ג’איפור | Jaipur

בירת ראג’סטן, נמצאת בצפון מערב הודו

מידע כללי על ג'איפור

ג’איפור (Jaipur) נצבעה בורוד – צבע המסמל הכנסת אורחים, לכבוד ביקור הנסיך מווילס בשנת 1853. בניגוד לערים אחרות בראג’סטן ובהודו, ג’איפור תוכננה היטב לפני בנייתה וניתן לראות זאת היטב בשטח.
רחובותיה של ג’איפור בנויים בצורה ישרה וסימטרית ובמרווחים מדוייקים זה מזה, כך גם המקדשים והמסגדים שבמקום.




רוב מוקדי העניין של ג’איפור מרוכזים בעיר העתיקה המוקפת חומה וכל רובע בעיר העתיקה הוא מרכז עיקרי של פעילות ומסחר.

שוק Surajpole הוא שוק למסחר בפילים, שווקי Nehru ו-Bapu הם מרכזי סחר של טקסטיל, בשמים ונעלי עור מקומיות ושוק Johariv הוא שוק תכשיטי כסף ואבנים יקרות הפופולריות מאוד לקנייה בג’איפור.

הידעת?
העיר ידועה בכינויה “העיר הורודה” בשל בתיה ומבניה הצבועים בצבע ורוד כהה.

התקרה בארמון אמבר, ג'איפור (צילום:  Dimitry B)התקרה בארמון אמבר, ג’איפור (צילום: Dimitry B, רישיון)

מה רואים ואתרים מרכזיים בג'איפור

ארמון העיר (City Palace) – הארמון המרהיב, נמצא במרכז העיר העתיקה של ג’איפור, ומשתרע על שטח נרחב עם מבנים רבים, גנים ומוקף בחומה גבוהה. כיום הארמון משמש כמוזיאון וניתן לבקר בו ולצפות במוצגים ההיסטורים: פרטי לבוש מהודרים מסורתיים, כלי נשק, וגם פרטי אומנות.

ארמון העיר - City Palaceארמון העיר – City Palace

ארמון הרוחות (Hawa Mahal) – ארמון הרוחות, הצבוע גם הוא בורוד, הוא אחת האטרקציות המזוהות ביותר עם ג’איפור. הארמון נבנה בשנת 1799 כדי לאפשר לנשות החצר לצפות בתהלוכות הרחוב. הארמון, שנראה דו מימדי, מתנשא לחמש קומות ויש בו לא פחות מ- 593 חלונות ומרפסות. התצפית מהארמון, כמו גם הביקור בחדרי הנשים מומלץ ביותר.

ארמון הרוחות - Hawa Mahalארמון הרוחות – Hawa Mahal

ג'אנטר מאנטר - Jantar Mantarג’אנטר מאנטר – Jantar Mantar

ג’אנטר מאנטר (Jantar Mantar) – מצפה כוכבים, הגדול ביותר מתוך 5 מצפים בהודו, שבנה המהרג’ה סוואי ג’י סינג השני אשר היה חובב אסטרונומיה. ניתן להצטרף לאחד מהסיורים המודרכים שבמצפה ולשמוע ולראות את המתקנים השונים למדידת זמן וחישובים אסטרונומים שונים, מחוץ למתחם יש אסטרולוגים שישמחו לתת לכם תחזית מפורטת של עתידכם הצפוי.

מבצר הנמר - Nahagarh - Tiger Fortמבצר הנמר – Nahagarh – Tiger Fort

מבצר הנמר (Nahagarh – Tiger Fort) – המבצר המרשים נמצא על הגבעות התלולות מצפון ל ג’איפור והנוף הנשקף ממנו מרהיב. ניתן להיכנס ולסייר במבצר ולהתרשם מחדריו היפים.

מצודת אמבר (Amber Fort) – העיירה אמבר, הנמצאת כ-11 קילומטרים בסמוך לג’איפור היתה פעם בירת האיזור וכיום היא ידועה בזכות המבצר והארמון המרהיבים שלה. הארמון, מהווה דוגמה מופלאה לאדריכלות רג’פוטית עם סימטריה מרשימה, עבודות איור, גילופים מיוחדים ותקרת אבן יפה. מהכביש ניתן לטפס אל הארמון ברגל, בג’יפ או ברכיבה על גמל.

מבצר הנמר - Nahagarh - Tiger Fortמבצר הנמר – Nahagarh – Tiger Fort

מצודת אמבר (Amber Fort)מצודת אמבר (Amber Fort)




מידע שימושי למבקר בג'איפור

הגעה לג’איפור:

  • טיסה – שדה התעופה הקרוב ביותר לג’איפור הוא בעיירה קטנה במרחק של כ-15 קילומטרים בשם סנגנר והינו בינלאומי Jaipur Airport.
  • רכבת – בג’איפור ישנן מספר תחנות רכבת כאשר הגדולה ביותר היא Jaipur Railway Station – Jaipur Junction, JP.
  • רכב פרטי – כביש ג’איפור – דלהי שמוביל אל העיר מחובר לשאר חלקי הודו באמצעות הכבישים הראשיים – NH-11 ,NH-12 ,NH-8.

 

[wpgmza id="20" cat="5" marker="3237" zoom="16"]