קרנטקה | Karantaka

מידע כללי על קרנטקה

מדינת קרנטקה (Karantaka) שבדרום מערב הודו, כוללת אטרקציות רבות עבור המטיילים. כאן תוכלו לטייל בין עיירות קסומות לצד ערים גדולות ומודרניות, אתרים ארכיאולוגים של תרבויות מגוונות, אדריכלות מדהימה של מקדשים, ארמונות ומסגדים, תצורות נוף גיאוגפי מרשימות וחופים שלווים.

בקרנטקה גם נמצאות כמה משמורות הטבע היפות של הודו וגם אוכלוסיה טיבטית שהגיעה גם לכאן ותורמת להרגשה שנמצאים במקום אחר מדרום הודו.




האמפי, קרנטקהתמונת מקורהאמפי, קרנטקהתמונת מקור

מה רואים ואתרים מרכזיים בקרנטקה

בנגלור (Bangalore) – העיר השלישית בגודלה בהודו, היא בירת מדינת קרנטקה שבדרום הודו. מדובר בעיר מודרנית ומפותחת, המשמשת כמרכז תעשיית המחשבים והאלקטרוניקה של הודו ולכן מכונה גם “עמק הסיליקון של הודו”. אל בנגלור מגיעים אנשי עסקים מכל העולם והיא כוללת אזורי הייטק של ממש, מרכזי קניות, מסעדות מפוארות, וגם פקקי תנועה וזיהום אוויר. קראו עוד על בנגלור.

האמפי (Hampi) – אחד האתרים המרתקים ביותר במדינת קרנטקה שבדרום הודו ובהודו בכלל. במקום יש שרידי עתיקות מרשימים ואולם רוב המטיילים מעדיפים פשוט לשוטט בין הגבעות שמסביבה המלאות בסלעי גרניט עצומים הנערמים יחדיו ויפים במיוחד לאור שקיעה, אז הם נצבעים בצבע אדמדם. קראו עוד על האמפי.

בנגלור - Bangaloreבנגלור – Bangalore

האמפי - Hampiהאמפי – Hampi

מאיסור (Mysore) – האקלים נוח והגודל הלא מאיים בשילוב הארמונות, המקדשים, הכנסיות והשווקים הופכים את מאיסור לחביבת המטיילים בדרום הודו. מאיסור, שנמצאת במדינת קרנטקה שבדרום הודו, מפורסמת גם בבדי המשי והקטורת שבה, אותם ניתן לקנות בשוק דבאראג’ה הססגוני והשוקק. קראו עוד על מאיסור.

ארמון המלך שבמאיסור - Mysoreארמון המלך שבמאיסור – Mysore

ערי מקדשים בקרנטקה – בקרנטקה ערי מקדשים נוספות מתקופות שונות בהודו. בין הערים הבולטות: בלור (Belur) והלביד (Halebid) עם מקדשים מתקופת ההויסלה. סראבנבלגולה (Shravanbelangola), אתר העלייה לרגל החשוב ביותר של הדת הג’ינית בהודו. כאן ניצב פסל ענק של דמותו הערומה של האל הג’יני גומאטשבארה, שנחשב לפסל המונוליטי (החצוב מסלע בודד) הגדול בעולם. בדמי (Badami), בירתה העתיקה של ממלכת הצ’אלוקים, כוללת מקדשים מודרניים ועתיקים יותר החצובים בסלע. איהול (Aihole) הוא קומפלקס ענק המכיל קרוב ל-125 מקדשים ובפטדקל (Pattadakal) יש למעלה מ-100 מקדשים המשתרעים על-פני עשרות קמ”ר.

הלביד - Halebidהלביד – Halebid

פארקים לאומיים בקרנטקה – בקרנטקה יש מספר פארקים לאומיים ושמורות טבע מרתקות בהם תוכלו, אם יתמזל מזלכם, לצפות בפילים, קופים, טיגריסים וציפורים שונות. פארק לאומי נגארהול (Nagarhole), הנמצא בדרום קרנטקה, במרחק נסיעה של כשעה וחצי ממאיסור נמצא בסבך טרופי ומאפשר תצפית מצוינת על עולם החי. גם פארק לאומי בנדיפור (Bandipur), עתיר בחיות-בר כולל נמרי חברבורות, טיגריסים, פילים ועוד.

מפלי ג’וג (Jog Falls) – ארבעה מפלים הנחשבים לגבוהים ביותר בהודו. המפלים מרשימים במיוחד לאחר המונסונים – בין החודשים יולי עד אוקטובר – אלא שבדיוק אז מסתיימת עונת התיירות באזור.

פיל בפארק לאומי נגארהול (Nagarhole)פיל בפארק לאומי נגארהול (Nagarhole)

מפלי ג'וג - (Jog Falls)מפלי ג’וג – (Jog Falls)

אתרים מרכזיים בבנגלור

מלונות בקרנטקה

בקרנטקה מלונות רבים ברמות השונות. מלונות יוקרה, מספר לא מבוטל של מלונות בדרג הביניים (שלושה-ארבעה כוכבים) וגם לא מעט מלונות זולים ברמה של אכסנייה / באד אנד ברקפסט (ראו עוד תחת מלונות בקרנטקה ומלונות בהודו).

אטרקציות וסיורים מודרכים בקרנטקה

קרנטקה נמצאת כחלק מתוכנית המסלול של הרבה מהטיולים המאורגנים בדרום הודו. בדר”כ באותו טיול עם גואהטאמיל נאדומומבאי וקרלה.




טיפים והמלצות כלליות למבקר בקרנטקה

  • מומלץ לבקר בשני החופים המפורסמים במדינת קרנטקה הם קודלי ביץ’ ואום ביץ’. גוקרנה (Gokarna) היא עיירת חוף חביבה שהיא גם אחד המקומות המקודשים בדרום הודו המקבץ אליו עולי רגל הינדים רבים. מגוקרנה ניתן להגיע לחופים.
  • שימו לב שבמדינה זו בחופים האלכוהול אינו חוקי – ויש בכניסה אליהם שוטרים שמחפשים.

 

מידע שימושי למבקר בקרנטקה

הגעה לקרנטקה:

  • טיסה – בקרנטקה פועלים שני שדות תעופה בינלאומיים והם Mangalore International Airportו- Kempegowda International Airport.
  • רכבת – קרנטקה מחוברת בכמה מסילות ראשיות לשאר חלקי הודו ויש בה מספר תחנות רכבת מרכזיות.
  • רכב פרטי – קרנטקה מחוברת לשאר חלקי הודו במספר כבישים ראשיים.

 

[wpgmza id="20" cat="5" marker="3222" zoom="16"]