי סוראשטרה והחלק הצפוני הוא מחוז קאץ’.




ארמון לאקשמי, ואדודארה, גוג'רט (צילום: Natraj Ramangupta)ארמון לאקשמי, ואדודארה, גוג’רט (צילום: Natraj Ramangupta, רישיון)

מה רואים ואתרים מרכזיים בגוג'רט

אחמדאבד (Ahmedabad) – בירת גוג’רט, שנמצאת על גדות נהר הסברמטי (Sabarmati), ידועה גם כ”מנצ’סטר של הודו”. העיר שהיתה בעבר בירתה של גוג’רט מכונה בירת הטקסטיל של הודו, וזאת בשל התיעוש הרב שבה.
בין האטרקציות שבאחמדאבד מבנים ארכאולוגיים מעניינים, שווקי לילה צבעוניים, אדריכלות עשירה, מסגדים מרשימים, ועבודת יד יחודיות לאזור.

גנדינאגר (Gandhinagar) – בירת גוג’רט החדשה הקרויה ע”ש מטהמה גנדי בן גוג’רט. העיר מפורסמת בזכות מקדש אקשרדהאם (Akshardham Temple), הבנוי אבן חול ורודה.

ואדודארה (Vadodara) / ברודה (Baroda) – ברודה המכונה גם “בירת התרבות של גוג’רט” נמצאת האוניברסיטה הנחשבת של המדינה. בעיר יש ארמונות מרשימים, מוזיאונים מעניינים ופארק טבע גדול.

פטאן (Patan) – העיירה העתיקה והמבוצרת פטאן, מפורסמת בבאר המדרגות המרהיבה ביופיה ובמפעלים המקומיים לגילוף בעץ ולאריגה.

אחמדאבד - Ahmedabadאחמדאבד – Ahmedabad

דיו (Diu) – האי דיו, הנמצא בקצה הדרומי של סוראשטרה היה תחת שלטון פורטוגלי עד שנת 1961,בשנים האחרונות הפך האי להיות אלטרנטיבה שקטה ורגועה.

אלאנג (Alang) – בית הקברות לאוניות של אלאנג הוא אחד המראות המרשימים ונמצא כחמישים קילומטרים דרומה מבהאוונאגאר (Bhavnagar). כאן אפשר לראות איך מפרקים לחתיכות מיכליות ענק. האתר הבלתי אפשרי מתקיים מזה 25 שנים ובדרך ההודית- הוא אחד ממפעלי המיחזור הגדולים והמרשימים ביותר בעולם.

פטאן - Patanפטאן – Patan

פטאן - Patanפטאן – Patan

פליטנה (Palitanan) – מתחם של למעלה משמונה מאות מקדשים ג’אינים הנמצאים על ראש גבעה. זוהי אחת הנקודות הקדושות ביותר לדת הג’יינית ולכאן מגיעים כמות נכבדה של עולי רגל.

חצי האי קאץ’ (Half island Kutch) – נמצא בצפון גוג’רט, הוא אחד האיזורים הססגוננים והמיוחדים ביותר במדינה, ואחד המיוחדים בהודו כולה, האוכלוסיה כאן הינה שבטית מסורתית עם תלבושות ותכשיטים ססגוניים, המשמרת עד היום את מנהגיה ומלאכות ידיה.

בהוג’ (Bhuj) – בירת חבל קאץ’ (Kutch), האטרקצייה העיקרית בה הוא פארק מלאכות היד (The Hiralaxmi Memorial Craft Park). בין האומנויות שבפארק: אריגה, מגוון סוגי רקמה, הדפסים, ציור, פיסול בעץ, קדרות, עבודות עור וחקלאות עתיקה. ניתן לצפות באומנים בבתי המלאכה וגם לרכוש מוצרים ומזכרות. בבהוג’ גם ארמון מהרג’ה מרשים, המשמש כמוזיאון, ועיר עתיקה שרובה חרב ברעש האדמה שהתרחשה בשנת 2000.

דיו - Diuדיו – Diu

אלאנג - Alangאלאנג – Alang

מנדאבי (Mandvi) – עיירת חוף, כ-60 קילומטרים מדרום לבוהג’, אשר תושביה מתמחים בבניית ספינות עץ גדולות לצורך דייג.

דוורקא (Dwarka) – אחד מארבעת מקדשי הקצה של הודו אשר מסמנים את גבולות ההינדואיזם ההודי (פורי במזרח, קניה קומארי בדרום ובדרינאת’ בצפון). מקדש זה, כמו האחרים, מוקדש לקרישנה ונחשב אתר עליה לרגל אותו חייב כל הינדי לפקוד במהלך חייו.

מנדאבי - Mandviמנדאבי – Mandvi

דוורקא - Dwarkaדוורקא – Dwarka

מקדש דוורקא




מידע שימושי למבקר בגוג'רט

הגעה לגוג’רט:

  • טיסה – שדה התעופה הבילנאומי היחיד בגוג’רט הוא Sardar Vallabhbhai Patel International Airport שנמצא באחמדבאד.
  • רכבת – בגוג’רט מספר תחנות רכבת והיא מקושרת היטב לשאר חלקי הודו.
  • רכב פרטי – את גוג’רט מחברים לשאר חלקי הודו הכבישים הראשיים – NH-8, NH-6 ,NH-59.

 

[wpgmza id="20" cat="5" marker="3234" zoom="16"]