1. עמוד הבית
  2. »
  3. איטליה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פירנצה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  6. »
  7. אתרים מרכזיים בפירנצה – סקירות מומחים
  8. »
  9. גלריית האופיצ’י, פירנצה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמידע המקיף בעברית | Galleria degli Uffizi

גלריית האופיצ’י, פירנצה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמידע המקיף בעברית | Galleria degli Uffizi

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים בתחילתו של הקיץ, וכמות המבקרים בגלריית אופיצ’י בפירנצה עולה ותמשיך לעלות עד שתגיע לשיא ביולי ואוגוסט. בשל הפופולאריות הרבה העומס הופך למורגש יותר ויותר, רבים שלא הבטיחו את מקומם, עושים זאת בימים אלו ומתחילים לרכוש כרטיסים מראש כדי לחסוך את ההמתנה בתורים הארוכים לקופות. שימו לב שבקיץ, התורים ארוכים שזה כמעט מייאש ויש ימים שבהם לא ניתן להשיג כרטיסים כלל. אנו ממליצים מאוד לרכוש כרטיסים מראש, על אחת כמה וכמה למי שרוצה לתפוס את השעות הטובות ביותר לכניסה או בסופי שבוע. מי שחושש מהזמנה מראש יכול להזמין את הכרטיסים שמאפשרים ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לגלריית אופיצ’י בפירנצה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

המדריך המקוצר למתכנן ביקור בגלריה

גלריית אופיצי (Galleria degli Uffizi) היא אחד מהמוזיאונים המפורסמים בעולם לאמנות והיא גלריה לאומנות רנסאנסית מבין החשובות באירופה. הגלריה נמצאת בעיר העתיקה של פירנצה, קרובה מאוד לגשר הנקרא פונטה וקיו, וקרובה גם לכיכר הסניורה ופאלאצו וקיו. הגלריה נחשבת כאחד המוקדים הפופולאריים ביותר לביקור בפירנצה ומושכת אליה מעל 2 מיליון מבקרים בשנה, שרובם מחפשים קודם כל את הציור המפורסם של הולדת ונוס ואת שאר יצירות החובה של הגלריה. לדעתנו למי שכבר היה במוזיאון הותיקן ברומא– היא לא ברת השוואה והרבה יותר קטנה יותר ממנו, אבל ספציפית מבחינת אומנות הרנסנס, הציורים בה הם מאוד משמעותיים וחשובים ואפשר לחסות את רובה בשעה וחצי עד שתיים.

שקיעה בכיכר האופיצי הכלואה בתוך מבנה הגלריה, אחד ממוקדי התיירות ההומים של פירנצה בשעות הפעילות

הביקוש לגלריה גבוה במיוחד בקיץ, בימי שלישי ובסופ”שים במהלך הצהריים, ולכן אנו ממליצים לקנות כרטיסים מראש ( לחצו כאן להזמנת כרטיסים לגרליה עם 5% הנחה – קוד קופון HAKO5 | ולחצו כאן להזמנה  עם אפשרות ביטול בחינם.) ולנסות להימנע מהשעות והימים הלחוצים יותר, לא רק בגלל שלפעמים נגמרים או שניתן להזמין רק יד שניה, אלא גם הצפיפות בתוך המסדרון ובחדרים של הגלריה יכולה להעיב על הביקור. רבים מחליטים גם להזמין סיורים מודרכים בגלריה – כך גם נהנים מהדרכה מרתקת, גם חוסכים את התור בכניסה וגם במעבר בין החדרים חלק יותר (המדריכים בגלריה יודעים לתת חוויה לגמרי אחרת בביקור שמנגישה את אומנות הרנסנס לקהל של היום – צריך להזמין מראש לחצו כאן לפרטים והזמנה עם אפשרות ביטול ). אם אין לכם סבלנות שווה לקחת את אחד ממדריכי האודיו שיש לגלריה.

אזור זה של גלריית האופיצי הוא אזור פופולרי ומבוקש ללינה בפירנצה, לא תתקשו למצוא מלונות, בכל דרגות הכוכבים. ניתן למצוא פה מלונות בדירוג של 5-1 כוכבים, בנוסף למגוון דירות אירוח באזור. B&B ואכסניות פחות נפוצים ליד האופיצי, בשל היוקרתיות של האזור. בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור ניתן למנות את: Hotel Calimala, Hotel degli Orafi וHotel Renaissance. למי שמעונין ללון באזור אנו ממליצים להזמין מוקדם ככל הניתן כיוון שהביקוש גבוה (להזמנה ממגוון אפשרויות לינה באוזר האופיצי עם אפשרות ביטול). זה לא אזור המתאים למי שרוצה לחסוך במחיר או מגיע עם רכב לעיר ראו על כך עוד בנושא תחת העמודים המקיפים שלנו: מלונות מומלצים באזור האופיצי ומלונות בפירנצה.

לידת ונוס ה”כוכבת” של גלריית אופיצי

לבקר או לא לבקר?

קודם כל לדעתנו כן. מדובר באחת הגלריות העתיקות והמרשימות של אירופה – לא לחובבי אומנות הרנסנס בלבד.

מבחינה של מאות ביקורות של אורחים קודמים בגלריה אנו יכולים להגיד כי: החוויה בגלריה  מוערכת מאוד על ידי חובבי אמנות, שמתלהבים מהאוסף יוצא הדופן של יצירות מופת המוצגות בה. היצירות המפורסמות של הגלריה, כולל אלה של אמנים איקוניים כמו בוטיצ’לי, מיכלאנג’לו ולאונרדו דה וינצ’י, משאירות את המבקרים עם חוויה עוצמתית הן בגלל החשיבות האומנותית והן בגלל החשיבות ההיסטורית. הפאר של מבנה הגלריה עצמה, פעם ארמון מדיצ’י, מוסיף לחוויה הכללית של הביקור בגלריה. הזמינות של מדריכים בעלי ידע וסיורי שמע אינפורמטיביים מעשירים עוד יותר את החוויה והביקורות של תיירים שבחרו בהם טובות מאוד (לפרטים והזמנה של מדריכים בגלריה עם אפשרות ביטול), ומספקים תובנות חשובות לגבי יצירות האמנות וההקשר התרבותי שלהן. עם זאת, יש תלונות של מבקרים לא מעטים על: עומס המבקרים, זמינות נמוכה של כרטיסים (לכן המלצנו על הזמנת כרטיסים מראש, אפשר לעשות זאת פה עם הנחה לגולשי הכל על והגעה לגלריה שלא בשעות העומס) והקצב המהיר שבו נדרשים המבקרים לעבור בגלריה. וכן יש גם כאלו (מעטים) שלא מתחברים ליצירות שיש בגלריה.




תקרה בתוך גלריית אופיצי (צילום: Mariamichelle,  תחת CC0)

השם אופיצי באיטלקית משמעותו משרדים, משום שהבניין נבנה באמצע המאה ה-16 על מנת לאכלס את משרדי שופטי השלום של פירנצה. בבניין ישבו המשרדים האדמיניסטרטיביים וארכיון המדינה, בתחילה הקומה העליונה שלו שימשה כגלריה למשפחה ואורחיה. במשך השנים יותר ויותר חלקים של הארמון שימשו להצגת תמונות ופסלים, עד שכ-40-50 חדרים החזיקו יצירות אומנות מהמאות ה-13 עד ה-18. כיום הגלריה הפכה למוזיאון מבין החשובים באיטליה ומציגה בכ-100 חדרים לציבור את היצירות.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

חמשת המוצגים החשובים ביותר בגלריית אופיצי

  1. הולדת ונוס של סנדרו בוטיצ’לי בחדר A12
  2. הבשורה של לאונרדו דה וינצ’י בחדר A35
  3. ונוס מאורבינו של טיצ’יאן בחדר D23
  4. בכחוס של קראווג’יו בחדר E5
  5. יהודית עורפת את ראשו של הולופרנס של ארטמיסיה ג’נטילסקי בחדר E2

מה עוד רואים בגלריית האופיצ'י?

הגלריה מחולקת ליצירות לפי שלבים בתקופות השונות: אומנות גותית, רנסאנס מוקדם, רנסאנס מאוחר ולאחר מכן יצירות מאוחרות יותר.
מבין הציורים החשובים (ויש הרבה)- היא ״הולדת ונוס״ המפורסמת של בוטיצ’לי, ״המשפחה הקדושה״ (שנקראת גם דוני טונדו) של מיכלאנג׳לו ו״בכחוס״ של קאראווג’ו.
כמו כן תוכלו לראות במוזיאון יצירות של לאונדרדו דה וינצ׳י, רפאל, טיציאן ואפילו רמברנדט. המבנה עצמו שהיה הארמון של משפחת מדיצ’י גם הוא מושך הרבה תשומת לב – סה”כ שעה וחצי עד שעתיים של הרבה תענוג לעיניים יש בגלריה.


סרטון המציג את היצירות בגלריית אופיצי

רכישת כרטיסי כניסה, דילוג על התור וסיורים מודרכים בגלריית אופיצי

שאלות ותשובות נפוצות על גלריית אופיצי

גלריית אופיצי היא מאתרי התיירות הפופולריים ביותר של פירנצה ומומלצת ביותר לביקור עבור כולם ובפרט עבור אוהבי האומנות.

מומלץ להגיע לגלריה בחודשי החורף האביב והסתיו. אם אתם מגיעים אל הגלריה בחודשי הקיץ, ההמלצה היא להגיע בשעות הבוקר המוקדמות, שעות שבהן היא פחות עמוסה. בנוסף, ביום ראשון הראשון של כל חודש הכניסה למוזיאון חינם. יש לקחת בחשבון שמשום כך הגלריה תהיה אפילו עמוסה מהרגיל בימים אלה. ביום האישה הבינלאומי, הכניסה למוזיאונים לאומיים לנשים חינם.

מומלץ להגיע לגלריית אופיצי באמצעות אוטובוס- קו C1 לתחנת Galleria Degli Uffizi, קווים C3 ו-D לתחנת Ponte Vecchio.

אם אתם מגיעים אל גלריית אופיצי מאתר אחר בעיר העתיקה, מומלץ להגיע ברגל- המרחק בין אתרי העיר העתיקה הוא קטן ויש בעייתיות בהכנסת כלי רכב לאזור (בפירנצה אין מטרו, ורק קו אחד של טראם, שלא מגיע לגלריה). למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב בפירנצה והשכרת רכב באיטליה.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לגלריית אופיצי. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של גלריית אופיצי וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך בגלריית אופיצי היא רכישת כרטיס אשר כולל ביקור והדרכה של מדריך מקומי בגלריית אופיצי עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

בין המלונות המומלצים באזור גלריית אופיצי ניתן למנות את מלון Hotel Bernini Palace , מלון Hotel degli Orafi ומלון Hotel Balestri – WTB Hotels.

הגלריה נמצאת בעיר העתיקה של פירנצה (Centro Storico Di Firenze) ולכן אם אתם כבר מתככנים להגיע לגלריה מומלץ גם להסתובב באזור העיר. ולשלב את הביקור עם מוזיאון גלילאו (Museo Galileo) הצמוד והאתרים התיירותיים הקרובים- פונטה וקיו (Ponte Vecchio) הקרוב מדרום לגלריה, ומצפון- כיכר הסניורה (PiazzaI Della SignoriaI), פאלאצו וקיו (Palazzo Vecchio), הדואומו של פירנצה (Duomo Di Firenze) ובהמשך גלריית האקדמיה (Galleria Dell'accademia). כל האתרים האלה נמצאים בתוך חלק מיוחד של פירנצה מתקופת ימי הביניים- זהו לב לבה של העיר מבחינה היסטורית, החלק התיירותי של העיר.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה לגלריית אופיצי עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

מומלץ להקדיש לביקור בגלרייה בין 2-4 שעות.

כן יש כרטיסים המשלבים ביקור בגלריית אופיצי עם אטרקציות נוספות, למשל:

המלצות "הכל על"




  • גלריית אופיצי היא מאתרי התיירות הפופולאריים ביותר של פירנצה ומומלצת ביותר לביקור. חובה (כלומר כדאי מאוד!) להזמין כרטיסים מראש, הגלריה מפוצצת באנשים. אם לא הספקתם להזמין מראש, אפשר להגיע אל הגלריה בבוקר ולקנות כרטיס למאוחר יותר בערב, מכיוון שהגלריה סמוכה לאתרי תיירות נוספים, ניתן לקנות את הכרטיס בבוקר, להמשיך לטייל באתרים אחרים קרובים, ואז לחזור בשעה של הכרטיס ולהיכנס. המלצה זו לא תקפה לקיץ (שיא עונת התיירות) – אז סביר להניח שלא תוכלו להשיג כרטיסים מהיום להיום.
  • למי שהזמין כרטיס מראש כדאי להגיע לפחות רבע שעה לפני הזמן הנקוב בכרטיס על מנת להבטיח שלא תפספסו את שעת הכניסה, כי אם תפספסו אותה יכול להיות שלא יכניסו אתכם.
  • ישנו כרטיס שולב הכולל כניסה לגלריה ולפאלאצו וקיו.
  • ישנה אפשרות לרכישת כרטיס משולב הכולל את האופיצי, פאלאצו פיטי וגני בובולי, כולם עם דילוג על התור. הכרטיס המשולב הינו בשם חסכון בכסף למי שמתכנן להגיע לשלושת אתרים אלו, מחירו הוא פחות או יותר מחירם של שניים מהאתרים, ובסכום זה מקבלים כניסה לשלושה. לפרטים נוספים על הכרטיס המשולב לאופיצי, פאלאצו פיטי וגני בובולי כולל המלצות ודיוקים.
  • יש אפשרות לסיור מודרך בגלריה (על ידי מדריך) שיוסיף פרטים ומידע מעניין על היצירות, בנוסף בגלריה מציעים הדרכה קולית (Audio Guide) באנגלית ובשפות שונות, היא נהדרת ולטעמנו ניתן להסתפק בה. כמו כן יש וייפיי בכל הגלריה ולכן ניתן לקרוא על היצירות מהסמארטפון שלכם באינטרנט, על חלקן ניתן אפילו לקרוא בעברית, יש מידע רב ברשת על היצירות החשובות של המקום (במינימום בויקיפדיה).
  • מאוד נוח לשלב את הביקור עם מוזיאון גלילאו הצמוד והאתרים התיירותיים הקרובים- פונטה וקיו ממש קרוב מדרום, וצפונה: כיכר הסניורה ופאלאצו וקיוהדואומו של פירנצה ובהמשך גלריית האקדמיה. כל האתרים האלה נמצאים בתוך חלק מיוחד של פירנצה מתקופת ימי הביניים- העיר העתיקה, זהו לב לבה של העיר מבחינה היסטורית, החלק התיירותי של העיר.
  • כמו כן מכיוון שהגלריה נמצאת ממש בקצה הגדה הצפונית, אפשר לשלב את הביקור בה עם האתרים בגדה הדרומית (דרומה לגשר וקיו)- גני בובולי וכו’.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו להכיר את פירנצה בראש צעיר וקליל: סיור בעברית וסיורים מודרכים בפירנצה בעברית.
  • במסעדת הגלריה (שהיא לא זולה) יש מרפסת ממנה ניתן לראות את כיכר הסיניורה מלמעלה ונוף יפה אל פאלאצו וקיו.
  • אם אתם מגיעים אל גלריית אופיצי מאתר אחר בעיר העתיקה, מומלץ להגיע ברגל- המרחק בין אתרי העיר העתיקה הוא קטן ויש בעייתיות בהכנסת כלי רכב לאזור (בפירנצה אין מטרו, ורק קו אחד של טראם שלא מגיע לכאן). למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב בפירנצה והשכרת רכב באיטליה.
  • כמו בהרבה גלריות בפירנצה, ביום ראשון הראשון של כל חודש הכניסה למוזיאון חינם. יש לקחת בחשבון שמשום כך הגלריה תהיה אפילו עמוסה מהרגיל (שהוא די עמוס) בימים אלה. ביום האישה הבנלאומי, הכניסה למוזיאונים לאומיים לנשים חינם.
  • בקיץ כדאי להגיע אל הגלריה בשעות הבוקר המוקדמות אז היא פחות עמוסה. אופציה נוספת (אם פחות חשוב לכם מה דרגת העומס האנושי בפנים) היא לבלות את שעות הצהריים החמות בגלריה ואת שעות הבוקר ואחר הצהריים הפחות חמות לשמור לאתרים בחוץ- כמו כיכרות (כיכר הסניורהפיאצלה מיכלאנג’לו, הדואומו– אם החלטתם לראות אותו רק מבחוץ) והליכה בין רחובות העיר העתיקה.
  • הגלריה נגישה לבעלי מוגבלות בתנועה ולכיסאות גלגלים, ומאפשרת להם כניסה חינם. למידע נוסף- מלונות נגישים בפירנצה.
  • אזור כיכר הסיניורה, שגלריית אופיצי נמצאת בה, הוא מבין המבוקשים ביותר ללינה, ובכלל בתוך העיר העתיקה שכולה פופולארית ביותר ללינה. דבר זה גורם לכך שהמחירים גם נראים בהתאם- למידע נוסף על מלונות ליד האופיצי.
  • להמלצות כלליות על פירנצה- ראו פירנצה מידע כללי – המלצות.

מידע שימושי על גלריית אופיצי

שעות פתיחה

ימי שלישי-ראשון בשעות 8:15-18:50, סגור בימי שני ובתאריכים 1/1, 1/5 ו-25/12.

כתובת

Piazzale degli Uffizi, 6, 50122 Firenze.

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קו C1 לתחנת Galleria Degli Uffizi, קווים C3 ו-D לתחנת Ponte Vecchio.