ג’ודקה, ונציה | Giudecca

ג׳ודקה – הקוץ הארוך של ונציה

מידע כללי

ג׳ודקה (Giudecca) הינו אי בלגונת ונציה הנפרד לחלוטין מונציה (גאוגרפית, למידע נוסף על גאוגרפיה של ונציה) אך עדיין נחשב לחלק מהעיר. למעשה יש ספרי הדרכה ומדריכים מקומיים המחברים אותו יחד עם האי סקה פיזולה (Isola Sacca Fisola) ואת שני איים אלו לרובע דורסודורו (Dorsoduro), ביניהם מפרידה תעלת ג׳ודקה.

בעבר נקרא האי ״הקוץ הארוך״ – ספינאלונגה (Spinalunga), בשל צורתו (בדיוק כמו אי המצורעים שביוון), אך עוד בימי הביניים דבק בו השם ״ג׳ודקה״, אולי כי הייתה בו התיישבות של יהודים (למרות שאין שום זכר לקהילה יהודית באי והגטו היהודי נמצא בצד השני של העיר – למידע נוסף על ונציה והיהודים). עד המאה ה-19 היו באי ארמונות וגני נוי, רק במהפכה התעשייתית במאה ה-20 הפך האי למתועש והוקמו בשטחו מפעלים ומספנות. כיום האי כולו מהווה אזור מגורים בלבד והמפעלים שבו כבר נסגרו.

החזית הקדמית של כנסיית סאנטיסימו רדנטורה (צילום: djedjרישיון)




מה רואים?

כאמור האי משמש בעיקר כאזור מגורים ולכן מבחינת תיירותית הוא אינו מאוד מפותח. יחד עם זאת תוכלו למצוא כאן את קאסה דה טרי אוצ’י– ארמון שמשמש היום כמרכז תערוכות צילום מהיפים של ונציה, את כנסיית סאנטיסימו רדנטורה (Chiesa del Santissimo Redentore) – המבנה המזוהה ביותר עם ג׳ודקה, כנסיית לה ציטלה (Le Zitelle), תיאטרון יונגס (Teatro Junghans) וכנסיית סנט גלרט הקדוש (Chiesa San Gerardo Sagredo) שבאי סקה פיזולה. דווקא העובדה שהוא פחות פופולרי ועמוס מבקרים בהשוואה לחלקי ונציה האחרים – מושכת לכאן תיירים מסוג שונה – כאלו הרוצים לחוות חוויה יותר רגועה ו/או אותנטית של ונציה.

חלקה הפנימי של כנסיית סאנטיסימו רדנטורה (צילום: Denis Vostrikov)

לינה בג׳ודקה

בג׳ודקה תמצאו מגוון רחב של בתי מלון על קו החוף, כאשר במקרים רבים מדובר במקומות אירוח פשוטים ללא דירוג כוכבים. העלויות פה נמוכות באופן משמעותי מלינה במרכז ונציה (גם המלונות היותר יוקרתיים זולים בהרבה מהמלונות המקבילים להם ברמה הנמצאים במרכז העיר) ולכן הלינה פה תתאים עבור מי שמעוניין לחסוך בהוצאות הלינה וגם למשפחות. (למידע נוסף על מלונות זולים בונציה ומלונות למשפחות בונציה). למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על Hotel Cipriani, A Belmond Hotel, Venice, או את מלון Hotel Giudecca Venezia הנותן תמורה טובה למחיר. אופציה נוספת היא ללון בדירה מרווחת כמו Angela di Venezia House. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בג’ודקה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע על לינה בג׳ודקה כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור ג׳ודקה. (לעוד מידע על מלונות בונציה).

 

 

 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • אזור זה אינו אזור חובה, למטיילים מספר מצומצם של ימים בעיר. הוא בעיקר מתאים לבאים לפה לזמן רב יותר, ו/או לתיירים שורצים לחוות את העיר בצורה אוטנטית יותר ורגועה יותר. אם הגעתם לונציה ביולי, ביום הראשון השלישי של החודש יש באזור פסטיבל ייחודי (פייסטה דלרנדוטרה) המושך אליו תיירים רבים.
  • האי נחשב לאזור השקט והרגוע של העיר ולכן מתאים למי שמעוניין בחופשה בקצב קצת יותר איטי ושליו, במיוחד בחודשים פברואר-מרץ, אז מתקיים פסטיבל המסכות של ונציה והעיר כוללה תוססת – כאן ניכר השקט והשלווה .
  • דרך ההגעה המומלצת היא באמצעות סירת האוטובוס (ואפורטו), שכן האי ממוקם מעבר לתעלת ג׳ודקה. למידע נוסף על תחבורה בונציה.
  • אזור זה, כמו רוב האתרים בונציה, אינו נגיש לרכב פרטי, אותו יש להשאיר במגרשי החניה שברובע סנטה קרוצ׳ה (יש לזכור כי אין גישה לתוך ונציה עם רכב פרטי- למידע נוסף על חניה בונציההשכרת רכב בונציה והשכרת רכב באיטליה).
  • רוב חלקי האי (גם בסקה פיזולה) נגישים לואפורטו ועל כן אין בעיה עבור בעלי מוגבלויות בתנועה להגיע אל האי. יש שטחים קטנים מאוד שאינם מונגשים לכיסאות גלגלים, למידע נוסף על ונציה למוגבלי תנועה.
  • להמלצות כלליות על ונציה- ראו ונציה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על אזור ג'ודקה

שעות פתיחה

פתוח לציבור בכל שעות היממה.




הגעה
directions_boat
סירת אוטובוס (ואפורטו)

קו  2  (מכיוון מרכז ונציה) קו  4.1  וקו  4.2 , קו  B  (מעיירת Tessera), קו  N  (קו לילה) עוצרים בנקודות שונות של האי.

למידע נוסף על הואפורטו של ונציה.

[wpgmza id="16" cat="5" marker="2090" zoom="15"]