גלריה ויטוריו עמנואל, מילאנו | Galleria Vittorio Emanuele II

הקניון העתיק בעולם, קניון הבוטיק הנמצא בתוך ארמון מפואר במילאנו

מידע כללי

גלריה ויטוריו עמנואל (Galleria Vittorio Emanuele II) היא האמא של כל הקניונים – זהו מרכז הקניות מבין העתיקים בעולם. הגלריה נמצאת בלב מילאנו, בכיכר הדואמו, קרוב לקתדרלת מילאנו וכינויה בידי המקומיים הוא il salotto di Milano, בעברית- הטרקלין של מילאנו. זהו קניון ייחודי עם חנויות יוקרה מפוארות בתוך ארמון מהמאה ה-19, שלו היסטוריה מעניינת בפני עצמה. הקניון נקרא על שם ויטוריו אמנואלה השני (עליו תוכלו לקרוא בהמשך), מלך איטליה.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.




בנייתו החלה בשנת 1865, בתמיכת ויטוריו אמנואלה, והארמון היה מיועד מראש כמרכז קניות, יחד עם עיצוב ובנייה מודרנית לכיכר המרכזית של מילאנו- כיכר הדואמו. הבנייה הושלמה תוך שנתיים, אז הוא נחנך בטקס עם המלך ונפתח לציבור. כעשור לאחר מכן הושלמה בניית קשת הכניסה המפוארת לבניין, ורק בכך הושלמה למעשה העבודה על הארמון-קניון.

קשת הכניסה לגלריית ויטוריו עמנואל שהשלמתה חתמה את סיום בניית הארמון ושיפוץ כיכר הדואמו (תמונת מערכת)

רוצים להכיר את מילאנו בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בסיור היכרות עם בירת האופנה של אירופה או בסיור קולינרי עם מדריך דובר עברית בו תוכלו ללמוד על המטבח איטלקי וחשוב מכך – לטעום מגוון מנות אופייניות לצפון איטליה. תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.

מי היה ויטוריו אמנואלה השני?

ויטוריו אמנואלה השני היה מלכה של ממלכת סדרדיניה (שכללה את האי סרדיניה שנמצא כיום בבעלות איטליה ואת האזור שמסביב לעיר האיטלקית טורינו), עד אשר איחד את ממלכת איטליה באמצע המאה ה-19 והפך למעשה המלך הראשון של איטליה.

הוא נולד בטורינו לקרלו אלברטו- מלך סרדיניה ומריה תרזה מאוסטריה- בתו של דוכס טוסקנה. ויטוריו אמנואלה עשה את ילדותו בפירנצה ובשנות העשרים של חייו לחם יחד עם אביו המלך בקווים קדמיים בחזיתות שהיוו חלק ממלחמת העצמאות האיטלקית הראשונה. לאחר שאביו התפטר בשל כשלון צבאי במלחמה, ויטוריו אמנואלה הפך למלך ובהמשך לאחר שהצליח לאחד את איטליה הפך לסמל התנועה לאיחוד המדינה.

מה רואים?

לקניון הבנוי בצורת צלב (מזכיר קצת בניה של כנסיות עתיקות) ארבע קומות, רצפת פסיפס מרשימה וגג זכוכית מהמם עם כיפת זכוכית צבעונית. גג הזכוכית הייחודי של הקניון היה הראשון בגודלו בעולם בתוך מרכז קניות, ובנייתו היתה תוצאה של שיתוף פעולה בינלאומי.

גג הזכוכית הייחודי של קניון ויטוריו עמנואל (תמונת מערכת)

בקניון חנויות בוטיק של מיטב האופנה כמו לואי ויטון ופראדה, בגדים בהתאמה אישית, גלריות אומנות, חנויות ספרים, חנויות תכשיטים וכמו כן מזון: מסעדות, ברים ובתי קפה. שווה להזכיר בהקשר הזה למשל אל Savini אחת המסעדות הותיקות בעיר והמוכורת ביותר שפועלות ומייצגת בצורה משמעותית את הגלריה.

חנויות של מותגי אופנה יוקרתיים בגלריה ויטורי עמנואל (תמונות מערכת)

במרכז ריצפת הגלריה ישנו פסיפס המציג את גלגל המזלות, ישנם הסוברים שלדרוך על אשכיו של השור מעניק סגולה כל שהיא. זו הסיבה שאפשר לראות לא מעט מבקרים עוצרים ודורכים דווקא בנקודה זו. למי שניסה, שיספר לנו איך היה – אנשי מערכת אתר הכל על, ניסו ולא הרגישו סגולה כל שהיא…

תיירים עומדים על אשכיו של השור בגלרית ויטוריו עימנואל – מדובר בסוג של סגולה שאמורה להביא לדורך מזל (צילום: G.dallorto)

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות במילאנו באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות במילאנו? טיקטינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

המלצות "הכל על"




  • גלריה ויטוריו עמנואל היא אחד מאתרי התיירות של מילאנו שעליהם רוב התיירים לא מוותרים גם אם הם מגיעים לעיר לזמן קצר. מומלץ לשלב את הביקור בה עם האתרים הסמוכים- כיכר הדואמו בו הגלריה נמצאת וקתדרלת מילאנו הייחודית שנמצאת אף היא בכיכר, גם הן מאתרי החובה של העיר. חובבי אומנות יוכלו לחבר את הביקור גם עם מוזיאון נווצ׳נטו שנמצא בה (למידע מורחב על מוזיאונים וגלריות במילאנו), וגם תיאטרון הסקאלה ומוזיאון לאונרדו 3 נמצאים קרוב מאוד. הזמן המתאים לביקור למי שמחפש קניות וכדומה הוא בשעות היום, אך מי שיגיע בשעות החושך יקבל את אחד האזורים היפים של העיר מבחינת תאורה ואווירת בילוי לילית.
  • הגלריה עמוסה במבקרים וצפופה מאוד במיוחד בקיץ (כאשר אנו אומרים ״עמוסה״ הכוונה היא למפוצצת, וקשה אפילו להבהיר עד כמה!). מבקרים עם ילדים מתבקשים להשגיח על הקטנטנים בשבע עיניים, ומבקרים עם עגלות ילדים או כסא גלגלים עלולים לחוות קושי לחצות אותה מרוב הצפיפות האנושית, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון. בצהריים במיוחד.
  • אל הגלריה מגיעים בתכלס בעיקר רק כדי לראותה מפני שחנויות היוקרה המתוחכמות בקניון מציעות לרוב פריטים בסכומים לא ריאליים. אך באזור של הגלריה נמצא רחוב בואנוס איירס בו תוכלו לעשות שופינג בסכומים הגיוניים יותר, מידע מורחב תוכלו לקרוא בעמוד התוכן קניות במילאנו.
  • מומלץ להגיע אל גלריה ויטוריו עמנואל במטרו, אין אפילו מה לשקול הגעה לכאן ברכב פרטי, משום שהכניסה לעיר העתיקה של מילאנו אסורה לרכבים פרטיים, למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב במילאנו והשכרת רכב באיטליה.
  • בראש הגלריה ישנן מסעדות יוקרה, ומי שמעוניין יכול לשבת שם לקפה או ארוחה (דבר פופלרי בקרב המקומיים)- במחיר מופרז אמנם, אך להנות מתצפית על מילאנו. מי שלא מעוניין לשבת במסעדה- ישנה אפשרות לרכישת כרטיס כניסה לגג הגלריה ממנו כפי שצוין יש תצפית מצוינת על העיר.
  • אזור הדואמו בה נמצאת הגלריה פופלרי מאוד למלונות בעיר, והוא מומלץ ללינה למי שמגיע לעיר ללילה או שניים ללא רכב. בשל הביקוש הגדול של מלונות באזור המחירים פה הם גבוהים יותר בהשואה למלונות מרוחקים יותר מהמרכז, ולא בכדי ריכוז מלונות ה-5 כוכבים הגדול ביותר נמצא פה באזור. למי שמטייל עם רכב או מגיע לשלושה לילות או יותר בעיר מומלץ לחפש לינה באזורים מרוחקים יותר מהמרכז. בין המלונות המומלצים באיזור ניתן לציין את מלון טאון-האוס גלריה (TownHouse Galleria)מלון רוזה גראנד מילאנו (Rosa Grand Milano)מלון לה מדונינה (Hotel La Madonnina). למידע מפורט על מלונות ליד הדואמומלונות מחוץ למרכז העיר ומלונות לחופשה זולה במילאנו.
  • הזהרת תרמית: באזור של הקניון מסתובבות נשים שינסו להחתים אתכם לעצומה של ארגון ״נגד סמים ואיידס לנוער״. הן יספרו לכן סיפורים שונים וינסו לבקש ממכם לתרום 40 יורו על מנת להציל חיים. ההמלצה היא להתעלם מהן שכן ארגון כזה לא קיים וכנראה מדובר בתרמית.
  • מגיעים למילאנו בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז העיר. באים בעונות הפחות מתויירות? אם אתם ספונטנים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון. להשוואת מחירי מלנות במילאנו מתוך מגוון אתרים באתר Hotelcombind

תגובות של גולשים על גלריה ויטוריו עמנואל

תגובות והמלצות אלו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו –מילאנו למטיילים – Milano for travelers:

  • גלריה ויטוריו עמנואלה-מרכז קניות יפה מבחינה ארכיטקטית, מחירים לאנשים אמידים.
  • מהגלריה המשכנו לרחוב ויטוריו עמנואלה, שדרה של מותגים וגם חנויות עממיות, כרגע יש עד 70 אחוז הנחה אז שווה!!
  • יש טעם להגיע לדומו בערב? סביבות 18?
    • לא הבנתי את השאלה. הדואמו מואר בלילה, כך גם גלריה ויטוריו עמנואל והרחובות סביב. תמיד יפה לראות גם בשעות חשיכה את האתרים.
    • בסביבות 8-7 כל החנויות כבר סגורות, אבל המקום עצמו מואר ויפה מאוד בלילה!

מידע שימושי על גלריה ויטוריו עמנואל

שעות פתיחה

הגלריה פתוחה 24/7 אך כמובן לכל חנות בה שעות פתיחה במשך היום.

כתובת

Piazza del Duomo, 20122 Milano




הגעה
directions_subway
מטרו

קו M1 ו-M3 לתחנת Duomo.

directions_bus
אוטובוס

קו NM1 לתחנת Duomo.

tram
טראם

קווים 2, 3, 9, 12, 14, 15 ו-16 לתחנת Duomo.