גואה, אלורה ואג’אנטה | Goa, Ellora and Ajanta

מידע כללי על גואה, אלורה ואג'אנטה

גואה (Goa) הממוקמת בדרום מערב הודו, כ-600 ק”מ דרומית למומבאי, התפרסמה בכל העולם בזכות חופיה הלבנים ושקיעותיה המרהיבות וגם בזכות מסיבות הפול מון ומתירנות השימוש בסמים. ואולם, גואה מציעה למבקריה הרבה מעבר לכך: בגואה תוכלו למצוא אדריכלות שנותרה מתקופתה כקולוניה פורטוגלית, כנסיות קתוליות לבנות ובתים עם גגות רעפים אדומים, שדות אורז, מבצרים, שווקים ססגוניים ואוכל מעולה.




בנוסף, בשנים האחרונות הולכת וגדלה תנופת פיתוח של מלונות יוקרה הפונים לקהל יעד פחות תרמילאי והרבה יותר מבוסס המתחיל גם הוא לגלות את גואה.

גואה היתה תחת שלטון פורטוגזי במשך 450 שנה, בין השנים 1510 ועד 1961 והושפעה רבות משלטון זה. שליש מתושבי גואה הם נוצרים קתולים (שהומרו בכוח ע”י הפורטוגזים) ובמדינה נחגגים זה לצד זה חג המולד וקרנבלים הינדים צבעוניים.

מקדש קאילאשה (צולם עמקדש קאילאשה (צולם ע”י – Jean-Pierre Dalbéra) (צילום: Jean-Pierre Dalbéra, רישיון)

מה רואים ואתרים מרכזיים בגואה, אלורה ואג'אנטה

חופי גואה
כל אחד יוכל למצוא את מבוקשו בחופי גואה. החל מחופים שקטים ומבודדים, דרך חופים במרכז סצנת חיי הלילה והמסיבות וכלה בחופים של מלונות יוקרה ופאר. החופים הפופולרים ביותר הם אנג’ונה, פאלולים ואראמבול, שהתאימו עצמם למטיילים הישראלים עם שילוט בעברית, הודים שדוברים עברית ואוכל ישראלי מוכר.

חוף פאלולים - גואהתמונת מקורחוף פאלולים – גואהתמונת מקור

אלורה (Ellora) – הוא אתר מקדשי מערה מרשימים במיוחד ואחת האטרקציות הפופולרית בדרום הודו. במקום 34 מקדשים המהווים את שיא אדריכלות החציבה בהר באזור רמת הדקאן העשוייה מבזלת. המקדשים המעוטרים בפסלים מרשימים, נחצבו בין השנים 600 עד 1000 לספירה ושייכים לדתות שונות: בודהיסטים, הינדים וג’יניים.

המרהיב ביותר מבין 34 המקדשים הוא מקדש קאילאשה (Kailasha) – “מקדש האלים”, המוקדש לשיווה ובו מוצבים פסלי ענק. המקדש הוכרז ע”י אונסק”ו כאתר מורשת עולמית ומה שמדהים בו שכל כולו נחצב מסלע אחד.

תמונת מקורתמונת מקור

אג’נטה (Ajanta) – הממוקמת כ-30 דקות נסיעה מאלורה, גם היא אתר מערות החצובות בסלע. במקום 29 מערות בודהיסטיות שנחצבו בין השנים 200 עד 650 לספירה, אז הן ננטשו לטובת מערות אלורה. במערות ציורי קיר המתארים סצנות מתוך אגדות בודהיסטיות. חמש מן המערות שימשו כמקדשים ו-24 כמנזרים, שעל פי הסברה התגוררו בהם כ-200 נזירים ואומנים. המערות התגלו רק במאה ה-19, ע”י משלחת בריטית שעסקה בצייד טיגריסים, וכנראה בשל כך גם השתמרו בצורה יפה.

אג'נטה - Ajantaאג’נטה – Ajanta

תמונות מחופי גואה

מלונות בגואה

בגואה מלונות רבים ברמות השונות. ישנם מספר מלונות יוקרה, מספר לא מבוטל של מלונות בדרג הביניים (שלושה-ארבעה) וגם לא מעט מלונות זולים ברמה של אכסנייה / באד אנד ברקפסט (ראו עוד תחת מלונות בגואה ומלונות בהודו)

אטרקציות וסיורים מודרכים בגואה

גואה היא אחד מהאתרים החשובים לטיול מאורגן להודו. היא נמצאת תחת תוכנית המסלול של רוב הטיולים המאורגנים בדרום הודו.




טיפים והמלצות כלליות למבקר בגואה, אלורה ואג'אנטה

  • יש לקחת בחשבון ביקור במערות אלורה ביקור של כשלוש שעות. מומלץ מאוד לקחת מדריך מקומי לביקור במקום.
  • מערות אג’נטה הן אתר פחות פופולארי ופחות עמוס מאלורה וגם יותר קטן. הביקור בהן אורך כשעה וחצי-שעתים. שימו לב, ישנן ימים בהן הן לא פעילות ואינן פתוחות לביקור (סגורות בימי שני).

 

מידע שימושי למבקר בגואה, אלורה ואג'אנטה

הגעה לגואה:

  • טיסה – בגואה שדה תעופה בינלאומי Goa international airport Dabolim airport.
  • רכבת – שתי תחנות הרכבת המרכזיות בגואה הן Madgaon ו-Thivim.

 

[wpgmza id="20" cat="5" marker="3332" zoom="16"]